Twin Peaks

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie

Is Twin Peaks de beste serie van de afgelopen 15 jaar?

Ja
18
35%
Nee
33
65%

Totaal aantal stemmen: 51

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Twin Peaks

Bericht door Colonel_Kurz » 19 feb 2003 11:44

Twin Peaks: de beste serie ooit?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 19 feb 2003 11:48

Nee, The Simpsons...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 19 feb 2003 13:00

the simpsons...vanzelfsprekend!

of misschien de Zevensprong. (of is dat langer geleden?)

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 19 feb 2003 16:20

bolo, ruben ben het helemaal met jullie eens!

oh ja.. en natuurlijk Futurama!

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 19 feb 2003 16:44

Uiteraard The Simpsons! Al moet ik wel bekennen dat ik Twin Peaks nog niet heb gezien ( :oops: ) dus ik weet niet hoeveel waarde er nu nog aan deze mening gehecht wordt...

En Ruben, ik heb de afgelopen weken weer een aantal afleveringen van het laatste seizoen bekeken, en vind de kwaliteit toch echt steeds vaker bedroevend en tenenkrommend slecht.......maarja, wat doe je eraan...

(Futurama vind ik persoonlijk een stuk minder dan de Simpsons)

Maar goed, ik moet gewoon eens beginnen met Twin Peaks kijken!

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 19 feb 2003 16:47

't is inderdaad niet veel soeps, laatste seizoen. af en toe een gniffel, maar niet meer het bulderen zoals vroeger. maar ja, vroeger was dan ook alles beter. :wink:

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 19 feb 2003 17:05

Peter schreef:Maar goed, ik moet gewoon eens beginnen met Twin Peaks kijken!
Moet je zeker doen! Ik was er destijds (1991 ofzo?) helemaal weg van, had ook alle afleveringen op video (en heb die natuurlijk nooit meer bekeken en in de loop der tijd overgetaped). Hele prima serie!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 feb 2003 19:21

Heb je ze echt niet meer? Wat jammer... (ik heb zelf pas 6 afleveringen + de pilot gezien, en huur telkens banden bij de videotheek)

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 20 feb 2003 11:45

ruben schreef:'t is inderdaad niet veel soeps, laatste seizoen. af en toe een gniffel, maar niet meer het bulderen zoals vroeger. maar ja, vroeger was dan ook alles beter. :wink:
alles over de simpsons (ook vroeger) in het simpsons archief
http://www.snpp.com

hoop dat ik er een paar mensen blij mee maak!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 feb 2003 16:49

Toch vreemd, dat als je een topic over Twin Peaks wil beginnen, dat men het dan over The Simpsons gaat hebben.
Wie zijn trouwens die andere twee die vinden dat Twin Peaks de beste serie is?

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 21 feb 2003 17:37

Colonel_Kurz schreef:Toch vreemd, dat als je een topic over Twin Peaks wil beginnen, dat men het dan over The Simpsons gaat hebben.
Dat kwam voornamelijk de de eerste en enige zin in de openignspost: "Twin Peaks: de beste serie ooit?"...maar als ik zo naar de ikoontjes van bepaalde mensen hier op het forum kijk, zijn er natuurlijk een aantal hier die het niet meer objectief over The Simpsons kunnen hebben. 8)

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 24 feb 2003 16:29

Peter schreef:....maar als ik zo naar de ikoontjes van bepaalde mensen hier op het forum kijk, zijn er natuurlijk een aantal hier die het niet meer objectief over The Simpsons kunnen hebben. 8)
ja,ja peter... hoor wie het zegt!

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

simpsons/ twin peaks??

Bericht door Ayse » 04 mar 2003 10:27

wat is er toch zo goed aan the simpsons???? please explain that to me!!! ik heb er nooit naar gekeken, ook geen behoefte!! zijn het alleen maar guys die het leuk vinden??? volgens mij wel namelik!!

en twin peaks...??? ik heb ooit een paar afleveringen bekeken, maar...???

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 mar 2003 11:10

Moeilijk om uit te leggen waarom The Simpsons grappig is. Da's net zoiets als uitleggen waarom een cirkel rond is.

De humor van The Simpsons vind ik erg goed omdat het werkt op meerdere niveua's. Het is 'gewoon grappig', maar daaronder zitten heel vaak verwijzingen naar situaties/politiek/films...ook zit het barstensvol maatschappij-kritiek. Geloof, nationalisme, vegetarisme, homosexualiteit, tv-cultuur...allemaal dingen die heel scherp behandelt worden. Daarbij zijn de hoofdfiguren uit de serie geen platte karakters. Het zijn allemaal figuren die, in al hun vreemdheid, "menselijk" zijn. Persoonlijk vind ik een serie als The Simpsons dan ook veel interessanter dan b.v. Southpark. In Southpark wordt eigenlijk steeds het zelfde grapje uitgehaald, en na een aantal afleveringen heb je dat dan wel weer gezien. (natuurlijk zijn er bij Southpark ook enkele klassiekers...maar da's een ander verhaal.)

Het laatste seizoen van The Simpsons is het minste seizoen. De karakters worden nu een soort verzameling rariteiten, ipv "echte" personages. Maar seizoen 2 t/m 12 zijn echt briljant.

Toch heeft alles ook te maken met 'smaak'. Heel afgezaagd, maar waar...bepaalde mensen houden nou immers van andere humor dan andere mensen. Zo vind ik de hele serie jeugdfilms als 'American Pie' niet grappig.

(Kent Brockman: "Authorites say the phony pope can be recognized by his high-top sneakers and incredibly foul mouth.")

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: simpsons/ twin peaks??

Bericht door Colonel_Kurz » 04 mar 2003 17:11

Ayse schreef:wat is er toch zo goed aan the simpsons???? please explain that to me!!! ik heb er nooit naar gekeken, ook geen behoefte!! zijn het alleen maar guys die het leuk vinden??? volgens mij wel namelik!!

en twin peaks...??? ik heb ooit een paar afleveringen bekeken, maar...???
Maar wat?

P.S.: De genialiteit van David Lynch kan niet zomaar even uitgelegd worden, als het al kan, en nu heb ik daar niet genoeg tijd voor.

Plaats reactie