A Game of Thrones

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
benjamin
Filmster
Filmster

Re: A Game of Thrones

Bericht door benjamin » 02 jun 2015 17:27

Absoluut, de spoilers gaan over iets dat nog moet komen in de show.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 jun 2015 00:26

McMurphy schreef:Dit moet haast wel de grote cliffhanger van dit seizoen worden.
Tenzij
Spoiler
Lady Stoneheart toch nog in het verhaal voorkomt.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 03 jun 2015 11:03

Dat zou een zeer verrassende wending zijn, maar dat lijkt me eigenlijk niet heel reëel. En ik meen mij te herinneren dat er in een interview met
Spoiler
de actrice tussen neus en lippen door gezegd was dat ze niet terug zou keren.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 jun 2015 11:20

Waarom zou je Game of Thrones überhaupt niet kijken?!

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 jun 2015 12:39

Die achterstand wordt dan hoe langer hoe groter ;). Het is gewoon één van de meest geprezen en bekeken series ooit. Wou dat ik de serie weer voor de eerste keer kon kijken :Y.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 08 jun 2015 18:49

Seizoen 1 is misschien saai... Maar twordt toch beter en beter hoor :)

Die scene waar Airbender het over had vond ik ook wel akelig hoor, heb toch een traantje gelaten voor het arme schaap...
En dan 2e deel van de aflevering was ook de moeite
Spoiler
waar Daenerys wordt aangevallen en wegvliegt op haar draak

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 09 jun 2015 08:40

Seizoen 1 saai :-? Wat is er in vredesnaam saai aan het openingsseizoen? Enige wat ik me voor zou kunnen stellen is dat je door de bomen het bos niet meer ziet qua karakters/families, maar dat kun je onmogelijk saai noemen.

Aflevering 9 was minder episch dan vorige week (en eigenlijk ook dan alle voorgaande 9e episodes), al was dat ook bijna niet te evenaren. Toch viel er genoeg te beleven en kwam er toch nog een 'shocking' moment. Alle sympathie die de makers dit seizoen hebben geprobeerd op te bouwen voor Stannis, wordt in één klap overboord gegooid. Een aflevering of vier terug werd de sacrifice van Shireen al benoemd en nu werd dit zonder blikken of blozen uitgevoerd door Stannis. Ze was dan wel geen main character in de serie, maar het was toch behoorlijk naar en pijnlijk om naar te kijken. Grotendeels omdat ze zijn dochter is, ze nog maar een kind is en er een warme scene met Ser Davos aan vooraf ging. Die scene zorgde er overigens wel voor dat je het lot van Shireen wel kon voorspellen. Ook is me nog niet helemaal duidelijk waarom het specifiek Stannis' dochter was die geofferd moest worden.

Omwille van deze zieke actie ben je zeer waarschijnlijk alle toewijding aan Stannis kwijt. Van mij mogen hij en zijn leger geslacht worden door de Boltons :Y. De geheime aanval van Ramsay was overigens wel erg ongeloofwaardig...

Het hoogtepunt van de één na laatste aflevering van het vijfde seizoen hebben ze zoals gewoonlijk bewaard tot de laatste tien minuten. In Meereen zien we hoe Ser Jorah in the fighting pit ten overstaan van Daenerys probeert haar vertrouwen terug te winnen. Na een wat gelukkige battle, voorkomt Jorah een aanslag op Daenerys, waarna zij samen met Tyrion, Daario, Missandei en een groep Unsullied overlopen worden door de Sons of the Harpy. Als alle hoop verloren lijkt, verschijnt daar eindelijk de redder in nood... Drogon! Mooi om deze inmiddels kolossale draak in actie te zien. Visueel zag het er geweldig uit, tot aan het moment dat Khaleesi er bovenop klom. Al met al was dat toch wel een episch momentje.

Volgende week alweer de laatste aflevering van dit seizoen.
Spoiler
Ik vrees nog steeds voor Jon Snow. Een erg korte scene in Castle Black gaf daar ook weer genoeg aanleiding voor.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 jun 2015 12:36

McMurphy schreef: Omwille van deze zieke actie ben je zeer waarschijnlijk alle toewijding aan Stannis kwijt. Van mij mogen hij en zijn leger geslacht worden door de Boltons :Y. De geheime aanval van Ramsay was overigens wel erg ongeloofwaardig...
Maar... de Boltons zijn nog erger. Mogen ze vooral elkaar uitmoorden.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 09 jun 2015 13:40

McMurphy schreef:Ook is me nog niet helemaal duidelijk waarom het specifiek Stannis' dochter was die geofferd moest worden.
De kracht van het offer zit in koninklijk bloed, het was dus zijn dochter of hijzelf.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 09 jun 2015 13:58

Ik denk dat ik dat offer het 'ergste' moment uit dit seizoen vond. Kwam natuurlijk nergens in de buurt van The Red Wedding, maar toch, dat geschreeuw was vrij intens. Zo akelig.

Vind het echt jammer dat volgende week alweer de laatste aflevering is. :( :( :(

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 09 jun 2015 14:08

Straka schreef:De kracht van het offer zit in koninklijk bloed, het was dus zijn dochter of hijzelf.
Ah dat detail ff gemist waarschijnlijk :)
Colonel_Kurz schreef:Maar... de Boltons zijn nog erger. Mogen ze vooral elkaar uitmoorden.
Dan zie ik liever Jan Sneeuw wraak nemen. Over Sansa's lot heb ik nog wel vertrouwen in een ontsnapping met Theon. En volgens mij houd Brienne of Tarth ook nog een oogje in het zeil.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 11 jun 2015 07:52

Bryan Cranston in Game of thrones :D Zou een zalige 1april-grap zijn, maar het is dus écht waar :T
Laatst gewijzigd door Secret1994goesFilm op 11 jun 2015 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 jun 2015 10:30

benjamin schreef:
McMurphy schreef:Stiekem hoop ik toch echt dat ze ook daar van af gaan wijken.
Spoiler
al is er in de boeken ook nog geen duidelijkheid of Jon het overleefd
. Dit moet haast wel de grote cliffhanger van dit seizoen worden. Zodat we een jaar in onzekerheid blijven :(
Anderzijds kan het ook moeilijk worden
Spoiler
geheim te houden als Kit Harington zou meedoen in het volgende seizoen.
Yup,
Spoiler
de castingberichten over Bryan Cranston verraden het al.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 jun 2015 14:43

Is dat niet gewoon een hoax? Het hele karakter zegt me niks, en het gequote verhaaltje van G.R.R. Martin klinkt ook behoorlijk slecht.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 16 jun 2015 07:43

Noooooooo. Ik vond de finale gisteren (in zijn geheel dan) haast nog erger dan The Red Wedding. Ik was er echt naar van.

Wat een serie. :P

Plaats reactie