Tekenfilms of kinderseries uit de oude doos

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 17 aug 2007 20:15

Darthmar schreef:
Ed Crane schreef:Het leuke is dat zich duidelijk verschillende 'generaties' aftekenen. Ik ben van de Fun Factory (op Sky Channel, Telekids op RTL 4 bestond nog niet) generatie. God wat een tijd was dat. Elk weekend zaterdagochtends van 7 tot 12 voor de buis. Zondag moest ik om 10 uur naar de kerk, dus verplicht een reeks tekenfilms overslaan. Zat je daar met dat zangboek terwijl je zat te bedenken wat je miste :D. En daarna, snel naar huis zodat ik The Transformers kon zien.

The Transformers vond ik absoluut het beste, daarna denk ik M.A.S.K., Jayce and the Wheeled Warriors. Ik keek zelfs My Little Pony en The Carebears :D
Maar goed dat de Fun factory na 10 uur altijd herhalingen waren van zaterdag!! Na 10 uur kwamen vaak GI Joe en Transformers en dat waren vaak dezelfde als op zaterdag!!

Het was zo erg dat ik op jonge leeftijd 7 a 8 jaar oud beter Engels dan Nederlands praatte.

Jayce vond ik geweldig alleen jammer dat hij zijn vader nooit vond.
The Getalong Gang vond ik leuk
The Carebears, Popples, GI Joe, Transformers, He-man, She-ra, My Little Pony ik keek overal naar!
dat zijn pas tekenfilms...duizend maal beter dan die shit van nu.

ook ik kon op de kleuterschool al engels..thank you G.I Joe

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 14 sep 2008 14:34

Kick.

Ik ben een tekenfilm kwijt. Ik heb geen idee meer ho hij heet. Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wat ik weet is dat het over een leeuw gaat die op eens in de toekomst beland. Daar moet hij zich zien te redden en een prinses in het verleden zien te redden.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 14 sep 2008 14:41

Speelde dat zich niet af in het New York van de toekomst?

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 14 sep 2008 15:48

Ja zoiets was het wel.

bombshelter
Figurant
Figurant

Bericht door bombshelter » 14 sep 2008 16:17

Legend schreef:Kick.

Ik ben een tekenfilm kwijt. Ik heb geen idee meer ho hij heet. Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wat ik weet is dat het over een leeuw gaat die op eens in de toekomst beland. Daar moet hij zich zien te redden en een prinses in het verleden zien te redden.
Dit moet hem wel wezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arga%C3%AF

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 14 sep 2008 23:07

We hebben een winnaar :)

Dank u.

MovieThom
Bijrol
Bijrol

Bericht door MovieThom » 15 sep 2008 18:36

kingcreole schreef:
Darthmar schreef:
Ed Crane schreef:Het leuke is dat zich duidelijk verschillende 'generaties' aftekenen. Ik ben van de Fun Factory (op Sky Channel, Telekids op RTL 4 bestond nog niet) generatie. God wat een tijd was dat. Elk weekend zaterdagochtends van 7 tot 12 voor de buis. Zondag moest ik om 10 uur naar de kerk, dus verplicht een reeks tekenfilms overslaan. Zat je daar met dat zangboek terwijl je zat te bedenken wat je miste :D. En daarna, snel naar huis zodat ik The Transformers kon zien.

The Transformers vond ik absoluut het beste, daarna denk ik M.A.S.K., Jayce and the Wheeled Warriors. Ik keek zelfs My Little Pony en The Carebears :D
Maar goed dat de Fun factory na 10 uur altijd herhalingen waren van zaterdag!! Na 10 uur kwamen vaak GI Joe en Transformers en dat waren vaak dezelfde als op zaterdag!!

Het was zo erg dat ik op jonge leeftijd 7 a 8 jaar oud beter Engels dan Nederlands praatte.

The Carebears, Popples, GI Joe, Transformers, He-man, She-ra, My Little Pony ik keek overal naar!

Tegenwoordig worden de tekenfilms ook uitgezonden met nederlandse spraak. Ik weet niet wat julie ervan vinden , maar ik vind het totaal niet klinken!!!!! }:
Zelf keek ik vroeger veel Transformers, Scooby-Doo Where are you (De eind jaren 60 cartoon), Inspector Gadget vond ik toen ook fantastisch. Ik was ook dol op een tekenfilm waarvan ik de naam niet meer weet. Het ging over een groepje dinosaurussen of zo en ze hadden een een soort oranje/rode vliegende schip met een grote gele zeil op de rug.. En dat schip had de vorm van een dinosaurus met een lange nek en staart.
Weet iemand misschien de naam van de cartoon??????

MovieThom
Bijrol
Bijrol

Bericht door MovieThom » 15 sep 2008 18:37

kingcreole schreef:
Darthmar schreef:

Tegenwoordig worden de tekenfilms ook uitgezonden met nederlandse spraak. Ik weet niet wat julie ervan vinden , maar ik vind het totaal niet klinken!!!!! }:
Zelf keek ik vroeger veel Transformers, Scooby-Doo Where are you (De eind jaren 60 cartoon), Inspector Gadget vond ik toen ook fantastisch. Ik was ook dol op een tekenfilm waarvan ik de naam niet meer weet. Het ging over een groepje dinosaurussen of zo en ze hadden een een soort oranje/rode vliegende schip met een grote gele zeil op de rug.. En dat schip had de vorm van een dinosaurus met een lange nek en staart.
Weet iemand misschien de naam van die cartoon??????

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 22 sep 2008 22:42

Hoe was dat getekend, ook echt cartoony? Hadden ze allemaal een soort 'knutselpower' waarbij de ene uit z'n bek een strip plakband tevoorschijn kon toveren, de ander, met z'n tanden kon nieten etc.? (God, hoe bedenken ze dat allemaal). Of dat nu is wat je bedoelt of niet, dat was "Diplodo".

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 22 sep 2008 22:49

MovieThom schreef:Zelf keek ik vroeger veel Transformers, Scooby-Doo Where are you (De eind jaren 60 cartoon), Inspector Gadget vond ik toen ook fantastisch. Ik was ook dol op een tekenfilm waarvan ik de naam niet meer weet. Het ging over een groepje dinosaurussen of zo en ze hadden een een soort oranje/rode vliegende schip met een grote gele zeil op de rug.. En dat schip had de vorm van een dinosaurus met een lange nek en staart.
Weet iemand misschien de naam van die cartoon??????
Precies. Tegenwoordig is het heel simpel getekend, lijkt wel met flash. Vroeger haalden ze tenminste nog hun verfdoos tevoorschijn en probeerde men zoiets als 'sfeer' te creëren. Over Inspector Gadget, vergelijk de echt goede, oude tekenfilm eens met die nieuwe. Niet alleen is alles veel simpeler getekend, het is ook allemaal veel dommer.

Wat best wel indruk heeft gemaakt, echt enorm sfeervol en unheimisch, al kende ik dat woord uiteraard nog niet en kon ik die emotie nauwelijks onder woorden brengen, De Tovenaar van Oz, zoals dat hier in nederland heette. Volgens mij een Japanse tekenfilmserie (zoals wel meer van die series eigenlijk japans blijken te zijn):

Afbeelding
Afbeelding

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 22 sep 2008 22:56

Oh, die heb ik ook gekeken. Maakte inderdaad wel indruk toen

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wonder ... Oz_(anime)

MovieThom
Bijrol
Bijrol

Bericht door MovieThom » 23 sep 2008 06:08

Ed Crane schreef:Hoe was dat getekend, ook echt cartoony? Hadden ze allemaal een soort 'knutselpower' waarbij de ene uit z'n bek een strip plakband tevoorschijn kon toveren, de ander, met z'n tanden kon nieten etc.? (God, hoe bedenken ze dat allemaal). Of dat nu is wat je bedoelt of niet, dat was "Diplodo".
Het was inderdaad Diplodo. Harstikke bedankt zeg!! :T :T

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 sep 2008 09:54

Alstu, nu geen enge nachtmerries krijgen van de badguy, Santos, hè?

Afbeelding

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 27 mei 2009 19:58

Tekenfilm uit de oude doos wordt verfilmd; Wickie und die starken Männer. http://www.imdb.com/title/tt1167599/

De regie is in handen van Michael "Bully" Herbig. Degene die ook verantwoordelijk is voor het meesterlijke "(T)Raumschiff Surprise - Periode 1".

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 28 mei 2009 01:02

Plaats reactie