The Mentalist

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
McMurphy
Regisseur
Regisseur

The Mentalist

Bericht door McMurphy » 03 jan 2009 21:36

Afbeelding

Iemand al bekend met deze serie? 1 januari is deze serie begonnen op sbs maar in Amerika zijn ze al een aflevering of 10 onderweg, zonet de eerste paar afleveringen gekeken en vind het wel een toffe serie :T.

Hier de aankondiging van sbs over de serie:

"SBS 6 begint het nieuwe jaar goed met dé internationale successerie van dit moment. Na de kijkcijferhit House, heeft SBS 6 nu de hand weten te leggen op The Mentalist. Deze spannende misdaadserie weet alleen al in de Verenigde Staten wekelijks meer dan 16 miljoen kijkers aan de buis te kluisteren. Daarmee is het de best scorende nieuwe serie van 2008.

In The Mentalist draait het om detective Patrick Jane (Simon Baker) die als adviseur aan het California Bureau of Investigation (CBI) is verbonden. Patrick Jane weet met een bijzonder oog voor detail de gedachten van mensen te lezen en zo grote, complexe misdaadzaken op te lossen.

The Mentalist is vanaf 1 januari om 20.30 uur te zien bij SBS 6"

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 03 jan 2009 21:39

Mja, ik volg het al van begin af aan. Absoluut vermakelijk en leuk genoeg om te blijven volgen, maar het is, vind ik, behoorlijk gejat van Life (die op zich alweer genoeg leentjebuur speelt) en dat is toch wel de betere serie.

Oh en dat gedachten lezen is weer grote bullshit in de aankondiging van SBS, die kerel weet gewoon door observatie achter heel veel dingen te komen. Baker speelt gewoon een soort van Derren Brown.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 03 jan 2009 22:07

Hmm met de serie Life ben ik eigenlijk helemaal niet bekend maar tot nu toe vind ik The Mentalist een meer dan vermakelijke serie, k zal eens kijken of ik iets van Life kan vinden :)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 03 jan 2009 22:18

Life is een vergelijkbare politieserie die net een jaartje eerder begonnen is. Ze zijn daarmee nu met seizoen 2 bezig. Gaat over een agent die 12 jaar onterecht in de cel zat voor moord, een enorme schadevergoeding heeft gekregen en daarnaast ook nog eens als onderdeel van de vergoeding nu detective is.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 04 jan 2009 22:46

SBS schreef:Heel Nederland is nu al in de ban van The Mentalist!
Niet heel Nederland, hoor. :B:

Cujo
Filmster
Filmster

Bericht door Cujo » 05 jan 2009 00:30

De promo deed mij ook weinig dus ik heb die eerste dubbel aflevering maar aan me voorbij laten gaan. Maar het heeft in ieder geval wel vrij goed gescoord met 1,4 miljoen kijkers.
Megalomaniac schreef:Oh en dat gedachten lezen is weer grote bullshit in de aankondiging van SBS, die kerel weet gewoon door observatie achter heel veel dingen te komen. Baker speelt gewoon een soort van Derren Brown.
Dat zal dan ook vooral bedoeld zijn geweest om de fans van het SBS succes 'De Nieuwe Uri Geller' te lokken. De nieuwe reeks ervan gaat dan ook niet geheel toevallig aanstaande vrijdag weer van start. Op donderdag dus voortaan The Mentalist en de dag daarna de Uri Geller wannabe's.

Ik snap alleen je vergelijking met de serie Life niet echt. Buiten dat het beiden politie series zijn hebben ze weinig gemeen. Dan denk ik toch eerder aan de serie Psych die op Comedy Central word uitgezonden.

En donderdag gaat overigens dan ook eindelijk het tweede seizoen van Life van start op RTL 5. :T

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 05 jan 2009 17:50

Nou, The Mentalist gaat over een kerel die een speciaal 'oog' heeft voor het oplossen van misdaden en Life in principe ook. Qua basis is hetzelfde, beide series hebben alleen een andere 'gimmick'.

Het tweede seizoen van Life volg ik al een tijdje, nice weer.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 05 jan 2009 23:45

Zijn er trouwens meer mensen hier die sinds Forgetting Sarah Marshall geen enkele politieserie nog serieus kunnen nemen? :D

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 06 jan 2009 00:14

Thiver schreef:Zijn er trouwens meer mensen hier die sinds Forgetting Sarah Marshall geen enkele politieserie nog serieus kunnen nemen? :D
Iig geen csi serie meer nee, geweldige parodie.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 07 jan 2009 22:48

Dillema! Ik weiger eigenlijk om SBS 6 te kijken! Tenzij het echt echt echt moet. Dus ik houd het voorlopig nog efe bij zappen.

Cujo
Filmster
Filmster

Bericht door Cujo » 09 jan 2009 00:27

Megalomaniac schreef:Nou, The Mentalist gaat over een kerel die een speciaal 'oog' heeft voor het oplossen van misdaden en Life in principe ook. Qua basis is hetzelfde, beide series hebben alleen een andere 'gimmick'.

Het tweede seizoen van Life volg ik al een tijdje, nice weer.
Iedere rechercheur heeft in zo'n serie natuurlijk een speciaal 'oog' voor het oplossen van misdaden. Dat maakt ze immers dan ook rechercheur in plaats van een doodgewone politieagent. Echter verschilt Charlie Crews hierin niets met bijvoorbeeld een Baantjer. Bij iemand die de hoofdrol speelt in een serie getiteld The Mentalist mag je toch wel verwachten dat dit gegeven juist is uitvergroot. Vandaar mijn opmerking dat ik de gelijkenis tussen juist deze twee series niet echt zie.

Matige eerste nieuwe aflevering van Life trouwens. Jammer.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 05 feb 2009 10:31

Juist de pilot van The Mentalist gezien. Lijkt mij weinig nieuws onder de zon. Als politieserie is Dexter de enige die er nog een beetje uitsteekt.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 09 feb 2009 10:31

Ik vond de eerste aflevering(en) juist erg sterk, nu een aflevering of 12 verder valt het allemaal in herhaling en is de originaliteit er (nu) al vanaf. Aankomend weekend de laatste aflevering van dit seizoen dacht ik.

shaunofthedead
Bijrol
Bijrol

Re: The Mentalist

Bericht door shaunofthedead » 17 mei 2011 14:07

Ik heb nu het tweede seizoen ook gezien en ik betwijfel of ik het derde nog wel wil zien. Simon Baker blijft geweldig, maar de verhalen gaan allemaal wel erg hard op elkaar lijken en de originaliteit die er in het eerste seizoen nog enigszins was, is nergens meer te bekennen in het tweede.

Plaats reactie