FilmTotaal Forum Top 100 - Editie 2015

Plaats reactie
Golden Ghost
Figurant
Figurant

Re: FilmTotaal Forum Top 100 - Editie 2015

Bericht door Golden Ghost » 08 jan 2016 20:28

pitn schreef:
McMurphy schreef:Waarschijnlijk wordt het ook alleen een top 100 en laat ik alles daaronder achterwege.
Op iCheckmovies is het wel een top 250. Daarom stel ik voor om ook de nummers 101 tot 250 te geven. Om die lijst tenminste even groot te houden.
Dat is niet echt een goede reden natuurlijk. Iemand anders doet het dus ik moet het ook doen.
Gezien de vraag om een top honderd in te leveren zou ik het ook laten bij een top 100 met misschien een paar notable honorary mentions als McMurphy zich daartoe geroepen voelt. Een uitgebreidere lijst heeft zo zijn charmes maar als resultaat dat de laatste 50 a 100 plaatsen bezet zijn met films die maar 1 stem hebben gekregen gezien de hoeveelheid mensen die een lijst hebben ingediend en de overlap in de films op de lijsten.

Als je alle 17 lijsten doorgaat zou het mij, voor mijn gevoel, verbazen als er meer als 125 titels zijn die meer als 2 stemmen hebben gekregen.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 jan 2016 20:29

Het is sowieso een top 100 dus waarom dat daar ooit een 250 lijst geworden is weet ik eigenlijk niet. En als blijkt dat deze top 100 al bijna niet representatief is op basis van 17 lijsten, dan zijn die andere 150 helemaal overbodig...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 jan 2016 21:33

Rem schreef:Het is echt heel rustig inderdaad de laatste tijd. Best zonde, het is haast doods. Het was juist altijd zo gezellig hier. Misschien zijn veel vaste (oude) gezichten gewoon superdruk. :)
Naar m'n ervaring heb je altijd wel zulke periodes. Is vast een mooie wiskundige formule in te ontdekken.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 08 jan 2016 22:01

Forums worden over de gehele linie qua activiteit voorbij gestreefd door vluchtige media als facebook Snapchat, Instagram en consorten.

Zie ik ook bij mijn hobby terug.

Helaas. Forums blijven eigenlijk beste platform om te discussiëren.

Oh ja, filmtotaal is vrij smartphone onvriendelijk. Zal ook meespelen. Moviemeter doet dan een stuk beter.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 08 jan 2016 23:16

McMurphy schreef:En waar was jij met je lijstje dit jaar? B-).
Echt de dag dat de deadline al voorbij was, kreeg ik voor zover ik nog kan herinneren een gaatje. Daarvoor gigantisch druk geweest en zelfs met de kerst gewerkt. :( Wel jammer dat ik het gemist hebt, maar ja....

pitn
Bijrol
Bijrol

Bericht door pitn » 08 jan 2016 23:41

Golden Ghost schreef:
pitn schreef:
McMurphy schreef:Waarschijnlijk wordt het ook alleen een top 100 en laat ik alles daaronder achterwege.
Op iCheckmovies is het wel een top 250. Daarom stel ik voor om ook de nummers 101 tot 250 te geven. Om die lijst tenminste even groot te houden.
Dat is niet echt een goede reden natuurlijk. Iemand anders doet het dus ik moet het ook doen.
Gezien de vraag om een top honderd in te leveren zou ik het ook laten bij een top 100 met misschien een paar notable honorary mentions als McMurphy zich daartoe geroepen voelt. Een uitgebreidere lijst heeft zo zijn charmes maar als resultaat dat de laatste 50 a 100 plaatsen bezet zijn met films die maar 1 stem hebben gekregen gezien de hoeveelheid mensen die een lijst hebben ingediend en de overlap in de films op de lijsten.

Als je alle 17 lijsten doorgaat zou het mij, voor mijn gevoel, verbazen als er meer als 125 titels zijn die meer als 2 stemmen hebben gekregen.
Het gaat niet over iemand anders, maar over deze lijst zelf, die op iCheckmovies een officiële lijst is. Omdat dit forum indertijd hielp om de site icm te betatesten, wordt de filmtotaal top 250 daar jaarlijks op overgenomen. Zie https://www.icheckmovies.com/lists/filmtotaal+top+250/
De laatste 4 jaar heb ik van de top 250 een imdb-lijst gemaakt en die doorgegeven aan de admins van de site om die up te daten. Ik had hen gezegd dit ook dit jaar te doen. Daarom mijn vraag toch de top 250 bekend te maken.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 09 jan 2016 10:46

Ook ik heb het de laatste tijd te druk gehad om een goede lijst samen te stellen. Volgend jaar toch maar eens iets eerder werk van maken.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 09 jan 2016 13:49

Gewoon lekker het hele jaar bijhouden, een permanent lopend project :)

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 09 jan 2016 14:50

Ed Crane schreef:Gewoon lekker het hele jaar bijhouden, een permanent lopend project :)
Dat doe ik tegenwoordig ook, meteen na het (her)zien van een film die mijn lijst waardig, is hem er instoppen of de positie aanpassen. Scheelt idd veel tijd.

Het is idd erg rustig hier de laatste tijd, veel oudgedienden zijn (bijna) niet meer actief. Misschien dat die idd allemaal in een levensfase zijn dat ze minder tijd hebben voor films en forums. Bovendien schepen de active nieuwelingen vind ik niet een sfeer waardoor ik dit forum regelmatig wil checken. Dat forums in het algemeen dalend zijn in populariteit door concurrentie speelt natuurlijk ook mee.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 09 jan 2016 15:10

Lonewolf schreef:Bovendien schepen de active nieuwelingen vind ik niet een sfeer waardoor ik dit forum regelmatig wil checken.
En bedankt }:

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 09 jan 2016 16:36

Dat geeft wel een beetje een dubbel gevoel. Als mensen wegblijven dan kun je natuurlijk ook niet verwachten dat het altijd leuk is om op het forum te kijken, al dan niet of er vervelende mensen aanwezig zijn, die overigens niet eens 'nieuw' hoeven te zijn.

En wat betreft die nieuwelingen, zijn we niet allemaal ooit filmn00bs geweest? O.a. het leuke van dit forum is dat het ook een plaats biedt om deze personen ook met tal van films, regisseurs en andere filmzaken in aanraking te laten komen. Ik zelf vind het wel leuk om enthousiaste reacties te lezen van mensen over films die ik zelf misschien wel niks vind, maar daar zit dan toch ook weer een mogelijkheid tot discussie in?

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 09 jan 2016 21:42

JamesBond schreef:
Lonewolf schreef:Bovendien schepen de active nieuwelingen vind ik niet een sfeer waardoor ik dit forum regelmatig wil checken.
En bedankt }:
Wat mij betreft hoef je je dat niet aan te rekenen hoor, of wie dan ook trouwens for that matter. Ik vind je een gezellig forumlid. :+ Het is toch ook vooral de wisselwerking tussen leden, jong en oud en nieuw en meubilair. De laatste tijd merk ik, maar dat is misschien ook gevoelsmatig, dat mensen met een 'goede' smaak vrij belerend en hautain reageren, terwijl dat best wat gemoedelijker en respectvoller kan.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 09 jan 2016 22:34

Tja, zie je overal wel. Kritiek op 'klassiekers' wordt vaak niet erg gewaardeerd en afgedaan. Terwijl die 'klassiekers' vaak met een roze bril bekeken worden. Doe ikzelf ook hoor maar probeer wel die af te zetten bij andere meningen.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 09 jan 2016 22:36

Rem schreef:Ik vind je een gezellig forumlid. :+
Bedankt man! :+

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 09 jan 2016 22:42