A Game of Thrones

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Re: A Game of Thrones

Bericht door McMurphy » 16 jun 2015 09:08

Erger dan The Red Wedding vond ik het zeker niet, omdat destijds eigenlijk pas goed duidelijk werd dat geen enkel hoofdkarakter veilig is in Game of Thrones. En ook als niet-boeklezer kon je dit einde wel zien aankomen. Vanaf aflevering 5/6 werd al enorm de nadruk gelegd op de beslissingen van Jon Snow en de ontevredenheid van andere Watchers. Met name Olly had, ondanks verder weinig toegevoegde waarde, steeds meer screentime.

Ik vond seizoen 5 overall best teleurstellend en zeker de minste tot nu toe. Tot aflevering 7 gebeurde er vrijwel niets en was het op momenten zelfs saai. De beste aflevering van dit seizoen (misschien wel van de hele serie) was Hardhome waarin we eindelijk de White Walkers echt aan het werk zagen. Prachtig in beeld gebracht ook.

Nu een maand of 10 wachten op het volgende seizoen, met niets dan losse eindjes op dit moment. Het is aannemelijk om te denken dat Jon Snow de aanval overleefd, mede door de komst van Melisandre die vast niet zomaar bij Castle Black arriveert.
Kit Harington gaf in een interview trouwens wel aan dat zijn rol in GoT definitief voorbij is, maar goed hij kan ook slechts wat anders zeggen mocht hij wel in seizoen 6 te zien zijn.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 16 jun 2015 09:48

Ik bedoel ook niet alleen Jon Snows dood, maar de Walk of Shame van Cercei, damn wat was dat intens naar zeg. Aan de andere kant ook weer een soort van 'eigen schuld dikke bult', maar toch naar.

Ik vond het een vet seizoen, inderdaad wel een vrij trage opbouw, maar de tweede helft was erg sterk. Ik had alleen zo hard gehoopt dat Sansa nog door Brienne gered zou worden, maar dit is ook wel een goede 'cliffhanger'.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 16 jun 2015 10:06

Vreemd aan die laatste aflevering vond ik ook dat Tyrion, Jorah Stonemont en Daario gewoon vrijgekomen zijn uit die arena. Op het moment dat Khaleesi wegvloog op Drogon, waren zij nog redelijk omsingeld door een meerderheid van Harpy's :}.
En dat Khaleesi nu weer in één of andere khalasar belandt is, stemt me ook niet bepaald vrolijk. Hoever is zij nu eigenlijk opgeschoten sinds het eerste seizoen?!

Ben wel heel benieuwd hoe Cersei reageert op haar enorme vernedering. Helemaal nu ze één of andere onmenselijke Hulk ter beschikking heeft. Wat voor hoofd zal er onder die helm zitten trouwens? :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 jun 2015 10:14

McMurphy schreef:Helemaal nu ze één of andere onmenselijke Hulk ter beschikking heeft. Wat voor hoofd zal er onder die helm zitten trouwens? :)
Er zaten clues in dit seizoen voor wie dat is. :Y
Spoiler
Qyburn heeft een soort Frankenstein gemaakt van The Mountain.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 16 jun 2015 10:33

Dat was mij ook zeker wel duidelijk, maar het hoofd van the Mountain hebben ze naar Dorne gestuurd dus vandaar mijn opmerking :P.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 16 jun 2015 18:58

Inderdaad zeer goede finale met echt ROTeinde :} had het totaal niet zien aankomen, want had echt verwacht dat die Benjen Stark nog eens langs zou komen.

Ook vond ik dat Stannis maar een zwak einde had gekregen (? al zijn we niet 100% zeker) Vind het jammer dat een hoofdpersonage van 4 seizoen een korte eindslag krijgt en wordt afgemaakt door (maar) Brienne. :}

Ik ben niet voor het terug-tot-leven-maken van personages, maar bij Jon mogen ze nu eens een uitzondering maken.
En vraag mij ook af waarom ze Dany terug naar die paardeventen laten komen... back to season 1 :}

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 17 jun 2015 07:50

Eerlijk gezegd acht ik de kans zeer klein dat Brienne daadwerkelijk Stannis gekilled heeft. Natuurlijk omdat in GoT de camera werkelijk nooit weg draait voor een hak- en breekwerk momentje, integendeel zelfs. Alles is puur bedoelt om de kijker in onzekerheid te laten over het lot van diverse karakters. Hetzelfde geldt voor Sansa/Theon en Myrcella (misschien tovert Bronn wel een antidote uit de hoge hoed?!). Eigenlijk lijkt alleen de dood van Jon Snow, op het oog, een zekerheidje.
Om terug te komen op Stannis, als de schrijvers hem nu om zeep helpen dan kan ik niet anders concluderen dan dat zijn hele aandeel in de serie vanaf zijn introductie in seizoen 2 gewoon een filler is geweest.

Wat betreft Melisandre, ik neig zelf steeds meer naar de theorie dat zij al een hele lange tijd bewust is van het feit dat niet Stannis de grote verlosser is, en dat ze hem juist gebruikt heeft om bepaalde offers te brengen. Wat als Shireen straks geofferd is voor de resurrectie van Jon Snow? Krijgen we dan begrip en sympathie voor onze Carice? :P
En als Melisandre daadwerkelijk Jon Snow weer op de been krijgt, is hij formeel ook van zijn Night's Watch plicht af?

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 17 jun 2015 08:35

NOG EVEN VERMELDEN DAT DE REACTIE BOL MET SPOILERS STAAN
McMurphy schreef: Wat betreft Melisandre, ik neig zelf steeds meer naar de theorie dat zij al een hele lange tijd bewust is van het feit dat niet Stannis de grote verlosser is, en dat ze hem juist gebruikt heeft om bepaalde offers te brengen. Wat als Shireen straks geofferd is voor de resurrectie van Jon Snow? Krijgen we dan begrip en sympathie voor onze Carice? :P
En als Melisandre daadwerkelijk Jon Snow weer op de been krijgt, is hij formeel ook van zijn Night's Watch plicht af?
Ik zou het nooit goed praten dat de kleine Shireen is geofferd... zelf niet om Jon Snow terug tot leven te wekken.
Maar jah, ze is nu toch al opgeofferd, dus mag Jon wel terug komen. (als je theorie klopt)
Ik denk trouwens ook dat hij van z'n plicht van de Night's Watch af is... Hij is namelijk overleden.
Ook zal het dan moeilijk worden in de komende seizoenen om samen te werken met the Night's Watch, de verraders.

Toch zo fascinerend hoe al deze personages zijn veranderd sinds hun 1e seizoen. (behalva Sansa, die is nog steeds het seutje :} )
Snow is begonnen als noob bij de Night's Watch en werd dan Lord Commander.
Reek,ik bedoel Theon, was begonnen als trouw lid in de Stark familie, verraadde ze en werd een hond.
Arya is begonnen als klein, vechtend, meisje en zal waarschijnlijk een blinde assassin worden.
Of Jaimie... In mijn ogen begonnen als klootzak en nu plots één van m'n favoriete personages!
...

Top serie

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 19 jun 2015 21:44

(de spoiler tags bevatten boek spoilers!)

Ik vond dit seizoen pas weer echt Game of Thrones worden vanaf de zevende aflevering. Ze hadden wel de lastige opgave om van A Feast for Crows en A Dance of Dragons een (bijna) geheel te maken. Ik vind wel dat het ze aardig gelukt is, wel jammer dat zowat alle scenes in Dorne tegen het tenenkrommend aan zaten of gewoon ronduit slecht waren.. Siddig was de enige reddende factor en hij had maar weinig scenes...

Natuurlijk jammer dat we met zoveel cliffhangers geëindigd zijn, nu is het weer lang wachten. Gelukkig weten we snel al meer over het volgende seizoen als de nieuwe castleden bekend gemaakt gaan worden :wink: Dit gebeurde vorig jaar eind juli. Droomcasting zou
Spoiler
Mads of waarschijnlijker Lars Mikkelsen als Euron Greyjoy zijn. Gezien hoe Dorne het ervan af bracht in dit seizoen ben ik een beetje bang dat ze zoiets als het herintroduceren van Pyke misschien ook niet bepaald goed gaan doen.. Een topacteur in de rol van Euron zou erg gaaf zijn maar natuurlijk ook helpen om het verhaal van de Greyjoys wat meer kracht bij te zetten.

Volgend seizoen wordt nogal wat.. We moeten natuurlijk zien hoe het met alle cliffhangers verdergaat maar ik denk dat we
Spoiler
Daenerys' aankomst in Westeros en misschien ook al de val van de Muur zelf mee gaan maken. Zou denk ik wel moeten als er echt nog maar één seizoen na de zesde komt..

Spoiler
De Boltons moeten natuurlijk verslagen worden. Hopelijk krijgen we eindelijk te zien dat Doran zich bij Daenerys wil voegen. De wraak van Cersei op de Sparrows, de Riverlands (vingers gekruist voor Lady Stoneheart!) en hopelijk krijgen de White Walkers ook echte rollen. Tot zover lijken ze puur kwaad en ik verwacht niet dat het zo zwart/wit gaat worden. Ja, Bran komt natuurlijk ook terug maar daar kijk ik niet echt naar uit..
Laatst gewijzigd door Steve-O op 19 jun 2015 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 28 mei 2016 10:58

Willen er nog mensen praten over Hodor?

:( :( :(

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 28 mei 2016 11:09

** Voor de volledigheid zeggen dat deze post spoilers bevat rond de laatste aflevering van Game Of Thrones **

Afbeelding

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 29 mei 2016 08:09

Afbeelding

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 06 jun 2016 21:03

Creeper schreef:Willen er nog mensen praten over Hodor?

:( :( :(
Inderdaad, zeer triest einde. Maar tegelijk hebben ze hem in schoonheid laten eindigen... alle jah, je weet wat ik bedoel :wink:

Laatste 2 afleveringen begin ik minder te vinden...
Toch leuk om in de laatste aflevering the Broken Man terug te zien ;) en
Spoiler
Ian McShane
had ook mooi rolletje gekregen!

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 06 jun 2016 22:57

Al zijn de afgelopen twee afleveringen wat minder denderend als het gaat om grote wendingen in het verhaal, zijn ze nog steeds uitstekend.

Erg gaaf om
Spoiler
Sandor weer terug te hebben
. Riverrun was ook top. Vraag me wel af hoe het verdergaat met de Ironborn... Yara en Theon will dus een deal sluiten met Daenerys en zullen ongetwijfeld eerder aankomen in Meereen maar wat gebeurt er dan met Euron? Dwingt Daenerys hem af om niet z'n familie te vermoorden in ruil voor een huwelijk en dus ook zijn 1000 schepen? Zou het jammer vinden als Euron er dan dit seizoen ook meteen weer aangaat... Asbæk is een goed acteur en ik vind zijn performance als Euron gaaf, hopelijk blijft hij nog wat langer. Het is gewoon jammer dat de Ironborn van nature zo hard zijn, vooral ook tegen elkaar. In eerste instantie ben ik voor Y&T maar het zou het beste zijn als zij en ook Euron zich bij Daenerys aan kunnen sluiten. Enige probleem is dan dat Y&T Pyke willen hebben...

Kijk erg uit naar de volgende aflevering!

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 10 jun 2016 07:06

Ik vond de cliffhanger van de vorige aflevering toch behoorlijk sterk. Al weten we misschien al dat
Spoiler
Arya het natuurlijk zal overleven
. Anders is dat hele gedoe in seizoen 5 echt voor niks geweest. :D

Plaats reactie