FilmTotaal's Best of 2007!

Plaats reactie
Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 31 dec 2007 11:50

gollum36 schreef:
Rich Art schreef:Misschien ook handig om de titels van de eerste vijf films er bij te zetten?
1 is after the wedding, 2 Cashback, 3 Das Leben Der Anderen, 4 Stardust en 5 is The Last King of Schotland. (tip: kijk bij eigenschappen).
Cashback _O_ dat was voor mij echt een verrassend leuke film, zat goed in elkaar en veel mooie naakte dames

pluspuntje was dat de tijd stilstond hah :P

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 31 dec 2007 12:33

Rich Art's Top 10 van 2007

1. Ratatouille
Afbeelding
Alleen Pixar kan een verhaal over een rat die chefkok wil worden, zo mooi naar het witte doek toveren. Pixar bewijst maar weer eens dat ze de lat altijd hoog legt en dat het altijd kwaliteit aflevert.

2. The Fountain
Afbeelding
Een prachtige film en een aankomende klassieker. The Fountain voelt als een kleine film, maar pakt de zaken groot aan. En dat pakt gelukkig goed uit.

3. Hot Fuzz
Afbeelding
De meest hilarische film van het jaar! Maar ik had ook niet anders verwacht van de mannen van Shaun of the Dead. Op en top komedie!

4. The Bourne Ultimatum
Afbeelding
Alleen regisseur Greengrass begrijpt hoe je een trilogie goed afsluit. Het derde deel gaat verder waar het tweede ophield, en houdt datzelfde niveau vast. Hulde!

5. Alles is Liefde
Afbeelding
Oké, de film heeft ontzettend veel weg van Love Actually, maar wat geeft het als het zo'n leuke film oplevert? De leukste Nederlandse film sinds tijden!

6. American Gangster
Afbeelding
Zwaargewichten Washington en Crowe tegenover elkaar in een film van Ridley Scott: Helaas levert het niet de top-film op die ik voor ogen had. Neemt niet weg dat de film toch één van de beste titels van het jaar is.

7. Blood Diamond
Afbeelding
De aversie tegen deze film heb ik nooit zo goed begrepen, want ondanks het bombastische Hollywood-sausje is het een prima film. Geen uitblinker, maar goed genoeg voor de top 10.

8. The Prestige
Afbeelding
Nolan's film over twee illusionisten die elkaar het leven zuur maken, is lekker mysterieus. Helaas wordt de film soms wat ingewikkeld, waardoor de aandacht wat verslapt.

9. Tenacious D: The Pick of Destiny
Afbeelding
Eindelijk krijgen mijn helden de film die ze verdienen. En dat levert nog een hilarische film op ook! Heerlijke songs en heerlijke slapstick vertellen ons over het ontstaan van The greatest band ever!

10. The Golden Compass
Afbeelding
Oké, het is absoluut geen Lord of the Rings, maar het is zoiezo stukken beter als Narnia! De film heeft door zijn korte speelduur de vaart er goed inzitten, waardoor niet alle zaken de aandacht krijgen die ze verdienen. Neemt niet weg dat er een prima avonturen-film overblijft.
Laatst gewijzigd door Rich Art op 02 jan 2008 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 01 jan 2008 16:14

01. Inland Empire (David Lynch)
Afbeelding
02. The Fountain (Darren Aronofsky)
Afbeelding
03. El Laberinto del Fauno (Guillermo del Torro)
Afbeelding
04. Apocalypto (Mel Gibson)
Afbeelding
05. Notes on a Scandal (Richard Eyre)
Afbeelding
06. Gwoemul (Joon-ho Bong)
Afbeelding
07. Stardust (Matthew Vaughn)
Afbeelding
08. 300 (Zack Snyder)
Afbeelding
09. Harry Potter and the Order of the Phoenix (David Yates)
Afbeelding
10. Sunshine (Danny Boyle)

Afbeelding

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 03 jan 2008 10:13

1. 4 maanden, 3 weken en 2 dagen
Briljante, aangrijpende film, waarvan de vorm en inhoud werkelijk prachtig samenvallen.
2. California Dreamin’ (endless)
Nóg een Roemeense film. Interessant uitgangspunt, prachtig uitgewerkt. Grappig, ontroerend, schokkend, amusant.
3. Ratatouille
Pixar laat wederom zien dat het bedrijf eenzaam aan de top staat van animatie. Warm en pluizig.
4. Eastern Promises
Cronenberg heeft zijn top nog lang niet bereikt. Sterke film waarvan, net als bij History of Violence, op meerdere niveaus te genieten valt.
5. Atonement
Niet de emotionele klapper die ik had verwacht, maar niettemin een fraaie verfilming.
6. Michael Clayton
Samen met Control de meest esthetische film van het jaar. Het verhaal mag dan niet bijster origineel, de uitwerking is dat wel degelijk.
7. Control
Corbijn kan meer dan foto’s en videoclips maken. De live-scènes van Joy Division zijn werkelijk fenomenaal.
8. Zodiac
Ongelooflijk hoe een verhaal, waarvan bekend is dat er geen echte uitkomst is, toch meeslepend kan zijn. Wederom mooie plaatjes.
9. Heimatklänge
Nooit geweten dat jodelen zo mooi en boeiend kon zijn. Met als extraatje mooie plaatjes van Zwitserland en Mongolië.
10. Gwoemul (The Host)
Sterke Koreaanse monsterfilm met politieke ondertoon, die wederom aantoont dat de betere horrorfilms al lang niet meer uit Hollywood komen.

Grootste teleurstellingen:
The Fountain
Wanstaltig staaltje pseudo-diepzinnigheid. Vooral de verhaallijnen in het verleden en de toekomst zijn onnavolgbaar en uiteindelijk doodvermoeiend. Pi was briljant. The Fountain zweverige New Age-kitsch.
El Laberinto del Fauno
Een lust voor het oog, maar uiteindelijk zielloos en een tikkeltje onbevredigend. Bovendien knapte ik behoorlijk af op het onnodig expliciete geweld.
My Blueberry Nights
Groot regisseur verstapt zich met deze puberromantiek, waarin zijn unieke stijlmiddelen verworden tot een foefje.

Speciale vermelding:
Heima
Helaas niet in de bios geweest in Nederland (we in omringende landen), en direct op DVD verschenen. Anders was deze ongetwijfeld in mijn top 3 beland. Prachtige combi van Sigur Ros muziek & beelden van IJsland.
Laatst gewijzigd door ruben op 09 jan 2008 16:37, 3 keer totaal gewijzigd.

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 03 jan 2008 10:18

Mooie lijst Ruben, ik ben het grotendeels met je top 10 eens, als ook met je flop lijst. Beide Roemeense films staan er bij mij ook in. :)

Preacher
Figurant
Figurant

Bericht door Preacher » 03 jan 2008 23:18

Ik had al een top 50, ik zal die hier herhalen:

1. The Fountain
2. Pan's Labyrinth
3. Once
4. Zodiac
5. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
6. Das Leben der Anderen
7. Exiled
8. Blood Diamond
9. 4 maanden, 3 weken en 2 dagen
10. Michael Clayton

En verder:

11. Planet Terror
12. The Prestige
13. Adam's Apples
14. The Lookout
15. Anche libero va bene
16. Eastern Promises
17. My Blueberry Nights
18. 300
19. The Bourne Ultimatum
20. Trade
21. Little Children
22. Control
23. Transformers
24. Alpha Dog
25. Rescue Dawn
26. Bridge to Terabithia
27. 12:08 East of Bucharest
28. Stardust
29. Letters from Iwo Jima
30. American Gangster
31. Azuloscurocasinegro
32. Knocked Up
33. Apocalypto
34. Mr. Brooks
35. Hot Fuzz
36. Ex Drummer
37. Deliver Us from Evil
38. Paris je t'aime
39. The Host
40. Sunshine
41. A Prairie Home Companion
42. Death Proof
43. Half Nelson
44. La vie en rose
45. The Namesake
46. Ten Canoes
47. Irina Palm
48. Shooter
49. The Dead Girl
50. Knallhart

Persepolis, Du Levande en We Own the Night zouden daar ook nog in mogen.

Atonement heb ik nog niet gezien.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 04 jan 2008 13:45

Slechts 20 titels gezien tot op heden. Toch een top tien, wijzigingen voorbehouden.

1. Pan's Labyrinth
2. The Prestige
3. Apocalypto
4. Transformers
5. The Bourne Ultimatum
6. The pursuit of happiness
7. The Illusionist
8. 300
9. Ratatouile
10. Harry Potter and the Order of the Phoenix

Wijzigingen voorbehouden natuurlijk.

Absolute flop top 1

Nacho Libre

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 05 jan 2008 21:31

Zo eindelijk tijd (lees: zin) om met de verwerking van de lijstjes te beginnen.

@ACE: je hebt twee nummers 5 in je lijstje, voorlopig tel ik de tweede nummer 5 als nummer 6, etc. Dit betekent dat 300 buiten je top 10 gaat vallen. Als je dit nog wilt aanpassen dan hoor ik het wel.

@Eligius: het is eigenlijk de bedoeling dat je in ieder geval een top 10 inlevert.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 05 jan 2008 21:36

gollum36 schreef:
Rich Art schreef:Misschien ook handig om de titels van de eerste vijf films er bij te zetten?
1 is after the wedding, 2 Cashback, 3 Das Leben Der Anderen, 4 Stardust en 5 is The Last King of Schotland. (tip: kijk bij eigenschappen).
After the wedding blijft toch gewoon uit 2006 komen?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 05 jan 2008 21:38

Megalomaniac schreef:
gollum36 schreef:
After the wedding blijft toch gewoon uit 2006 komen?
Ja, die is in 2006 uitgekomen en telt dus niet mee voor dit jaar. Ik zag deze titel ook in Iketes lijstje terugkomen dus ik neem aan dat ook hij/zij zijn/haar lijstje nog even aanpast.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 05 jan 2008 21:46

En we gaan nog even door:

@John.G: The Departed is in 2006 uitgekomen, dus die telt niet mee. Kun je jouw lijstje ook nog aanpassen?

Overigens waardeer ik alle flop top 10'en en 5'en maar ik wil er voor de zekerheid nog eens op wijzen dat ik alleen de nr. 1 van zo'n lijstje zal meetellen.

John.G
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door John.G » 05 jan 2008 21:55

[quote="John.G"]Top
1. Inland Empire
2. The Fountain
3. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
4. Easteren Promises
5. Zodiac
6. El, Laberinto del Fauno
7. The Prestige
8. The Bourne Ultimatum
9. Rescue Dawn
10. American Gangster

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 05 jan 2008 22:29

Thanks!

ruben: Heimatklänge heeft zo te zien niet in de Nederlandse bioscopen gedraaid, zou je op dat punt je lijstje nog kunnen aanpassen?

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 05 jan 2008 22:49

ash_ schreef:@Eligius: het is eigenlijk de bedoeling dat je in ieder geval een top 10 inlevert.
Och jee, ik vrees dan dat je mijn lijstje niet mee gaat mogen tellen. Ik kan namelijk geen top tien maken omdat ik te weinig films heb gezien die in Nederland in 2007 zijn uitgekomen. Als ik een top 10 zou moeten maken gaan daar ook films tussen zitten die ik een onvoldoende heb gegeven en dat zou een beetje vreemd zijn.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jan 2008 02:34

ash_ schreef:Thanks!

ruben: Heimatklänge heeft zo te zien niet in de Nederlandse bioscopen gedraaid, zou je op dat punt je lijstje nog kunnen aanpassen?
hey, die draaide gewoon in het filmmuseum en komt uit 2007. Da's toch vreemd.

Plaats reactie