Six Feet Under

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Knox
Bijrol
Bijrol

Bericht door Knox » 06 jan 2005 20:35

Dus toch. Ja, ik was er ook niet zeker van.

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 09 jan 2005 00:40

Morgenavond (of moet ik zeggen: vanavond) begint dus de derde serie van Six Feet Under.

Ik heb het genoegen gehad het eerste seizoen in de herhaling te mogen volgen. Helaas is de twee reeks niet herhaald..
Zou iemand me globaal willen vertellen wat er in het tweede seizoen is gebeurd? Alstublieft wel op zo'n manier dat het nog wel een plezier blijft dat seizoen alsnog te kijken (mocht het ooit nog worden herhaald).

Alvast bedankt en veel kijkplezier morgen!

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 09 jan 2005 13:07

Hier staan alle episodes beschreven:
http://www.sixfeetunderfan.com/

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 09 jan 2005 13:42

JB schreef:Hier staan alle episodes beschreven:
http://www.sixfeetunderfan.com/
Ahh thanks JB, erg goeie site, maar niet wat ik zoek. Ik zou graag gewoon in een paar zinnetjes willen weten wat er veranderd is sinds episode 13.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 09 jan 2005 15:19

Na alle goede berichten ga ik vanavond eens kijken, ben benieuwd. :Y

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 jan 2005 23:29

Wat een manier om het nieuwe seizoen te beginnen! _O_

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 09 jan 2005 23:42

Colonel_Kurz schreef:Wat een manier om het nieuwe seizoen te beginnen! _O_
Helemaal mee eens.

Maar waarom zit er zo lang tussen de reeksen - ik was Lisa en het kind helemaal vergeten :o (waren ze nou ook al getrouwd aan het eind van vorig seizoen?)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 jan 2005 23:52

JB schreef:
Colonel_Kurz schreef:Wat een manier om het nieuwe seizoen te beginnen! _O_
Helemaal mee eens.

Maar waarom zit er zo lang tussen de reeksen - ik was Lisa en het kind helemaal vergeten :o (waren ze nou ook al getrouwd aan het eind van vorig seizoen?)
Nee, de hele periode tussen Nate's operatie en 'nu' hebben we niet gezien.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 jan 2005 01:18

Vanavond voor het eerst gekeken, en voor mij was het a little weird, je zult de vorige seizoenen wel gezien moeten hebben, want de figuren waren op zich leuk, maar ik kon helemaal niemand, en dan is het vrij moeilijk er een verhaal aan vast te knopen. In ieder geval begrepen dat de begrafenisonderneming moeder Ruth Fisher alleen is, dat Nate haar zoon getrouwd is met Lisa, en dat ze een baby (Maya) hebben, de andere zoon David samenleeft met Keith, en dat ze in therapie zijn om hun relatie op de rails te houden, dochter Claire zit op de kunstacademie en duikt de koffer in met Phil de gitarist van een bandje, en dan is er nog Rico de partner van Nate en David.

Spoiler! Wat ik niet begrijp is waarom er een grafsteen van Nathaniel S. Fisher jr. is, en of Nate nu dood is, of dat hij leeft, of misschien schijndood is geweest, waardoor hij deja vu's krijgt.

De karakters vond ik wel leuk, maar zoals gezegd, voor de eerste keer komt het allemaal vrij vreemd over.

Marianne2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Marianne2 » 02 feb 2005 18:42

Hm, wat je in die spoiler zegt komt me niet bekend voor. Is dat zo? Ja, waarom zou dat zo zijn,.. ik heb de eeste aflevering van seizoen 3 gemist, werd er daar nog iets aan die operatie gedaan? (Of ik zoek het zelf op. :) Even op die link die netgegeven werd kijken.)

Trouwens Ann Mcnogiets, wat ben jij goed in namen onthouden, ik vergeet na 2 seizoenen nog steeds hoe mensen heten. :)

Marianne2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Marianne2 » 02 feb 2005 18:49

ja grappig, seizoen 3 staat nog niet op die site. :) Iemand die me kan vertellen wat er in de eeste aflevering gebeurde?

Sas
Bijrol
Bijrol

Bericht door Sas » 15 mar 2005 23:46

Hmmmm... die eerste aflevering van t derde seizoen is ondertussen alweer een hele tijd geleden. Dat van die spoiler in t berichtje van AnnMcDunn komt me wel bekend voor. Misschien een hele kleine aanvulling (SPOILER!!): Nate heeft hallucinaties tijdens de operatie, een soort bijna-dood ervaring. Maar na de operaties blijven hallucinaties terugkomen. Daarin ziet hij Brenda en zijn vader en misschien nog wel meer personages.

Om heel eerlijk te zijn kom ik na zo'n lange tijd ook niet meer verder dan dit.

Zijn er veel peoples op dit forum die Six Feet Under nog steeds volgen?? Ik vind het echt een ubercoole (crap ik weet niet waar de umlaut zit op mijn computer :-? ) serie. Vond het dan ook erg jammer dat de uitzending afgelopen zondag niet doorging door een thema-avond op VPRO. Pfffffff onderwijs... wie zit daar nu op te wachten :Z :D

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 16 mar 2005 15:52

Oh sure, ik volg het nog elke week. Serie 4 is inmiddels in Amerika ten einde en ze zijn nu bezig met serie 5 te draaien. Overigens het laatste seizoen (enerzijds gelukkig natuurlijk - aangezien ze alles tegenwoordig eindeloos uitmelken).
Six Feet Under blijft voor mij de serie die ik het meest kan waarderen om zijn marcabere humor en goed gebracht drama. Ik merk wel dat ik het serie 3 ietsje minder vind dan serie 1 en 2, misschien omdat sommige verhaallijntjes wel eindeloos lijken te worden uitgesponnen over elke aflevering. Toch blijft SFU voor mij een serie van de hoogste kwaliteit van wat wekelijks op de Nederlandse televisie te aanschouwen valt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 mar 2005 17:46

Sas, heb je de eerste twee seizoenen ook gezien? Want het in gedachten 'praten met de doden' is een gewoon verschijnsel in SFU.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 16 mar 2005 18:21

Hoezo is
Colonel_Kurz schreef:...het in gedachten 'praten met de doden' een gewoon verschijnsel in SFU.
???

Daarbuiten toch ook ?

Hé daar loopt net mijn achter-achter-achter-achter-oma langs met mijn achter-achter-achter-achter-nichtje !
Stelletje lelijke ouwe sokkuuuuh ! :D

Plaats reactie