A Game of Thrones

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

A Game of Thrones

Bericht door Sandro » 12 nov 2008 16:12

Van de blog van de auteur George R.R. Martin:
Huge, Huge News

HBO has given the production order.

They will be filming the pilot episode of A GAME OF THRONES.

It's just the pilot so far. They'll need to see that before they decide whether to proceed with a full season's episodes. So let's all hope the pilot will kick serious ass.

It should. David Benioff and Dan Weiss did a terrific job with the script. And yes, all of you can relax, it's very faithful. Dan and David will be the executive producers for the pilot and (we hope) the eventual series.

More details when I have 'em. The news is very fresh. HBO just issued their own press release, which should be up on their website soon, if it's not there already.

Winter is coming to HBO. Hot damn.
Ik vind deze reeks de beste fantasy reeks die ik gelezen heb. Om een idee van de boeken te geven:
In the Game of Thrones, you win or you die.

As Warden of the north, Lord Eddard Stark counts it a curse when King Robert bestows on him the office of Hand. His honour weighs him down at court where a true man does what he will, not what he must... and a dead enemy is a thing of beauty. The old gods have no power in the south, Stark's family is split, and there is treachery at court. Worse, a vengeance-mad boy has grown to maturity in exile in the Free Cities beyond the sea. Heir of the mad Dragon King deposed by Robert, he claims the Iron Throne.

In a land where summers can last decades and winters a lifetime, trouble is brewing. The cold is returning, and in the frozen wastes to the north of Winterfell, sinister and supernatural forces are massing beyond the kingdom's protective Wall. At the center of the conflict lie the Starks of Winterfell, a family as harsh and unyielding as the land they were born to. Sweeping from a land of brutal cold to a distant summertime kingdom of epicurean plenty, here is a tale of lords and ladies, soldiers and sorcerors, assassins and bastards, who come together in a time of grim omens. Amid plots and counterplots, tragedy and betrayal, victory and terror, the fate of the Starks, their allies, and their enemies hangs perilously in the balance, as each endeavors to win that deadliest of conflicts: the game of thrones.
Waar de boeken reeks zich om kenmerkt is de volwassenheid, duistere ondertoon en het afstappen van alle clichés die het fantasy genre zo kenmerkt. Belangrijke karakters kunnen zo het loodje leggen, wat een gevoel van totale onzekerheid schept. Uit elke hoek kan verraad komen, en de boeken staan bol van vuile karakters.

Ik ben enorm blij dat HBO er een serie van gaat maken!
Laatst gewijzigd door Sandro op 20 jul 2009 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 13 nov 2008 09:04

Weet je misschien wanneer ze beginnen met filmen en wanneer het dan verschijnt..?

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 13 nov 2008 12:45

Ik heb geen idee. Met name de casting zal nog wel enige tijd in beslag nemen denk ik.

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 13 nov 2008 18:22

Hopelijk komt het wel snel ik hou wel van fantasie verhalen en als ze dan goed worden verteld dan ben ik de eerste in de rij die het wil zien. Maar heb vertrouwen in HBO maar ik gok dat het pas minimaal eind 2009 komt :(

Overigens als ik deze boeken wil gaan lezen hoe moet ik dit gaan lezen. Want keken even op bol.com en zag duizenden boeken staan...

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 13 nov 2008 19:25

Legend schreef:Hopelijk komt het wel snel ik hou wel van fantasie verhalen en als ze dan goed worden verteld dan ben ik de eerste in de rij die het wil zien. Maar heb vertrouwen in HBO maar ik gok dat het pas minimaal eind 2009 komt :(
Let wel dat dit niet een gebruikelijk fantasy verhaal is. Het is meer Dark Fantasy: een middeleeuws aanvoelende wereld, met een licht magisch sausje erover. De magie komt nauwelijks voor, al neemt het wel later toe.
Legend schreef:Overigens als ik deze boeken wil gaan lezen hoe moet ik dit gaan lezen. Want keken even op bol.com en zag duizenden boeken staan...
Er zijn vier delen tot nu toe:

A Game Of Thrones
A Clash Of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 13 nov 2008 20:15

Sandro schreef:
Legend schreef:Hopelijk komt het wel snel ik hou wel van fantasie verhalen en als ze dan goed worden verteld dan ben ik de eerste in de rij die het wil zien. Maar heb vertrouwen in HBO maar ik gok dat het pas minimaal eind 2009 komt :(
Let wel dat dit niet een gebruikelijk fantasy verhaal is. Het is meer Dark Fantasy: een middeleeuws aanvoelende wereld, met een licht magisch sausje erover. De magie komt nauwelijks voor, al neemt het wel later toe.
Dat had ik ook gelezen. Het word ook op een hele andere manier verteld dan dat je gewend bent. Ik ben wel geprikkeld. :) Hopelijk pakt de pilot goed uit en gaan ze dan over op volledige productie
Sandro schreef:
Legend schreef:Overigens als ik deze boeken wil gaan lezen hoe moet ik dit gaan lezen. Want keken even op bol.com en zag duizenden boeken staan...
Er zijn vier delen tot nu toe:

A Game Of Thrones
A Clash Of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows
Ik ga wel voor de nederlandse versie ;)

Overigens las ik dat hij al vet lang bezig is met boek vijf.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 14 nov 2008 11:12

Legend schreef:Overigens las ik dat hij al vet lang bezig is met boek vijf.
Ja, hij is een vrij trage schrijver. Oorspronkelijk zouden het vierde en vijfde deel één boek moeten zijn, maar het werd voor één boek te dik om te publiceren. In plaats van het 'Deel 1' en 'Deel 2' te noemen verdeelde hij het boek door in het vierde deel de helft van de karakters te nemen. In het vijfde deel zullen we dus dezelfde tijd meemaken, maar dan door de ogen van de resterende karakters. Op een paar na, die in beide delen voorkomen.

Als je het mij vraagt is hij tegen een enorme schrijvers blok aangelopen. Hij gaf namelijk aan tijdens de publicatie van A Feast For Crows dat veel hoofdstukken al grotendeels af waren. Het kan haast niet anders dat hij veel moest herschrijven.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 14 nov 2008 11:15

Legend schreef:Ik ga wel voor de nederlandse versie ;)
Dit soort boeken zijn eigenlijk wel een stuk beter in hun originele taal (vind ik persoonlijk dan)

Lastwish
Filmster
Filmster

Bericht door Lastwish » 14 nov 2008 12:26

Klinkt erg goed. Maar ik zie daar op het eerste boek A Game of Thrones een draak staan. Daar gaat het toch niet over? Die boeken zijn toch wel beperkt tot mensen en gaan toch niet over draken en andere fantasie figuren he'? :-? Dat zou er voor mij namelijk een hoop afbreuk aan doen...

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 14 nov 2008 12:56

Er komt wel magie en fantasie in voor, dus uitsluitend beperkt tot de mensen is het zeker niet. De fantasie die er in voorkomt is echter schaars, gedoseerd, subtiel en tamelijk uniek.

De draak slaat op de oude draken koningen die door de koning aan het begin van het eerste boek verdreven is in een oorlog van vijftien jaar daarvoor. Deze oude koningen hadden de beschikking over draken, maar die zijn in de oorlog tezamen ten onder gegaan. Daar gaat het in de latere delen wel grotendeels om.

Geen elven, dwergen en orcs echter. :)

Lastwish
Filmster
Filmster

Bericht door Lastwish » 14 nov 2008 13:03

Sandro schreef:Geen elven, dwergen en orcs echter. :)
Gelukkig...

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 14 nov 2008 19:54

shateandar schreef:
Legend schreef:Ik ga wel voor de nederlandse versie ;)
Dit soort boeken zijn eigenlijk wel een stuk beter in hun originele taal (vind ik persoonlijk dan)
Tja... ik hou niet echt super van lezen, dus dan word het automatisch nederlands als ik het wil lezen. Kijk kan het wel in het Engels lezen, maar het lezen van een nederlands boek kost mij al 6 maanden...
Ik ben het absoluut met je eens dat het meestal beter tot zijn recht komt in de originele taal. Engels is imo een mooiere taal dan Nederlands. Maar ik neem aan de je de reden snapt dat ik in het nederlands wil lezen en niet in het engels.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 14 nov 2008 19:58

Sure, alleen heb ik het juist andersom, vreemd genoeg lees ik veel makkelijker Engels dan Nederlands.... maar als je echt niet van lezen houdt... ik heb gehoord dat deze boekenserie verfilmd wordt ;)

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 14 nov 2008 20:22

Ik lees het ook liever in het Engels, maar de Nederlandse vertaling schijnt vrij goed te zijn. Dus wat dat betreft zit je wel goed. :)

Golden Ghost
Figurant
Figurant

Bericht door Golden Ghost » 15 nov 2008 10:05

Ik heb zowel de engelse als de nederlandse boeken gelezen.

De eerste 3 boeken heb ik jaren geleden in het nederlands gelezen (de bieb had de engelse versie niet en deze serie was nog totaal onbekend in nederland) en kan beamen dat de nederlandse vertaling erg goed is.

Ondertussen natuurlijk de volledige engelse hardcover in de kast staan ;)

Overigens is het 3e boek in het nederlands in 2 delen gesplitst (dus 3a en 3b). Dit is ook bij de engelse paperbacks het geval. Alleen bij de engelse hardcover is deel 3 1 boek.

Plaats reactie