Twin Peaks

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie

Is Twin Peaks de beste serie van de afgelopen 15 jaar?

Ja
18
35%
Nee
33
65%

Totaal aantal stemmen: 51

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 04 feb 2009 17:27

Kijk :)

Ik had ook wat problemen met James z'n side-story, maar aan de andere kant was Donna's verhaal juist weer bijzonder goed uitgewerkt. "I want you, rocking back inside my heart"

Misschien kan je mij meteen even helpen, ik heb geen zin om elke aflevering door te spoelen naar het einde om er achter te komen welke aflevering nou precies het einde heeft dat ik zoek.

Ik zoek namelijk de scene waar je Bob Laura met een steen "ziet" bewerken, zijn kop duivels is, en je vervolgens Laura met haast vlamende ogen en een krijsend geluid in de camera ziet staren. Dat is ook meteen het laatste shot van de afleveringen als het goed is.

Misschien dat jij nog weet rond welke aflevering deze scene is?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 feb 2009 17:55

Mmm dat moet sowieso in seizoen 1 zijn aangezien het in seizoen 2 een stuk minder om Laura's dood ging. Ik kan zo niet herinneren in welke aflevering het is, in de laatste aflevering van seizoen 2 doet ze het sowieso maar volgens mij is daar Bob niet direct bij betrokken.

De affaire tussen James en Donna (en later ook Maddy) vond ik ook goed, dat nummer wat ze zongen gaf me kippenvel. Ik doelde meer op de affaires van James in het 2e seizoen (en dan vooral het gezever van James dat hij weg wil gaan en het gedoe met Evelyn, dat laatste hoefde van mij er écht niet in.

Even een vraagje aan de mensen die de serie hebben gevolgd: Wat zijn jullie favoriete personages? Welke kon je niet uitstaan? etc.

Ik vind (ofcourse) Dale Cooper echt ge-wel-dig, een van de beste en meest sympathieke personages die ik gezien heb.
Daarnaast vond ik Major Garland Briggs vooral in seizoen 2 érg goed, vooral in de aflevering die om hem draait is hij erg fascinerend.
Leland Palmer, vooral toen hij grijs haar had. Damn wat een weirde verschijning.
FBI Agent Albert Rosenfield, vond ik ook geweldig, vooral zijn eerste verschijning. En daarnaast moet ik gewoon nog Chief Gordon Cole noemen die David Lynch himself vertolkt, wat een grappig en gaaf personage is dat. Zijn vlotte babbel is soms echt geniaal.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 04 feb 2009 18:16

Naast diegene die jij noemt, Pascal, was ik een enorme fan van Audrey Horne (een vriend van mij beschreef ze als zijn droomvrouw :P) en Annie Blackburn. Niet alleen zijn het beide beeldschone dames, maar ze vormen heel interessante personages.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 feb 2009 18:28

Feoreunn schreef:Naast diegene die jij noemt, Pascal, was ik een enorme fan van Audrey Horne (een vriend van mij beschreef ze als zijn droomvrouw :P) en Annie Blackburn. Niet alleen zijn het beide beeldschone dames, maar ze vormen heel interessante personages.
Ik ben het volledig met je eens, zij waren zeker de interessantste vrouwelijke personages (en natuurlijk The Log Lady :D ). Al kon ik Donna ook erg waarderen in seizoen 1.
Ik vergeet trouwens Pete, wat een sympathieke dommerik is dat zeg telkens als hij kwam verscheen er weer een glimlach op mijn gezicht.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 feb 2009 18:29

Feoreunn schreef:Naast diegene die jij noemt, Pascal, was ik een enorme fan van Audrey Horne (een vriend van mij beschreef ze als zijn droomvrouw :P)
:Y Jammer dat Sherilyn Fenn verder geen noemenswaardige carrière heeft gehad.

Een makkelijkere vraag zou trouwens zijn wat niet mijn favoriete personages zijn... :P

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 04 feb 2009 18:30

Nou, Wat zijn dan je niet favoriete personages? :P

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 feb 2009 18:39

Colonel_Kurz schreef:
Feoreunn schreef:Naast diegene die jij noemt, Pascal, was ik een enorme fan van Audrey Horne (een vriend van mij beschreef ze als zijn droomvrouw :P)
:Y Jammer dat Sherilyn Fenn verder geen noemenswaardige carrière heeft gehad.

Een makkelijkere vraag zou trouwens zijn wat niet mijn favoriete personages zijn... :P
Ja ik snap wat je bedoelt, er zitten zo veel toffe personages bij (ik denk nu bijv weer aan Benjamin Horne, ondanks zijn metamorfose bleef hij interessant mede doordat ik hem maar niet kon vertrouwen, hij wilde té graag goed doen, hij zegt zelfs ook een keer iets als "it's so hard to do good".

Overigens vraag ik ook naar de personages die je niet kon uitstaan :wink: , hier vallen bij mij onder:

James in seizoen 2, in seizoen 1 kon ik hem nét verdragen.
Nadine in seizoen 2, dat hele geheugenverlies mocht van mij wegblijven. Toen ze zat te krijsen over haar gordijnrails in S1 vond ik het nog wel lachwekkend.
Evelyn en die broer van haar.

Ik heb een beetje teruggelezen naar kritieken van anderen, ik vond de driehoek Andy-Lucy-Dick nog wel oke, soms gewoon erg grappig. Daarnaast vond ik Andy een erg aandoenlijke dommerik (al was Pete's personage daar nog beter in).
Het hele gedoe met Josie vond ik nog wel oke, vooral omdat het Truman aantastte wat ik een erg sterke scène vond.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 04 feb 2009 19:01

PascalE schreef:Mmm dat moet sowieso in seizoen 1 zijn aangezien het in seizoen 2 een stuk minder om Laura's dood ging. Ik kan zo niet herinneren in welke aflevering het is, in de laatste aflevering van seizoen 2 doet ze het sowieso maar volgens mij is daar Bob niet direct bij betrokken.
Ah, ik zat zelf juist heel erg te gokken op begin seizoen 2. - Ik speur dan toch maar seizoen 1 een keertje af, ik moét die scene gewoon op m'n pc hebben.
Chief Gordon Cole noemen die David Lynch himself vertolkt, wat een grappig en gaaf personage is dat. Zijn vlotte babbel is soms echt geniaal.
Wat is die man toch ook briljant hé. Hij dacht bij zichzelf, hoe kan ik nou én professioneel overkomen, en toch de bloedmooie Madchen Amick (shelly) zoenen. Et voilà, Gordon Cole ontstond. :P

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 04 feb 2009 19:02

Qua bijrollen stak deze er bij mij met kop en schouders bovenuit. Wat een geweldig personage was dat, zeg.

Afbeelding

Edit: alhoewel ik er nu over nadenk, Major Garland Briggs was inderdaad ook wel een fascinerende verschijnen. Dat taalgebruik van 'm was zo geweldig.

Sowieso kent Twin Peaks een paar geweldige quotes, natuurlijk degene die in m'n sig staat die iedereen kent, maar ook een zin als "I find adherence to fantasy troubling and unreasonable" is mij zeker bij gebleven.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 04 feb 2009 19:21

Ik vind alle personages wel iets hebben. Degenen die er voor mij bovenuit steken zijn Dale Cooper, Ben Horne, Pete Martell en Dr. Lawrence Jacoby.

De enige die ik echt minder vond was Nadine. James had nog wel eens een goed moment.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 feb 2009 19:26

Over Jacoby gesproken, ik zit nog met een prangende vraag na het einde van het seizoen:

In de laatste aflevering komt Ronette Pulaski het politiebureau binnen, Cooper en Truman hebben een pot olie van The Log Lady gekregen en laten dit aan haar ruiken. Iets daarvoor roepen zij na het ruiken: Dr Jacoby!!! Wat is daar nou precies mee :S, die geur komt overeen met Jacoby maar hij heeft toch niks te maken met de verdwijningen?[/quote]

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 feb 2009 22:49

lykathea schreef:Qua bijrollen stak deze er bij mij met kop en schouders bovenuit. Wat een geweldig personage was dat, zeg.

Afbeelding
I like to think of myself as one of the happy generations.

Dennis/Denise/Fox Mulder in vrouwenkleren verdient het ook vernoemd te worden. :)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 05 feb 2009 09:59

Colonel_Kurz schreef:Dennis/Denise/Fox Mulder in vrouwenkleren verdient het ook vernoemd te worden. :)
_O_

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 31 mar 2009 21:34

Mijn God wat een serie. Afgelopen maand heb ik het fenomeen ontdekt en alles ervan bekeken.

Geweldig. Goede personages (favorieten: Dale Cooper and Major Briggs), enorme spanning en fantastische muziek. De laatste aflevering is één van de beste stukjes televisie die ik ooit heb gezien. The Black Lodge scène is zó beklemmend, alsof je met kracht in je maag bent getrapt. De serie wer steeds mystieker en freakier. De laatste aflevering is nog redelijk te verklaren binnen de context van de serie. Maar vooral Fire walk with Me (David Bowie's scène???) knalt deze hele serie een hoger plan in, voorbij verklaringen. Het is een modern-day all-American mythology.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 apr 2009 16:18

:T Ik wou dat ik m wederom voor de eerste keer kon bekijken :D.

Plaats reactie