A Game of Thrones

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Re: A Game of Thrones

Bericht door sickboy1984 » 23 apr 2014 11:40

SPOILERS!!!

Ze is er niet vies van geweest nee, dat klopt, maar nu wilde ze het toch echt niet, dat in combinatie met dat Jaime zich ogenschijnlijk wilde verbeteren, zag ik het niet aankomen. Een broer die zn zus verkracht is voor mij altijd een wtf moment, hoe bizar hun eerdere relatie al is geweest. Als ze dan ook nog doen in de kamer doen waar hun zoon ligt opgebaard, dan is het wtf met een uitroepteken....
En bijzonder naar om te kijken ook.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 apr 2014 11:49

Als je het mij vraagt dan is
Spoiler
Cersei's verlangen naar Jaime nooit weg geweest
maar heeft zij
Spoiler
hier uitsluitend van afgezien om tactische redenen
.
Vanuit de kant van Jaime is dat sowieso zo en de arme jongen heeft ook erg (lang) geleden gedurende de tijd dat hij gescheiden was van Cersei in Westeros.

Ik propageer geen sex for old times sake maar ik denk dat
Spoiler
verkrachting in deze toch wel terdege een overstatement
is.
Nee, ze zei geen ja maar ik hoorde
Spoiler
geen gegil of gekrijs, ze krabte of sloeg niet
.

Mocht ik het mis hebben dat zal
Spoiler
Jaime's hoofd straks liggen uit te drogen bovenop een houten paal
of
Spoiler
zijn ballen liggen te sputteren in een vuurtje
maar dat zou mij zeer verbazen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 apr 2014 11:57

Jij en de regisseur zijn tot nu toe de enigen waarvan ik lees dat ze het niet interpreteren als een verkrachting. En dat verlangen leek in eerdere gesprekken sinds zijn terugkomst toch wel degelijk weg te zijn, en bovendien ligt hun zoon daar net opgebaard. Ze blijft "stop" zeggen en proberen hem weg te duwen tot het einde van de scène, dat ze niet doet wat jij zegt maakt het nog niet geen verkrachting.

Voor die emancipatie waar je het net over had is ze trouwens behoorlijk afhankelijk van de minderjarigheid van haar kinderen...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 apr 2014 13:41

Tja, het blijft natuurlijk een vrouw in een patriarchale maatschappij en zoals haar vader al aangaf is ze voornamelijk van belang voor het behoud van bloedlijnen en het aangaan van verbonden tussen families.

Maar als je kijkt naar haar eigenzinnigheid in verhouding tot Sansa dan is het toch allesbehalve een katje om zonder handschoenen aan te pakken en is haar invloed iets om rekening mee te houden en als je haar tegen de haren instrijkt zal ze dat ook niet onbetaald laten.

Mjah, we zullen zien of het lontje van Jaime een
Spoiler
klapsigaar, met vertraagd boobytrapresultaat op zijn eigen zaakje,
is of dat het
Spoiler
weggestopte verlangens nieuw leven ingespoten
heeft.

Wel een mooi paasthema zo'n
Spoiler
heropstanding van Jaime's strijkstok en/of hun gezamenlijke passie
. :P

Edit: Ik heb de 45 seconden nog 's bekeken en op z'n minst is het gedrag van Cersei dubbelzinnig. Zeker, ze protesteert in woord en gebaar maar ze grijpt 'm ook vast in de zin van omarmen en innig zoenen. Ze wordt niet neergesmeten en bestegen maar ze gaat liggen en grijpt het kleed van de dodenbaar vast zoals je de spijl van een bed vastgrijpt als de passie toeslaat.
Niet de meest overtuigende actie om over een brute verkrachting te spreken en al zeker niet een die het GoT-gesprek van de week zou moeten bepalen.

Ouders of geen ouders, er lijkt me niets zo effectief als een grote verse slok om
Spoiler
de herinnering aan die afgrijselijk plofkiphaan Joffrey
weg te spoelen. Jawel, laat Gott's water over de akkeren vloeien!

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 28 apr 2014 21:06

OPGELET: DEZE POST BEVAT SPOILERS TOT SEIZOEN 4 AFLEVERING 4

Vorige week had ik nog m'n twijfels bij alweer een nieuw accent van Aidan Gillen, maar deze week maakt hij veel goed met één van z'n betere vertolkingen van Baelish in de scène met Sansa. Ondertussen weten we ook wie in het complot zat: veel goede theorieën gehoord (al blijf ik verdenkingen rond Cersei die af en toe te horen waren vreemd vinden - haar liefde voor haar kinderen is duidelijk), maar dit was de enige echte juiste ontknoping. En wat haar jongste betreft zal zij voor die liefde mogen vechten, want Margaery heeft daar ook haar zinnen op gezet - damn, Dormer mag 's nachts mij ook altijd eens wakker maken.

En dit is ook het punt om echt af te wijken van de boeken, door zowel Jon als Bran naar Craster's Keep te laten gaan (waar de wetenschapper uit Pacific Rim nu alles onveilig maakt) en dat maakt het sowieso spannend. Zouden ze elkaar daar dan ontmoeten wat in de boeken dus niet gebeurt. Ook het einde was volledig nieuw, maar zorgde wel voor een mooie cirkel met de beginscène waarin Grey Worm ook vertelt hoe hij als baby werd opgenomen bij de Unsullied en over wat er daarvoor was.

Die scène was ook de introductie voor een ander groot moment in de aflevering, waarbij Dany nu ook Meereen inneemt en bewijst dat ze ook zeer wreed kan zijn met de kruisiging van de meesters. En o ja, nogmaals hulde voor hoe de verhaallijn tussen Brienne en Jaime naar het scherm werd vertaald, wat nogmaals duidelijk werd bij hun afscheid.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 28 apr 2014 23:51

WEES GEWAARSCHUWD VOOR SPOILERS VAN AFLEVERING 4 VAN SEIZOEN 4!!!!

Ben ik helemaal met je eens Benjamin. Ten eerste, inderdaad wat is die Natalie Dormer een beeldschone verschijning! :~ Het lukte haar al om als enige Joffrey om haar vinger te winden, en bij Tommen doet ze dat gewoon weer. Maar inderdaad, ze moet wel oppassen voor Cersie, die haar om die reden dus totaal niet kan uitstaan.

Dan het complot rondom de dood van Joffrey. Ik ben verrast dat ze dat nu al onthuld hebben, zo vroeg in het seizoen. Ik had gedacht dat ze daar nog even mee zouden wachten. Maar goed, even alles op een rijtje zetten. Littefinger was dus inderdaad het mastermind achter het complot en de Oma van Natalie Dormer heeft het dus uiteindelijk gedaan met het gif wat verborgen zat in de ketting van Sansa. Maar had Sansa die ketting dan niet om tijdens het feest? Of heb ik het verkeerd?

Dan Jaime en Brienne. Inderdaad een hele mooie scene. Ik ben heel benieuwd waar dat uiteindelijk naartoe zal gaan. Voorlopig in ieder geval nergens aangezien Brienne dus op pad is, wat ook beter is aangezien zij verliefd op Jaime is, en Jaime haar meer als een zus ziet. Terwijl hij zijn eigen zus als zijn minnares ziet. Hoe dan ook, de band en vooral het respect wat die 2 voor elkaar hebben is heel mooi om te zien inderdaad.

En dan Crasters Keep. Wat had ik ten eerste te doen met Hodor zeg. Ik vraag me af, of hij dit seizoen levend door zal komen ik geef hem in ieder geval weinig kans. Het lijkt er verder inderdaad op dat Bran en Jon uiteindelijk herenigd zullen worden maar GOT is zo onvoorspelbaar dat dat heel lastig is om te zeggen. Overigens heeft Locke zich dus bij de Nightswatch aangesloten, en gaat hij dus ook op pad met Jon. En als Jon dus die reünie met zijn broertje heeft, zal dat geen mooie reünie worden aangezien Locke daar ook bij is.

En opnieuw blijft het leger van Khaleesi zich uitbreiden en liet ze inderdaad haar wrede kant zien. Maar ze zal ook wel moeten, want als je alleen maar zachtaardig bent, ben je binnen een mum van tijd dood in die wereld. Ook heeft ze opnieuw een grote stad overgenomen wat heel tof was om te zien. Maar ik wil nu nogmaals toch wel dat ze wat stappen richting Kings Landing gaat zetten met haar enorme leger.

En tot slot The White Walkers. Ik had al zo'n vermoeden, maar de kids van Craster blijken dus inderdaad de White Walkers te zijn. Heel tof om weer wat van die White Walkers te zien, maar die twist zag ik dan wel aankomen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 29 apr 2014 02:05

jaime91 schreef:Littefinger was dus inderdaad het mastermind achter het complot en de Oma van Natalie Dormer heeft het dus uiteindelijk gedaan met het gif wat verborgen zat in de ketting van Sansa. Maar had Sansa die ketting dan niet om tijdens het feest? Of heb ik het verkeerd?
Zowel Littlefinger als Lady Oleanna intimeren dat zij de mastermind was en dat zij Littlefinger om hulp vroeg. En op het moment op het feest dat zij de ketting beetpakt, zou zij die extra steen gepakt moeten hebben van die ketting, waarna Tyrion van haar tafel later de vergiftigde beker pakt.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 29 apr 2014 09:52

Aha, oke thanks Kurtz. Dan moet ik dat nog eens terug gaan kijken.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 29 apr 2014 10:13

Dit filmpje is anders wel eens de moeite om nog eens bekeken te worden...

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 29 apr 2014 13:53

Oke, dus ik zie dat ze aan de ketting van Sansa zit en blijkbaar neemt ze dus heel sneaky dat gedeelte waar het vergif inzit er tussenuit. Maar het gedeelte waar het vervolgens in de wijn van Joffrey komt is hier nog niet te zien toch? Of mis ik iets?

Oh wacht, zij stopt het later in de wijn en vervolgens pakt Tyrion die vergiftigde beker. En Littlefinger zijn aandeel is het regelen van die ketting en het vergif, die Sansa in aflevering 1 van die Nar gekregen had. Het is me helemaal duidelijk. Thanks. :D

Wel heel goed gedaan overigens. Het gebeurt gewoon recht voor je ogen en toch weten ze je te misleiden. Heel knap.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 29 apr 2014 18:08

--NOG STEEDS SPOILERS--

Inderdaad, volgens mij stond de beker net voor haar op het moment dat de taart wordt aangesneden en lette niemand er goed op.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 05 mei 2014 13:15

WEES GEWAARSCHUWD VOOR SPOILERS VOOR AFLEVERING 5 VAN SEIZOEN 4!!!!

Oké dus eindelijk is nu onthuld hoe de strijd tussen de Lannisters en de Starks begonnen is, en wie er achter de moord van Jon Arryn zat. Dat bleek dus ook Littlefinger te zijn, met de hulp van van Catelyn's gestoorde zus Lysa die voor Petyr Baelish ook haar eigen man vermoord heeft. En nu ziekelijk jaloers is. En haar kind nog steeds de tiet geeft.

Vervolgens lieten ze ook nog Khaleesi zien, die er in ieder geval over aan het nadenken was om naar Kings Landing te gaan. En hadden Cersie en Magaery ook een interessante conversatie waaruit bleek dat Magaery er zogenaamd nog totaal niet over had nagedacht of ze opnieuw koningin wil worden, en Cersie haar opnieuw wel een kans lijkt te geven om dit keer de vrouw van Tommen te worden ipv de vrouw van Joffrey. Ik denk dat Cersie daar nog best wel eens spijt van kan krijgen aangezien Magaery erg goed is mannen om haar vinger te winden. Maar Cersie kennende zit daar iets achter. Als Cersie aardig tegen je doet, dan heb je een probleem of ze moet wat van je.

En daarover gesproken, Cersie had ook een vriendelijk gesprek met Obrynn die heel toevallig ook het lot van haar broertje Tyrion kan bepalen en die ook haar dochter naar haar kan terugsturen. Wat volgens mij ook haar bedoeling is want ze heeft een schip naar Dorne gestuurd.

Ook bleek Arya The Hound nog steeds niet vergeven te hebben, en dat gaat ze dan waarschijnlijk ook niet meer doen. Ze zal alleen wel met een groter zwaard moeten komen, omdat ze aan die naald niet zo gek veel heeft. Al wordt ze wel steeds beter met haar zwaard(je). Ik ben heel benieuwd of die Bravoosi ook nog gaat terugkeren, of dat hij toch gesneuveld is.

En dan het spectaculairste moment van de aflevering namelijk het gevecht tussen de voormalig mannen van de nachtwacht en de huidige mannen van de nachtwacht. En de onwijs brute dood van Locke door Hodor! Wat was dat wreed zeg, holy shit! En ook de dood van die creep Karl die door Jon Snow een zwaard door een bek gestoken kreeg, was onwijs bruut! En dan staat zo'n reunie tussen de broertjes Stark en Snow niets meer in de weg en dan nog gebeurt het niet. Maar dat was misschien maar goed ook, omdat Jojen wel een punt had. Als Brandon zich had laten zien, dan had Jon hem desnoods onder dwang meegenomen naar Castle Black en dan was alles voor niets geweest.

Hele goede aflevering weer! En volgende week eindelijk de rechtzaak van Tyrion en de zus van Theon en haar mannen vs Ramsey Snow en zijn mannen! Ik ben heel benieuwd of Ramsey dan ook aan zijn eind zal komen, maar ik vrees dat de zus van Theon aan haar eind komt.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 05 mei 2014 22:57

OPGELET: SPOILERS TOT SEIZOEN 4 AFLEVERING 5

We zitten halverwege het seizoen en de maskers beginnen af te vallen. Zo weten we dat Littlefinger eigenlijk achter de moord op Jon Arryn zat (die het hele spel deed beginnen) - één van de meest gehoorde kritieken op de verfilming van lezers was hoe dit personage al te snel duidelijk een slechterik was, maar ondanks dat denk ik toch dat niemand echt had kunnen denken dat hij er zo diep in zat. Over onthullingen gesproken: ik vraag me af of de serie ook nog zal zeggen wie die moordenaar op Bran afstuurde nadat Jaime hem uit het raam had gekieperd, zeker omdat dit eigenlijk z'n grootste impact eerder had kunnen maken.

Voor niet-lezers begint ondertussen misschien nu echt wel duidelijk te worden dat de triomfantelijke intrede in Westeros van de Khaleesi nog even op zich zal laten wachten. Waar het tot nu toe alleen maar goed voor haar ging, zie je nu toch de eerste grote tegenslag (slaven die terug gevangen worden) en daarom blijft de klemtoon dus duidelijk nog even in Meereen.

En dan hebben we natuurlijk het einde van deze aflevering dat voorbehouden was voor het gevecht dat niet in de boeken stond in Craster's Keep. Fijn gevecht was dat, zeker de laatste confrontatie tussen Karl (daar vertrekt Burn Gorman uit de GOT-cast) en zeker de geweldige manier waarop hij aan z'n einde kwam. En zelfs een bezeten Hodor liet zich opmerken door Locke te sturen naar waar hij in de boeken zat, niet in het verhaal met andere woorden. Tof trouwens dat ook Thomas Brodie-Sangster deze keer meer mocht doen dan aan Bran uitleggen wat z'n krachten zijn en mocht tonen dat hij ook een talentvol jong acteurtje is. En uiteindelijk dan toch geen hereniging, wat ergens logisch is juist om de reden die Jojen al zegt...

Wat ik mij wel afvraag: er was ergens sprake van een scène die zo gruwelijk en gewelddadig was dat zelfs de makers hem wat gemilderd hebben voor de show en ik vraag me nu wel af wat dat geweest zou zijn. De eerste berichten lieten uitschemeren dat Michelle MacLaren er achter zou zitten en haar regietaken zitten er nu al op, terwijl ik de laatste twee afleveringen toch niks zo speciaals gezien heb. Of zou die scène dan in de volgende aflevering verzeild geraakt zijn waarvan de trailer ons alvast quality time met ene Ramsey Snow belooft?

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 12 mei 2014 12:40

Wees gewaarschuwd voor SPOILERS voor Aflevering 6 van seizoen 4.

Ik ga dit keer niet de hele aflevering doornemen, maar alleen 2 gebeurtenissen en dan begin ik bij de grootste. Ondanks dat hij pas op het eind van de aflevering aan bod kwam was dit toch echt wel de aflevering van Peter Dinklage aka Tyrion. Wat is die man een WAANZINNIGE acteur! Tijdens die hele rechtszaak kreeg hij er flink van langs, en opnieuw werd duidelijk dat Jaime de enige is die nog om zijn broer geeft aangezien hij echt zijn nek voor hem heeft uitgestoken. Dat was mooi om te zien, maar het allermooiste moment en droevigste was het moment dat Tyrion's lieftallige hoer hem heeft verraden terwijl hij er alles aan gedaan had om haar te redden en zij vervolgens een gigantisch mes in zijn rug steekt.

Dat moment dat hij vervolgens brak omdat hij niets meer heeft, vond ik zo goed geacteerd! Het voelde zo echt, ik voelde Tyrion zijn pijn en woede gewoon. Dit was misschien wel de sterkste acteerprestatie die ik tot nu toe in deze serie gezien heb! CHAPEAU Dinklage! _O_

En hij had verdorie nog gelijk ook! Ik was ergens bang dat hij zich door dat verraad ook gewonnen zou geven, maar dat bleek dus niet het geval te zijn. Hopelijk gaat het hem lukken om vrij te komen. Maar Game Of Thrones kennende, gaat dat niet gebeuren want er gebeurt zelden iets goeds in de serie.

Tyrion zal nu ook zijn kampioen moeten uitkiezen die voor hem gaat vechten net als Tywin. Ik moet eerlijk bekennen dat deze theorie niet van mijzelf komt, maar de slimste keus voor Tyrion is als hij Jaime kiest om voor hem te vechten. Waarom? Ik denk niet dat Tywin Jaime zou laten sterven. Dus dan zou Tywin ervoor moeten zorgen dat Jaime wint en dan wint Tyrion dus ook. Dat zou een meesterzet zijn. Maar aangezien de trailer dat gevecht al een beetje gespoiled heeft en aflevering 8 heet
Spoiler
The Mountain And The Viper dus Oberyn zal het op moeten nemen tegen Gregor ''The Mountain'' Glegane. Alleen is het mij dan niet helemaal duidelijk voor wie Oberyn vecht en wie voor The Mountain kiest. Hoe dan ook ik denk dat Oberyn zal gaan winnen.
Dus niet volgende week maar de week erna wordt het duidelijk hoe het met Tyrion zal aflopen.

En het laatste punt wat ik aan wil snijden is de aanval van Yara Greyjoy en de poging om haar broertje te bevrijden. Ik keek hier erg naar uit, maar die aanval viel me toch wat tegen. Ik had ergens al verwacht dat Ramsey Snow niet zou sterven, dat zou veel te snel en misschien ook wel te gemakkelijk zijn geweest. Ik had wel verwacht dat Yara zou omkomen op een gruwelijke manier maar ook dat is (nog) niet gebeurt. Ik zeg nog niet, want het lijkt erop dat Ramsey wraak wil nemen door Theon of Riek op Yara, Rieks pa en hun kasteel af te sturen om dat vervolgens voor hem in te nemen. Dat gaat ook spannend worden. Wat me tegenviel was de lengte van die aanval. Ik vond het erg kort en het gevecht rommelig. Ik had er meer van verwacht.

Ik kijk natuurlijk weer onwijs uit naar volgende week, maar ik kan me zo voorstellen dat aflevering 6 hoogstwaarschijnlijk de sterkste aflevering van dit seizoen zal worden. Nog maar 4 te gaan.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 12 mei 2014 15:25

Spoiler
Haha, de dwerg bracht ze inderdaad allemaal op hun knieën! Met zo'n kleine rat heb je geen jachthonden nodig.

Ooh, had The Walking Dead maar 25% van één zo'n scene om een flinke peper in de reet van de serie te stoppen.
The Governor leek de aas te zijn maar bleek uiteindelijk een gemerkte kaart...die ontdekt werd.

Overigens belooft de toneelrol
Spoiler
van Reek als...zichzelf
een spannend avontuur te worden waarvan het voor mij niet duidelijk is hoe het balletje -pun intended- gaat rollen.

Plaats reactie