FilmTotaal's Best of 2008!

Plaats reactie
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 07 jan 2009 02:24

KoenZ schreef:
Megalomaniac schreef:En ik maar hopen dat ik je eindelijk dit jaar voor kon blijven :P
Vorig jaar heb ik veel meer films uit mijn eigen collectie gekeken dan dit jaar. De videotheek en bioscoop (+/- 1 keer per week) hebben de gaten logischerwijs ingevuld. Dan schiet het op. Maar, er zit dan ook wel een hoop niet-noemenswaardige troep bij die 104. (105 inmiddels thanks to Keane!)
Ja, tussen de 97 die ik nu heb gezien zit onnoemlijk veel troep. Tot nu toe komen er 16 in aanmerking voor m'n top tien, that's it. Belachelijk gewoon hoeveel zooi er wordt uitgebracht.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 07 jan 2009 10:00

Colonel_Kurz schreef:Een 'probleem' dat voor de meesten hier kan opgelost worden door gewoon naar de bios te gaan i.p.v. de films van te voren illegaal te downloaden.
In België willen de release data van films ook nog wel eens verschillen met die in Nederland. Zo zag ik Paranoid Park ergens in oktober of november 2007 in Antwerpen, terwijl die hier pas een paar maanden later uitkwam.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 07 jan 2009 10:15

Guido schreef:
Colonel_Kurz schreef:Een 'probleem' dat voor de meesten hier kan opgelost worden door gewoon naar de bios te gaan i.p.v. de films van te voren illegaal te downloaden.
In België willen de release data van films ook nog wel eens verschillen met die in Nederland. Zo zag ik Paranoid Park ergens in oktober of november 2007 in Antwerpen, terwijl die hier pas een paar maanden later uitkwam.
Dat heeft toch niks te maken met het samenstellen van een lijstje aan de hand van de Nederlandse releaselijst? Sterker nog, ik heb de indruk dat de meeste films eerder in Belgie dan in Nederland draaien.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 07 jan 2009 12:09

ash_ schreef:
Guido schreef:
Dat heeft toch niks te maken met het samenstellen van een lijstje aan de hand van de Nederlandse releaselijst? Sterker nog, ik heb de indruk dat de meeste films eerder in Belgie dan in Nederland draaien.
Kurz reageerde toch op reacties waaruit bleek dat mensen bekeken films niet in hun lijst kwijt konden, omdat deze pas in 2009 in de Nederlandse bioscopen verschijnen? Kurz noemt als oorzaak het downloaden van films, waardoor je films al voor de Nederlandse première kan bekijken. Ik bracht daar tegenin dat diezelfde films soms over de grens al eerder in première gaan.

(Antwerpen ligt trouwens in België ;)).

StygMa
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door StygMa » 07 jan 2009 12:17

Mijn lijstje:

Top10

1: The Darjeeling Limited
2: Into the Wild
3: Burn After Reading
4: There Will Be Blood
5: The Dark Knight
6: No Country for Old Men
7: Sweeney Todd
8: Wall-E
9: El orfanato
10: The Mist

Flop5:

5: The X-Files: I want to believe
4: The Love Guru
3: The Bucket List
2: Jumper
1: The Happening

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 07 jan 2009 12:52

Guido schreef:
ash_ schreef:
Guido schreef: In België willen de release data van films ook nog wel eens verschillen met die in Nederland. Zo zag ik Paranoid Park ergens in oktober of november 2007 in Antwerpen, terwijl die hier pas een paar maanden later uitkwam.
Kurz reageerde toch op reacties waaruit bleek dat mensen bekeken films niet in hun lijst kwijt konden, omdat deze pas in 2009 in de Nederlandse bioscopen verschijnen? Kurz noemt als oorzaak het downloaden van films, waardoor je films al voor de Nederlandse première kan bekijken. Ik bracht daar tegenin dat diezelfde films soms over de grens al eerder in première gaan.

(Antwerpen ligt trouwens in België ;)).
Goed punt, ik had het maar half gelezen en dacht dat het ging over mensen die nog een hoop films moesten inhalen om tot een fatsoenlijk lijstje te komen. Enfin, mijn fout.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 07 jan 2009 13:28

Feoreunn schreef:Damn, ging ik ook zeggen :P

Nu, hij heeft wel gelijk, het is een luxeprobleem. Net als klagen dat de voordeur van je derde Ferrari een beetje knelt.
En net nu dat juist de mooiste was :cry:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 jan 2009 20:12

Guido schreef:
Ja, maar de klagers hierboven zijn gewoon Nederlanders dacht ik.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 08 jan 2009 16:01

Toch nog een heel aardig lijstje geworden.

Top 10

1.The Banishment
Afbeelding
2.Hunger
Afbeelding
3.Tropa De Elite
Afbeelding
4.There will be blood
Afbeelding
5.The Dark Knight
Afbeelding
6.The Fall
Afbeelding
7.No Country for Old men
Afbeelding
8.This is England
Afbeelding
9.Into The Wild
Afbeelding
10.Burn after reading
Afbeelding

Slechtste
10.000 BC
Afbeelding

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 09 jan 2009 11:10

Beste films:
1. The Dark Knight
2. Away From Her
3. Into The Wild
4. Changeling
5. Gone Baby Gone
6. Wall-E
7. No Country For Old Men
8. U2:3D
9. There Will Be Blood
10. El Orfanato

Slechtste films:
1. 10.000BC
2. Zomerhitte
3. Doomsday
4. AVP - Requiem
5. The Mummy: Tomb Of The Dragon Emperor
6. Babylon A.D.
7. You Don't Mess With The Zohan
8. Rambo
9. The Happening
10. Bangkok Dangerous
Laatst gewijzigd door McMurphy op 11 jan 2009 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 09 jan 2009 11:38

2 keer The Happening in je lijstje. Ik vond die nochtans vrij goed.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 09 jan 2009 13:12

Silenzio schreef:2 keer The Happening in je lijstje. Ik vond die nochtans vrij goed.
Idem.

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 09 jan 2009 17:37

1 There Will be Blood
2 No Country for Old Men
3 Into the Wild
4 I’m Not There
5 The Dark Knight
6 Before the Devil Knows You’re Dead
7 Gone Baby Gone
8 Funny Games US
9 Wall-E
10 Things we Lost in the Fire

kuifje_007
Bijrol
Bijrol

Bericht door kuifje_007 » 10 jan 2009 23:07

Mijn lijstje van 2008:

1. Juno
2. Rendition
3. Quantum of Solace
4. Wall-E
5. No Country for Old Men
6. There Will be Blood
7. The Dark Knight
8. Cloverfield
9. The Mist
10. Gone Baby Gone

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 11 jan 2009 19:38

Colonel_Kurz schreef:
Guido schreef:
Ja, maar de klagers hierboven zijn gewoon Nederlanders dacht ik.
Nederlanders gaan ook in België naar de film. Ik ga zelf geregeld vaak naar Metropolis in Antwerpen. Een groot aanbod, enorme schermen, veel benenruimte, lekkere stoelen :P.

Plaats reactie