Tekenfilms of kinderseries uit de oude doos

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 11 jun 2007 21:16

Nils Holgersson :)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 11 jun 2007 21:23

Da's ook een goeie :T

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 12 jun 2007 11:46

kingcreole schreef:
Ed Crane schreef:Het leuke is dat zich duidelijk verschillende 'generaties' aftekenen. Ik ben van de Fun Factory (op Sky Channel, Telekids op RTL 4 bestond nog niet) generatie. God wat een tijd was dat. Elk weekend zaterdagochtends van 7 tot 12 voor de buis. Zondag moest ik om 10 uur naar de kerk, dus verplicht een reeks tekenfilms overslaan. Zat je daar met dat zangboek terwijl je zat te bedenken wat je miste :D. En daarna, snel naar huis zodat ik The Transformers kon zien.

The Transformers vond ik absoluut het beste, daarna denk ik M.A.S.K., Jayce and the Wheeled Warriors. Ik keek zelfs My Little Pony en The Carebears :D
ik ben ook van deze generatie..
toen waren de tekenfilms echt nog tof. en alleen maar in het weekend
Je mag mij ook rekenen tot trouwe kijker van The Fun Factory en een soort vergelijkbare programma op Super Channel (en later The DJ Kat show). Ik keek toen gewoon echt alles.
He-Man en She-Ra, Bravestarr, Roger Ramjet, Inspector Gadget, G.I.Joe, Jem, Denver, the Last Dinosaur, Samurai Pizza Cats, The Carebears, Topcat, Bananaman, Beverly Hills Teens, Blackstar, Get Along Gang, Hulk Hogan's Rockin' Wrestling, Saber Rider and the Star Sheriffs noem het maar het op.

Verder schiet me nog te binnen. Avro's mini/kinderbios met o.a. Candy, Candy en de Strijd per Planeten. De Avro had nog meer tekenfilms zoals Bluffers, Foofer, Dr. Snuggles, Thunders, Dungeons and Dragons, The Real Ghostbusters (gebaseerd op de films), Ghostbusters (gebaseerd op een TV serie uit de jaren 70) en Wordt Vervolgd (vanwege Droopy). De Vara had voornamelijk Hanna-Barbera cartoons. Dat waren nog eens tijden.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 12 jun 2007 13:22

In mijn tijd keek ik vroeger altijd:
- Dexter
-Cow & Chicken
- Johnny Bravo
-Dino Babby's
- Knabbel en Babbel
- Gummy beren
- Tom & Jerry
-Bugs Bunny
-Pop eye
-Power Rangers
-Thunderbirds
- Bassie en Adriaan

Ongetwijfeld nog wat vergeten, dit is het enige waar ik zo snel op kan komen.

romario
Figurant
Figurant
Contacteer:

tekenfilm

Bericht door romario » 30 jun 2007 22:56

weet iemand mischien hoe die ene tekenfilm heet eum
het ging over 3 meisjes en ze hadden een steen een harte maan en de zon en zeide geef me de kracht van de maane steen of harte en dan kregen ze een kracht ik weet niet meer hoe die heete weet iemand het?

PUMA
Regisseur
Regisseur

Re: tekenfilm

Bericht door PUMA » 01 jul 2007 18:00

romario schreef:weet iemand mischien hoe die ene tekenfilm heet eum
het ging over 3 meisjes en ze hadden een steen een harte maan en de zon en zeide geef me de kracht van de maane steen of harte en dan kregen ze een kracht ik weet niet meer hoe die heete weet iemand het?
Sailor Moon?

romario
Figurant
Figurant
Contacteer:

Re: tekenfilm

Bericht door romario » 01 jul 2007 18:32

PUMA schreef:
romario schreef:weet iemand mischien hoe die ene tekenfilm heet eum
Sailor Moon?

nee het ging over 3 meisjes en het was ook met dieren en die steenen waaren diamanten ofzow weet ni weet je miss welke ik bedoel

Maatman
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Maatman » 01 jul 2007 18:41

Leg eens uit dan wanneer de serie te zien was, wat die kracht voor werking had en probeer nog eens een aantal kenmerkende dingen op te noemen. Hier kan niemand wat mee.

romario
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door romario » 01 jul 2007 18:58

Maatman schreef:Leg eens uit dan wanneer de serie te zien was, wat die kracht voor werking had en probeer nog eens een aantal kenmerkende dingen op te noemen. Hier kan niemand wat mee.
eum ben nu 15 was ik 9jaar of ouder en het kwam altijd op sbs6 wat het vroeger dan was 3 meisjes 1 bruine en 2blangke de bruine had een maan steen en de andere 2 harte en een zon en als ze dan dat zeiden van geef me de kracht van de maane steen werden ze getransformeerd ze kreegen altijd een keep en er waren ook nog dieren bij die konden praaten en ze moesten daarmee de slechte wezens ofzow dood maken verder weet ik niks meer maar egt ik keek er altijd naar en veel kindere die ik kon ook

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 01 jul 2007 19:01

romario schreef:keek er altijd naar en veel kindere die ik kon ook
In plaats van dat je naar school ging en Nederlands leerde?

romario
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door romario » 01 jul 2007 19:06

dannyB schreef:
romario schreef:keek er altijd naar en veel kindere die ik kon ook
In plaats van dat je naar school ging en Nederlands leerde?
`

gaat moelijk als ik vakansie heb he ;)

shellghost
Figurant
Figurant

Bericht door shellghost » 01 jul 2007 20:01

El Chivo schreef:
kingcreole schreef:
Ed Crane schreef:Het leuke is dat zich duidelijk verschillende 'generaties' aftekenen. Ik ben van de Fun Factory (op Sky Channel, Telekids op RTL 4 bestond nog niet) generatie. God wat een tijd was dat. Elk weekend zaterdagochtends van 7 tot 12 voor de buis. Zondag moest ik om 10 uur naar de kerk, dus verplicht een reeks tekenfilms overslaan. Zat je daar met dat zangboek terwijl je zat te bedenken wat je miste :D. En daarna, snel naar huis zodat ik The Transformers kon zien.

The Transformers vond ik absoluut het beste, daarna denk ik M.A.S.K., Jayce and the Wheeled Warriors. Ik keek zelfs My Little Pony en The Carebears :D
ik ben ook van deze generatie..
toen waren de tekenfilms echt nog tof. en alleen maar in het weekend
Nochtans heb ik een enkele aflevering van MASK (mijn favo serie van toendertijd) ook eens herbekeken, en dat viel toch vies tegen. Misschien dat enkel sentiment al die series beter doet lijken dan wat er nu of 5 jaar geleden of tien jaar geleden op de buis is/was.
Alle M.A.S.K. eps ook weer zitten kijken, viel niet tegen moet ik zeggen.
Dat had ik wel bij GI-Joe.
Was vroeger nog wel leuk omdat je niet door had wat voor enorme usa propaganda was... :@

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 01 jul 2007 20:18

Ok, kan zijn, misschien lag het aan die enkele aflevering, of had ik er gewoon niet de juiste stemming voor. Ik zal te zijner tijd dan nog maar eens proberen.

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 13 jul 2007 11:28

romario schreef:
Maatman schreef:Leg eens uit dan wanneer de serie te zien was, wat die kracht voor werking had en probeer nog eens een aantal kenmerkende dingen op te noemen. Hier kan niemand wat mee.
eum ben nu 15 was ik 9jaar of ouder en het kwam altijd op sbs6 wat het vroeger dan was 3 meisjes 1 bruine en 2blangke de bruine had een maan steen en de andere 2 harte en een zon en als ze dan dat zeiden van geef me de kracht van de maane steen werden ze getransformeerd ze kreegen altijd een keep en er waren ook nog dieren bij die konden praaten en ze moesten daarmee de slechte wezens ofzow dood maken verder weet ik niks meer maar egt ik keek er altijd naar en veel kindere die ik kon ook
Google is your friend:

http://boards.imdb.com/title/tt0112131/
http://en.wikipedia.org/wiki/Princess_G ... wel_Riders

Ik heb het persoonlijk nooit gezien.. geloof ik

beetleborg85
Figurant
Figurant

Bericht door beetleborg85 » 14 jul 2007 15:12

wie kent er nog de series als, "beetleborgs" en de "mystic nights of tir na nog" nog of eek the cat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie