Best of 2014

Plaats reactie
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Best of 2014

Bericht door Aston » 26 jan 2015 14:54

Kijkend naar de lijstjes moet ik Boyhood, Nightcrawler, Her, Snowpiercer en Enemy nog kijken. Nja, boyhood wil ik sowieso heel graag nog kijken aangezien het een oscar nominee is plus een top250 film.

Wat is volgens jullie eigenlijk het minimum wat je uit 2014 gezien moet hebben om hier te mogen posten? Ikzelf vind 20 films toch wel een absoluut minimum.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 26 jan 2015 14:59

Volgens mij is er geen minimum Aston. Denk dat je zelf best kan nagaan of je lijstje een beetje representatief is voor de term 'best of' toch? Maar als je bovengenoemde films nog ziet voor de deadline denk ik persoonlijk dat je daar zeer zeker van kan spreken.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 26 jan 2015 15:16

Nja, het echte absolute minimum is natuurlijk 10 maar ja, de lijst moet natuurlijk wel een beetje representatief zijn. Ik ga proberen deze films nog even te zien dan. :Y Ik zit nu op 18 à 20 films uit 2014 (volgens de NL'se release lijst).

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 26 jan 2015 16:01

Axeqlusive schreef:Volgens mij is er geen minimum Aston. Denk dat je zelf best kan nagaan of je lijstje een beetje representatief is voor de term 'best of' toch? Maar als je bovengenoemde films nog ziet voor de deadline denk ik persoonlijk dat je daar zeer zeker van kan spreken.
Precies heeft ook met de kwaliteit van de films te maken. Je kan 30 films gezien hebben, maar daarvan maar 5 een plek in een top waardig vinden. Of je kan maar 10 films gezien hebben, die je allemaal meesterwerken vond. Dat speelt ook mee. Het is ook zonde als je je top gaat opvullen met wat je zelf ook niet top-waardige films vindt om maar aan de 10 te komen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 26 jan 2015 19:15

Ja, precies. Op zich ben ik ondanks mijn Pathé Unlimited nog wel selectief in de films waar ik heen ga, ik ga niet naar elke random slechte film, vind ik wat zonde van mijn tijd gezien het aantal films op mijn watchlist. Dus naast de meeste blockbusters, ga ik naar de betere films (moet ik meestal voor naar DH, Pathé Buitenhof) zoals Samba en Birdman (Nightcrawler helaas gemist) en af en toe gewoon een lekkere hersenloze aktiefilm.

In ieder geval, een top 10 waardige lijst met films waar ik van genoten heb kan ik zeker wel al maken. :)

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 27 jan 2015 10:47

Aston schreef:Ja, precies. Op zich ben ik ondanks mijn Pathé Unlimited nog wel selectief in de films waar ik heen ga, ik ga niet naar elke random slechte film, vind ik wat zonde van mijn tijd gezien het aantal films op mijn watchlist. Dus naast de meeste blockbusters, ga ik naar de betere films (moet ik meestal voor naar DH, Pathé Buitenhof) zoals Samba en Birdman (Nightcrawler helaas gemist) en af en toe gewoon een lekkere hersenloze aktiefilm.

In ieder geval, een top 10 waardige lijst met films waar ik van genoten heb kan ik zeker wel al maken. :)
Buitenhof is echt een top bioscoop :T

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 28 jan 2015 08:57

Mijn lijstje is flink veranderd en nu definitief. http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopi ... 84#p691884

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 28 jan 2015 08:59

Dat is een prima lijstje geworden Roeltje, snap alleen echt niet wat Maze Runner daar doet... :}

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 28 jan 2015 20:53

Waarom staat P.K. er niet tussen als optie trouwens?

https://www.pathe.nl/film/20494/pk

Release 19 DEC bij Pathé. En met 8.6 op IMDB toch zeker wel een kijkenswaardige film. Wilde hem vandaag kijken eigenlijk. :o

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 29 jan 2015 08:52

Wellicht omdat hij elders nergens gedraaid heeft? Ik kwam deze film recent op IMDb tegen maar had er ook nog nooit iets over gehoord of gelezen.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 29 jan 2015 11:13

Moet je anders eens op Filmtotaal kijken, daar zijn al meerdere frontpage-artikelen over deze film geplaatst. :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jan 2015 12:10

http://news.yahoo.com/pk-becomes-bollyw ... 30999.html
http://www.theguardian.com/film/2015/ja ... aamir-khan

Meest succesvolle Bollywood film ooit en ook nog eens zeer controversieel omdat de film stookt met een beetje elk geloof (afgezien van het Jodendom want dat bevind zich niet in Inda). Ook bijzonder dat hij uberhaupt hier draaide. :)

En ik moet zeggen, de film, mijn eerste Bollywood film ooit, was zeker de moeite waard. Scheelde ook wel dat hij met 150 minuten uitzonderlijk kort is voor een Bollywoodfilm. :8 Grappig trouwens hoeveel invloeden er zijn van het Engels in het Hindi. Soms, zijn hele zinnen bijna Engels.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 29 jan 2015 12:14

Mocht je meer Bollywood willen gaan zien Aston, dan kan ik je Taare Zameen Par aanbevelen (8,5 op de IMDb). Dat was mijn eerste Bollywood film en dat was een zeer prettige kennismaking.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jan 2015 12:49

Ga ik ook zeker doen Axel. :wink: Hij staat ook in de IDMB top 250 die ik nu aan het afwerken ben. Maar die top 250 moet nu even wachten voor 2014 films. Alhoewel Boyhood ook in de top 250 staat.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 jan 2015 00:56

Aston schreef: Grappig trouwens hoeveel invloeden er zijn van het Engels in het Hindi. Soms, zijn hele zinnen bijna Engels.
Engels is een officiële taal van India, één van de 23. Sterker nog, het is eigenlijk de enige van de officiële talen die door het hele land wordt gesproken. Dus het is meer dat er Hindi en Engels door elkaar wordt gesproken, dan dat er sprake is van invloed van de één op de ander. Dit komt doordat er kort na de onafhankelijkheid en de splitsing met Pakistan weer een nieuw conflict dreigde over wat de voertaal moest worden, de grootste taal was toen ook al Hindi maar in bijvoorbeeld West-Bengalen en veel zuidelijke staten zag men het absoluut niet zitten om Hindi door de strot gevoerd te krijgen. Dus besloot men om de vrede te bewaren en dan maar het overal door de Engelsen ingevoerde Engels over te nemen, omdat in het onderwijs toch de infrastructuur al bestond en niemand daarmee werd voorgetrokken.

Zou zelf qua Bollywood overigens Sholay aanraden om mee verder te gaan, en qua 2014 Bollywoodfilms Highway.
Ik heb P.K. noch Taare Zameen Par gezien, mijn ex vertelt me altijd dat Aamir Khan niet te vertrouwen is, qua kwaliteit. :P

Overigens is het niet zo heel bijzonder dat P.K. nu in enkele Pathé bioscopen draait, het is al een aantal jaar zo dat de grootste Bollywoodproducties in selecte Pathébioscopen uitkomen. Tegelijk met wanneer ze in India gaan draaien, zelfs.

Plaats reactie