Dat heb ik nou meer met The Social Network.Ed Crane schreef:Ik vond The Hurtlocker dan weer zwaar overschat, niet dat het een slechte film is, maar zeker overschat.

Ik had A Serious Man trouwens hoger verwacht bij jou.

Dat heb ik nou meer met The Social Network.Ed Crane schreef:Ik vond The Hurtlocker dan weer zwaar overschat, niet dat het een slechte film is, maar zeker overschat.
Colonel_Kurz schreef:Dat heb ik nou meer met The Social Network.Ed Crane schreef:Ik vond The Hurtlocker dan weer zwaar overschat, niet dat het een slechte film is, maar zeker overschat.![]()
Ik had A Serious Man trouwens hoger verwacht bij jou.
Het was voor mij ook de eerste keer, maar mij is verteld dat het niet echt nieuw is. Dat terzijde is dat inderdaad een fantastische scène, een van mijn favoriete filmmomenten van het jaar. Maar dit hoogtepunt maakt de film als geheel nog niet van hetzelfde niveau. Een heerlijke kijkervaring vond ik het wel, maar inhoudelijk vond ik de film niet zo interessant, zeker niet na enige relfectie. Tijdens de film zat ik dan ook vooral te bewonderen hoe spannend Fincher het eigenlijk oninteressante script maakte.Ed Crane schreef:Misschien loop ik achter, maar The Social Network was voor mij de eerste keer dat ik kennis heb gemaakt met het 'nieuwe' cinematografische hoogstandje van de 'tiltshift', bij een paar shots met die roeiwedstrijd, waardoor het net leek alsof je naar speelgoed zat te kijken, terwijl het tóch duidelijk echt was. Goed energieke soundtrack van Trent Reznor, in combinatie met sterke cinematografie, montage en dialogen, is het een film met een enorme vaart, naast inhoudelijk goed ook een heerlijke kijkervaring.
Niks tegen Burn After Reading, maar dat vind ik toch opmerkelijk, gezien ik je toch een beetje als een 'ideeënman' zie en op dat gebied A Serious Man toch een stuk rijker is dan hun vorige film, terwijl er bijna net zoveel te lachen valt.Ed Crane schreef: De rest na #4, Inception (tenzij ik m'n lijst nog iets verander), is sowieso wat meer willekeur qua positie op de lijst, moet die films nog eens wat vaker zien, vooral dus A Serious Man, want dat is er echt één om vaker te zien om alles er uit te kunnen halen. Maar meer een leuke Coen Brothers dan echt een heel goede, ik vond het kolderieke Burn After Reading bijvoorbeeld beter, of leuker, of hoe zeg je dat, in ieder geval favorieter.
Op zich goeie profielschets van je. Eerst vond ik A Serious Man wel 'oké' en 'redelijk grappig', maar een beetje tegenvallen voor een Coens-film. Maar ik ben de film veel beter en vooral ook veel leuker gaan vinden, als ik me goed herinner door een gesprek met jou, toen je zei dat dat hele 'Schrödingers Cat'-principe een symbool was voor de hele film, en toen ben ik daarmee de film weer gaan overdenken en viel alles meteen op z'n plaats. Alles werd spontaan meteen een stuk grappiger (ik heb'm helaas nog geen tweede keer gezien, dus moest't vanuit m'n geheugen doen).Colonel_Kurz schreef:Niks tegen Burn After Reading, maar dat vind ik toch opmerkelijk, gezien ik je toch een beetje als een 'ideeënman' zie en op dat gebied A Serious Man toch een stuk rijker is dan hun vorige film, terwijl er bijna net zoveel te lachen valt.
Voor de symmetrie vind ik dit dan weer opmerkelijk van jou. Volgens mij zelfs in hetzelfde gesprek als over A Serious Man vroegen we ons af - voordat ík The Social Network had gezien - of de persoonlijkheid van Mark Zuckerberg (en wat anderen) een soort symbool is van de huidige samenleving en de jonge generatie als geheel (zoals dat ook het geval was bij Finchers 'Fight Club', waar de persoonlijkheidColonel_Kurz schreef:Een heerlijke kijkervaring vond ik het wel, maar inhoudelijk vond ik de film niet zo interessant, zeker niet na enige relfectie. Tijdens de film zat ik dan ook vooral te bewonderen hoe spannend Fincher het eigenlijk oninteressante script maakte.
Ik prefereer ten alle tijden een lekker duistere bioscoopzaal, maar wanneer het aankomt op een film vol alfamannetjes is de Alphatent inderdaad wel de uitgelezen plaats om deze te bekijken.Ed Crane schreef:...(komt ook vooral doordat ik The Expendables op Lowlands zag, dat is de best mogelijke kijkervaring voor zo'n film)...