Rome

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 08 nov 2005 10:15

Ik zag gisteren bij de begincredits trouwens pas dat de serie mede gecreëerd en geschreven is door John Milius (Conan the Barbarian): dat verklaart het vele bloed, de primitieve seks en de nadruk op persoonlijke eer en moraal, en het recht van de sterkste. :T

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 08 nov 2005 10:42

Ann McDunn schreef:Ook ik wil zeggen tegen iedereen die Rome nog niet heeft gezien, KIJKEN. Voor een terugblik kan iedereen lezen waarover het ging op de site van Canvas.
De ellende met dit soort series is dat je er gelijk zo aan vastzit. Je moet wel alle afleveringen zien, anders kun je net zo goed niet kijken. Het lijkt me op zich wel interessant, maar ik denk niet dat het veel zin heeft maar één aflevering te gaan kijken.

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 08 nov 2005 11:43

AngelEyes schreef:
Ann McDunn schreef:Ook ik wil zeggen tegen iedereen die Rome nog niet heeft gezien, KIJKEN. Voor een terugblik kan iedereen lezen waarover het ging op de site van Canvas.
De ellende met dit soort series is dat je er gelijk zo aan vastzit. Je moet wel alle afleveringen zien, anders kun je net zo goed niet kijken. Het lijkt me op zich wel interessant, maar ik denk niet dat het veel zin heeft maar één aflevering te gaan kijken.
Maar gelukkig hebben we video/dvd/hd-recorders.

En bovendien drie kansen om te kijken per week:
- op maandagavond zendt CANVAS de serie uit;
- op woensdagavond volgt de BBC 2 met dezelfde episode;
- op de volgende zondagavond herhaalt de BBC 1 die aflevering.

Voor wie toch wat gemist heeft of achtergrondinformatie wil zijn er drie goede sites:

- die van CANVAS: KLIK
- die van de BBC: KLIK
- en die van de coproducent HBO: KLIK

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 08 nov 2005 13:27

AngelEyes schreef:
Yep, de serie is wel lang en dan zit je eraan vast, aan één aflevering heb je inderdaad niet veel, maar onzehans heeft de oplossing al geschreven, bij mij zal het ook niet anders gaan, af en toe opnemen is wel een oplossing, desnoods 2 afleveringen achter elkaar.

Bolo of de primitieve seks nu ligt aan John Milius weet ik niet, het was natuurlijk ook wel een ruige tijd en als een man het af en toe moet hebben van een verkrachting onderweg, dan wordt de seks vanzelf primitief. :wink:

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 08 nov 2005 13:49

Ann McDunn schreef:Bolo of de primitieve seks nu ligt aan John Milius weet ik niet, het was natuurlijk ook wel een ruige tijd en als een man het af en toe moet hebben van een verkrachting onderweg, dan wordt de seks vanzelf primitief. :wink:
Jawel, maar het ging mij ook meer om de nadruk die er op wordt gelegd. Die verkrachting had er nooit in geschreven hoeven worden, gelukkig is dat wel gebeurd. :T

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 09 nov 2005 17:37

Ik kijk toevallig nu I, Claudius met Klassieke Culturele Vorming op school. Het begin vond ik erg zwakjes, maar nu begint het wat op gang te komen, en ik kan er zeker van genieten. Het is inmiddels behoorlijk gedateerd, en het lage budget begint mij, verwend kind, soms wat te irriteren. Maar als je daar door heen kijkt, blijft er iets moois over.

Ik probeer nu de eerste twee afleveringen van Rome te pakken te krijgen, want die heb ik gemist (misschien iemand hier?). Ben benieuwd wat het wordt.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 09 nov 2005 19:25

Lumière schreef:Ik kijk toevallig nu I, Claudius met Klassieke Culturele Vorming op school. Het begin vond ik erg zwakjes, maar nu begint het wat op gang te komen, en ik kan er zeker van genieten. Het is inmiddels behoorlijk gedateerd, en het lage budget begint mij, verwend kind, soms wat te irriteren. Maar als je daar door heen kijkt, blijft er iets moois over.

Ik probeer nu de eerste twee afleveringen van Rome te pakken te krijgen, want die heb ik gemist (misschien iemand hier?). Ben benieuwd wat het wordt.
Ik weet niet met wat voor programma je download, ik neem aan bittorrent als het zo is kan ik wel een handige site geven (je moet je wel aanmelden), stuur me een PB want volgens mij mag je dat niet posten in het openbaar ofzo. Ik heb nu de eerste negen afleveringen gezien, en ik vind het geweldig!

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 09 nov 2005 19:47

Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en eerlijk gezegt viel het me een beetje tegen ik had stiekem gehoopt op meer actie en minder politiek gebrabbel, maar alles ziet er wel erg goed uit en ik blijf het ook wel volgen.

Amangalath
Figurant
Figurant

Bericht door Amangalath » 09 nov 2005 23:49

Is het iemand anders ook opgevallen dat de series op de BBC en Canvas niet dezelfde zijn?

De acteurs en het verhaal is het zelfde, maar de manier waarop het word verteld is anders. Op de Canvas bijvoorbeeld eindigde de tweede (geloof ik) aflevering net na de oversteking van de Rubicon, terwijl in de BBC versie dit ongeveer na een kwartier al gebeurd.

Iemand anders hier iets over gehoord?

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 10 nov 2005 09:44

Amangalath schreef:Is het iemand anders ook opgevallen dat de series op de BBC en Canvas niet dezelfde zijn?

De acteurs en het verhaal is het zelfde, maar de manier waarop het word verteld is anders. Op de Canvas bijvoorbeeld eindigde de tweede (geloof ik) aflevering net na de oversteking van de Rubicon, terwijl in de BBC versie dit ongeveer na een kwartier al gebeurd.

Volgens de geruchten op de Beep hebben de Engelsen de boel anders gemonteerd dan de versie die door HBO (= de Belgische versie?) is uitgezonden, maar of het waar is en wat de verschillen zijn weet ik niet.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 10 nov 2005 09:52

Amangalath schreef:Is het iemand anders ook opgevallen dat de series op de BBC en Canvas niet dezelfde zijn?

Duren de afleveringen wel even lang? Als de afleveringen op de BeeB lannger duren zijn natuurlijk ook eerder bij de Rubicon.

Overigens: over de Rubicon gesproken: misten jullie ook niet het "alea iacta est" van Caesar bij die gelegenheid? Of werd dat symbilsch weergegeven en geprofetiseerd door de dobbelpartij in de kroeg?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 nov 2005 10:01

JB schreef:

Duren de afleveringen wel even lang? Als de afleveringen op de BeeB lannger duren zijn natuurlijk ook eerder bij de Rubicon.
Volgens de gids duren ze even lang. Overigens dacht ik zondagavond langs de herhaling te zappen op de BBC, zonden die zotten al de tweede aflevering uit!

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 10 nov 2005 10:03

Colonel_Kurz schreef:
JB schreef:

Volgens de gids duren ze even lang. Overigens dacht ik zondagavond langs de herhaling te zappen op de BBC, zonden die zotten al de tweede aflevering uit!
Nee, hoor, dat was echt aflevering 1.
Twee is gisteravond uitgezonden en die wordt a.s. zondag herhaald.

[edit] nee, sorry, volgens de episode guide van HBO, heb ik gisteren wel aflevering 3 gezien: nu ben ik ook in de war. Ligt BBC dan 1 aflevering voor op Canvas? [/edit]
Laatst gewijzigd door onzehans op 10 nov 2005 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 nov 2005 10:14

Grappig, want toen ik de volgende avond op de Belg naar aflevering 2 keek, zag ik exact dezelfde beelden en gebeurtenissen.

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 10 nov 2005 10:21

Colonel_Kurz schreef:Grappig, want toen ik de volgende avond op de Belg naar aflevering 2 keek, zag ik exact dezelfde beelden en gebeurtenissen.
Ja, je hebt natuurlijk gelijk. Ik heb mijn post al aangepast.

Plaats reactie