Dynamische top tien 2015

Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Dynamische top tien 2015

Bericht door Colonel_Kurz » 13 jan 2015 23:47

Tja, je merkt hier op het forum ook meteen vooroordelen vanwege de titel... misschien inderdaad niet zo'n goede zet.
Straka schreef:Voorlopig overigens wel Girlhood op 1 in de lijst
Maar dit wel!

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 16 jan 2015 14:46

1. Prins
2. Güeros
3. Tu Dors Nicole
4. Georgica
5. When Marnie Was There
6. The Tribe
7. Mad Max Fury Road
8. Geronimo
9. Taxi Teheran
10. Mange Tes Morts

Slechtste: Wolves
Laatst gewijzigd door patrick_h op 07 aug 2015 13:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 16 jan 2015 19:39

Het begin van mijn top 215 van 2015 :} Van goed naar slecht.

1. Ex Machina - Robots zijn cool om spelletjes mee te spelen, behalve als ze god zijn.
2. Unbroken - Goed levensverhaal, na de helft best wel saai verteld.
3. Dear White People - Apart super grappige film. Voor mij gemaakt, later nog een keer kijken.
4. Mad Max: Fury Road - Maakte meer waar dan verwacht. Masterlijke actie en stunts met een iel verhaaltje.
5. A Most Violent Year - Interessante hoofdpersoon, mooie sets van 1980 NY. Spannend zonder echte spanning.
6. The Voices - Zwarte komedie met extreem goeie Ryan Reynolds. Veel bizar en wtf momenten gehad.
7. The Walk - Zó voorspelbaar maar toch op het puntje van me stoel. Goeie cgi.
8. Far From The Madding Crowd - Kostuumdrama waar veel plots extreem goed in elkaar zitten.
9. Er Ist Wieder Da - Hoe ze met weinig een geloofwaardig verhaal kunnen maken is knap. Einde was minder.

The Man from U.N.C.L.E. - Weer eens een keer iets totaal anders. Een Bondfilm zonder James Bond... why not.
Danny Collins - Bijna masterlijke film met Pacino, humor en drama verdwijnt alleen te snel. Garner mag ook weg.
Wild - Mooie shots en Reese Witherspoon die een keer niet irritant is. Goed in balans ook.
Man Up - Paar keer plaatsvervangende schaamte. Pegg blijft af en toe wel leuk om naar te kijken met die rare humor.
Ant-Man - Verfrissende actiefilm, humor is goed, vlot verhaal. Jammer dat de beste stukken in de trailer zaten.
Birdman - Keaton en Norton zijn geweldig samen, rest van de film wil net iets te veel zijn. Schot had het eind moeten zijn.
Testament Of Youth - Inspirerend verhaal, de speech aan het eind had een goeie vibe. Wordt beter na een herkijk.
The Imitation Game - Je weet hoe het afloopt maar toch blijf je kijken, niet slecht voor een film met flashbacks.
Self/less - Verrassend goeie scify. Reynolds komt alleen niet helemaal goed over als Kingsley. Veel actie ook.
The Theory of Everything - Nooit echt interessant figuur, wel goed gespeeld. Typische Oscarfilm.
Sergio Herman: Fucking Perfect - Boeiende docu die er dicht op zit. Achtergrond is wel wat mager.
Big Hero 6 - Leuke vlotte animatiefilm met heel veel plotholes, dat is ook meteen het enige minpunt.
Straight Outta Compton - Coole film, Suge had er meer in moeten zitten. Ze vlogen soms door het plot heen.
Terminator Genisys - Veel actie en weinig plot, wel humor en dat maakt veel goed. Leuke twist met John Connor.
Selma - Loopt iets te lang door en wordt een beetje slapjes. Toch wel hele goeie hoofdrolspeler.
La Famille Bélier - Humor en drama in een tienerleven. Leuk om naar te kijken die dove ouders die niet sporen.
Foxcatcher - Je kan nog zo goed acteren als je het eind al weet merk je dat er van alles in het midden mist.
Suite Francaise - Verhaal dat goed in elkaar zit tot vlak voor het eind omdat dat ontbrak. Ook te weinig nazi.
Schneider vs Bax - Van Warmerdam die weer met bizarre dialoog en onverklaarbare acties komt. Even goed als altijd.
Crimson Peak - Mooie sets, sfeer is goed, muziek ook. En dan lijkt het verhaal al snel een stuk minder te zijn.
Dark Places - Veel van verwacht en gaf me ook veel. Spannend mysterie totdat alle stukjes te vroeg op zijn plek vielen.
Spectre - Niet de beste Bond van Craig. Er moeten meer gadgets in, het is te gewoontjes. Dat geheime lab wil ik ook.
Inherent Vice - Tegenvaller, duurt te lang en er zitten veel te veel personages in. Mysterie met veel los zand.
Entourage - Verrassend leuke nietszeggende film die beter wordt met alcohol. Grappig op meerdere levels.
Big Eyes - Gebeurt te weinig in, toch goed verhaal omdat het een vrouwenfilm is. Waltz is weer top.
Dope - Zou zo uit 1995 kunnen komen met een 2015 vibe erin. Aparte personages en een toch voorspelbare twist.
Black Coal, Thin Ice - Typisch Chinese film, stil, gebeurt weinig. Toch soms spannende detective. Wel vaag einde.
Mission: Impossible - Rogue Nation - Meer van hetzelfde, net niet beter dan de vorige ook. Spectaculaire actie?
Kingsman: The Secret Service - Grappige actiefilm, niets bijzonders, na een jaar weer totaal vergeten.
In The Heart Of The Sea - Goed verhaal, personages waren wat plat. Moest achteraf veel nadenken om het te snappen.
Still Alice - Zielig verhaal dat voorbij de helft wel heel goedkoop wil scoren. Rol past wel bij Moore.
Amy - Geen verkeerde docu over Winehouse, alleen niet veel gezien dat ik nog niet wist. Mocht donkerder.
Jupiter Ascending - Middelmatige scify actiefilm, nietszeggend plot en cgi die er wel goed uit ziet.
Krampus - Soort van The Gremlins met kerst, best grappig. Paar aparte kills, soms iets te hectisch.
Cinderella - Precies zoals ik het herinnerde van vroeger, had liedjes verwacht, helaas niet, toch mooi die live-action.
Sleeping With Other People - Soort romcom waar ik van hou, vage relaties, extreme grappen. Deze was wel aardig.
Ventoux - Leuke Nederlandse film. Duurt wel iets te lang omdat je allang weet hoe het afloopt. Kentekenplaten?!
Black Mass - Niet de harde maffiafilm, wel veel slap gelul en weinig actie. Te realistisch is hier achterhaald.
American Ultra - Humor, actie, alles in balans. Jammer dat ik twee dagen later niet meer weet waar het plot over gaat.
American Sniper - Veel te veel patriottistisch gelul, te weinig verhaal, eenzijdig. Slechtste Eastwood in jaren.
The Program - Lance Armstrong was nog nooit zo leuk, wel ongeloofwaardig, maar leuk. Hij leek het echt.
Chappie - Kudos voor de sfx en sets, helaas is het plot en zijn de meeste acteurs een stuk slechter.
The Divergent Series: Insurgent - Beter dan het eerste deel, sfx en actie vooral. Verhaal is nog steeds wat slapjes.
De Surprise - Niet verwacht maar aardig wat twists die het interessant maken. Aparte romcom met originele humor.
Son Of A Gun - In het begin aardige jaren '90 vibe, daarna rottig wisselend tempo. McGregor was masterlijk.
The King's Gardens - Geinig in elkaar gezet kostuumdrama. Perfect voor een saaie zondagmiddag.
Inside Out - Begint leuk als een originele Pixar, alles is goed, tot 30 minuten voor het einde, wist me niet meer te boeien.
Sicario - Begint goed maar al snel wordt het onrealistisch. Spanning en vibe smaakt naar meer van die twee.
Woman In Gold - Verhaal dat saai is toch leuk verteld. Reynolds helaas wat minder goed, inwisselbaar.
Southpaw - Goeie boxfilm, zijn leven stort alleen wel heel erg snel in elkaar. Zit geen logica in, wachten op de DC.
Good Kill - Eindelijk een Amerikaanse film met kritiek op Amerika. Hawke als hoofdpersoon zit goed in elkaar.
We Are Your Friends - MTV-film met een boodschap. Heb het gevoel dat ik dit al 20x eerder heb gezien.
Infinitely Polar Bear - Ruffalo als gestoorde perfect gedaan. Helaas zonder downs geen ups dus blijft middelmatig.
Bridge Of Spies - Geen spannend waargebeurd verhaal. Tom Hanks op de automatische piloot.
Jurassic World - Middelmatige actiefilm, zeker niet zo goed als het origineel. Pratt met maar één blik verveelt snel.
Schone Handen - Soms sterk verhaal, aparte film, smaakt naar meer. Ik wacht op de sequel.
Michiel De Ruyter - Eerste uur is heel sterk, daarna veel van het zelfde en duurt dan een half uur te lang.
Everest - Tegenvaller. Heeft niet dat geluid van een rampenfilm. Teveel personages ook, af en toe een zooitje.
Trainwreck - Amy Schumer heb ik altijd al grappig gevonden. Dit was gewoon leuk. later nog een keer kijken.
Publieke Werken - Wel grappig verhaal over dat hotel, toch komt het drama niet echt aan.
Carol - Traag lesbo drama met een stoffige twist. De vibe en set waren dan wel weer in orde.
No Escape - Middelmatige actiethriller, Owen Wilson was het beste, de rest kan naar huis. Wel vergezocht plot.
Big Game - Leuke actie en verhaal, maar blijft toch een tienerfilm. Sam Jackson als president, kansloos.
Rendez-Vous - Thriller zonder veel spanning en bizar einde. Niet interessante personages ook met kleine geheimen.
Run All Night - Standaard crime met Neeson, wel beter dan het gemiddelde. Niet na een jaar vragen waar het over ging.
Homies - Veel grappen, sommige verrassend grappig, verder niet veel bijzonders. Film duurt te lang.
The Longest Ride - Sparks met meer van hetzelfde. Leek alsof er een stuk van verhaal Alda af was geknipt.
Into The Woods - Leuke mix van sprookjes, liedjes klinken wel veel het zelfde en best vage humor.
The Martian - Trailer leek goed, maar Scott die een explosie nodig heeft om het verhaal wakker te maken is gewoon slecht.
De Ontsnapping - Wijvenfilm, tot vlak voor het eind goed te doen, daarna veel goedkope emoties en janken.
The Hunger Games: Mockingjay Part 2 - Gelukkig is het voorbij, tegenvallend en voorspelbaar laatste deel,
Fast & Furious 7 - Hersenloos vermaak dat nergens over gaat, of was dit toch Mission Impossible 7.
Avengers: Age Of Ultron - Badguy die na twee klappen al dood is, dat sux. Actie en cgi is wel ok, humor ook.
San Andreas - Blockbuster met goeie cgi, The Rock op automatische piloot en de rest is compleet ongeloofwaardig.
Mr. Holmes - Film voor huisvrouwen, zit zelfs een beloning aan het einde voor het kijken. Niet genoeg drama.
A Perfect Day - Heel veel heen en weer rijden tussen drama, actie, humor en wat spanning. Niet slecht gedaan.
Night At The Museum: Secret Of The Tomb - Dit heb ik al een keer gezien, maar wel iets leuker dan de vorige keer.
The Gift - Wordt nooit echt spannend, had een horror verwacht. Het eerste uur is goed, helaas matige wraak.
Paper Towns - Indie film met een trailer die meer belooft dan je krijgt. Duurt te lang, traag, afgeraffeld, etc.
Star Wars: The Force Awakens - Is dit alles, waar is de actie, waar is het plot? Maak iedereen dood, begin opnieuw.
The Second Best Exotic Marigold Hotel - Meer van hetzelfde, redelijk voorspelbaar. Af en toe zakt die film goed in.
Bloed, Zweet & Tranen - Hazes als asshole, film heeft helaas maar één onderwerp, knip de rest van de cast maar weg.
Mortdecai - Weer een typetje van Depp, raar genoeg een best leuke film om één keer te kijken.
Ted 2 - Weer grof maar het werkt minder dan de eerste keer. Bij deel 3 eerste 20 baco nemen en dan kijken.
Kidnapping Freddy Heineken - Motief van de daders en het einde eraf geknipt, dan blijft er niet veel bijzonders over.
Focus - Will Smith in een wegkijkfilm. Niets bijzonders, beetje actie, beetje grapjes etc. Einde slaat nergens op.
Turist - Een klein ding twee uur lang uitvergroten in een relatie tussen twee mensen die ik niet snapte.
Boy 7 - Als je zelf een complete wereld verzint waarin dit zich afspeelt is het best leuk. Ze praten wel als robots.
Burnt - Leuke romcom voor vrouwen om weg te kijken, verder volledig wazige rol van Cooper. Te weinig feiten.
Me and Earl and the Dying Girl - Tienerdrama dat makkelijk wil scoren en aan het einde in herhaling valt.
Hitman: Agent 47 - Veel fouten die vaak worden gemaakt in sequels. Meer van hetzelfde, echt een dvdfilm.
Insidious: Chapter 3 - Begint als redelijke horror, aan het eind is het helaas een comedie geworden.
Spy - Flauwe humor afgewisseld met twists. McCarthy is goed bezig, jammer dat de rest kinderlijk doet.
The Wedding Ringer - Zelfde soort film als Let's Be Cops. Iets meer pauzes erin maar niet leuker. Wel extreme grappen.
Love Is Strange - Begint goed maar daarna onlogische familieproblemen en abrupt einde.
The Intern - Begint leuk als office humor maar aan het eind is het een huilend drama. DeNiro was wel de hele tijd grappig.
The Minions - Grappig, vooral het begin. Daarna snel veel flauwe grappen en personages. Duurt ook te lang.
Ja. Ik Wil! - Kloppen die leeftijden hier wel, had ik deze maar op Netflix gekeken. Wel een paar keer gelachen.
Pan - Kinderfilm. Lijkt op een avontuur dat steeds weer overnieuw begint, beetje uitleggerig ook.
De Reunie - Wazige thriller met betere flashbacks dan Daan Schuurmans in het heden. Dader voorspellen is toch lastig.
Steve Jobs - Ik was al geen Apple fanboy... maar heb ik nou drie keer naar hetzelfde zitten kijken? Andere was beter.
The Water Diviner - Ongeloofwaardig verhaal en einde. Als regie debuut van Crowe toch geen slecht begin.
Mannen Harten 2 - Sketches met tussendoor een romantische film, leuk voor op tv, midden in de nacht ofzo.
The Boy Next Door - RTL4 heeft er weer een titel bij voor de woensdag, wijvenfilm eerste klas met een Looney Tunes eind.
Project T - Clooney en sidekick zonder chemie, Komt heel traag op gang om hard teleur te stellen. Trailer was beter.
50 Shades Of Grey - Best trage film zonder al te veel verhaal, de hype was beter. Wel kudos voor het einde.
Fantastic Four - Na een dik uur pas actie en die is nog matig ook. De trailer is bijna de hele film.
Greencard Warriors - Goed onderwerp wazig uitgevoerd. Lijkt wel alsof alle personages gewoon maar wat doen.
Onder Het Hart - Weinig chemie, subplotjes die nergens op slaan. Wel paar goeie grappen voor een romantisch drama.
Ricki And The Flash - De tweede helft van het plot vertellen met liedjes voor bejaarden werkt gewoon niet.
Pitch Perfect 2 - Meer van hetzelfde alleen dan minder goed. Liedjes waren ook beetje zwakjes.
Get Hard - Leuke combi Ferrell en Hart. Veel grappen en losse sketches, paar werkte er wel. T.I. als gangster: fail.
The Age Of Adaline - Wijvenfilm eerste klas, zo voorspelbaar als wat. Paar scenes hadden wel wat, dat is ook alles.
Poltergeist - Echt alles in deze niet enge horror heb ik al een keer gezien. Fantasieloze geesten zooitje.
Wolves - Wel grappig om één keer te kijken. Zou een pilot van een tv-serie kunnen zijn.
Bon Bini Holland - Was alle grappen al na een half uur zat, toch viel het einde me niet tegen. Moet extremere humor in.
Loin Des Hommes - Geen film voor mij. Wel wat aardige scenes, geen geheel, of ik snapte niet waar het echt over ging.
Vacation - Komt niet in de buurt van het origineel. Deze is meestal flauw op niveau van pies en poep grappen.
Good People - Rare thriller waarin heel moeilijk wordt gedaan. Franco en Hudson passen niet in de omgeving.
It Follows - Tegenvaller. Arthouse horror zonder eng wezen of killer met achtergrond. Alleen maar wegrennen, dat is alles.
The Woman In Black: Angel Of Death - 13 in een dozijn horrorverhaal met zoveel schikmomenten dat ze soms werken.
Bears - Ja leuk, een Disney natuurfilm. Het is alleen jammer dat ik geen 12 meer ben. Duurt beetje kort.
Seventh Son - Lijkt wel of er hele stukken missen, wazig verhaal. Tot de finale wel aardige actiescènes, finale is rommel.
The Visit - MNS maakt meer van hetzelfde, beetje Paranormal Activity. Hij is 15 jaar te laat met deze film.
The Gallows - Een dinsdagavond weggooi horror, zo snel mogelijk weer proberen te vergeten.
Taken 3 - Slechtste deel van de trilogie. Aan het begin soms wel aardig maar vooral heel veel kut.
Popoz - 90 minuten kijken naar over the top Nickelodeon grappen. Zat toch best goede actie en sfx in.
Knock Knock - Keanu Reeves die meer dan 100x fuck zegt is het enige dat deze film goed maakt. VOD crap.
Survivor - Pierce in weer een lachwekkend slechte dvdfilm. Gas om led te koelen, wel geniaal verzonnen.
The Last Witch Hunter - DVDfilm in de bios. Vin Diesel die stoer doet, who cares. Kijk twee keer de trailer, dat is hetzelfde.
Wild Card - Rare Statham-film, lijkt een beetje op Redemption maar dan veel slechter, moet veel meer actie in.
Sinister 2 - Een verdwaalde dvdfilm in de bios. Zoals verwacht stukken slechter dan het eerste deel.
De Masters - Ruben van der Meer is zóó slecht die hele film helpt ie naar de klote, en het was al niet veel bijzonders.
Maze Runner: The Scorch Trials - Middelmatige crapfilm. Ik zag geen badguys, ze rennen weg voor pussies.
Pixels - Leek me niet veel aan maar aan het einde toch best leuk. Maar hierna nooit meer kijken.
Paranormal Activity: The Ghost Dimension - Goedkope jump scares, goedkope sfx, slaperig plotje.
The Transporter Refueled - Een week geleden gezien en weet nu al niet meer waar het over ging. Geen Statham sux.
The Cobbler - Sandler en heel veel subplots die allemaal raar zijn. Buscemi en de film zitten in een identiteitscrisis.
The Taking Of Deborah Logan - Niet veel origineels, raar verhaal ook zonder veel diepte. Horror zonder jumpscares.
The Gunman - Langdradig traag verhaal met Penn in kleinschalige actiescènes. Hij is duidelijk geen actieheld.
Blackhat - Volledig mislukte thriller met onlogische shit erin. Michael Mann terug naar af.
Regression - Iets met occulte shit... bla bla bla, who cares. Na een uur al vergeten waar het over ging.
Unfriended - Zwaar trieste horror die voor geen meter klopt. 90 min kijken naar een irri wijf die niet kan computeren.
Laatst gewijzigd door Mark op 02 feb 2016 21:17, 54 keer totaal gewijzigd.

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 17 jan 2015 12:19

Update 1: The One I Love + Citizenfour + The Theory of Everything + The Imitation Game
Update 2: American Sniper
Update 3: Het eerste meesterwerk van 2015, Birdman
Update 4: Dear White People
Update 5: Inherent Vice
Update 6: Selma + Wild + Foxcatcher + Force Majeure
Update 7: Bande de Filles + Adieu au Langage
Update 8: Het tweede meesterwerk van 2015, The Look of Silence + A Most Violent Year
Update 9: It Follows
Uodate 10: Le Meraviglie
Update 11: Mad Max: Fury Road
Update 12: A Girl Walks Home Alone at Night
Update 13: Frank + Charlie's Country + Schneider vs. Bax
Update 14: Jurassic World
Update 15: Prins
Update 16: Tu Dors Nicole + While We're Young + Amy
Update 17: Irrational Man
Update 18: Lost River
Update 19: Love + Victoria
Update 20: Inside Out
Update 21: Dheepan
Update 22: The Martian + Junun
Update 23: Dope + Blackhat + Me and Earl and the Dying Girl + All Is by My Side
Update 24: The Lobster
Update 25: The Better Angels + Steve Jobs + Black Mass

Films uit 2015
van goed naar slecht:

Zeer goed ****½
01. Afbeelding/Afbeelding The Look of Silence (dir. Joshua Oppenheimer)
02. Afbeelding Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (dir. Alejandro González Iñárritu)

Goed ****
03. Afbeelding The Lobster (dir. Yorgos Lanthimos)
04. Afbeelding/Afbeelding A Girl Walks Home Alone at Night (dir. Ana Lily Amirpour)
05. Afbeelding Bande de Filles AKA Girlhood (dir. Céline Sciamma)
06. Afbeelding Blackhat (dir. Michael Mann)
07. Afbeelding Dheepan (dir. Jacques Audiard)
08. Afbeelding Inherent Vice (dir. Paul Thomas Anderson)
09. Afbeelding Tu Dors Nicole AKA You Sleep Nicole (dir. Stéphane Lafleur)
10. Afbeelding Love (dir. Gaspar Noé)
11. Afbeelding Adieu au Langage AKA Goodbye to Language (dir. Jean-Luc Godard)
12. Afbeelding Amy (dir. Asif Kapadia)
13. Afbeelding Lost River (dir. Ryan Gosling)

Vrij goed ***½
14. Afbeelding Le Meraviglie AKA The Wonders (dir. Alice Rohrwacher)
15. Afbeelding Me and Earl and the Dying Girl (dir. Alfonso Gomez-Rejon)
16. Afbeelding Foxcatcher (dir. Bennett Miller)
17. Afbeelding It Follows (dir. David Robert Mitchell)
18. Afbeelding Mad Max: Fury Road (dir. George Miller)
19. Afbeelding A Most Violent Year (dir. J.C. Chandor)
20. Afbeelding Black Mass (dir. Scott Cooper)
21. Afbeelding Steve Jobs (dir. Danny Boyle)
22. Afbeelding Junun (dir. Paul Thomas Anderson
23. Afbeelding Victoria (dir. Sebastian Schipper)
24. Afbeelding Charlie's Country (dir. Rolf de Heer)
25. Afbeelding Selma (dir. Ava DuVernay)
26. Afbeelding Prins AKA Prince (dir. Sam de Jong)
27. Afbeelding Citizenfour (dir. Laura Poitras)
28. Afbeelding Force Majeure AKA Turist (dir. Ruben Östlund)
29. Afbeelding Schneider vs. Bax (dir. Alex van Warmerdam)

Voldoende ***
30. Afbeelding Dope (dir. Rick Farmuyiwa)
31. Afbeelding The Better Angels (dir. A.J. Edwards)
32. Afbeelding The Martian (dir. Ridley Scott)
33. Afbeelding Inside Out (dir. Pete Docter)
34. Afbeelding Dear White People (dir. Justin Simien)
35. Afbeelding Wild (dir. Jean-Marc Vallée)
36. Afbeelding The One I Love (dir. Charlie McDowell)
37. Afbeelding/Afbeelding Frank (dir. Lenny Abrahamson)
38. Afbeelding The Imitation Game (dir. Morten Tyldum)
39. Afbeelding Irrational Man (dir. Woody Allen)

Matig **½
40. Afbeelding All Is by My Side (dir. John Ridley)
41. Afbeelding The Theory of Everything (dir. James Marsh)
42. Afbeelding While We're Young (dir. Noah Baumbach)

Onvoldoende **
43. Afbeelding Jurassic World (dir. Colin Trevorrow)

Slecht *½
41. Afbeelding American Sniper (dir. Clint Eastwood)

Nieuwe (oude) ontdekkingen
per maand:

Januari
Afbeelding Le Mépris AKA Contempt (1963, Jean-Luc Godard)
Afbeelding Beau Travail AKA Good Work (1999, Claire Denis)
Afbeelding Riso Amaro AKA Bitter Rice (1949, Giuseppe De Santis)
Afbeelding Une Femme est Une Femme AKA A Woman is a Woman (1961, Jean-Luc Godard)
Afbeelding L'Atalante AKA Le Chaland Qui Passe (1934, Jean Vigo)
Afbeelding Safe (1995, Todd Haynes)

Februari
Afbeelding Höstsonaten AKA Autumn Sonata (1978, Ingmar Bergman)
Afbeelding Dung Che Sai Duk AKA Ashes of Time (1994, Kar-wai Wong)
Afbeelding Nóz w Wodzie AKA Knife in the Water (1962, Roman Polanski)
Afbeelding Sånger från Andra Våningen AKA Songs from the Second Floor (2000, Roy Andersson)
Afbeelding Being There (1979, Hal Ashby)

Maart
Afbeelding Meek's Cutoff (2010, Kelly Reichardt)
Afbeelding Bakushû AKA Early Summer (1951, Yasujirô Ozu)
Afbeelding Ugetsu Monogatari AKA Tales of Ugetsu (1953, Kenji Mizoguchi)
Afbeelding Chichi Ariki AKA There Was a Father (1942, Yasujirô Ozu)
Afbeelding Hitori Musuko AKA The Only Son (1936, Yasujirô Ozu)
Afbeelding Du Levande AKA You, the Living (2007, Roy Andersson)
Afbeelding Kaguyahime no Monogatari AKA The Tale of Princess Kaguya (2013, Isao Takahata)

April
Afbeelding/Afbeelding Nostalghia AKA Nostalgia (1983, Andrei Tarkovsky)
Afbeelding Slacker (1991, Richard Linklater)
Afbeelding Loong Boonmee Raleuk Chat AKA Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010, Apichatpong Weerasethakul)
Afbeelding Ta'm e Guilass AKA Taste of Cherry (1997, Abbas Kiarostami)
Afbeelding El Espíritu de la Colmena AKA The Spirit of the Beehive (1973, Víctor Erice)
Afbeelding Harlan County U.S.A. (1976, Barbara Kopple)
Afbeelding Pierrot le Fou AKA Crazy Pete (1965, Jean-Luc Godard)

Mei
Afbeelding/Afbeelding La Double Vie de Véronique AKA The Double Life of Veronique (1991, Krzysztof Kieslowski)
Afbeelding Tôkyô Monogatari AKA Tokyo Story (1953, Yasujirô Ozu)
Afbeelding Alice in den Städten AKA Alice in the Cities (1974, Wim Wenders)
Afbeelding Nora Inu AKA Stray Dog (1949, Akira Kurosawa)
Afbeelding Naked Lunch (1991, David Cronenberg)
Afbeelding Leviafan AKA Leviathan (2014, Andrey Zvyagintsev)
Afbeelding Ninjo Kami Fusen AKA Humanity and Paper Balloons (1937, Sadao Yamanaka)

Juni
Afbeelding Dah AKA Ten (2002, Abbas Kiarostami)
Afbeelding Kôkaku Kidôtai AKA Ghost in the Shell (1995, Mamoru Oshii)
Afbeelding Shubun AKA Scandal (1950, Akira Kurosawa)

Juli
Afbeelding Sang Sattawat AKA Syndromes and a Century (2006, Apichatpong Weerasethakul)
Afbeelding Seom AKA The Isle (2000, Ki-duk Kim)
Afbeelding 35 Rhums AKA 35 Shots of Rum (2008, Claire Denis)
Afbeelding Iklimler AKA Climates (2006, Nuri Bilge Ceylan)
Afbeelding The Squid and the Whale (2005, Noah Baumbach)
Afbeelding Punishment Park (1971, Peter Watkins)
Afbeelding Vérités et Mensonges AKA F for Fake (1974, Orson Welles)
Afbeelding Soom AKA Breath (2007, Ki-duk Kim)

Augustus
Afbeelding Ikiru AKA Doomed (1952, Akira Kurosawa)
Afbeelding Warui Yatsu Hodo Yoku Nemuru AKA The Bad Sleep Well (1960, Akira Kurosawa)
Afbeelding Kumonosu-Jô AKA Throne of Blood (1957, Akira Kurosawa)
Afbeelding Walkabout (1971, Nicolas Roeg)
Afbeelding Sud Pralad AKA Tropical Malady (2004, Apichatpong Weerasethakul)
Afbeelding Nabbeun Namja AKA Bad Guy (2001, Ki-duk Kim)
Afbeelding La Promesse AKA The Promise (1996, Jean-Pierre & Luc Dardenne)
Afbeelding Husbands and Wives (1992, Woody Allen)
Afbeelding Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991, Fax Bahr, George Hickenlooper & Eleanor Coppola)
Afbeelding Cléo de 5 à 7 AKA Cléo from 5 to 7 (1962, Agnès Varda)
Afbeelding Kakushi-Toride no San-Akunin AKA The Hidden Fortress (1958, Akira Kurosawa)

September
Afbeelding Idi i Smotri AKA Come and See (1985, Elem Klimov)
Afbeelding/Afbeelding Soy Cuba AKA I Am Cuba (1964, Mikhail Kalatozov)
Afbeelding Dodesukaden AKA Clickety-Clack (1970, Akira Kurosawa)
Afbeelding/Afbeelding La Battaglia di Algeri AKA The Battle of Algiers (1966, Gillo Pontecorvo)
Afbeelding Tengoku to Jigoku AKA High and Low (1963, Akira Kurosawa)
Afbeelding Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux AKA My Life to Live (1962, Jean-Luc Godard)
Afbeelding Chevolek s Kino-Apparatom AKA Man with a Movie Camera (1929, Dziga Vertov)
Afbeelding Dôruzu AKA Dolls (2002, Takeshi Kitano)
Afbeelding Il Gattopardo AKA The Leopard (1963, Luchino Visconti)
Afbeelding Onibaba AKA The Hole (1964, Kaneto Shindô)
Afbeelding Le Samouraï AKA The Godson (1967, Jean-Pierre Melville)
Afbeelding Kagemusha AKA The Double (1980, Akira Kurosawa)
Afbeelding Hakuchi AKA The Idiot (1951, Akira Kurosawa)
Afbeelding/Afbeelding Spoorloos AKA The Vanishing (1988, George Sluizer)
Afbeelding Nosferatu, eine Symphonie des Grauens AKA Nosferatu, a Symphony of Horror (1922, F.W. Murnau)
Afbeelding Yabu no Naka no Kuroneko AKA Black Cat from the Grove (1968, Kaneto Shindô)
Afbeelding Kikujirô no Natsu AKA Kikujiro (1999, Takeshi Kitano)
Afbeelding Campanadas a Medianoche AKA Chimes at Midnight (1965, Orson Welles)
Afbeelding Byôsoku 5 Senchimêtoru AKA 5 Centimeters per Second (2007, Makoto Shinkai)
Afbeelding Hadako no Shima AKA Naked Island (1960, Kaneto Shindô)
Afbeelding Daguerréotypes AKA Daguerreotypes (1976, Agnès Varda)

Oktober
Afbeelding Short Cuts (1993, Robert Altman)
Afbeelding Nashville (1975, Robert Altman)
Afbeelding Inland Empire (2006, David Lynch)
Afbeelding Mouchette (1967, Robert Bresson)
Afbeelding L'Année Dernière à Marienbad AKA Last Year at Marienbad (1961, Alain Resnais)
Afbeelding Sonachine AKA Sonatine (1993, Takeshi Kitano)
Afbeelding Tonari no Totoro AKA My Neighbor Totoro (1988, Hayao Miyazaki)
Afbeelding Sunset Blvd, (1950, Billy Wilder)
Afbeelding Upstream Color (2013, Shane Carruth)
Afbeelding Io Sono l'Amore AKA I Am Love (2009, Luca Guadagnino)
Afbeelding Tomboy (2011, Céline Sciamma)

November
Afbeelding Gummo (1997, Harmony Korine)
Afbeelding Mister Lonely (2007, Harmony Korine)
Afbeelding/Afbeelding The Congress (2013, Ari Folman)
Afbeelding Night Moves (2013, Kelly Reichardt)
Afbeelding The Overnighters (2014, Jesse Moss)

Laatst gewijzigd door Travis Bickle op 04 dec 2015 18:36, 62 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 27 jan 2015 10:51

Gisteren twee uitersten gezien in de bioscoop. Eerst Birdman in Pathé Buitenhof en die belandt met stip op de eerste plek. Aan de andere kant vinden we dan Blackhat, wat een draak van een film zeg. Denk dat die kanshebber is om het jaar onderaan af te sluiten.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 27 jan 2015 13:14

01. Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) - 9,0
01. Kingsmen: the secret service - 9,0
03. The Imitation Game - 8,5
03. Chappie - 8,5
05. The Avengers - 8,0
05. Furious 7 - 8,0
05. Big Hero 6 - 8,0
05. The Theory of Everything - 8,0
09. Run all Night - 7,5
09. Insurgent - 7,5
11. The Interview - 7,0
12. Focus - 6,5
12. Unbroken - 6,5
12. San Andreas - 6,5
15. Taken 3 - 5,5
Laatst gewijzigd door Aston op 17 jun 2015 11:35, 8 keer totaal gewijzigd.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 28 jan 2015 12:10

Birdman nieuwe nummer :)

Verder Still Alice in de lijst (7,0), het grandioze Taken 3 (2,0) en onder voorbehoud (geen NL release bekend) Kill The Messenger (7,5).

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 feb 2015 10:44

01. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens 10/10
02. Ex Machina 10/10
03. Mad Max: Fury Road 10/10
04. Spectre 10/10
05. Sicario 9/10
06. Kingsman: The Secret Service 9/10
07. Mission: Impossible - Rogue Nation 9/10
08. Mr. Holmes 9/10
09. The Martian 9/10
10. The Imitation Game 9/10

11. Birdman Or (The Unexpected Virtue Of Ignorance) 9/10
12. Big Hero 6 8.5/10
13. Life Itself 8.5/10
14. Jurassic World 8/10
15. The Theory Of Everything 8/10
16. Tomorrowland: A World Beyond (Project T) 8/10
17. The Walk 8/10
18. Fast & Furious 7 8/10
19. Black Mass 7.5/10
20. Avengers: Age Of Ultron 7.5/10

21. Night At The Museum: Secret Of The Tomb 7/10
22. The Interview 7/10
Laatst gewijzigd door JamesBond op 18 dec 2015 22:00, 32 keer totaal gewijzigd.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 09 feb 2015 18:58

1. Wild
2. Knight of Cups
3. Ex Machina
4. It Follows
5. Sleeping With Other People
6. Furious 7
7. Spectre
8. Mission: Impossible - Rogue Nation
9. Trainwreck
10. Amy

Lijst inclusief festivals:

1. Wild
2. Ex Machina
3. It Follows
4. Spring (Imagine)
5. Jurassic World
6. Furious 7
7. Mission: Impossible - Rogue Nation
8. Terminator Genisys
9. Kingsman: The Secret Service
10. The Water Diviner
Laatst gewijzigd door Rem op 02 jan 2016 16:55, 28 keer totaal gewijzigd.

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 15 feb 2015 12:22

29/12/15

Beste 10:

1. Son of Saul
2. Inherent Vice
3. Sicario
4. Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
5. The Martian

6. Youth
7. Mad Max: Fury Road
8. Lost River
9. The Imitation Game
10. Star Wars: The Force Awakens

Eervolle vermeldingen:
- It Follows
- Ant-Man
- The Forbidden Room

Tegenvallers:

- Spectre [Na Quantum of Solace is dit Craig's meest teleurstellende Bond. Onsamenhangend en zeer matig script. Ohja, ook weinig chemie tussen de personages en awkward dialogen]
- The Man from U.N.C.L.E. [Idee is leuk, stijl was tof.. Dat was het wel zo ongeveer..]
- Pitch Perfect 2 [Stiekem erg genoten van het eerste deel. De opvolger was bij lange na niet zo sterk]

Ronduit slecht:

- Jupiter Ascending [man man man, allerslechtste wat ik dit jaar gezien heb. Tenenkrommend]
- Jurassic World [Dit ging echt nergens over...]
- Eisenstein in Guanajuato [Wat beloofde een interessante film te worden over een van cinema's grootste meesters, eindigde in een banale, voyeuristische kijk in een kleine (weinig interessante) periode uit zijn leven]
- The Last Witch Hunter [Vin Diesel in een film met een nog lager intelligentieniveau dan de F&F reeks... knap!]
- Krampus [Jeeezus wat saai....]
---------------------------------------------------------------
Beste film gezien in bios dit jaar: An Autumn Afternoon/Sanma No Aji (1962, Ozu)
Laatst gewijzigd door NWRfan op 29 dec 2015 13:27, 16 keer totaal gewijzigd.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 15 feb 2015 18:47

1. Birdman [9,5]
2. Dheepan [9]
3. The Imitation Game [9]
4. Star Wars: The Force Awakens [9]
5. Ant Man [8,5]
6. Bridge of Spies [8,5]
7. Black Mass [8,5]
8. The Martian [8,5]
9. Everest [8,5]
10. Ex Machina [8,5]

11. Avengers: Age of Ultron [8,5]
12. Irrational man [8]
13. Crimson Peak [8]
14. Big Hero 6 [8]
15. Chappie [8]
16. Jurassic World [8]
17. Mad Max: Fury Road [8]
18. The little Prince [8]
19. Mission Impossible: Rogue Nation [8]
20. Tomorrowland [7,5]
21. Terminator Genisys [7,5]
22. Insurgent [7,5]
23. Inherent Vice [7]
24. Gueros [7]
25. The ridiculous 6 [7]
26. Jupiter Ascending [7]
27. Minions [7]
28. San Andreas [7]
29. Pixels [7]
30. The last witch hunter [6,5]
31. The Interview [6,5]
32. Maze Runner: The Scorch Trials [6,5]
33. Fantastic Four [6,5]
34. The Seventh Son [6]
35. Focus [5]
Laatst gewijzigd door patrob op 25 jan 2016 09:42, 9 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 feb 2015 13:38

Een paar nieuwe binnenkomers. Paddington is hiervan de hoogte op plek 5, gevolgd door Michiel de Ruyter op 7 en Selma op 9. Verder nog wat snel te vergeten binnenkomers in de onderste regionen.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 16 feb 2015 14:21

1. Ex Machina (10/10)
2. Project T (10/10)
3. Star Wars: The Force Awakens (9.5/10)
4. Inside Out (9/10)
5. The Imitation Game (9/10)
6. Everest (9/10)
7. Shaun the Sheep Movie (9/10)
8. Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (8.5/10)
9. Still Alice (8.3/10)
10. 600 Millas (8.5/10)

11. Virgin Mountain (8.5/10)
12. The Martian (8.5/10)
13. Mission: Impossible - Rogue Nation (8/10)
14. The Walk (8/10)
15. Spectre (8/10)

16. The Spongebob Movie: Sponge out of Water (8/10)
17. Partisan (8/10)
18. Avengers: Age of Ultron (8/10)
19. Slow West (8/10)
20. The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (8/10)

21. San Andreas (8/10)
22. Big Hero 6 (8/10)
23. Fantastic Four (7.5/10)
24. Terminator: Genisys (7/10)
25. Ant-Man (7/10)

26. The Good Dinosaur (7/10)
27. In the Heart of the Sea (7/10)
28. Mustang (7/10)
29. Jurassic World (7/10)
30. Minions (7/10)

31. Schone Handen (7/10)
32. Smosh: The Movie (7/10)
33. Kingsman: The Secret Service (7/10)
34. The Lesson (7/10)
35. A Royal Night Out (6/10)

36. Jupiter Ascending (6/10)
37. Pan (5/10)
38. A Perfect Day (5/10)
39. Big Game (5/10)
40. Une Enfance (4/10)

41. Maze Runner: The Scorch Trials (4/10)
Laatst gewijzigd door Roeltje op 01 jan 2016 12:17, 30 keer totaal gewijzigd.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 16 feb 2015 15:44

Als The Babadook dit jaar nog mocht uitkomen dan zou die op plaats 2 komen :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 feb 2015 16:30

Daar ben je een jaartje te laat mee, JB.

Plaats reactie