Scrubs

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Scrubs

Bericht door Jusjuh » 26 mei 2007 18:50

Na even snel zoeken vond ik geen Scrubs-topic. Voorlopig, met 6 afleveringen achter de kiezen, vind ik het maar zo-zo.

Word het leuker? Ik erger me een beetje aan het onverzorgde uiterlijk van de serie, het slapstick en de weinig personages. Overigens kun je hier je Scrubs-mening natuurlijk ook neerzetten.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 27 mei 2007 09:53

Geweldige serie! Heerlijke humor (Cox is geweldig), makkelijk mee te identificerende karakters en toch stalt het op een goede manier soms lastige issues aan de kaak. :)

Ben je begonnen met seizoen 1 Jus? Want ik vind het wel beter worden, naarmate de serie vordert.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Scrubs

Bericht door Colonel_Kurz » 27 mei 2007 12:17

Jusjuh schreef:de weinig personages.
Huh? Ik tel zo een stuk of 10 vaste personages die allemaal hun momenten hebben (en waarvan sommigen altijd in hun element zijn.) De enige sitcom met een dramatische kant die ik echt waardeer.

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 27 mei 2007 12:30

Ik vindt het niet heel erg grappig. Beetje mwa mwa... De personages trekken me niet echt en eigenlijk vindt ik ze eerder wat irritant dan echt grappig.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 27 mei 2007 12:39

Verschrikkelijke serie.

Ik kan die Zach Braff sowieso al niet uitstaan, maar zelfs zonder hem zou ik de serie niks vinden, de humor vind ik eigenlijk gewoon bagger.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 27 mei 2007 12:48

Colonel_Kurz schreef:
Jusjuh schreef:de weinig personages.
Huh? Ik tel zo een stuk of 10 vaste personages die allemaal hun momenten hebben (en waarvan sommigen altijd in hun element zijn.) De enige sitcom met een dramatische kant die ik echt waardeer.
Hm, maar ik vind dat er een vercshil is tussen vaste personages en personages waarvan je ook hun dramatische levensverloop volgt. De butler in GTST is ook een vast personage, maar toch zal je nooit iets over haar te weten komen.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 27 mei 2007 13:08

ja, fanboy hier, na seizoen 1 wordt het wel een stuk beter, veel flauwe (makkelijke) humor maar ook in de meeste aflevering een serieuze 'boodschap' wat soms een beetje geforceerd aanvoelt, maar toch ken ik geen andere andere serie die zo snel kan switchen tussen compleet belachelijke humor naar serieuze problemen. Seizoen 3 en 4 zijn mijn favoriete seizoenen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 27 mei 2007 14:12

the catfishman schreef:ja, fanboy hier, na seizoen 1 wordt het wel een stuk beter, veel flauwe (makkelijke) humor maar ook in de meeste aflevering een serieuze 'boodschap' wat soms een beetje geforceerd aanvoelt, maar toch ken ik geen andere andere serie die zo snel kan switchen tussen compleet belachelijke humor naar serieuze problemen. Seizoen 3 en 4 zijn mijn favoriete seizoenen.
Over van humor naar drama gesproken, afleveringen 21 en 22 van seizoen 5 (My Lunch volgens mij) zijn heel erg tof vind ik.

Moet trouwens nog altijd seizoen 3 zien, een klein deel van 4, een paar afleveringen van 2 en het grootste deel van 6 :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 mei 2007 16:23

Jusjuh schreef:Hm, maar ik vind dat er een vercshil is tussen vaste personages en personages waarvan je ook hun dramatische levensverloop volgt. De butler in GTST is ook een vast personage, maar toch zal je nooit iets over haar te weten komen.
Dat zou ik niet weten, dat is nou een 'serie' die ik nooit langer dan 2 minuten heb kunnen aanzien...

Maar goed, je zou het aantal vaste personages dan terug kunnen brengen tot 5, volgens die definitie. Vind je dat te weinig?

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 27 mei 2007 19:02

Colonel_Kurz schreef:
Jusjuh schreef:Hm, maar ik vind dat er een vercshil is tussen vaste personages en personages waarvan je ook hun dramatische levensverloop volgt. De butler in GTST is ook een vast personage, maar toch zal je nooit iets over haar te weten komen.
Dat zou ik niet weten, dat is nou een 'serie' die ik nooit langer dan 2 minuten heb kunnen aanzien...

Maar goed, je zou het aantal vaste personages dan terug kunnen brengen tot 5, volgens die definitie. Vind je dat te weinig?
Ik denk dat ik even op me laat wachten met reageren. Ik wilde iets zeggen over het gebrek aan getoonde diepgang, maar met mijn scrubs-ervaring is dat onzin. I'll be back.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 jun 2007 15:06

Ik heb nu op de helft van seizoen 5 na alles gezien van wat er tot nu toe gemaakt is, en ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat volgend seizoen het laatste gaat worden...

dalien
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door dalien » 20 jun 2007 17:06

Ik vind deze serie superveel humor hebben. Soms natuurlijk te flauw voor woorden, maar COX is zo heerlijk sarcastisch en scherp. The Janitor is ook geniaal en natuurlijk de dagdromen van J.D.
Je moet er wel van houden!

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 15 feb 2009 17:05

Fanboy guilty as charged... iedere aflevering tot seisoen 7 minimaal 3 keer gezien en ik ben alweer helemaal versligerd aan het 8e seisoen
hoop ergens wel dat dit het laatste seisoen is en dat ze stoppen met een grootse finale die de serie waardig is ipv voortkabbelen terwijl de grote sterren van de show langzaam afhaken

maar persoonlijk is er geen comedy die mij beter kan laten voelen dan scrubs

EEEEEAAGLE!!

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 15 feb 2009 17:22

Ik ben ook weer hooked. Blij dat ABC Scrubs heeft overgenomen, want de voorgenomen series finale van NBC was waardeloos.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 15 feb 2009 21:16

waardeloos vind ik net wat te ver gaan. de door Zach Braff geregisseerde sprookjes aflevering was ontzettend goed, maar door de schrijversstaking en de verschrikkelijke houding van NBC jegens de serie (die toch veel heeft opgeleverd voor de zender) is het inderdaad niet het sterkste seizoen

hopelijk weet Bill Lawrence er een memorabel einde aan te breien
tot zover vind ik dit seizoen weer erg grappig, en de budget cut waarin iedere hoofdpersonage 2 afleveringen minder doet gaat voorlopig erg goed

I grew up on the street!
not the hood, the sesame street

Plaats reactie