Ik kan me niet eens herinneren dat er een "topless bitch" in deze film zit. Maar goed, de redenen waarom ik deze film "digg", worden al heel netjes verwoord door Emperor.Mark schreef:Maar laat me raden... je diggt deze omdat er topless bitch in te zien is
GevangenisTop
Re: Re:
Volgens die film komen alleen echte criminelen maar vrij, gewone gasten die kansloos zijn worden genaaid en moeten langer zitten, of ze worden ooit zelf afgemaakt. Totally niet geloofwaardig en dus geen goeie film.emperor schreef:ongeloofwaardig?..hmm, misschien voor nederlandse begrippen..maar de film laat je goed voelen hoe beklemmend het is en hoe het gevangenisleven je leven totaal op zijn kop kan zetten als gewone sterveling zijnde..en die boodschap kwam goed over imo.Mark schreef:Is dit serieus?! Vond het een ongeloofwaardige film die wel wat dingen aanraakt maar nooit wat goed oppakt.Thiver schreef:Felon: onbekend en dus onbemind, maar in mijn ogen een zeer sterk geschreven en geacteerd drama dat laat zien hoe een gevangenisstraf de levens van alle betrokkenen (veroordeelden, bewakers, achterblijvers) definitief verandert.
Gangs in gevangenissen in zuid-amerika zijn realiteit het is meedoen of ten ondergaan alleen redt je het daar niet.
Re:
Oh sorry hoor... wist niet dat ik Felon moest bekijken als een fantasy drama. In dat geval ga ik even mijn stem veranderen in een 10.Thiver schreef:Sinds wanneer is geloofwaardigheid voor jou essentieel in een film, Mark? In dat geval wordt het tijd dat je je Michael Bay-aanbidding vaarwel zegt.Mark schreef:Totally niet geloofwaardig en dus geen goeie film.
Re: Re:
Dat is nou juist de realiteit daarzo.Mark schreef: gewone gasten die kansloos zijn worden genaaid en moeten langer zitten, of ze worden ooit zelf afgemaakt.
huh?..hebben we het over dezelfde film?Mark schreef:Volgens die film komen alleen echte criminelen maar vrij.
Re:
Je hebt me gewoon helemaal overtuigd! Felon blijkt totaal ergens anders over te gaanThiver schreef:En het dan nog echt doen ook!Thiver schreef:Good boy.Mark schreef:Oh sorry hoor... wist niet dat ik Felon moest bekijken als een fantasy drama. In dat geval ga ik even mijn stem veranderen in een 10.
Re: GevangenisTop
Iedereen heeft de min of meer voor de hand liggende gevangenisfilms genoemd maar ik heb hier toch wat aanvullingen erop.
- Lock Up met Sylvester Stallone
- Alien 3 (het speelt zich toch af op een gevangenis planeet ?)
- The Escapist (deze schijnt ook vaak vergeten te worden)
- Carandiru (deze film is echt de moeite waard
)
- Lock Up met Sylvester Stallone
- Alien 3 (het speelt zich toch af op een gevangenis planeet ?)
- The Escapist (deze schijnt ook vaak vergeten te worden)
- Carandiru (deze film is echt de moeite waard

Le Trou, die moest er ook nog bij.
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Volgende week dinsdag bij Cinema OT301!El Chivo schreef:Le Trou, die moest er ook nog bij.
- akketa
- Oscar nominatie
- Contacteer:
Ik kan de vetgedrukte niet plaatsen in dit topic. De gevangenis speelt geen rol. Dan zou je ook Goodfellas kunnen noemen of elke andere gangsterfilm waar iemand in de bak zit.TheMajor schreef:The Shawshank Redemption
The Usual Suspects
The Silence of the Lambs
The Green Mile
Cool Hand Luke
Twelve Monkeys
The Rock
The Great Escape
Das Experiment
Papillon
Escape from Alcatraz
Birdman of Alcatraz
Le comte de Monte Cristo