Op zoek naar een (oude) TV-serie? Stel hier je vraag!

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
mazzl
Bijrol
Bijrol

Op zoek naar een (oude) TV-serie? Stel hier je vraag!

Bericht door mazzl » 13 jun 2003 10:44

Weet iemand hier wellicht de naam van een tv-serie die in de jaren 70 op de Nederlandse tv te zien was?

Ik schat dat het zo rond 1974-1975 geweest moet zijn. De serie ging over een Chinese vrijheidsstrijder die het met zijn metgezellen opnam tegen een verdorven en onderdrukkende heerser en zijn leger. Het speelde zich af in het verleden en er werd voornamelijk vervaarlijk gevochten met zwaarden.
Ik kan me herinneren dat de hoofdpersoon regelmatig in zijn eentje zonder al teveel moeite 20 soldaten wist uit te schakelen.
Voor tv was het een redelijk expliciete serie. Zo werd in mijn herinnering een soldaat dwars doormidden geslagen. Je zag dit weliswaar niet, maar het werd gesuggereerd door een shot, waarbij de twee benen in nogal verschillende richtingen op de grond vielen. Ook werd er eens een afgehakt hoofd op een dienblad aangeboden.

Volgens mij werd de serie (waarschijnlijk HongKong-made) door de Tros uitgezonden. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet wel dat wij jongetjes het toen een fantastische serie vonden, het er daarna vaak over hadden en naspeelden.

Any ideas?

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 13 jun 2003 10:46

Sandokan?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Op zoek naar de naam van een oude tv-serie

Bericht door Colonel_Kurz » 13 jun 2003 13:23

mazzl schreef: Voor tv was het een redelijk expliciete serie. Zo werd in mijn herinnering een soldaat dwars doormidden geslagen. Je zag dit weliswaar niet, maar het werd gesuggereerd door een shot, waarbij de twee benen in nogal verschillende richtingen op de grond vielen. Ook werd er eens een afgehakt hoofd op een dienblad aangeboden.

Ik weet wel dat wij jongetjes het toen een fantastische serie vonden, het er daarna vaak over hadden en naspeelden.
En dan vinden ze de Power Rangers tegenwoordig gevaarlijk voor de jeugd...

mazzl
Bijrol
Bijrol

Bericht door mazzl » 13 jun 2003 15:56

En dan vinden ze de Power Rangers tegenwoordig gevaarlijk voor de jeugd...
En toch ben ik geen seriemoordenaar geworden :D

We speelden het overigens wel na met houten zwaarden (en zonder onthoofdingen).

mazzl
Bijrol
Bijrol

Bericht door mazzl » 13 jun 2003 18:33

wab schreef:Sandokan?
Nope, Sandokan was ook een toffe serie, maar speelde zich af in Maleisië als ik het me nog goed herinner.

Wolvenmeute
Bijrol
Bijrol

serie?

Bericht door Wolvenmeute » 14 jun 2003 07:28

ik kan me zo drie series herinneren en dat waren sandokan, shogun en bring him back alive. De laatste speelde zich af in indonesie. Maar geloof niet dat het de serie is die je zoekt.

:T Mans best friend :T

unrelated
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door unrelated » 14 jun 2003 10:23

De serie Kozure Ôkami (Lone Wolf and Cub) misschien? Weliswaar Japans, maar voldoet aan je omschrijving.
Dan schiet me nu nog Vengeance (1973) te binnen, met David Chiang. Maar dat waren films...

mazzl
Bijrol
Bijrol

Re: serie?

Bericht door mazzl » 14 jun 2003 11:06

Wolvenmeute schreef:ik kan me zo drie series herinneren en dat waren sandokan, shogun en bring him back alive. De laatste speelde zich af in indonesie. Maar geloof niet dat het de serie is die je zoekt.
Nee, klopt. Ik dacht dat iemand nog wel Shogun zou voorstellen :) Was ook een goede serie, maar zo'n 10 jaar later.

Thnx anyway.

mazzl
Bijrol
Bijrol

Bericht door mazzl » 14 jun 2003 11:14

unrelated schreef:De serie Kozure Ôkami (Lone Wolf and Cub) misschien? Weliswaar Japans, maar voldoet aan je omschrijving.
Dan schiet me nu nog Vengeance (1973) te binnen, met David Chiang. Maar dat waren films...
Thnx voor de suggestie. Ik ben even gaan kijken op IMDB. Is dat niet die serie films met zo'n samurai die met een kinderwagen door het land trekt? Een vriend van mij heeft namelijk toevallig net een film uit die serie gedownload via Kazaa volgens mij. Zag er erg gaaf uit, maar is niet de serie die ik bedoel.

Volgens mij werd de serie op zaterdagavond uitgezonden, zo rond half 9. En de titel was volgens mij de naam van de held en bestond uit twee woorden, als: Wan Chung, I Tjing... iets in die trant.

Bij de rebellengroep zat volgens mij ook een vrouw. Het deed een beetje denken aan een Chinese/Japanse Robin Hood.

Idioot toch? Onthou je allemaal dat soort details, vergeet je de titel :-?

unrelated
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door unrelated » 14 jun 2003 14:21

Ik doe nog een poging: Monkey (Saiyûki, 1978), helaas eveneens Japans, echter wel gebaseerd op een Chinese roman - ongetwijfeld de beroemdste ooit (De Legende van Koning Aap, De Reis Naar het Westen etc.), naar de historische pelgrimtocht van Hsuan-stang (596-664). [Ik spiek hier in een Nederlandse vertaling anno 1979].

De sage bereikte cultstatus. Er verschenen strips (manga) en films van... en dus ook een TV serie!

Zelf heb ik alleen de boeken gelezen (enkele van de honderden versies), en heb de serie nooit gezien.

Vandaag zit ik ziek thuis en heb na wat rondsurfen de onderstaande site gevonden.
Als het niet de serie is die je zoekt, is het waarschijnlijk wel een leuk alternatief.
:D
http://www.monkeymania.co.uk/monkeymagic/story.htm#st
En: http://us.imdb.com/Title?0078659

mazzl
Bijrol
Bijrol

Bericht door mazzl » 14 jun 2003 17:18

unrelated schreef:Ik doe nog een poging: Monkey (Saiyûki, 1978), helaas eveneens Japans, echter wel gebaseerd op een Chinese roman - ongetwijfeld de beroemdste ooit (De Legende van Koning Aap, De Reis Naar het Westen etc.), naar de historische pelgrimtocht van Hsuan-stang (596-664). [Ik spiek hier in een Nederlandse vertaling anno 1979].

De sage bereikte cultstatus. Er verschenen strips (manga) en films van... en dus ook een TV serie!

Zelf heb ik alleen de boeken gelezen (enkele van de honderden versies), en heb de serie nooit gezien.

Vandaag zit ik ziek thuis en heb na wat rondsurfen de onderstaande site gevonden.
Als het niet de serie is die je zoekt, is het waarschijnlijk wel een leuk alternatief.
:D
http://www.monkeymania.co.uk/monkeymagic/story.htm#st
En: http://us.imdb.com/Title?0078659
Helaas helaas :) Maar wel bedankt voor de links. Toevallig heb ik over deze serie ooit eens meer gezien op een kung-fu-avond op de BBC en een I love the 70's-programma. Ik kende die serie eerlijk gezegd niet (weet ook niet of hij ooit op de Nederlandse tv is geweest). Wat ik ervan gezien heb, was het nogal apart. Grappig en ook leuke sfx voor die tijd.

Nou nog die ene serie die overblijft (en geen Kung-fu heet :) )

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 19 jun 2003 12:56

De avonturen van liang wang tsjang tsjeng,
of ook wel genoemd Liang De avonturen van Wang Tsjang Po (ned. versie +- 1960)

Maar ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat je deze bedoelt.

The water margin [/b
http://www.martinday.co.uk/water.htm :Y

ik zou me toch sterk moeten vergissen als je deze niet bedoelt!

er zijn dvd's van maar zoals ik zie kun je ze alleen maar in de UK bestellen

mazzl
Bijrol
Bijrol

Bericht door mazzl » 23 jun 2003 10:26

dh schreef:De avonturen van liang wang tsjang tsjeng,
of ook wel genoemd Liang De avonturen van Wang Tsjang Po (ned. versie +- 1960)

Maar ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat je deze bedoelt.

The water margin [/b
http://www.martinday.co.uk/water.htm :Y

er zijn dvd's van maar zoals ik zie kun je ze alleen maar in de UK bestellen

Jaaaaa, 'The water margin', dat is um! :T Ik begon al te twijfelen aan mijn geheugen en had de hoop op het juiste antwoord al opgegeven (vandaar deze ietwat late reactie).

Even ook nog op IMDB gekeken en de hoofdpersoon heet Lin Chung, en dat was volgens mij ook de titel die in Nederland werd gebruikt.

Hij is van iets latere tijd dan ik me herinnerde, maar de rest van de details klopte toch aardig. Ik kan me herinneren dat ik hem toen erg goed vond. Blijkt in ieder geval een hoog cijfer te hebben (met maar 31 stemmen helaas).

Heb jij zelf deze serie ook wellicht gezien?

Hoe dan ook: hartstikke bedankt voor de info.

Keep up ze good work _O_

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 23 jun 2003 12:53

mazzl schreef:
Jaaaaa, 'The water margin', dat is um! :T Ik begon al te twijfelen aan mijn geheugen en had de hoop op het juiste antwoord al opgegeven (vandaar deze ietwat late reactie).

Even ook nog op IMDB gekeken en de hoofdpersoon heet Lin Chung, en dat was volgens mij ook de titel die in Nederland werd gebruikt.

Hij is van iets latere tijd dan ik me herinnerde, maar de rest van de details klopte toch aardig. Ik kan me herinneren dat ik hem toen erg goed vond. Blijkt in ieder geval een hoog cijfer te hebben (met maar 31 stemmen helaas).

Heb jij zelf deze serie ook wellicht gezien?

Hoe dan ook: hartstikke bedankt voor de info.

Keep up ze good work _O_
Natuurlijk heb ik deze serie gezien, was wel een tijdje geleden !
Goeie serie trouwens ik heb toendertijd ook vol spanning hiernaar gekeken (op mijn zwart/wit tv-tje)

Enfin, als je nog een naam van een serie moet weten dan hoor ik het wel!

mazzl
Bijrol
Bijrol

Bericht door mazzl » 23 jun 2003 16:13

dh schreef:
Natuurlijk heb ik deze serie gezien, was wel een tijdje geleden !
Goeie serie trouwens ik heb toendertijd ook vol spanning hiernaar gekeken (op mijn zwart/wit tv-tje)

Enfin, als je nog een naam van een serie moet weten dan hoor ik het wel!
Ja, goeie serie, en best opvallend op de twee kanaaltjes van de Nederlandse tv toen. Toch vreemd dat er maar zo weinig mensen zijn die zich dat lijken te herinneren.

Meestal ben ik vrij goed in het onthouden van titels, namen, ed. maar als ik nog een onbekende serie kan bedenken, doe ik gaarne weer een beroep op je.

Plaats reactie