Best of 2013
Re: Best of 2013
Iedereen weet dan ook dat de mening van een recensent niet telt. 

- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Ik doelde overigens ook op de kassabonnetjes die je tegenwoordig bij menig commercieel bioscoop krijgt ipv een kaartje.
patrick_h schreef:DVD-releases, pfft, als het aan mij lag zou iedereen verplicht worden bioscoopkaartjes in te leveren als bewijs dat ze de film wel "echt" gezien hadden.

- Vleeshaak
- Regisseur
- Contacteer:
Dus films tellen volgens jou alleen maar mee als ze in de bioscoop zijn geweest? Discriminatie! Alsof straight to DVD geen goede films heeft opgeleverd, Ik ben sterk aan het overwegen om een petitie te starten.
- Vleeshaak
- Regisseur
- Contacteer:
Zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik kan uitzoeken of een film wel of geen Nederlandse bioscooprelease heeft gehad.
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Re:
Nou, je noemt er net zelf nog twee, dus Vleeshaak hoeft er nog maar drie.Thiver schreef:Noem er eens vijf.Vleeshaak schreef:Alsof straight to DVD geen goede films heeft opgeleverd.

Niet goed opgelet: Curse Of Chucky heeft één voorstelling gehad in Pathé Tuschinski te Amsterdam.spooklift schreef:Maar sommige films zoals 'Curse of Chucky (2013)' kwamen niet in de bioscoop maar wel direct-to-DVD.

(En nee, dat is dus geen bioscooprelease.)
Dude, seriously?Vleeshaak schreef:Zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik kan uitzoeken of een film wel of geen Nederlandse bioscooprelease heeft gehad.
IMDb.Vleeshaak schreef:Zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik kan uitzoeken of een film wel of geen Nederlandse bioscooprelease heeft gehad.

The Numbers Station is wel aardige direct naar dvd film, vind ik zelf 
Ga zelf ook maar is een lijstje maken, heb alleen zóóóóòòòóóó triest weinig gezien, durf er bijna niet mee aan te komen :/

Ga zelf ook maar is een lijstje maken, heb alleen zóóóóòòòóóó triest weinig gezien, durf er bijna niet mee aan te komen :/
Laat je door niks tegenhouden om je lijstje te posten.
Ik heb elk jaar wel een paar top 10-waardige films die geen bioscooprelease hebben gehad, maar dit jaar eigenlijk niet. De enige film waar ik nog over twijfel is The Loneliest Planet. Ik vind het eigenlijk geen echte bioscooprelease (want in de bios niet Nederlands ondertiteld), maar ruimhartig als ik ben mag 'ie dus toch meedoen. En hij hangt ergens rond nummer 10.
Uit mijn hoofd kom ik voor de afgelopen jaren met bijvoorbeeld Girl Walk//All Day, Mondomanila, You Are Here, Martyrs en A L'Interieur (Inside) aan geweldige non-bioscoop releases.
Ik heb elk jaar wel een paar top 10-waardige films die geen bioscooprelease hebben gehad, maar dit jaar eigenlijk niet. De enige film waar ik nog over twijfel is The Loneliest Planet. Ik vind het eigenlijk geen echte bioscooprelease (want in de bios niet Nederlands ondertiteld), maar ruimhartig als ik ben mag 'ie dus toch meedoen. En hij hangt ergens rond nummer 10.
Uit mijn hoofd kom ik voor de afgelopen jaren met bijvoorbeeld Girl Walk//All Day, Mondomanila, You Are Here, Martyrs en A L'Interieur (Inside) aan geweldige non-bioscoop releases.
Voorlopige Top 10:
1. Django Unchained (2012, Tarantino) (9,0)
2. The Great Gatsby (2013, Luhrmann) (8,5)
3. Before Midnight (2013, Linklater) (8,5)
4. Gravity (2013, Cuaron) (8,5)
5. Rush (2013, Howard) (8,5)
6. Mud (2012, Nichols) (8,5)
7. Captain Phillips (2013, Greengrass) (8,5)
8. The Master (2012, Anderson) (8,0)
9. Prisoners (2013, Villeneuve) (8,0)
10. The Place Beyond The Pines (2012, Cianfrance) (8,0)
1. Django Unchained (2012, Tarantino) (9,0)
2. The Great Gatsby (2013, Luhrmann) (8,5)
3. Before Midnight (2013, Linklater) (8,5)
4. Gravity (2013, Cuaron) (8,5)
5. Rush (2013, Howard) (8,5)
6. Mud (2012, Nichols) (8,5)
7. Captain Phillips (2013, Greengrass) (8,5)
8. The Master (2012, Anderson) (8,0)
9. Prisoners (2013, Villeneuve) (8,0)
10. The Place Beyond The Pines (2012, Cianfrance) (8,0)