Welke series (of programma's) kijk je altijd?

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Welke series (of programma's) kijk je altijd?

Bericht door Colonel_Kurz » 13 okt 2011 18:35

Nee, vertel meer. :P

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 okt 2011 22:24

Gister met Firefly begonnen. Ben nu bij aflevering 3. Wat een serie. De pilot van bijna 1.5 uur was erg goed maar ben blij dat de rest van de afleveringen 42 minuten duren. Nathan Fillion vind ik echt geweldig spelen als Mal Reynolds. Vind de vrouwelijke cast ook erg fijn alleen Gina Torres is niet echt mijn type.

Steadicam
Regisseur
Regisseur

Bericht door Steadicam » 14 okt 2011 00:26

Colonel_Kurz schreef:Nee, vertel meer. :P
Ach, lees zelf de IMDb-comments maar. Heb er weinig aan toe te voegen. Als je het plot hoort, denk je aan Heroes, maar dit zijn Britse jeugddelinquenten en de serie is van Britse makelij, dus verdere vergelijking heeft geen enkele zin. Grover, grappiger en levensechtere personages. Je ligt geregeld in een deuk om die gasten omdat ze zo lekker onaangepast zijn. Erg sterk geschreven, onverwachte wendingen en goed gespeeld. En het gaat totaal niet om de wereld redden of superheldverantwoordelijkheden (althans, tot nu toe nog niet). Heel erg down to earth. En de muziek en stijl zijn ook lekker. Fris en creatief.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 okt 2011 18:13

De Politie Op Je Hielen:
Elke werkdag om 19.00 uur, RTL 7

Een nieuw seizoen. :T

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 okt 2011 19:49

Ik ben ondertussen begonnen met het vierde seizoen van True Blood... het verhaal blijft interessant, maar het lijkt alsof er steeds meer nutteloze, al te zoetsappige liefdesperikelen in voorkomen.
Als het zo verder gaat, ga ik het vijfde seizoen waarschijnlijk links laten liggen.

Ook bezig met Weeds (S1), Big Bang Theory (S1), Dexter (S5), Walking Dead (S2), Fringe (S1), Smallville (S8), Supernatural (S2) en de eerste paar afleveringen van Terra Nova (nog niet erg onder de indruk daarvan)

Druk druk druk :)

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 20 okt 2011 11:38

Seizoen 2 van The Walking Dead staat klaar. Dexter (seizoen 6) begin zoals elke keer wat traag, maar vanaf aflevering 3 beginnen de karaktertrekjes van nieuwe personages wat interessanter te worden. Aflevering 3 had sowieso wel een bijna onherkenbaar oude Ronny Cox erbij.

Bored To Death is weer begonnen aan het derde seizoen en ik vind het nog steeds een van de leukste comedyseries van dit moment. Afleveringen van een half uur in seizoen van 8 afleveringen.
Jason Schwartzman als schrijver met writer's block die voor onderzoek zichzelf op het internet profileert als detective. Komt daardoor in vreemde locaties terecht waar hij zich doorheen klungelt.
Hij krijgt hulp van zijn 2 vrienden Zack Galifianakis en Ted Danson. Waar Zack zijn bekende routine als groot kind weer laat zien (hoewel het past in de serie) is het vooral Danson die een heerlijke rol neerzet als oude player die zich jong voelt en blowt en achter de jonge vrouwtjes aan blijft gaan.
Wes Anderson meets Todd Philips meets Woody Allen.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 20 okt 2011 12:55

Dexter seizoen 5 was bij uitstek het minste seizoen maar toch ben ik nog steeds fan van de serie en heel benieuwd wat ze er met dit (laatste?) seizoen van maken. Seizoen 2 van Boardwalk Empire is weer begonnen en blijft geweldig!
The Big Bang Theory blijf ik ook gewoon volgen, die 20 minuutjes vermaken me nog steeds ook al is het 'nerd/geek' gehalte wel flink afgenomen en wordt het steeds meer een 13-in-dozijn comedyserie.

Verder wil ik op korte termijn Six Feet Under afronden en eindelijk eens beginnen aan The Wire!

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 20 okt 2011 13:30

Ik volg Dexter, The Walking Dead en met enige achterstand Boardwalk Empire. Daarnaast moet ik Justified S1, The Wire s5 en Modern Family S2 nog afronden.

Daarna is het een combinatie van Breaking Bad of Mad Man of True Blood of Firefly of Fringe en misschien stap ik nog in bij Terra Nova.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 20 okt 2011 17:41

Serie die nu worden uitgezoden in de VS die ik volg:

- The Big Bang Theory: Vorige week eindelijk weer eens een leuke aflevering, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld door Game of Thrones en de aanwezigheid van Brent Spiner en Wil Wheaton. De rest van het seizoen is echt bagger tot nu toe, maar ik blijf kijken vanwege afleveringen zoals deze.
- Boardwalk Empire: Nu dat Breaking Bad S4 erop zit de beste serie op TV.
- Community: Het nieuwe seizoen zet de trend van de hele serie door, namelijk veel middelmatige afleveringen met af en to een geniale ertussen... zoals die van afgelopen week. Ik hoop dat ze veel gaan doen met de laatste scene.
- Dexter: S6 is geen hoogvlieger tot nu toe en de dagen van de eerste twee seizoenen zijn ver voorbij, maar ik kijk in ieder geval niet meer met tegenzin zoals vorig seizoen.
- Ringer: Deze week opgegeven. Zonde dat SMG haar tijd verdoet aan zo'n slechte/saaie serie.
- Supernatural: De enige rivaal voor Boardwalk Empire op dit moment qua kwaliteit. Jammer dat de afgelopen twee afleveringen wat filler-trekjes hadden, want de twee afleveringen ervoor waren geweldig.
- The Walking Dead: Eigelijk zou ik deze serie net als Ringer moeten opgeven, want het is nog altijd matig tot slecht, maar ik blijf koppig hopen op een betere toekomst.

Ik heb dus best veel negatiefs te melden over wat er op dit moment te zien is, maar dit neemt niet weg dat dit wel zeker een zeer goed TV jaar is geweest tot nu toe met oa. Game of Thrones, Justified, Curb Your Enthusiasm, Breaking Bad, Futurama en aan het begin van het jaar de tweede helft van de vorige seizoenen van Supernatural en Community.

Verder ben ik net begonnen aan de originele The Twilight Zone. Het komt soms wel erg gedateerd over, maar ik heb toch ook al wat sterke stukken/afleveringen gezien.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 23 okt 2011 21:00

Ik weet dat seizoenen van series vaak met een flinke cliffhanger eindigen om het spannend te houden en kijkers te trekken voor eventuele volgende seizoenen, maar ik denk dat de makers van True Blood de boel een beetje overdrijven dit keer.

Zoveel cliffhangers in de laatste 10 minuten dat ik eigenlijk gewoon uit principe het volgende seizoen zou gaan skippen.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 24 okt 2011 12:37

Het hele seizoen was al weer way over-the-top maar ik vond de finale van seizoen 4 wel geweldig :). Ook best verrassend dat
Spoiler
Tara der kop eraf geschoten wordt
ondanks dat ik er niet echt om rouwen kan. De actie van Eric en Bill was ook wel bruut trouwens :P.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 24 okt 2011 17:11

Tja, brute acties genoeg... een hart uit iemand rukken en er daarna vrolijk een aantal slokjes uitnemen bv :)
Maar
Spoiler
Tara zal het (helaas) wel weer overleven denk ik

Winchester73
Filmster
Filmster

Bericht door Winchester73 » 28 okt 2011 06:38

Kijk zeer zelden tv-series (de laatsten waren RAWHIDE en THE UNTOUCHABLES in jaren 60) maar dit vind de beste NL tv-serie ooit: Overspel (2011)

Kan niet wachten op de DVD release op 21 nov. a.s.

Eleonora
Figurant
Figurant

Bericht door Eleonora » 29 okt 2011 07:43

Ik ben helemaal weg van The big bang theory, heb alle afleveringen van seizoen 1 t/m 5 gezien, en blijf er voor thuis.

deurklink
Figurant
Figurant

Bericht door deurklink » 06 feb 2012 18:04

Ik kan Misfits hier uit het goede Brittannië ook van harte aanraden Kaj, de eerste twee seizoenen zijn leuk, goed 'monster of the week' format, je waant je haast weer terug in de jaren 90.

Stijl vind ik wel wat wisselend ik word beetje moe van die extreem korte scherpte diepte waar bij alles vaag is behalve de 3 centimeter rond de ogen, ook het introotje is goed irritant en oogt nu al gedateerd. Als laatste is de muziek muziek keuze expressief wat soms erggg tof is (Velvet underground of BRMC bijvoorbeeld) maar soms ook helemaal misplaatst (James Blunt iemand?).

Seizoen drie is vele malen minder vanwege
Spoiler
het verliezen van het grappigste cast lid Nathan en de focus op Simon die zijn emo pony iets te veel eer aan doet
en ook omdat het wat Heroes (een serie die voor mij het nooit de eerste dertig seconde van de trailer evenaarde http://www.youtube.com/watch?v=FpegMy8DDzY ) achtig trekjes krijgt inclusief pijnlijke comic integratie (en gejat plot) met extra incestueuze zelf verwijzingen. Ik ben hier dan ook afgehaakt.

Maar al dit gezegd hebbende is het smullen de eerste twee seizoenen, lekker politiek incorrect en Engels grof met een degelijke cast waar van twee leden een uiterst scherp komisch talent hebben. Ik heb vaak gebulderd van het lachen
Spoiler
aflevering dat Nathan homofiel word bijvoorbeeld
.

Plaats reactie