FilmTotaal's Best of 2007!
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Megalomaniac
- Regisseur
- Contacteer:
Omdat ik nogal bang ben te laat te zijn en ik ook niet verwacht dat er nog nieuw spul tussen gaat komen, mijn top 10 (stiekem een top 15) ook maar.
1. The Fountain, Aronofsky

2. Zodiac, Fincher

3. Sunshine, Boyle

4. Eastern Promises, Cronenberg

5. The Bourne Ultimatum, Greengrass

6. Half Nelson, Fleck

7. Cashback, Ellis

8. Pan's Labyrinth, Del Toro

9. 4 maanden, 3 weken en 2 dagen, Mungiu

10. Rescue Dawn, Herzog

11. The Prestige, Nolan
12. Stardust, Vaughn
13. Little Children, Field
14. American Gangster, Scott
15. Superbad, Mottola
Vergeet ik nog bijna een film voor de flop van het jaar te nomineren.
D.O.A.: Dead or Alive
1. The Fountain, Aronofsky

2. Zodiac, Fincher

3. Sunshine, Boyle

4. Eastern Promises, Cronenberg

5. The Bourne Ultimatum, Greengrass

6. Half Nelson, Fleck

7. Cashback, Ellis

8. Pan's Labyrinth, Del Toro

9. 4 maanden, 3 weken en 2 dagen, Mungiu

10. Rescue Dawn, Herzog

11. The Prestige, Nolan
12. Stardust, Vaughn
13. Little Children, Field
14. American Gangster, Scott
15. Superbad, Mottola
Vergeet ik nog bijna een film voor de flop van het jaar te nomineren.
D.O.A.: Dead or Alive
Laatst gewijzigd door Megalomaniac op 06 jan 2008 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Ja dat zou goed kunnen. Ik weet niet of het Film museum überhaupt tot de "reguliere" bioscopen gerekend wordt. Het komt in ieder geval ieder jaar voor dat mensen films in een bioscoop hebben gezien die niet in de lijst staan. Helaas kan ik die niet meetellen, want ik moet ergens een lijn trekken (ook jammer voor mijzelf want ik wilde bijvoorbeeld erg graag Stranger Than Fiction in mijn lijstje opnemen).Colonel_Kurz schreef:Draaide die misschien in een speciaal programma? Want dat wordt helaas niet meegeteld...
@Eligius: misschien dat ik je lijstje alsnog meetel, maar ik moet nog even nadenken over de precieze puntentelling. Je hoort het nog

Was ook geen onderdeel van een speciaal programma. Nou ja, jammer dan. En 't was zo'n leuke film. Ik heb m'n lijstje aangepast.
Vind 't wel eng om te zien dat zoveel mensen The Fountain zo hoog hebben gestaan. Ben ik gewoon niet verlicht genoeg om 'm te vatten, of zien deze mensen niet in wat voor gebakken lucht de film is?
Vind 't wel eng om te zien dat zoveel mensen The Fountain zo hoog hebben gestaan. Ben ik gewoon niet verlicht genoeg om 'm te vatten, of zien deze mensen niet in wat voor gebakken lucht de film is?

- Megalomaniac
- Regisseur
- Contacteer:
Ik heb 'm gezien en kan bij deze alvast beloven dat-ie zeer waarschijnlijk niet in mijn top 10 gaat komen.ruben schreef:Vind 't wel eng om te zien dat zoveel mensen The Fountain zo hoog hebben gestaan. Ben ik gewoon niet verlicht genoeg om 'm te vatten, of zien deze mensen niet in wat voor gebakken lucht de film is?

Kyrill, laat jij je nu niet gewoon leiden door de groep die nu roept dat het een slechte film is? Wat ontdekte jij bij het 'relativeren'?
Ik vond de film in ieder geval alles behalve inhoudsloos, ik noemde de film zelfs een synoniem voor 'het leven'. Wellicht dat de film bij herkijk minder indruk maakt, maar destijds was het de perfecte film die ik keek met een ideale gemoedstoestand.
Ik vond de film in ieder geval alles behalve inhoudsloos, ik noemde de film zelfs een synoniem voor 'het leven'. Wellicht dat de film bij herkijk minder indruk maakt, maar destijds was het de perfecte film die ik keek met een ideale gemoedstoestand.
NeeLumière schreef:Kyrill, laat jij je nu niet gewoon leiden door de groep die nu roept dat het een slechte film is? Wat ontdekte jij bij het 'relativeren'?

Het leven is dus een langdradig, kitscherig gebeuren, met een eind dat veel te lang duurt, veel te dramatische muziek en een boodschap waar je niets mee kunt?Lumière schreef:Kyrill, laat jij je nu niet gewoon leiden door de groep die nu roept dat het een slechte film is? Wat ontdekte jij bij het 'relativeren'?

Ik vond alleen het verhaal dat zich in het heden afspeelde boeiend, maar die andere 2 lijnen sloegen als een tang op een varken. En dat zeg ik echt niet omdat ik wars ben van spiritualiteit of alleen films met een duidelijk narratief waardeer. De film is even diepzinnig als een RTL-4 waargebeurde vrijdagavond film. Much ado about nothing.
Mooie plaatjes, dat dan weer wel. Maar die heeft The Phantom Menace ook

Laatst gewijzigd door ruben op 06 jan 2008 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.