Wat is je Film Flop 5 Aller Tijden?

Plaats reactie
Vinokourov
Hoofdrol
Hoofdrol

Wat is je Film Flop 5 Aller Tijden?

Bericht door Vinokourov » 08 dec 2007 22:51

Naast het Film Top 5-topic nu ook het grote Film Flop 5-topic 8). Hoe ziet jouw top 5/10/20 of wat dan ook uit met de aller-, allerverschrikkelijkslechtste films die jij gezien hebt? Ben ik wel benieuwd naar :Y.

Mijn floptop 10 ziet er zo uit:

10. Baby Geniuses(1999) "Haha, wat zijn baby's toch grappig en schattig tegelijk :r". Ik heb het nog niet aangedurfd de sequel hiervan te zien.
9. Glitter (2001) Wansmakelijke Mariah Carey-shit
8. Rocket Attack USA (1961) Nog nooit werd een apocalyps zo saai en slecht in beeld gebracht. Frappant stukje Koude Oorlog-propaganda. De Russen zouden zich toentertijd hebben bescheurd.
7. City Limits (1985) Na-apocalyptische prut met Kim Catrall!
6. Ring of Terror (1962) Meer een soap waarin kalende veertigers voor studenten moeten doorgaan ipv een horrorfilm
5. Date Movie (2006) Humor op zijn slechtst is dit. Van de makers van Scary Movie overigens.
4. Mighty Jack (1968) Japanse televisie-serie, die zo verknipt is en in een film gepropt is, dat er totaal geen verhaal meer in te herkennen is.
3. Epic Movie (2007) Hahaha, nog niet-grappiger dan Date Movie :{, dat is het enige knappe van deze film.
2. Robot Holocaust (1986) Waanzinnig slechte film met gek genoeg heel veel referenties naar The Matrix. De protagonist van het stuk heet Neo en hij neem het op tegen The Dark One.
1. 'Manos' The Hands of Fate (1966) Hij stond jaren geleden nog op nummer 1 in de bottom top 100 van Imdb en ja, hij is echt ontzettend slecht, alles wat fout kan gaan, ging ook fout in deze film ;(, het plot, de montage, de muziek, ik kan hier uren over uitweiden

Enfin, game on :T

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 08 dec 2007 23:22

Ik denk dat er al zoiets bestaat in de vorm van "Wat is de slechtste film aller tijden", maar toch vind ik het een leuk idee :)

1. Cry-Baby - Wat een ongelooflijk stuk ellende zeg. Vergeleken hiermee is Grease geniaal.
2. Dude, Where's My Car? - Hiervan zouden ze de volledige cast en crew moeten folteren omdat ze ooit zoiets op de wereld los hebben gelaten.
3. Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest - Niet alleen zit deze film vol belachelijke, nutteloze en hoogst oninteressante scenes, hij doet ook nog eens enorm veel afbreuk aan het uitstekende eerste deel. Bah bah bah.
4. Borat blablabla - Eigenlijk niet eens uitgekeken, maar toch had ik al genoeg gezien om een eeuwige walging te krijgen van deze travestie van een "film". Volslagen idioot, nutteloos beledigend en vooral NIET grappig. Een miezerig hoopje uitwerpselen op filmband.
5. The Nightmare Before Christmas - Op risico van steniging. Ik vond er gewoon niets aan. Animatie is storend en lelijk, verhaal is idioot en onnozel, de liedjes zijn langdradig en saai en ik haatte deze film gewoon toen ik er naar keek.
6. The Replacement Killers - Waw, laten we een film maken waarbij er anderhalf uur op hoogst vervelende wijze over en weer wordt geschoten. Er zit niet één originele shoot out in deze film. Nooit geweten dat non stop actie zo saai kon zijn.
7. Batman & Robin - Ja, Uma Thurman ziet er verdomd goed uit in deze film, maar daar stopt het dan ook. Alles hieraan is gewoon over the top, kitscherig en zeik.
8. Alexander - Hoe je van een van 's werelds grootste legerleiders zo'n bekakte smurf kan maken, God mag het weten, maar Oliver Stone slaagt erin. Vreselijk overacting (met Angelina *vloekwoord* Jolie op kop), onlogische tijdssprongen, saaie actie en zeemzoeterige blikken tussen Collin Farrell en Jared Leto.
9. The Astronaut's Wife - Onzin, slecht geacteerd en onzin.
10. Bird On A Wire - Hier weet ik niets meer van, omdat het zo slecht was, dat ik het zo rap mogelijk wou vergeten.

En anders nog: Back To The Future Part II, Blind Date en alles met Steven Seagal van deze eeuw.

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 09 dec 2007 00:44

Dat lijstje van Vino snap ik nog wel maar deze :N . Back to the Future vind ik bijna gelijkwaardig aan het eerste deel :-?

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 09 dec 2007 05:48

Feoreunn, ik denk dat wij niet op 1 lijn liggen. Niet alleen met deze lijst, maar ik heb vaker stukjes gelezen waar ik het zeker niet mee eens was.

Cry-baby (leuke musical met een John Waters-draai);
Borat (geniale candid);
Pirates 2(minder, maar grote flop?);
Nightmare Before Christmas (prachtig stukje stop-motion (was je chagerijnig toen je keek));
Bird on a Wire (heerlijke actiefilm met een goede chemie tussen Hawn en Gibson);
BTTF II???

Maar gelukkig houden we allemaal niet van dezelfde films, anders had dit topic niet kunnen bestaan. Ik zal jou maar nooit mijn dvd kast laten zien. Ik wil je geen hartaanval bezorgen :wink:

No particular order:
- Open Water: Op 2 scenes na een slappe film. Vond Adrift stukken beter;
- Paranoid: 1 of andere flutfilm met Jessica Alba en Jeanne Tripplehorn;
- Blair Witch Project: een paar jaar na de hype. Ondanks dat het best geloofwaardig overkomt deed het me niks. Wordt het interessant (de eindscene) is het afgelopen. Dan vond ik 2 iets aardiger.
- The English Patient: Technisch mooie film, maar daar hou ik het bij. Heb 'm drie uur kunnen uitzitten. Ik denk dat ik deze film toch nog een kans moet geven. (Pulp Fiction heb ik ook echt 5 keer moeten zien, voordat ik hem echt op z'n geniale niveau schatte. 10 jaar geleden vond ik 'm verschrikkelijk)
- Double Agent 73 & Deadly Weapons: Mogen samengerekend worden. Belabberde 70's onzin. Heb er wel keihard om gelachen.

PS.
En ik zal niet zeggen dat het het verschil is tussen Belgen en Nederlanders. :8

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 dec 2007 10:58

Batman Begins (2005)
Te saai en langdradig.
Transformers (2007)
Niet boeiend, irritant acteerwerk/karakters, veel geschreeuw weinig wol.
de gemiddelde amerikaanse puber zal het prachtig vinden.
Reservoir Dogs (1992) / Pulp Fiction (1994)
Totaal niet boeiend
Taxi Driver (1976)
Te saai en het verhaal sprak me ook niet aan er gebeurt bijna helemaal niks in die film.
Pirates of the Caribbean - trilogy
Te overdreven bullshit hier en daar te langdradig hoewel deel 1 nog het beste was, de vervolgen kon ik niet uitzitten.

Films waar ik een hoge verwachting van had.
Laatst gewijzigd door emperor op 09 dec 2007 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 09 dec 2007 11:24

Hehe, ik dacht wel dat ik op een paar tenen ging trappen, maar ach :) Ik vind persoonlijk het lijstje van Emperor een stuk schokkender :)

@ akketa:
Ja, ik was in geen opperbest humeur toen ik The Nightmare Before Christmas bekeek (examengekte), dus misschien lag het ook daaraan. Wat BTTF II betreft, hij is in mijn ogen gewoon enorm inferieur aan het heerlijke eerste deel. Deel drie vond ik dan weer best ok. Trouwens, ik zie dat ik niet de enige ben die POTC 2 in zijn lijstje opneemt.

Trouwens, wat jouw lijstje betreft: Open Water vond ik helemaal zo slecht niet. OK, het ging op de duur wat op de zenuwen werken dat er voortdurend werd gezeurd en zo, maar door de korte speelduur en het mooie einde werd dat wel weer goed gemaakt. Het is geen topfilm, maar wel een gewoon goeie. Wat ik zeker niet begrijp, is The English Patient. Ik zou hem inderdaad eens herkijken. Wat niet wil zeggen dat je hem niet slecht mag vinden uiteraard :)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 09 dec 2007 11:27

emperor schreef:Taxi Driver (1976)
Te saai en het verhaal sprak me ook niet aan..
Taxi Driver en saai? :N

Ik zie zelf trouwens nooit écht slechte films. De meest opvallende film met een onvoldoende bij mij is Spartacus, terwijl ik normaliter een zwak heb voor alles wat Kubrick aanraakte. Op enkele scenes na een draak van een film, veel te dik aangezet allemaal, en dan dat steeds terugkerende thema in de soundtrack :}

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 09 dec 2007 12:33

Klopt, Empereror's lijstje is bijna godslasterlijk. Hehe.

OW werd voor mij slap uitgewerkt en die kansloze tussenshots van oa. het eiland. Het einde vond ik ook niks. (Gelukkig hebben we de foto's nog) De enige pluspunten waren de onweerscene en, ja, de naaktscene.

BTTF en Indiana Jones zijn voor mij de top qua avontuur-trilogieën. Mijn meest grijsgedraaide schijfjes. Ik vind deel 2's wisselwerking met deel 1 en de toekomst erg leuk. Drie staat eigenlijk totaal los van die andere 2, maar is leuk op zijn eigen manier met een lekkere climax op de trein.

Als jij Nightmare nog een keer kijkt dan doe ik dat met The Englisch Patient, want als ik terugdenk, denk ik aan een mooie film. Maar ik zat met zo'n bek voor de tv om hem uit te kotsen voordat ik al ging kijken. Dus een herkijk met meer ervaring en een goede bedoeling heeft deze film wel verdiend. (slaat ook op Nightmare)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 dec 2007 12:34

Feoreunn schreef:Hehe, ik dacht wel dat ik op een paar tenen ging trappen, maar ach :) Ik vind persoonlijk het lijstje van Emperor een stuk schokkender :)
..daar is men wel bekend mee.. :wink:

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 09 dec 2007 13:33

Flop 5? Dus niet zozeer slechte films, maar films die me tegenvielen.

Eens zien:

1. Natuurlijk de Lord of the Rings trilogie. Wat een kitcherige, opgeblazen, uitgerekte zielloze vertoning is dat.
2. Garden State Geforceerd, sentimenteel met een al net zo zeurderige soundtrack als de film zelf.
3. Little Miss Sunshine. Hier kreeg ik een verschrikkelijk jeukerig EO-gevoel bij.

Verder kom ik even niet. Ik weet mijn verwachtingen meestal wel redelijk te managen naar aanleiding van recensies en user comments.

Iketes
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Iketes » 09 dec 2007 13:40

Óm het maar even bij bekende films te houden (genoeg onbekende zooi en Legally Blonde's achtige films geforceerd gekeken):

Lord of the Rings :r
Bucht bucht bucht.
Saw :r
The Passion of the Christ :r
The Game
American History X
300
The Day After Tomorrow (Überbucht)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 dec 2007 13:49

SAW I ?..
The Passion of the Christ, en American History X vind ik weer geen flop films..maargoed ieder zijn eigen flop natuurlijk. 8)
zelfs The Day After Tomorrow vind ik aardig.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 09 dec 2007 13:58

Jezus, ik zeg maar niks maar hier komen naar mijn idee gigantische goede films tussen :x :o

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 dec 2007 14:07

Kyrill schreef:Jezus, ik zeg maar niks maar hier komen naar mijn idee gigantische goede films tussen :x :o
..dat is juist het leuke ervan..wat voor de een top is is voor de ander dus flop. :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 dec 2007 14:12

Vinokourov schreef:Hoe ziet jouw top 5/10/20 of wat dan ook uit met de aller-, allerverschrikkelijkslechtste films die jij gezien hebt?
Kennelijk hebben een aantal mensen moeite met het lezen en/of begrijpen van deze zin...

Plaats reactie