A Game of Thrones

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: A Game of Thrones

Bericht door jaime91 » 15 apr 2014 15:14

Oke dus als ik het goed begrijp staan de Lannisters nog steeds aan de macht. Maar Margaery is toch koningin nu ze met Joffrey getrouwd was? Dus wie heeft het dan voor het zeggen? Zij of Cersie?
benjamin schreef:Wat mij soms wel verbaast is hoeveel mensen de Lannisters nog als de grootste bad guys willen zien, terwijl steeds meer de Boltons ook hun ware kant laten zien. De jacht in de openingsscène was misschien net iets braver dan ik op basis van de boeken zou denken, maar wie nu nog niet doorheeft dat Ramsey door en door ziek is - dat betekent als je villen en castraties niet genoeg vond - is toch ook niet helemaal normaal.

En o ja, het beeld van de draak boven de hoofdstad uit alle promo's is gekomen en hé, het was maar een droom, of het scheelde toch niet veel - komaan jongens, dat is wel een beetje misleidende reclame maken.
En ja je hebt inderdaad gelijk. Ramsey is nu de volgende creep die van mij een kopje kleiner gemaakt mag worden. Maar hij stond in tegenstelling tot Joffrey niet aan de macht. Het grote verschil tussen Ramsey en Joffrey is ook dat Ramsey een stuk slimmer is. En hij is niet bang om zijn handen vuil te maken. De Boltons zijn naast de Lannisters dan inderdaad ook het gevaar.

Vooral nu ze hun zinnen op Bran, zijn kleinere broertje waar ik even de naam van kwijt ben en Jon Snow hebben gezet. Het grote gevecht in dit seizoen zal dan ook de Nachtwacht versus de mannen van Bolton zijn. En die draak was me in dat visioen niet eens opgevallen, totdat ik een review bekeken had die daar ook over begon. Maar ik denk niet dat dat een droom was. Ik denk dat dat een beeld uit de toekomst was, want als je goed had opgelet had je ook kunnen zien dat Bran ook beelden uit het verleden zag. Hopelijk krijgen we die beelden wel op het eind van dit vierde seizoen te zien. Want ik vind wel dat de verhaallijn van Khaleesi ontzettend traag gaat.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 15 apr 2014 15:48

Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 apr 2014 15:52

Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 apr 2014 16:09

jaime91 schreef:Oke dus als ik het goed begrijp staan de Lannisters nog steeds aan de macht. Maar Margaery is toch koningin nu ze met Joffrey getrouwd was? Dus wie heeft het dan voor het zeggen? Zij of Cersie?
Tywin. Sinds zijn aankomst op King's Landing is hij sowieso degene die de touwtjes grotendeels in handen heeft. Toen Robert doodging, werd Cersei ook niet koningin, maar werd Joffrey meteen koning en alleen omdat hij nog niet volwassen was bleef Cersei koningin-regent. Maar haar rol nam af naarmate haar kleine monster groter werd, en hij minder respect begon te tonen voor haar. En toen Tywin kwam had ze nog minder te zeggen, behalve in naam. Het was Tywins bedoeling met dit huwelijk de greep op de troon te verstevigen, en Cersei zou helemaal op een zijspoor gezet worden. Maar nu... nou ja, dat komst vast volgende week wel aan bod.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 15 apr 2014 16:52

jaime91 schreef:
benjamin schreef:En o ja, het beeld van de draak boven de hoofdstad uit alle promo's is gekomen en hé, het was maar een droom, of het scheelde toch niet veel - komaan jongens, dat is wel een beetje misleidende reclame maken.
En die draak was me in dat visioen niet eens opgevallen, totdat ik een review bekeken had die daar ook over begon. Maar ik denk niet dat dat een droom was. Ik denk dat dat een beeld uit de toekomst was, want als je goed had opgelet had je ook kunnen zien dat Bran ook beelden uit het verleden zag.
Die beelden waren uiteraard niet zonder betekenis, net als het beeld van die ondergesneeuwde troonzaal dat alweer verscheen, maar vind het gewoon wel lame die dan zo in de promo al te zetten om zo verkeerde verwachtingen op te wekken. Niet eens dat ik kwaad ben of zo omdat ze mij liggen hebben, heb de boeken gelezen en het zou wel heel vreemd zijn dat plots op dit punt daar al een draak was, maar vind gewoon dat ze dan misschien dit beeld niet voor de promo moesten gebruiken.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 apr 2014 07:47

benjamin schreef:[...], heb de boeken gelezen en het zou wel heel vreemd zijn dat plots op dit punt daar al een draak was[...]
Spoiler
?

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 21 apr 2014 18:29

En alweer een nieuwe aflevering daar, die we uiteraard weer kunnen bekijken voor deze acteur.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 21 apr 2014 21:30

Zonder wat te verklappen, maar aflevering zat voor mij toch wel het grootste wtf moment van de serie tot nu toe.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 apr 2014 23:08

Wat dan?
Spoiler
de verkrachting?

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 22 apr 2014 00:09

Heb je aflevering 3 van Seizoen 4 nog niet gezien, wees dan gewaarschuwd voor SPOILERS!!!!!!

Oké de aflevering ging meteen verder waar ie vorige week ophield namelijk bij de fantastische geweldige dood van Joffrey! HOEZEE! Tyrion wordt in de bajes gesmeten en Sansa weet met de hulp van Littlefinger te ontsnappen. Er wordt ook al flink op los gespeculeerd wie de moordenaar van Joffrey zou kunnen zijn. Joffrey was een slechte koning met veel vijanden en ieder heeft zo zijn motief. Ik heb ook al verschillende theorieën gehoord, en mijn theorie is de volgende.

Ik denk dat Littlefinger betrokken is bij de moord, en dat hij een van zijn mannetjes Joffrey heeft laten vergiftigen nadat hij het op een akkoord met Tywin heeft gegooid. Dit denk ik omdat, zoals Tyrion het al zei iemand moet er een voordeel uit halen om Tyrion de schuld te geven en uiteindelijk te laten sterven. Diegene die daar zijn voordeel uit haalt is Littlefinger die al een tijdje zijn oog heeft laten vallen op Sansa nadat hij Catelyn Stark niet kon krijgen. Daarnaast kan hij met Sansa trouwen als Tyrion dood is, en is Winterfell van hem.

Voor Tywin kan het een nadeel zijn om Winterfell dan uit handen te geven, dat was immers de reden waarom Tyrion met Sansa moest trouwen maar ook hij haalt er zijn voordeel uit nu Joffrey dood is. Als Joffrey uiteindelijk te machtig en te lastig wordt, en Joffrey keuzes wil gaan maken waar Tywin niet achter staat of andersom zou hij Tywin kunnen ontslaan en dan zou Tywin al zijn macht kwijt zijn. Hij wist dat hij Joffrey niet onder controle kon houden, en Tommen die nu Koning is wel. Althans daar gaat hij vanuit vandaar ook dat gesprek dat hij met Tommen had. En hij heeft Tyrion altijd gezien als het monster van de familie, en om Joffrey heeft ie ook nooit iets gegeven dus om die 2 dan op te offeren doet hem niet veel. En als het gevaar voor een groot gedeelte geweken is, kan hij Winterfell op een later tijdstip alsnog innemen.

En de reden waarom Tywin gebruik heeft gemaakt van Littlefinger en niet van iemand anders is omdat hij Littlefinger zo uiteindelijk gaat proberen te ontmaskeren als de moordenaar van zijn kleinzoon en en verder geen bewijs is van zijn betrokkenheid bij dit complot aangezien alles uiteindelijk naar Littlefinger zal wijzen. Dus dat is mijn theorie.

En dan nog even over aflevering 3. Geweldige aflevering! Fantastische dialogen en een geweldige speech van Khaleesi die alleen maar een groter leger krijgt. De Nights Watch zit ook diep in de shit omdat ze hoogstwaarschijnlijk niet opgewassen zijn tegen de wildlingen en Mance Rayder. Ik kijk dan ook erg uit naar die battle. En de scene tussen Tyrion en Podrik vond ik ook heel mooi. Ik ben super benieuwd naar volgende week!
Laatst gewijzigd door jaime91 op 22 apr 2014 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 22 apr 2014 08:45

Ook hier dus spoilers voor wie de aflevering nog niet gezien heeft.

Ik ga niet speculeren over de moordenaar, aangezien met voorkennis dat een beetje belachelijk zou zijn en ik ook de pret niet wil vergallen voor de niet-lezers. Het enige wat in de serie duidelijk is, is dat Tyrion onschuldig is (al twijfelde volgens mij niemand daaraan - mooie scène wel met hem en Pod) en dat alweer Littlefinger er z'n hand in heeft.

Verder krijgt arme Cersei geen kans om te rouwen, omdat eerst Tywin haar zoon afkraakt en Tommen alvast de goede raad geeft om hem te laten regeren - wel beetje vreemd dat de nieuwe acteur voor de rol één van de Lannisterkinderen was die het vorige seizoen door Karstark werden afgeslacht. En wanneer Tywin vervolgens verdwenen is om Tommen seksuele voorlichting te geven, zet Jaime dat nog eens om in de praktijk. Een scène die overigens lichtjes lijkt af te wijken van de boeken, waar toch weer iets minder duidelijk van verkrachting sprake was, benieuwd dus waar men hiermee verder gaat.

Verder hadden we nog Jon Snow, die steeds meer tactisch goede, maar daarom niet meer menselijke beslissingen neemt - er zullen nog wat ouders opgegeten worden als ze blijven waar ze zitten - en Daenerys, die tot nu toe nog steeds de twee (misschien iets te hard) weet te combineren.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 22 apr 2014 08:49

O ja, de korte teaser voor volgende week staat op SerieTotaal en daar wordt alvast een tip gegeven over het hoe en waar en waarom van de moord.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 23 apr 2014 09:17

@Kurz
Spoiler
Jamie die zijn zus verkracht in de grafkamer van hun zoon
Ja dat was het idd.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 23 apr 2014 09:20

Rare fetisj heeft die Jamie...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 apr 2014 11:15

Cersei is toch ook niet vies geweest van broertjelief Jaime?
Het lijkt me toch dat Cersei behoorlijk geëmancipeerd is en ook niet alles en iedereen zomaar toegang geeft.

Nee hoor, dat is allesbehalve een WTF-moment.
Bran kon in het eerste seizoen een duikvlucht nemen nadat hij Cersei passievol verbonden met Jaime had gezien.

Plaats reactie