FilmTotaal's Best of 2007!

Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 jan 2008 14:34

Draaide die misschien in een speciaal programma? Want dat wordt helaas niet meegeteld...

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 06 jan 2008 16:11

Omdat ik nogal bang ben te laat te zijn en ik ook niet verwacht dat er nog nieuw spul tussen gaat komen, mijn top 10 (stiekem een top 15) ook maar.

1. The Fountain, Aronofsky
Afbeelding
2. Zodiac, Fincher
Afbeelding
3. Sunshine, Boyle
Afbeelding
4. Eastern Promises, Cronenberg
Afbeelding
5. The Bourne Ultimatum, Greengrass
Afbeelding
6. Half Nelson, Fleck
Afbeelding
7. Cashback, Ellis
Afbeelding
8. Pan's Labyrinth, Del Toro
Afbeelding
9. 4 maanden, 3 weken en 2 dagen, Mungiu
Afbeelding
10. Rescue Dawn, Herzog
Afbeelding

11. The Prestige, Nolan
12. Stardust, Vaughn
13. Little Children, Field
14. American Gangster, Scott
15. Superbad, Mottola

Vergeet ik nog bijna een film voor de flop van het jaar te nomineren.
D.O.A.: Dead or Alive
Laatst gewijzigd door Megalomaniac op 06 jan 2008 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 jan 2008 16:21

Top 10:

1. Exiled
2. Das Leben der Anderen
3. American Gangster
4. The Fountain
5. Pirates 3
6. 300
7. Death at a Funural
8. 1408
9. Blood Diamond
10. The Numer 23

Zeer weinig gezien en daarom een top 10 met vast en zeker niet de 10 beste films uit 2007.

Flop: Bean's Holiday

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 jan 2008 17:17

Met die nummer één zit het anders heel goed. 8)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 jan 2008 17:25

Colonel_Kurz schreef:Met die nummer één zit het anders heel goed. 8)
:T

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 06 jan 2008 18:12

Colonel_Kurz schreef:Draaide die misschien in een speciaal programma? Want dat wordt helaas niet meegeteld...
Ja dat zou goed kunnen. Ik weet niet of het Film museum überhaupt tot de "reguliere" bioscopen gerekend wordt. Het komt in ieder geval ieder jaar voor dat mensen films in een bioscoop hebben gezien die niet in de lijst staan. Helaas kan ik die niet meetellen, want ik moet ergens een lijn trekken (ook jammer voor mijzelf want ik wilde bijvoorbeeld erg graag Stranger Than Fiction in mijn lijstje opnemen).

@Eligius: misschien dat ik je lijstje alsnog meetel, maar ik moet nog even nadenken over de precieze puntentelling. Je hoort het nog :) Het zelfde geldt voor WizardOfOss trouwens.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jan 2008 18:48

Was ook geen onderdeel van een speciaal programma. Nou ja, jammer dan. En 't was zo'n leuke film. Ik heb m'n lijstje aangepast.

Vind 't wel eng om te zien dat zoveel mensen The Fountain zo hoog hebben gestaan. Ben ik gewoon niet verlicht genoeg om 'm te vatten, of zien deze mensen niet in wat voor gebakken lucht de film is? 8)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 06 jan 2008 18:56

Ik ga voor de mooie plaatjes :P

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 06 jan 2008 18:57

Ik zelf heb geen lijstje afgeleverd, maar ook bij mij zou The Fountain er in staan en waarschijnlijk op positie 1 of 2. Bij die film heb ik zo enorm genoten en dat kwam voornamelijk dankzij de prachtige muziek. In mijn ogen een absolute topper!

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 06 jan 2008 19:18

1. Pan's Labyrinth
Afbeelding
2. Cashback
Afbeelding
3. Exiled
Afbeelding
4. Das Leben der Anderen
Afbeelding
5. American Gangster
Afbeelding
6. The Prestige
Afbeelding
7. The Fountain
Afbeelding
8. Pirates of the Caribbean: At World's End
Afbeelding
9. Apocalypto
Afbeelding
10. 300
Afbeelding

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 06 jan 2008 20:03

ruben schreef:Vind 't wel eng om te zien dat zoveel mensen The Fountain zo hoog hebben gestaan. Ben ik gewoon niet verlicht genoeg om 'm te vatten, of zien deze mensen niet in wat voor gebakken lucht de film is? 8)
Ik heb 'm gezien en kan bij deze alvast beloven dat-ie zeer waarschijnlijk niet in mijn top 10 gaat komen. :) Zeer aardige film... maar té zweverig om écht indruk te maken.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 06 jan 2008 20:30

Ik heb hem inmiddels wat kunnen relativeren. Eerst indruk wellicht beter dan AB(mijn #1) daar ben ik uiteindelijk niet voor gegaan. Toen werd het even op 2, en nu is het inmiddels na aan schoonmaak belandt ergens in top 15-25.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 06 jan 2008 21:01

Kyrill, laat jij je nu niet gewoon leiden door de groep die nu roept dat het een slechte film is? Wat ontdekte jij bij het 'relativeren'?
Ik vond de film in ieder geval alles behalve inhoudsloos, ik noemde de film zelfs een synoniem voor 'het leven'. Wellicht dat de film bij herkijk minder indruk maakt, maar destijds was het de perfecte film die ik keek met een ideale gemoedstoestand.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 06 jan 2008 21:08

Lumière schreef:Kyrill, laat jij je nu niet gewoon leiden door de groep die nu roept dat het een slechte film is? Wat ontdekte jij bij het 'relativeren'?
Ik vond de film in ieder geval alles behalve inhoudsloos, ik noemde de film zelfs een synoniem voor 'het leven'. Wellicht dat de film bij herkijk minder indruk maakt, maar destijds was het de perfecte film die ik keek met een ideale gemoedstoestand.
Nee :wink: . Dat doe ik ook niet. Plaats 15-20 is nog steeds extreem hoog hoor dan zit je toch al gauw op minimaal 9.5-10 maar eigenlijk gewoon 9.7 of 9.5 :T . Niet heel veel alleen dat ik andere films net iets beter vind voor mijn top 10 :)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jan 2008 21:16

Lumière schreef:Kyrill, laat jij je nu niet gewoon leiden door de groep die nu roept dat het een slechte film is? Wat ontdekte jij bij het 'relativeren'?
Het leven is dus een langdradig, kitscherig gebeuren, met een eind dat veel te lang duurt, veel te dramatische muziek en een boodschap waar je niets mee kunt? :)
Ik vond alleen het verhaal dat zich in het heden afspeelde boeiend, maar die andere 2 lijnen sloegen als een tang op een varken. En dat zeg ik echt niet omdat ik wars ben van spiritualiteit of alleen films met een duidelijk narratief waardeer. De film is even diepzinnig als een RTL-4 waargebeurde vrijdagavond film. Much ado about nothing.

Mooie plaatjes, dat dan weer wel. Maar die heeft The Phantom Menace ook ;)
Laatst gewijzigd door ruben op 06 jan 2008 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie