Tekenfilms of kinderseries uit de oude doos

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 23 feb 2006 12:48

Series waar ik nog steed datzelfde kippenvel van krijg zijn:
De oude Sonic the Hedgehog - elke woensdag middag op Veronica of RTL 5. Heerlijk
Earthworm Jim - Vergeet ik nooit weer, voor jong en oud een puur genot. Kindernet
Eek! the Cat - Fox Kids
Albert de 5de Musketier - Kindernet
Robinson Sucro - Kindernet
Inspector Gadget - Fox Kids

En toen wat later kregen we Cartoon Network, in het engels nog:
Dexter's Lab
Cow 'n Chicken
Johnny Bravo
en dergelijke...

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 23 feb 2006 23:57

Jij hoort duidelijk bij de jongere personen op het forum. Earthworm Jim blijft geweldig, of Superworm Jim zoals de versie heette die we zagen op Kindernet. Het ultieme jeugdsentiment voor mij blijft Ovide en zijn vrienden. Tot op de dag van vandaag vind ik het een schande dat de enige goede kinderzender, Kindernet, is verdwenen. Topseries en met zulk een maatschappelijk verantwoorde boodschap als Alfred Jodokus Kwak zien we amper nog.
Fox Kids vond ik altijd net wat te dom, ik kon zeker nooit lachen om Eek! the Cat. Cartoon Network had af en toe zeker zijn programma's, Powerpuff Girls blijft genieten en Dexter is altijd leuk. Verder natuurlijk ook de welkekende Hanna Barbara's.
Verder bestond mijn televisiekijken uit "natuurlijk" Turtles, de serie gebaseerd op de avonturen van Nintendo-helden Mario en Luigi en de Smurven.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 25 feb 2006 18:33

Lumière schreef:Jij hoort duidelijk bij de jongere personen op het forum. Earthworm Jim blijft geweldig, of Superworm Jim zoals de versie heette die we zagen op Kindernet.
Ja klopt, ben wel één van de jongere merk ik. 17 jaar sinds 26 januari, zoals al eerder ergens vermeld stond, naar mijn weten. Maar ja, beter vroeg dan laat ;)

Histea
Figurant
Figurant

Bericht door Histea » 08 mei 2007 10:21

JafJoe schreef:Ben ik de enige die Samurai Pizza Cats heeft gekeken? En dat is niet eens zo heel erg lang geleden!
Afbeelding
Mijn eerste kennismaking met anime, als je het zo mag noemen. Zie ook hier.
tuurlijk niet ik heb het vroeger ook nog gekeken.

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 08 mei 2007 10:47

Kindernet, Telekids, Foxkids... dat waren de tijden :wink:

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 08 mei 2007 13:22

Telekids wel. De rest is te 'nieuw' voor mij. Hoewel.... Kindernet heb ik ook nog wel gekeken.

shellghost
Figurant
Figurant

Bericht door shellghost » 08 mei 2007 13:40

ASHWIN102 schreef:
Darthmar schreef:Dungeons and dragons - ik vraag me nog af of ze ooit weer thuis zijn gekomen.
Wel raar ja, dat is nooit duidelijk geworden.
Nee, ze hadden in de laatste ep wel de keuze maar ze zijn weer niet gegaan. ;)

Jayce & the Wheeled Warriors
Transformers
He-Man
M.A.S.K.
Inspector Gadget
Top Cat
Robotech/Macross
Bravestarr
enz enz.... :)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 08 mei 2007 13:50

heb toevallig net wat dvdtjes gekeken van D&D en He-man, met audiocommentaar door fans. Erg leuk! :)

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 08 mei 2007 18:16

BoesBoes (jaa die koe/stier!) 8)
Dommel (jaa die dikke witte hond!)
M.A.S.K.
Inspector Gadget
Dexter
Powerpuff Girls :D
Cow and Chicken
Ed, Ed n Eddy
Robinson s...

Nog heel veel anderen, maar kan nu op lang niet allemaal komen.

En uiteraard in een iets later stadium het geweldige:

Dragonball (Z)!!! Och god, wat waren dat mooie tijden. Ik denk dat ik binnenkort weer eens wat afleveringen download.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 28 mei 2007 18:53

Het leuke is dat zich duidelijk verschillende 'generaties' aftekenen. Ik ben van de Fun Factory (op Sky Channel, Telekids op RTL 4 bestond nog niet) generatie. God wat een tijd was dat. Elk weekend zaterdagochtends van 7 tot 12 voor de buis. Zondag moest ik om 10 uur naar de kerk, dus verplicht een reeks tekenfilms overslaan. Zat je daar met dat zangboek terwijl je zat te bedenken wat je miste :D. En daarna, snel naar huis zodat ik The Transformers kon zien.

The Transformers vond ik absoluut het beste, daarna denk ik M.A.S.K., Jayce and the Wheeled Warriors. Ik keek zelfs My Little Pony en The Carebears :D

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 28 mei 2007 19:21

Ik vond telekids serieus echt kut, al die meuk ertussen laat me gewoon tekenfilms zien! Kindernet, cartoon network en later foxkids (ik weet zo niet hoe het allemaal heette maar vgs mij was foxkids het langste de naam ;-)).

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 11 jun 2007 20:12

Ed Crane schreef:Het leuke is dat zich duidelijk verschillende 'generaties' aftekenen. Ik ben van de Fun Factory (op Sky Channel, Telekids op RTL 4 bestond nog niet) generatie. God wat een tijd was dat. Elk weekend zaterdagochtends van 7 tot 12 voor de buis. Zondag moest ik om 10 uur naar de kerk, dus verplicht een reeks tekenfilms overslaan. Zat je daar met dat zangboek terwijl je zat te bedenken wat je miste :D. En daarna, snel naar huis zodat ik The Transformers kon zien.

The Transformers vond ik absoluut het beste, daarna denk ik M.A.S.K., Jayce and the Wheeled Warriors. Ik keek zelfs My Little Pony en The Carebears :D
ik ben ook van deze generatie..
toen waren de tekenfilms echt nog tof. en alleen maar in het weekend

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 11 jun 2007 20:40

Groundhog schreef:Dragonball (Z)!!! Och god, wat waren dat mooie tijden. Ik denk dat ik binnenkort weer eens wat afleveringen download.
Dragonball Z. Daar heb ik goede herinneringen aan. Elke dag half 5 (?) voor de buis, meezingen met de begintune en juigen als iemand weer neer werd gekamehamea'd. En dan daarna verder met je Dragonball website en zoveel mogelijk plaatjes verzamelen enzo. Powerlevels checken en stiekem lezen wat er in volgende afleveringen ging gebeuren. Hoe vaak het ook herhaald werd, stug door blijven kijken omdat je wilde weten wat er ging gebeuren. Geniaal gewoon, wat waren ik en mijn vrienden grote fans. :oops:

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 11 jun 2007 20:51

kingcreole schreef:
Ed Crane schreef:Het leuke is dat zich duidelijk verschillende 'generaties' aftekenen. Ik ben van de Fun Factory (op Sky Channel, Telekids op RTL 4 bestond nog niet) generatie. God wat een tijd was dat. Elk weekend zaterdagochtends van 7 tot 12 voor de buis. Zondag moest ik om 10 uur naar de kerk, dus verplicht een reeks tekenfilms overslaan. Zat je daar met dat zangboek terwijl je zat te bedenken wat je miste :D. En daarna, snel naar huis zodat ik The Transformers kon zien.

Nochtans heb ik een enkele aflevering van MASK (mijn favo serie van toendertijd) ook eens herbekeken, en dat viel toch vies tegen. Misschien dat enkel sentiment al die series beter doet lijken dan wat er nu of 5 jaar geleden of tien jaar geleden op de buis is/was.

Alhoewel: van Dommel - Boes - Smurfen - Freggles - Snorkels - Ovide - Vrouwtje Theelepel - David De Boskabouter en vooral Teddy Ruxpin _O_ zou ik dat toch nog eerst eens moeten uittesten.

Oh, en Alfred Jodocus Kwak mag ik ook zeker niet vergeten, dat heb ik al wel eens vaak, met plezier, teruggekeken

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 11 jun 2007 21:09

El Chivo schreef:
kingcreole schreef:

Nochtans heb ik een enkele aflevering van MASK (mijn favo serie van toendertijd) ook eens herbekeken, en dat viel toch vies tegen. Misschien dat enkel sentiment al die series beter doet lijken dan wat er nu of 5 jaar geleden of tien jaar geleden op de buis is/was.

Alhoewel: van Dommel - Boes - Smurfen - Freggles - Snorkels - Ovide - Vrouwtje Theelepel - David De Boskabouter en vooral Teddy Ruxpin _O_ zou ik dat toch nog eerst eens moeten uittesten.

Oh, en Alfred Jodocus Kwak mag ik ook zeker niet vergeten, dat heb ik al wel eens vaak, met plezier, teruggekeken
Ik blijf die naam dubbelzinnig vinden. Ruxpin, rukxpin, ruxspin, rukspin.

:oops:

Plaats reactie