A Game of Thrones

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
benjamin
Filmster
Filmster

Re: A Game of Thrones

Bericht door benjamin » 20 mei 2015 19:13

Dit zal voor sommige mensen als een vreemd concept overkomen, maar als een serie of film niks voor jou is omwille van de aard van bepaalde scènes (wat op zich natuurlijk kan) is het technisch gezien mogelijk gewoon dan niet te kijken zonder direct van je oren te maken. Al denk ik dat deze show trouwens ook hints genoeg heeft gegeven over wat mogelijk is - zelfs in de eerste aflevering was er een soort verkrachting met Daenerys.

Natuurlijk kan een scène op zich er nog steeds over gaan, maar dan stel ik mij twee vragen. Was het overbodig en was het gratuit? Of het overbodig was, weten we niet omdat de serie doorgaat - hoe zal dit bijvoorbeeld de relatie tussen Sansa en Littlefinger die haar wat uithuwelijkte gaan beïnvloeden.

Gratuit vond ik het niet. Natuurlijk was het op zich een harde scène maar het werd goed in beeld gebracht wat dat betreft door de focus te leggen op de blik van Theon eerder dan de eigenlijke verkrachting.

Dus wat mij betreft zeker niet een aangename scène om te bekijken (denk niet dat dat de bedoeling was), maar ook geen schande.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 20 mei 2015 19:31

En of, Aston!

Wat een kleinzerig gedoe! Ramsay had boter in d'r kont moeten smeren a la Brando. :lol:

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 21 mei 2015 07:52

Begrijp de hele ophef ook niet zo eerlijk gezegd. Daarnaast besefte Sansa waarschijnlijk heel goed dat zoiets als dit ging gebeuren. Ik denk dan ook dat ze dit eigenlijk allemaal voor lief neemt om uiteindelijk haar oude vertrouwde Winterfell terug te nemen. Sansa is niet meer de jonge naïeve fragiele Sansa uit eerdere seizoenen. Ze maakt nu doordachte keuzes om te overleven. Ik verwacht eigenlijk dat deze scene ervoor gaat zorgen dat
Spoiler
Theon weer Theon wordt en hij Sansa helpt.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 21 mei 2015 08:25

Niets nieuws, niets te dramatisch.
Je moet wel erg verkikkerd zijn op Lady Sansa om hierover schande te roepen want er is echt niets bijzonder wreed of onaangenaam aan de scene. En al zeker niet in vergelijking met talrijke andere scenes.
Enorm willekeurig en nauwelijks de moeite waard om je over op te winden. Het is GoT.

Littlefinger heeft dit gewoon ingecalculeerd en hij speelt een smeriger spel.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 27 mei 2015 12:15

Ik vond alle fuss ook nogal overdreven. Maar goed, ik was echt dolblij dat Cersei zelf ook eindelijk in de cel werd gesmeten. Grappig hoe deze serie op je verwachtingen inspeelt, zo verlangde ik al afleveringen eerder dat Brienne Sansa zou bevrijden, maar het wil maar niet lukken. Die spanning is zo sterk.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 02 jun 2015 10:34

Holy crap wat een bazen aflevering zeg _O_ _O_

*spoilers*
Op alle fronten was dit één van de beste afleveringen van Game of Thrones tot op heden. Daarnaast is het volgens mij ook één van de eerste afleveringen waarbij we zowel King's Landing, Winterfell, The Wall, Hardhome en Mereen te zien krijgen.
Dit seizoen hebben ze al meerdere keren flink van de boeken afgeweken maar nu zijn ze er vrijwel definitief van afgestapt.

Mooi om te zien dat Cersei eindelijk zelf gerechtigheid krijgt, al zullen sommige kijkers nu zelfs medelijden met haar hebben. Het stukje met Arya vond ik persoonlijk het minst boeiende van deze aflevering, vooral omdat ik geen flauw benul heb waar ze met haar naartoe willen. Theon/Reek heeft eindelijk opgebiecht aan Sansa dat hij haar broertjes niet afgeslacht heeft, dus benieuwd of ze nu samen een (nieuw) escape plan gaan beraden.
Een erg fijne conversatie tussen twee van de meest interessante karakters, Tyrion en Khaleesi, waarbij het wel te voorspellen was dat ze hem in leven zou laten.

Maar uiteindelijk zat het grote hoogtepunt van de aflevering (serie) in de laatste 20 minuten. Jan Sneeuw en Tormund proberen de Wildlings te overtuigen zich te vestigen achter The Wall om samen de strijd aan te gaan met de White Walkers. En net op het moment dat de Wildlings zich verdelen in vertrekkers en achterblijvers, valt Hardhome ten prooi aan een gigantisch leger met 'Wights'. De onvermijdelijke en langverwachte confrontatie met deze ondoden is een visueel hoogtepunt van de serie. Jon neemt het op tegen een oersterke White Walker en ontdekt dat Dragonglass niet het enige wapen is om hen te verslaan. Valyrian steel heeft verrassend genoeg hetzelfde dodelijke effect, dus dat wordt in de toekomst smeden geblazen.

Na een indrukwekkende battle zien we nog wat ogenschijnlijke Craster kids(?!), die een potentiële nieuwe Ygritte naar het hiernamaals brengen. Jon, Tormund en Wun Wun the Giant weten ter nauwernood te ontsnappen en zien vanaf de boot hoe de leider van de White Walkers 'The Night's King' alle afgeslachte Wildlings omtovert tot Wights.
In doodse stilte zien we Jon het met lede ogen aanschouwen, terwijl de boot richting The Wall vaart.

Een prachtig ijskoud slot! Winter Is Coming... maar nu echt!

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 02 jun 2015 13:28

Inderdaad zeer leuke aflevering!
2 van m'n lievelingspersonages bij elkaar: Tyrion en Dany
En dan aan de andere kant van de wereld Jon in actie!

Ben benieuwd hoe dit ooit gaat aflopen... Zullen all seven kings (of wat ervan overschiet) samenkomen en de Whitewalkers uitschakelen? Denk het niet... En John Snow zal moeilijk overleven als hij moet wachten tot de kings hun oorlogen hebben gestreden. pff :S zoveel vragen, nog zoveel seizoenen... :P

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 02 jun 2015 13:30

Ook al zijn zowel de boeken als de serie nog lang niet zover, het ligt wel erg voor de hand dat de draken straks tegenover de white walkers zullen staan.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 jun 2015 13:59

Het is tenslotte een moppie over ijs en vuur.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 02 jun 2015 14:20

Man, zover had ik eigenlijk niet gedacht... er word nu ook niet zoveel gekeken naar die draken... beesten zitten nog steeds in de kelder :N

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 02 jun 2015 14:40

Ondertussen is de kans ook heel groot geworden dat (opgelet, boeklezers only voor deze spoiler)
Spoiler
Olly erbij zal zijn om Jon neer te steken
?

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 02 jun 2015 15:34

Stiekem hoop ik toch echt dat ze ook daar van af gaan wijken.
Spoiler
al is er in de boeken ook nog geen duidelijkheid of Jon het overleefd
. Dit moet haast wel de grote cliffhanger van dit seizoen worden. Zodat we een jaar in onzekerheid blijven :(

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 02 jun 2015 15:45

Toen ik dat las heb ik ook wel een paar keer gevloekt. En toen het boek daarna ten einde was heb ik nog een paar krachttermen de kamer in geslingerd.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 02 jun 2015 15:51

McMurphy schreef:Stiekem hoop ik toch echt dat ze ook daar van af gaan wijken.
Spoiler
al is er in de boeken ook nog geen duidelijkheid of Jon het overleefd
. Dit moet haast wel de grote cliffhanger van dit seizoen worden. Zodat we een jaar in onzekerheid blijven :(
Anderzijds kan het ook moeilijk worden
Spoiler
geheim te houden als Kit Harington zou meedoen in het volgende seizoen.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 02 jun 2015 17:18

ik denk dat het best is , als niet-boek-lezer, de bovenstaande spoilers niet te lezen i v m de seizoensfinale en het einde van dat boek? :}

Plaats reactie