Op zoek naar een (oude) TV-serie? Stel hier je vraag!

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 24 aug 2006 19:38

Haringkar schreef:Hallo
zoek me net als anderen wild naar oud jeugdsentiment.
Ik dacht dat de serie The dark wood Brandon Chase heette, maar met die naam kan ik het niet vinden.
Het ging over een aantal jongens die van huis wegliepen omdat ze naar kostschool moesten. Ze gingen in het bos wonen, naarmate de serie vorderde liepen ze in konijnenvellen.
Iemand enig idee waar ik de juiste titel kan vinden? Vooral de openingsmuziek vond ik erg leuk.
Ik weet precies wat je bedoeld! fantastisch spannende serie was dat destijds. Bij mijn weten was de nederlandse titel idd "het donkere bos van Brendon Chase". Gek genoeg issie op tv.com niet te vinden... :-?
...
Op IMDb wel -> Brendon Chase
nog een linkje -> http://www.televisionheaven.co.uk/brendon.htm

De begintune kun je hier luisteren -> http://www.epos2.de/hayo/img/eule.mp3
Laatst gewijzigd door Rooster op 24 aug 2006 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Haringkar
Bijrol
Bijrol

Bericht door Haringkar » 24 aug 2006 19:42

Wow dat is snel... bedankt _O_

thanick
Figurant
Figurant

Bericht door thanick » 26 aug 2006 00:39

Eligius schreef:Ik ben nu al een tijd op zoek naar een jeugdsentiment van me. Een serie die gaat over een jongen die in coma is geraakt (naar ik me meen te herinneren: doordat ie uit een boomhut was gevallen).
In die coma komt hij in een droomwereld terecht waarin jongeren de macht hebben, althans dat was het volgens mij.

Ik hoop echt dat iemand weet welke serie dit ook al weer was want ik ben heel benieuwd of er nog aan te komen is.
Zoals al gezegd is het The Odyssey, en ik heb pas via een paar mensen uit het buitenland alle 3 de seizoenen gekregen :D in DivX !!

disney-tekenfilm-fan
Bijrol
Bijrol

Bericht door disney-tekenfilm-fan » 03 sep 2006 15:28

ik ben ook op zoek naar iets de naam iedergeval
3 dames knipperen met hun ogen en er gebeurt dan iets

dammen
Figurant
Figurant

Franstalige TV serie

Bericht door dammen » 19 sep 2006 20:18

:-? Ik ben op zoek naar de titel van een TV serie. Een sprookje over een (kroon)prinses van een eiland, die incognito (als voorbereiding op haar latere functie) naar Frankrijk gaat, en daar allerlei baantjes heeft van cassière tot kinderjuf. Een ambtenaar uit Parijs wordt verliefd op haar, maar verliest haar keer op keer uit het oog. Na het overlijden van haar vader wordt de ambtenaar op het eiland gedetacheerd. Eind goed al goed: ze trouwen en alle 'vrienden' uit Frankrijk komen naar de bruiloft.

WIE weet de naam van deze (zeker 25 jaar geleden) op de Nederlandse TV uitgezonden (franstalige) serie????

:-?

Quesysue
Figurant
Figurant

Bericht door Quesysue » 15 mar 2007 20:46

Ik was met klasgenootje oude serie intro's aan het bekijken. Er schoot mij een serie te binnen waarvan ik me de naam echt niet meer kan herinneren.

Het was een serie waarin mensen in dierenpakken zaten. Ze hadden een vrij klein decor waar elk karakter zijn eigen huisje had. Ook zat er veel muziek in. Het was (volgens mij) gewoon een Nederlandse serie.

HELP :oops:

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 15 mar 2007 21:41

Is dat niet de Fabeltjeskrant?

Criticus
Bijrol
Bijrol

Bericht door Criticus » 03 apr 2007 10:51

Ik herinner me vaag een Amerikaanse serie die ik eind jaren zestig in zwart-wit zag. Ik meen dat het over (een soort) superman ging. Hij werkte in een soort camper, meen ik, waar hij hot-dogs en lunch en zo verkocht. Er was ook een hevige concurrent die hot-dogs en lunch en zo verkocht. Ik herinner me een hoge roltrap, die misschien in de intro van elke aflevering getoond werd. Ik hoop dat ik me dit alles goed herinner. Weet iemand welke serie het is of kan zijn?

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 18 apr 2007 15:33

Handig topic dit.

Zelf heb ik toen ik klein was weleens een paar afleveringen gezien van een tefenfilm waarin een soort robotpakken een grote rol speelden, sciencefiction dus en vrij serieus van aard.

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 18 apr 2007 15:57

Quesysue schreef:Het was een serie waarin mensen in dierenpakken zaten. Ze hadden een vrij klein decor waar elk karakter zijn eigen huisje had. Ook zat er veel muziek in. Het was (volgens mij) gewoon een Nederlandse serie.

Misschien is het wel The Gophers, poppenserie uit de UK, die eerst in het Engels werd uitgezonden en later in het Nederlands. Ikzelf was helemaal gek van deze serie, vond het leuker dan "Honey I'm home" Dinosaurs.
The Gopers werd uitgezonden bij de VPRO op zondag oftewel Villa Achterwerk

Link

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 18 apr 2007 17:39

Dirk Diggler schreef:
Quesysue schreef:Het was een serie waarin mensen in dierenpakken zaten. Ze hadden een vrij klein decor waar elk karakter zijn eigen huisje had. Ook zat er veel muziek in. Het was (volgens mij) gewoon een Nederlandse serie.

Misschien is het wel The Gophers, poppenserie uit de UK, die eerst in het Engels werd uitgezonden en later in het Nederlands. Ikzelf was helemaal gek van deze serie, vond het leuker dan "Honey I'm home" Dinosaurs.
The Gopers werd uitgezonden bij de VPRO op zondag oftewel Villa Achterwerk

Link
Het zou ook misschien Wizzy & Woppy kunnen zijn.
http://www.studio100fan.eu/wizzyenwoppy/index.php

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 27 apr 2007 21:28

Quesysue schreef:Ik was met klasgenootje oude serie intro's aan het bekijken. Er schoot mij een serie te binnen waarvan ik me de naam echt niet meer kan herinneren.

Het was een serie waarin mensen in dierenpakken zaten. Ze hadden een vrij klein decor waar elk karakter zijn eigen huisje had. Ook zat er veel muziek in. Het was (volgens mij) gewoon een Nederlandse serie.

volgens mij Zoobilee Zoo
hier de intro
http://www.youtube.com/watch?v=ZgUR_X0HADs

Basmuts
Figurant
Figurant

TV-serie Discovery Channel?

Bericht door Basmuts » 02 mei 2007 10:12

Beste mensen,

Ik zit op een audiovisuele opleiding en heb voor een opdracht een programma nodig van discovery channel. Ik gok dat het alweer 1 a 2 jaar geleden is, het was een prgamma waarin jonge documantairemakers los werden gelaten in de grote wereldsteden en dat ze dan binnen een dag een reportage moesten maken. En dan ook in een een soort wedstrijdvrom, dus elke week ging de persoon met de slechtse docu naar huis. Weet iemand hoe deze serie heet of waar ik deze eventueel kan terug vinden?? Ik heb ze best snel nodig dus alvast super bedankt voor degene die mij kunnen helpen!!

Bas!

Rooster
Regisseur
Regisseur

Re: TV-serie Discovery Channel?

Bericht door Rooster » 02 mei 2007 11:31

Probeer deze link eens http://documentarychallenge.org/

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 02 mei 2007 11:43

Ok, ik probeer de titel van een tekenfilmserie te achterhalen. Het plot gaat als volgt: een verre planeet wordt bedreigd door een ramp om hun volk te redden worden deze diep onder de grond in stasis gebracht. Als er later problemen opduiken worden de geesten van diverse personen gedownload in allerlei vooertuigen. Eerst een handvol later meer omdat erook slechte gedownloade voertuigen zijn.
Ik kan me ook een vliegende stad herinneren vanuit deze stad beschermen de voertuigen/mensen hun volk.
Iemand enig idee hoe deze serie ook alweer heette?

Plaats reactie