Lost

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 24 feb 2008 15:25

Mark schreef:Rich dude, vertel mij nou is wat die Ben kan wat wij niet kunnen he. Ik weet het niet hoor, kan die gast soms mensen hypnotiseren ofzo zonder dat ze het weten of gedachten lezen. Want als het iets lichamelijks is dan zou je toch bijna zeggen dat ie inplaats van al die klappen incasseren ook is ff die Sawyer helemaal totall zou rammen :)
Ben is naar mijn mening gewoon erg berekenend, en weet hoe je speelt met de gevoelens van mensen, bijvoorbeeld in aflevering 4:
Spoiler
de manier waarop hij Locke irriteerde, en daarna die blik van hem...

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 25 feb 2008 17:55

Op internet heeft men zelfs de volgende theorie:
Spoiler
Er zijn twee Ben's. Eén op het vaste land en één op het eiland. Als ze met elkaar in contact komen, dan zullen ze beiden sterven. Tot die tijd hebben ze een soort van "eeuwig" leven. Of dit echt zo is, betwijfel ik, want zo "vaag" is LOST nou ook weer niet... Er meestal wel een realistische verklaring voor dingen...

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 26 feb 2008 10:10

Sorry hoor, maar dat is zo'n beetje de meest onwaarschijnlijke theorie die mij tot nu toe ter ore is gekomen en op welke argumenten mag die dan wel niet stoelen?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 27 feb 2008 20:36

Tja, goeie vraag. Ik kon er ook weing mee toen ik het las. Het heeft denk ik te maken met: Een soort van andere wereld. Dat zou ook dingen als het tijdsverschil kunnen verklaren.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 01 mar 2008 13:26

WAARSCHUWING: wil je niet weten wat er gaat gebeuren lees dan onderstaande link NIET.

voor spoilers: iemand wees me op de site timelooptheory.com. Na het pas doorgelezen te hebben klonk het plausibel en geloofwaardig. Wat wil het toeval, de aflevering The Constant bevestigt de theorie nog eens dunnetjes. The Constant is wat mij betreft de beste episode tot nu toe. Meer vragen en een aantal (halve) grote antwoorden. Het idee achter de serie word steeds meer duidelijk, Desmond ontpopt zich tot een nog interessanter karakter en het einde is huilen met droge oogjes. Lost bewijst weer eens dat het toptelevisie is.

Arcanya
Bijrol
Bijrol

Bericht door Arcanya » 01 mar 2008 18:01

Ik volg de theorieën niet zo, het is toch allemaal gissen. Ik laat het allemaal lekker over me heen komen, en ben het eens met wat je zegt over de aflevering van afgelopen week: fenomenaal!

Jedimaster
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Jedimaster » 01 mar 2008 18:39

gollum36 schreef:WAARSCHUWING: wil je niet weten wat er gaat gebeuren lees dan onderstaande link NIET.

voor spoilers: iemand wees me op de site timelooptheory.com. Na het pas doorgelezen te hebben klonk het plausibel en geloofwaardig. Wat wil het toeval, de aflevering The Constant bevestigt de theorie nog eens dunnetjes. The Constant is wat mij betreft de beste episode tot nu toe. Meer vragen en een aantal (halve) grote antwoorden. Het idee achter de serie word steeds meer duidelijk, Desmond ontpopt zich tot een nog interessanter karakter en het einde is huilen met droge oogjes. Lost bewijst weer eens dat het toptelevisie is.
Ik heb vandaag ook de aflevering "The Constant" gezien. Ik heb een hekel aan tijdreizen want het is zo ongelooflijk lastig om te volgen en daarnaast klopt het nooit helemaal. (Én het is natuurlijk ook gewoon ongeloofwaardig!) Dus ik hoop echt dat die theorieën op die site niet kloppen, hoewel de theorie zeker niet onaardig is! Gewoon maar weer wachten op de volgende aflevering!

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 01 mar 2008 19:27

De manier waarop het in The Constant gebeurde vond ik geweldig. Niks geen foute tijdmachines en delorean. Volgens mij gaan ze dit oplossen zoals het tot nu toe in lost gebeurd als een science fiction en fantasy-element zijn intrede doet. een licht wetenschappelijke basis, veel mysterie en een tikkie drama eromheen. Waardoor het geloofwaardig blijft. Verre van realistisch natuurlijk, maar op een vrij geloofwaardige manier in het beperkende science-fiction genre..

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 03 mar 2008 19:03

Ik was echt zo blij dat er een keer een groot antwoord kwam!

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 04 mar 2008 20:59

"het beperkende science-fiction genre.." Huh?! Het wat? Nahja... whatever

Over die constant he, zou het niet kunnen dat Ben ook zoiets heeft gehad een eeuw geleden en dat hij zelf kan wisselen tussen die twee personen in het heden en verleden? Dat zou wel een coole truc zijn toch, want je ziet hem ook van dat eiland af in die ep over sayid. Zo kan hij dus ook alles over iedereen weten he, hij wisselt ff met zijn ik in de toekomst en zoekt het op, dan hoeft het dus ook niet perse dat hij een spion op die boot heeft.

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 05 mar 2008 00:41

Stok schreef:
Ik kijk het nog een aflevering of twee aan. Ik wilde vorige seizoen al afhaken, maar toen kwam die fantastische slotaflevering die mijn enthousiamse weer een nieuw leven inblies. Maar dat enthousiasme is inmiddels weer flink afgenomen.
Typisch Lost. Op het moment dat ik af wil haken komen ze met een geweldige aflevering.

Spoiler
Erg tof ook dat er gerefereerd wordt naar de Black Rock. Ik ben benieuwd wat er in dat boek staat!

PS: Penny is een schatje.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 08 mar 2008 20:04

S04E06

Kweenie wat jullie doen maar ik spons meestal die 350mb xvid en het viel me op dat die fov rip veel betere kwaliteit is dan die 2hd of xor, kan natuurlijk zijn dat er hele goede compressie te halen was omdat er de hele aflevering weinig werd bewogen. Verder vond ik het een hele slechte Lost, boe!

Het begon eigenlijk al bij die verschijning in de jungle van die chick bij Juliette, moest dat een schikmoment voorstellen of wat was dat eigenlijk voor vage scene. Was dacht ik wel de eerste keer dat zoiets gedeeld werd door twee personen he. Maar goed, ik heb een beetje twijfels bij Ben nu, is die gast nou de badguy of de goodguy. Voor deze afl wist ik bijna wel zeker dat hij die badguy was maar nu twijfel ik toch weer. Het is denk ik wel duidelijk dat die Widmore gast ook de badguy is omdat hij dat eiland wil exploiteren en dat die overlevenden ergens geraakt worden door kruisvuur, om het zo maar ff te noemen. Maar nu Ben zo relaxed is geworden en alles heeft verteld. En wat hij allemaal vertelde was nog geeneens zo indrukwekkend, en die grootste onthulling zag je weer niet, maar nu hoort hij nu dus bij die groep van Locke. Brengen ze me toch weer bijna in de war door ineens sentiment te gaan kweken voor die Ben... bah!

Nog iets anders wat me helemaal niet beviel was het einde in dat lab, of controlekamer, wat het ook was. Daar stond die Faraday achter die pc commando's in te typen maar wat ie aan het doen was? Zogenaamd dat gas neutraliseren ofzo door het superheet te maken en toen weer te koelen, heel vaag allemaal. Het leek ook wel of dat geen Dharma bunker was omdat die techniek daaro veel moderner was dan in die andere stations. Hoe heeft die Ben dat ooit in godesnaam op dat eiland gekregen, via die sub. lol Erg ongeloofwaardig allemaal. Slechte aflevering!

Arcanya
Bijrol
Bijrol

Bericht door Arcanya » 08 mar 2008 20:17

Ik vond deze aflevering inderdaad ook weer wat minder, zeker na die geweldige aflevering daarvoor.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 mar 2008 21:35

Wat betreft dat gedoe met dat gas heb je wel gelijk, Mark, niet bepaald sterk. Wat je zegt over Ben snap ik niet helemaal. Het is duidelijk dat Ben een deal met Locke heeft gesloten waar hij uiteindelijk vooral zelf beter van zal worden, meestermanipulator die hij er is. Hij heeft helemaal niet 'alles' verteld, alleen datgene wat hij nodig heeft om Locke aan zijn kant te kunnen krijgen.

Oh, en ik dacht dat Ben en Dharma toch verre van hetzelfde waren... dus zal hij dat niet met die onderzeeër gedaan hebben. Dat soort faciliteiten lijken me trouwens makkelijker in onderdelen naar een eiland te brengen om het daar weer op te bouwen, dan bijv. een ijsbeer.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 08 mar 2008 22:58

Ik denk dat Ben niet veel geheimen meer over heeft om te vertellen. Misschien nog wie Jakob is, verder alleen nog maar kleine dingen die niet echt belangrijk zijn voor het verhaal zelf. Dus als ik dan heel simpel denk kom ik tot de conclusie dat Ben nu veranderd is van badguy naar goodguy. Kijk, het eiland zelf is de hoofdpersoon, Widmore wil het eiland hebben om geld aan te verdienen, hij is dan de badguy. Het eiland zelf wil onvindbaar blijven, Ben wil dat ook en Locke ook en nu Ben niet meer opgesloten is en bij Locke loopt is hij dan nu de goodguy. Snap je wat ze met het personage Ben aan het doen zijn, of zie ik het wel heel erg simpel.

Ik heb het net nog is terug gekeken maar je ziet wel een Dharma logo op de deur en muren van die controle kamer staan dus het is een Dharma faciliteit, dat had ik de eerste keer dus niet helemaal goed gezien, ik ga er dan maar vanuit dat die hele installatie er al was voordat Ben er was. Maar dan nog... die digitale meter die de temperatuur aangeeft, kan nooit ouder zijn dan 10 jaar. Die Dharma spullen komen uit 1970 ofzo, dat klopt toch niet bij elkaar, er zit daar iets vreemds. Of misschien heeft Ben wel een kleine upgrade gedaan, wie weet.

Plaats reactie