Op zoek naar een (oude) TV-serie? Stel hier je vraag!

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
enschedeboy
Figurant
Figurant
Contacteer:

Re: serie?

Bericht door enschedeboy » 25 dec 2005 12:40

Wolvenmeute schreef:ik kan me zo drie series herinneren en dat waren sandokan, shogun en bring him back alive. De laatste speelde zich af in indonesie. Maar geloof niet dat het de serie is die je zoekt.

was een super leuke serie :Y

:T Mans best friend :T

Alienator
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Alienator » 26 dec 2005 09:03

Goeiemorgen,

Ik ben ook op zoek naar de titel van een oude serie....

Het gaat om de serie met 2 kinderen (jongen en meisje) en een oude man met een baard (beetje lex goudsmit iemand) Beide kinderen bezitten een steen, en die stenen kunnen opgloeien in de kleur blauw (bij de jongen) en in de kleur rood (bij het meisje).
In de serie worden ze achterna gezeten door duistere mannen in zwarte nette kleding en deze rijden in een zwarte oude taxi. Deze figuren konden in slijmmonsters veranderen en hadden een plek onder de zee. Ook zag je die kinderen wel is in die ruimte en via een slijmerig plafon konden ze dan eruit en kwamen dan in zee uit.

Hoop dat er bij jullie iets daagt nu (tis een engelse serie)

groeten en nog een fijne kerstdag. :T

(shit lees nu pas dat ik et al eens gevraagd had SORRY, maar heb nog steeds geen antwoord en ben nog steeds benieuwd )

sorry sorry, maar tis een lastige om te vinden.

Filmwolfje
Filmster
Filmster

Bericht door Filmwolfje » 26 dec 2005 10:03

Ik ken het... heb het vroeger ook gekeken... volgens mij was het van australische makelij... maar ik kan geen titel er bij halen... sorry... kan ook weinig van de serie herinneren... was iets met buitenaardse wezens en atlantis of zoiets... :-?

norman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door norman » 06 jan 2006 21:59

Is het niet deze serie die je zoekt?

Wie sidderde er op zaterdagmiddag in het najaar van 1987 niet bij het
zien van de spannende jeugdserie De Moddermonsters? Lange gangen, veel slijm en monsters vulden iedere week het scherm en hielden vele kinderen acht weken lang 's nachts uit hun slaap.

De serie is gebaseerd op het boek 'Under the Mountain' (1979) van de Nieuw-Zeelandse schrijver Maurice Gee, en gaat over de roodharige tweeling Rachel en Theo die de zomervakantie doorbrengen bij hun oom en tante in Auckland. Op het eerste gezicht zijn het twee doodnormale kinderen, maar zij blijken een bijzondere gaven te hebben. Ze kunnen namelijk objecten terugvinden die andere hebben verborgen door middel van het lezen van gedachten.

De mysterieuze Mr. Jones - een buurtbewoner - begint al snel interesse te tonen in de tweeling, al weten de kinderen nog niet waarom. Dat wordt al snel duidelijk: Mr. Jones blijkt afkomstig te zijn van een andere planeet, en wil de aarde beschermen tegen andere buitenaardse indringers met kwade bedoelingen.

Deze indringers zijn de Wilberforces - geleidt door Mr. Wilberforce - die wonen onder een vulkaan en de vorm van mensen kunnen aannemen. Het enige wat zij willen is de aarde veroveren door de hele planeet te overdekken met modder en slijm.
Mr. Jones gaat samen met Rachel en Theo de strijd aan, waarbij de tweeling zowel hun gaven als twee magische stenen gebruiken om de monsters te verslaan.

Bron : KinderTV

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 06 jan 2006 22:59

Liessa schreef:OK, de vaagste beschrijving ooit...

Er is een Nederlandse serie geweest, waarin een volwassen vrouw zei "Ik ben een elfje, en elfjes hoeven niet te plassen." Ik weet dat het is uitgezonden toen ik heel klein was, dus begin jaren tachtig.

Ik vraag het, omdat die quote bij ons in de familie is blijven hangen, en als er dus geen toilet in de buurt is, dan is het "Maar ik ben een elfje, en elfjes hoeven niet te plassen"...
Lekker duidelijk!
Ik ben aan het zoeken, kan het niet Kunt U Mijn De Weg naar Hamelen Vertellen Meneer zijn?

Gi1337
Bijrol
Bijrol

Bericht door Gi1337 » 06 jan 2006 23:23

Ik ben op zoek naar de naam/screenshots van een animatieserie over een jongetje en een hondje die met een raket altijd naar andere planeten ging.

Zijn familie hadden omgekeerde namen, dus zijn vader heette annie ofzoiets raars. En er was ook zo'n buurman en dat was altijd een soort van bad guy.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 12 jan 2006 14:36

Ayciro schreef:Ik ben al enige tijd op zoek naar een Amerikaanse serie, met in de hoofdrol een man die zichzelf in wilde dieren kon veranderen.
Daardoor kon hij allemaal misdrijven oplossen.
Volgens mij was de serie uit de jaren tachtig, en had als naam een roofvogel soort.
Deze serie heette Manimal ! En was snel van de buis want er zijn maar 9 afleveringen gemaakt

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 12 jan 2006 14:36

Die Australische series waren altijd goed

Aphex
Figurant
Figurant

Bericht door Aphex » 19 aug 2006 20:01

Waaah ik zoek uren op google naar de naam van die serie 'Moddermonsters', google ligt er al half plat door en ik was door al mijn zoektermen heen (monsters, stones, children's series, lake etc). Tot ik dus hier de vraag wilde gaan stellen of iemand die serie kent... zie ik de reactie van alienator 8)

Via imdb kom ik op dit youtube filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Gtx4r_oHH_w

en dan weet je plots weer precies hoe eng dat was, vroeger op de zaterdagmiddag ;)

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 20 aug 2006 00:34

Ik ben nu al een tijd op zoek naar een jeugdsentiment van me. Een serie die gaat over een jongen die in coma is geraakt (naar ik me meen te herinneren: doordat ie uit een boomhut was gevallen).
In die coma komt hij in een droomwereld terecht waarin jongeren de macht hebben, althans dat was het volgens mij.

Ik hoop echt dat iemand weet welke serie dit ook al weer was want ik ben heel benieuwd of er nog aan te komen is.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 20 aug 2006 11:15

Ik kan me ook iets herinneren van zo'n soort serie. Die 'droom'wereld is voornamelijk bebost en de mensen lopen er nogal middeleeuws bij. Mochten we het over dezelfde serie hebben, dan is die jongen in ieder geval in coma geraakt door een auto ongeluk.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 20 aug 2006 12:22

De serie zegt mij niet direct wat maar volgens mij moet het The Odyssey zijn.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 20 aug 2006 13:40

Rooster schreef:De serie zegt mij niet direct wat maar volgens mij moet het The Odyssey zijn.
:T, dat is degene die ik in mijn hoofd had. Hij werd destijds op Nederland 3 uitgezonden, denk ik zo.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 20 aug 2006 15:14

Rooster schreef:De serie zegt mij niet direct wat maar volgens mij moet het The Odyssey zijn.
Super ja!!! dat is em.

Super bedankt, kan ik weer heerlijk mijn jeugdsentimenten botvieren :D

Haringkar
Bijrol
Bijrol

Bericht door Haringkar » 24 aug 2006 19:17

Hallo
zoek me net als anderen wild naar oud jeugdsentiment.
Ik dacht dat de serie The dark wood Brandon Chase heette, maar met die naam kan ik het niet vinden.
Het ging over een aantal jongens die van huis wegliepen omdat ze naar kostschool moesten. Ze gingen in het bos wonen, naarmate de serie vorderde liepen ze in konijnenvellen.
Iemand enig idee waar ik de juiste titel kan vinden? Vooral de openingsmuziek vond ik erg leuk.

Plaats reactie