Twin Peaks

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie

Is Twin Peaks de beste serie van de afgelopen 15 jaar?

Ja
18
35%
Nee
33
65%

Totaal aantal stemmen: 51

bosterfilm
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door bosterfilm » 21 aug 2007 12:00

Twin Peaks is zeker de beste serie, lekker spannend en vreemd!!

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 02 mei 2008 15:15

Eindelijk begonnen met Twin Peaks, zo'n beetje het laatste dat ik nog van Lynch te gaan had. In drie dagen bekeek ik het eerste seizoen en ik moet zeggen dat ik geniet van elke scène. Badalamenti verdient overigens ook een hoop van alle lof.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 02 mei 2008 16:14

En ik heb de serie vijf minuten geleden afgekeken. Wat een thriller zeg. Ik heb nog een paar Lynch-films te gaan, maar dit moet toch wel zijn meesterwerk zijn. Wat een prestatie. Het cliffhanger-einde is natuurlijk een enorm enerverend gegeven, maar beter dat dan de serie langzaam laten uitbollen. Afleveringen 3, 14 en 29 vond ik de beste (alledrie Lynch uiteraard) en ik kijk ergens dit weekend wel nog eens de film om het af te ronden.

Het is trouwens verdomd jammer dat Kyle MacLachlan zijn faam alleen maar aan Lynch te danken heeft. Ik kan niet zeggen iets memorabels met hem gezien te hebben buiten Twin Peaks en Blue Velvet. Helaas, want de man creëert een van de beste tv-personages als Dale Cooper. Moet trouwens ook een van de meest citeerbare tv-personages zijn. En Lumière: Badalamenti verdient inderdaad alle lof voor de muziek. Een vriend van mij is wanhopig op zoek naar de soundtrack :P Kortom, een onvergetelijke ervaring dit.

geertvdheide
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door geertvdheide » 02 mei 2008 16:36

Het is inderdaad een pracht van een serie. De unieke surrealistische sfeer die Lynch creëert is simpelweg niet na te bootsen. Een serie waar de kijker zelf moet nadenken en waar niet alle details tot in den treure worden toegelicht.

Toch heb ik persoonlijk één negatief punt te noemen, ik vind namelijk dat er (vooral in seizoen 2) teveel soap-achtige momenten in de serie zitten: gesprekken, relaties en situaties die niet echt bijdragen aan de serie. Ik denk dat Lynch hiermee geprobeerd heeft een groter, meer mainstream publiek aan te spreken, omdat de mysterie-kant alleen misschien een te kleine doelgroep zou hebben aangetrokken.

Zoals ik al zei is het zeker een topserie, maar van mij hadden enkele soapie delen eruit gemogen, zodat het surrealisme en het mysterie nog wat meer de boventoon zou kunnen hebben gevoerd.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 02 mei 2008 19:50

Daar heb je volledig gelijk in, geert. Die soapy momenten werkten ook op mijn zenuwen (vooral dan de Lucy-Andy-Dick-driehoek).

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 18 mei 2008 16:45

Seizoen 2 inmiddels ook achter de rug. Het stoppen van de rode draad door de serie - de moord op Laura Palmer - halverwege het seizoen maakt ruime voor nieuwe verhaallijnen. Helaas zijn deze niet altijd van hetzelfde niveau. De finale is wel weer grandioos en het is spijtig dat een derde seizoen uitbleef.

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 18 mei 2008 17:04

Feoreunn schreef:Een vriend van mij is wanhopig op zoek naar de soundtrack :P Kortom, een onvergetelijke ervaring dit.
Is gewoon verkrijgbaar op CD; 8 euro bij Bol. Heb 'm hier al 'n jaartje of 16 in de kast staan.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 19 mei 2008 16:24

Big Red schreef:
Feoreunn schreef:Een vriend van mij is wanhopig op zoek naar de soundtrack :P Kortom, een onvergetelijke ervaring dit.
Is gewoon verkrijgbaar op CD; 8 euro bij Bol. Heb 'm hier al 'n jaartje of 16 in de kast staan.
Zal ik hem even moeten zeggen dan :)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 19 mei 2008 21:40

Hé, Twin Peaks: Fire Walk With Me was best oké (op het tergende Banks begin en de andere Donna na).

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 19 mei 2008 23:33

Lumière schreef:Hé, Twin Peaks: Fire Walk With Me was best oké (op het tergende Banks begin en de andere Donna na).
Miste je niet de sfeer van de serie? De film heeft zo'n duistere sfeer en niets van de luchtigere afwisseling die je in de serie wel hebt (waar Mark Frost hoofdzakelijk voor verantwoordelijk was). Voor de rest heb je gelijk: Donna vervangen was een rotslecht idee.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 20 mei 2008 08:30

Natuurlijk wel, vandaar mijn best oké. Ik snapte sowieso niet waarom de hele stijl van de film anders was.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2008 11:40

Vanaf vandaag voor het eerst in meer dan 15 jaar in Nederland weer op televisie te zien! Elke vrijdag, om 23:25 op Canvas. Vanavond is de pilot. dus iedereen die deze fantastische serie nog steeds niet gezien heeft, grijp je kans!

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 07 okt 2008 10:43

Ben eindelijk begonnen aan de serie, ik heb zojuist de Pilot bekeken en ik ga er zeker mee verder, een prachtige spannende sfeer.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 21 okt 2008 13:52

Seizoen 1 afgekeken. Mijn favoriete aflevering blijft die met de droomscène (al was de laatste ook erg goed).

Direct aan de eerste (90 minuten durende :D) aflevering van Seizoen 2 begonnen, die is ook weer geweldig goed met veel nieuwe elementen en een hoop vaag gedoe.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 feb 2009 16:56

Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk ook seizoen 2 afgekeken, damn wat een serie!

Sommige afleveringen bevatten in mijn ogen te veel 'soap' elementen, bijv dat hele gedoe met Nadine en het hele gedoe met James had voor mij niet gehoeven. Sommige van die 'soap' zijn juist weer erg goed, niet op zichzelfstaand maar vanwege het contrast met de weirde gebeurtenissen. Het einde was fantastisch, naargeestig en natuurlijk ontzettend bizar, er spoken nog steeds talloze vragen en interpretaties door mijn hoofd. Seizoen 2 vond ik iets te lang opgerekt door de eerder genoemde soap elementen maar ondanks dat is het een topserie die eigenlijk iedereen gewoon gezien moet hebben. Ik krijg gelijk weer zin in de films van Lynch, binnekort Inland Empire!

Plaats reactie