Top 5 overgewaardeerde films

Plaats reactie
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 03 mar 2005 20:39

Lumière schreef:
gollum36 schreef: On-topic:
Donnie Darko vind ik enigzins overgewaardeerd. Geniale film maar toch niet de beste van dit decenium zoals sommigen beweren.
na de 1e keer kijken dacht ik dit ook... maar nu na vele malen kijken wordt de film alleen maar mooier :)
Ik vond hem de eerste keer erg wazig, ik snapte het niet. Later nog eens kans gegeven en ik snapte het al een stuk beter en zag in dat ik dit een heel erg sterke film vond. Na de derde keer kijken vond ik ook dat hij in mijn top-5 hoort te staan. Voor mij dus zeker niet overgewaardeerd. Ik ben het dus met Lumière eens..hij wordt steeds mooier.. :Y

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 03 mar 2005 21:25

AngelEyes schreef:Nou ja, ik zal wel een humorloze lul zijn, Clooney niet op waarde weten te schatten en een muzikale wansmaak hebben....

Maar even serieus, het enige goede aan de film vind ik het Delta-blues-jaren-20-sfeertje. En met de muziek bedoel ik als Clooney en consorten het nodig vinden de microfoon bij de hand te nemen. Verder ben ik nooit een fan van Clooney geweest, maar als Danny Ocean vind ik hem best te pruimen. In deze film in ieder geval niet.
Ik verbaas me er altijd weer over hoeveel mensen dit een goede film vinden. Maar als ik deze film niks vind, hoef ik The Big Lebowski zeker ook niet te proberen?
Ik vind hem geweldig, misschien ook wel omdat je de odysee moet kennen. Maar elke scene is absurd en grappig. elke karakter uit de film is idioot en toch normaal in de film.
De coen brothers film hebben iets raars over zich heen. Overdreven, rare scene's en gekke personages en absurde (misplaatste) dialogen. Elke scene's van hun films is eigenlijk geniaal. Films die elke keer weer beter zijn. fargo heb ik weg geven, achteraf gezien wel spijt van... :O

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 03 mar 2005 21:49

Calva schreef:
AngelEyes schreef:Nou ja, ik zal wel een humorloze lul zijn, Clooney niet op waarde weten te schatten en een muzikale wansmaak hebben....

Maar even serieus, het enige goede aan de film vind ik het Delta-blues-jaren-20-sfeertje. En met de muziek bedoel ik als Clooney en consorten het nodig vinden de microfoon bij de hand te nemen. Verder ben ik nooit een fan van Clooney geweest, maar als Danny Ocean vind ik hem best te pruimen. In deze film in ieder geval niet.
Ik verbaas me er altijd weer over hoeveel mensen dit een goede film vinden. Maar als ik deze film niks vind, hoef ik The Big Lebowski zeker ook niet te proberen?
Ik vind hem geweldig, misschien ook wel omdat je de odysee moet kennen. Maar elke scene is absurd en grappig. elke karakter uit de film is idioot en toch normaal in de film.
De coen brothers film hebben iets raars over zich heen. Overdreven, rare scene's en gekke personages en absurde (misplaatste) dialogen. Elke scene's van hun films is eigenlijk geniaal. Films die elke keer weer beter zijn. fargo heb ik weg geven, achteraf gezien wel spijt van... :O
Even for the record: de Odyssee is mij wel bekend. Desondanks kon het mij niet zo boeien dat er veel verwijzingen naar zijn.

(#25/7)
Bijrol
Bijrol

Bericht door (#25/7) » 15 mar 2005 17:00

Easy Rider is de eerste die mij te binnen schoot.
het was wel een grappige film maar om hem goed te noemen...iedereen zou hem kunnen maken. het einde was wel goed trouwens (zo abrupt) maar om daar nou 2 uur naar te gaan zitten kijken...

het zal wel komen omdat ik geen hippie ben :O

Babske
Bijrol
Bijrol

Bericht door Babske » 18 mar 2005 19:59

tja, de standaard kaskrakers als Lord of the Rings, Titanic en Pulp Fiction kunnen mij echt niet boeien hoor....getverdemme :r

Babske
Bijrol
Bijrol

Bericht door Babske » 18 mar 2005 19:59

tja, de standaard kaskrakers als Lord of the Rings, Titanic en Pulp Fiction kunnen mij echt niet boeien hoor....getverdemme :r

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 18 mar 2005 20:07

Babske schreef:tja, de standaard kaskrakers als Lord of the Rings, Titanic en Pulp Fiction kunnen mij echt niet boeien hoor....getverdemme :r
Pulp Fiction een standaard kaskraker :-?

schrekkie
Figurant
Figurant

Bericht door schrekkie » 18 mar 2005 21:37

titanic met stip op 1 en dan zijn er nog de lord of the rings films, de jp balkenende films etc!!

Vlappie
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Vlappie » 18 mar 2005 22:12

schrekkie schreef:titanic met stip op 1 en dan zijn er nog de lord of the rings films, de jp balkenende films etc!!
Ik ben helemaal met je eens, wat een enorme zeikfilm is dat zeg.

Lt. Dan
Figurant
Figurant

Bericht door Lt. Dan » 18 mar 2005 23:17

Ik vond ET echt een zwaar overgewaardeerde film
Close encounters of the third kind ook erg slecht
Men in Black ook slecht
Gremlins, slecht!
Steven Spielberg, slecht!

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 19 mar 2005 12:51

Lekker onderbouwde meningen allemaal.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 19 mar 2005 19:17

Lt. Dan schreef:Steven Spielberg, slecht!
Dat is geen film.. :wink:

flip-flop
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door flip-flop » 24 apr 2005 18:04

Ik en Darko hebben net samen Magnolia gekeken. Behoorlijk overschat als je het ons vraagt. De cast en de acteerprestaties zijn behoorlijk goed. Cruise speelt een van de betere rollen van zijn carriere. Alle karakters kwamen realistisch over. Kort samengevat gaat de film over een flink aantal verschillende mensen, die problemen hebben met zichzelf en met anderen. Dan vallen er ineens kikkers uit de lucht. En dan voelen ze zich weer beter en zijn de problemen gedeeltelijk opgelost. Het is volgens ons geen slechte film, maar ook geen goede film. We zaten na 2,5 uur gekeken te hebben te wachten op een geweldige climax/einde, "wat nog dagenlang in ons hoofd zou blijven spoken" (achterkant hoesje). Het is ook wel dat het einde dagenlang in ons hoofd blijft spoken, maar niet echt positief. Het best een aardige film, maar een 8 vinden wij een beetje overdreven. Tijdens de film hadden wij geen last van het feit dat de film 3 uur duurt. Pas toen we het einde zagen, dachten wij: hebben ze nou 3 uur nodig, het had ook een stuk korter gekund. Wij zijn benieuwd waarom mensen deze film zo aanraden, wij snappen wel dat het best een aardige film is. Wat maakt deze film een 4 of 5 sterren film.

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 24 apr 2005 19:03

Wat je van films vindt is natuurlijk altijd persoonlijk, maar ik vind Magnolia briljant door: de perfecte cast, het enorme spectrum aan menselijke emoties dat langskomt, de schitterende mix tussen surrealisme en drama, de prachtige soundtrack, de briljant uitgewerkte personages, de geweldige vloeiende montage en de geweldig grappige humor.

Onder andere. 8) .

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 24 apr 2005 19:29

Sai schreef:Wat je van films vindt is natuurlijk altijd persoonlijk, maar ik vind Magnolia briljant door: de perfecte cast, het enorme spectrum aan menselijke emoties dat langskomt, de schitterende mix tussen surrealisme en drama, de prachtige soundtrack, de briljant uitgewerkte personages, de geweldige vloeiende montage en de geweldig grappige humor.

Onder andere. 8) .
Verder is ie ook nog eens de volle drie uur van hoog niveau zonder ook maar een moment te verslappen, is elke scene een genot om naar te kijken oa vanwege de superieure dialogen, ontdek je er elke keer weer nieuwe dingen in, is het een film die je lang bijblijft en, most of all; kan iedereen zijn eigen invulling geven aan het hoe en waarom van de gebeurtenissen. Dit alles, en wat Sai al zei, maakt het voor mij zelfs mijn favoriete film.

Plaats reactie