Dynamische top tien 2012

Plaats reactie
patrick_h
Filmster
Filmster

Re: Dynamische top tien 2012

Bericht door patrick_h » 16 apr 2012 11:46

Filmhuis Den Haag heeft de film op de 'verwacht'-pagina staan voor komende week en hij gaat ook komende week in Lumiere draaien. Wellicht dat EYE de film een weekje exclusief mocht hebben omdat ze net geopend zijn.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 16 apr 2012 12:21

Maar dan is het nu al twee weken exclusief voor EYE. Ik dacht eigenlijk dat de film deze week in de reguliere roulatie ging.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 16 apr 2012 12:51

Nee hoor, dit is sowieso de eerste week dat EYE een reguliere speelweek heeft. In de week van 5-11 april had EYE geen regulier draaiende films vanwege de opening, wel hebben de meeste films die de komende periode bij EYE gaan draaien (Poulet Aux Prunes, Alps, MMMM, Play, Wuthering Heights, etc.) een enkele voorstelling gehad gedurende die week.

12 april was de officiële releasedatum in Nederland, maar het Filmhuis Den Haag had MMMM al voor die tijd op 19 april staan. Van andere zalen zou ik het niet weten.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 16 apr 2012 14:04

Ik dacht dat MMMM in de openingsweek ook al vaker draaide. In EYE had de film in ieder geval geen reclame vooraf, wel een korte animatiefilm, toch een leuk extratje.
Vraag me af wat de Amsterdamse filmhuizen er van vinden dat EYE nu ook meer als een reguliere bioscoop/filmhuis programmeert.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 16 apr 2012 14:14

Dat deed EYE altijd al, maar nu dus met vier zalen ipv twee. Maar dan wel op Noord ipv in het centrum. En de gemiddelde Amsterdammer, zo wil het cliché, gaat echt niet zomaar zo'n enorme reis naar een filmtheater maken. Ik heb weleens gesproken met een Amsterdammer die alleen naar The Movies ging, want alle andere zalen waren zo ver weg... Of met een Amsterdammer die best wel eens Bollywoodfilms zou willen zien in de bioscoop, maar ja, die zijn er niet. Toen ik vertelde dat er praktisch altijd een Bollywoodfilm te zien is in Pathé Arena keek hij alsof ik hem vertelde dat hij dan naar Kazachstan moest afreizen.

Tja, toen ik in Maastricht woonde ging ik al meerdere malen in het jaar naar de bioscoop in Amsterdam, dus ik zie het probleem niet zo. Maar ik ben dan ook geen Amsterdammer.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 16 apr 2012 14:52

EYE programmeerde wel titels die niet door een distributeur waren opgepikt en dus feitelijk niet buiten EYE te zien waren. Nu zie je ook titels als Wuthering Heights, Les Geants, Hugo en zelfs Hunger Games. Dit is toch wel een verandering en meer directe concurrentie met de overige filmhuizen. Maar als de Amsterdammer inderdaad moeilijk naar de andere kant van het IJ te bewegen is dan zal het wel meevallen.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 16 apr 2012 15:50

patrick_h schreef:Nee hoor, dit is sowieso de eerste week dat EYE een reguliere speelweek heeft. In de week van 5-11 april had EYE geen regulier draaiende films vanwege de opening, wel hebben de meeste films die de komende periode bij EYE gaan draaien (Poulet Aux Prunes, Alps, MMMM, Play, Wuthering Heights, etc.) een enkele voorstelling gehad gedurende die week.

12 april was de officiële releasedatum in Nederland, maar het Filmhuis Den Haag had MMMM al voor die tijd op 19 april staan. Van andere zalen zou ik het niet weten.
Dat is goed nieuws. :T

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 16 apr 2012 18:44

Straka schreef: Nu zie je ook titels als Wuthering Heights, Les Geants, Hugo en zelfs Hunger Games. Dit is toch wel een verandering en meer directe concurrentie met de overige filmhuizen. Maar als de Amsterdammer inderdaad moeilijk naar de andere kant van het IJ te bewegen is dan zal het wel meevallen.
Naast het filmmuseum wil EYE nu ook de 'buurt' bioscoop zijn voor Amsterdam Noord, zo heb ik vernomen.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 16 apr 2012 20:10

PascalE schreef:Zou er een link naar mijn toplijstje kunnen komen, vreemd genoeg sta ik er nog niet tussen. Ik sta op de eerste pagina.
:oops:

PascalE, Kyrill, FilmMaster en Ed Crane toegevoegd!

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 16 apr 2012 20:17

The Hunger Games op 8, verder een klein aantal weinig imponerende titels als We Bought A Zoo, Contraband en Man On A Ledge...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 apr 2012 22:15

McMurphy schreef:
PascalE schreef:Zou er een link naar mijn toplijstje kunnen komen, vreemd genoeg sta ik er nog niet tussen. Ik sta op de eerste pagina.
:oops:

PascalE, Kyrill, FilmMaster en Ed Crane toegevoegd!
Thanks! :)

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 17 apr 2012 07:56

PascalE schreef:Naast het filmmuseum wil EYE nu ook de 'buurt' bioscoop zijn voor Amsterdam Noord, zo heb ik vernomen.
Een dergelijke strategie wordt uit de programmering wel duidelijk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit op verzet stuit. Dit ligt nu eenmaal ver weg van de kerntaak van een filmmuseum en EYE krijgt ongetwijfeld de nodige subsidie. Het is niet alsof er in Amsterdam als geheel een tekort aan filmaanbod is.
Overigens vind ik het zelf wel een prettige ontwikkeling; het zijn daar op dit moment ongeveer de mooiste zalen van Amsterdam dus is het wel zo prettig om daar van een brede programmering gebruik te maken.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 21 apr 2012 08:00

Le Havre binnen op 4.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 21 apr 2012 15:15

The Raid komt op 3 in de lijst. Headhunters komt er buiten in de middenmoot en Alps in de onderste regionen.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 26 apr 2012 20:45

Een flinke Imagine update met oa. een nieuwe top 2.

Plaats reactie