Top 5 overgewaardeerde films

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Top 5 overgewaardeerde films

Bericht door Bilbo » 28 mar 2013 14:37

Ik vind 'm niet slecht, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ie misschien een beetje te overgewaardeerd is. In mijn ogen het cijfer 8 waard, dus het valt wel mee. De muziek is prachtig, het acteerwerk is goed, cinematografie is ook niet slecht, alleen voelt het verhaal af en toe opgerekt. Niet dat iets tegen lange films heb, maar af en toe dwaalt het verhaal een beetje weg voordat het weer wordt opgepakt.

En welke stemming zou ik voor The Godfather moeten hebben :P ?

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 28 mar 2013 14:45

Een 8 lijkt mij te laag :D

Weet niet precies hoe je die stemming moet omschrijven. Maar het is geen film voor een zondagmiddag of als je zegt "Hey, laat ik eens 'The Godfather' gaan kijken!". 'The Godfather' is een lange zit en erg langdradig, daar moet je echt voor gaan zitten, net als 'Lord Of The Rings'.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 28 mar 2013 14:54

Hoe kun je nou zeggen dat The Godfather langdradig is. :N Het derde deel wellicht, maar de eerste twee delen zijn veel, maar toch zeker niet langdradig.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 28 mar 2013 15:36

Ik zie The Godfather vooral als een showcase van puur vakmanschap. In praktisch alle opzichten benadert de film perfectie, of het nu gaat om de acteerprestaties, het camerawerk, de algehele aankleding, de muziek, alles. Ik zou geen film kunnen noemen die dat overtreft, hooguit wellicht het vervolg. Maar ook een steengoede film is niet per definitie een leuke film, en dat maakt het toch tot een film waarvoor je in de juiste stemming moet zijn, geen makkelijk tussendoortje. Maar daarom is ie nog niet overgewaardeerd, integendeel.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 28 mar 2013 15:44

Exact, zo zie ik het ook. Daarom is 'The Godfather' ook niet mijn favoriete film. Als ik er subjectief naar kijk staat in mijn persoonlijke top 10 op nummer 3. Maar als we objectief naar de film kijken, staat hij denk ik wel in elk lijstje bovenaan.

'The Godfather' is een briljante film, maar niet echt leuk. Vanuit alle aspecten is de film perfect, maar je moet in de stemming zijn om hem te kijken...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 28 mar 2013 16:02

The Godfather ziet er prachtig uit, heeft mooie muziek en wordt uitstekend geacteerd. Alleen is het verhaal niet boeiend, staat de film stil (Die bruiloft duurde een eeuwigheid) en het ergste: ik krijg nooit een 'band' met één van de personages en het kan me niet interesseren wat er met ze gebeurt. Dat is voor mij de doodsteek voor elke film. Perfect gemaakte slaappil.
Laatst gewijzigd door Vleeshaak op 28 mar 2013 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 28 mar 2013 16:08

Daar kan ik me volledig bij aansluiten.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 mar 2013 16:15

WizardOfOss schreef: In praktisch alle opzichten benadert de film perfectie, of het nu gaat om de acteerprestaties, het camerawerk, de algehele aankleding, de muziek, alles. Ik zou geen film kunnen noemen die dat overtreft, hooguit wellicht het vervolg. Maar ook een steengoede film is niet per definitie een leuke film, en dat maakt het toch tot een film waarvoor je in de juiste stemming moet zijn, geen makkelijk tussendoortje. Maar daarom is ie nog niet overgewaardeerd, integendeel.
De eerste tonen van het thema is genoeg om mij in de stemming te brengen. Een aan het dikgedrukte zou ik nog even willen toevoegen dat het een ijzersterk archetypisch familiedrama is waarin o.a. immigratie in Amerika, het Amerikaanse kapitalisme en de "American Dream" op toch wel haast briljante wijze onder de loep worden gelegd.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 28 mar 2013 16:17

Maar als je niks voor die familie voelt, dan komt het drama toch ook niet over?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 28 mar 2013 18:10

Las net ergens dat The Godfather alleen de eerste keer leuk is, en daarna minder... :D

Zijn de nominaties voor meest humoristische poster al eruit?

Tuurlijk is de film geen makkelijke no-brainer, en valt over smaak te twisten, maar als je The Godfather niet kunt waarderen, kun je beter een andere hobby zoeken. :x

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 28 mar 2013 18:24

Niemand hier zei dat ie The Godfather niet kon waarderen, en persoonlijk heb ik liever films waarbij je je hoofd moet gebruiken in plaats van no-brainers. Maar zoals regisseur Andrew Stanton al een zei over het vertellen van een verhaal in films: "Make me care." Hoewel The Godfather objectief (zoals JamesBond al zei) nummer 1 is, weet hij niet een echte band te scheppen met één van de personages (zoals Vleeshaak al vertelde). En dat is het probleem van The Godfather, hij is objectief goed geschapen, maar als je echt een persoonlijke band wil hebben met een personage, gaat dat vrij moeilijk.

Maar als dat al als een vorm van blasfemie gezien wordt, ga ik wel een andere hobby zoeken.. Postzegels verzamelen ofzo...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 28 mar 2013 18:39

Remon schreef:maar als je The Godfather niet kunt waarderen, kun je beter een andere hobby zoeken. :x
Wat doe je nog op een forum als je niet tegen afwijkende meningen kan?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 28 mar 2013 18:48

Ik wist het! Ik wist dat die zou komen..

Maar goed, zoals al vaker gezegd. The Godfather is de film der films...Je hebt mensen die het een briljante film vinden, en mensen die het niet helemaal snappen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 mar 2013 19:01

Vleeshaak schreef:Maar als je niks voor die familie voelt, dan komt het drama toch ook niet over?
Een beetje wat ik met Kirk en co. heb, bedoel je? :P

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 28 mar 2013 19:02

Jij VIND het de film der films. Dat is wat anders. Je hebt mensen die dat ook vinden. Je hebt mensen die hem goed vinden, Je hebt mensen die hem slecht vinden en je hebt mensen die er heerlijk bij in slaap vallen. En zo zijn er nog wel meer gradaties. Het is geen kwestie van snappen (zo moeilijk is het allemaal niet), meer een kwestie van wat je in een film waardeert. Ik waardeer het als een film emoties weet over te brengen of me vermaakt. Dat doet Godfather allebei niet bij. Het is allemaal heel mooi gemaakt, maar de personages laten mij apathisch. Ik snap prima wat er bedoelt wordt, maar het kan mij geen hol schelen wat er met de mensen op het scherm gebeurt. Dat is voor mij een doodsteek voor een film en een reden om de film overgewaardeerd te vinden. Maar goed, we mogen van jou geen andere mening hebben blijkbaar, dus ga ik even tegen een muur aanlullen.

Plaats reactie