FilmTotaal's Best of 2007!

Plaats reactie
Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 27 feb 2008 15:19

ash_ schreef:Er is niet zoveel geheims aan de formule van IMDb:
The formula for calculating the Top Rated 250 Titles gives a true Bayesian estimate:

weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C
Ik heb deze formule ook uitgeprobeerd op de lijst van dit jaar (zie een paar pagina's terug). Dat werkt best goed.
“IMDb publishes weighted vote averages rather than raw data averages. Various filters are applied to the raw data in order to eliminate and reduce attempts at ‘vote stuffing’ by individuals more interested in changing the current rating of a movie than giving their true opinion of it.

The exact methods we use will not be disclosed. This should ensure that the policy remains effective. The result is a more accurate vote average.”

Je mag dan wel de formule weten, maar IMDb baseert zich niet op de ruwe cijfers, maar bewerkt die middels een paar (geheime) filters.

Neemt niet weg dat ik je idee 'an sich' uitstekend vindt!

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 27 feb 2008 15:26

Ah ok. Maar is dat het punt dat op de pagina van de film staat of het punt in de top 250? Want die verschillen wel voor zover ik weet.

Niet dat het terzake doet verder ;)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 27 feb 2008 16:45

Zoals ik het interpreteer zijn dat filters voor het punt dat op de pagina van de film staat.

En pas daarna worden met de bekende formule de (licht verschillende) cijfers berekend die gehanteerd worden voor de top 250. Dus die formule rekent verder met de van de filmpagina bekende cijfers (misschien nog wel met wat er meer dan 1 cijfer na de komma staat).

Plaats reactie