Californication

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?

Californication is....

slecht
2
8%
matig
4
17%
goed!
18
75%

Totaal aantal stemmen: 24

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Californication

Bericht door enclave2 » 15 jan 2009 11:14

Afbeelding
14. Afbeelding Californication [S1] (Tom Kapinos, 2007) :: 8.8 Afbeelding
Hank Moody (David Duchovny) is schrijver en woonachtig in LA. Hij heeft een succesvol boek uitgebracht dat naar zijn mening slecht verfilmt is. Hank heeft samen met zijn ex Karen (Natascha McElhone) een dochter genaamd Becca. Karen is verloofd met Bill.
Hank wil zijn ex terug en laat dat merken ook. Hij schrijft niet meer en alcohol en snelle sex is zijn toevlucht. Hij heeft steun aan zijn vriend Charlie Runkle.
Wat me gelijk beviel aan Hank is dat hij eerlijk is. Hij kan gewoon niet liegen. Zijn oprechtheid in combinatie met zijn levensstijl doet sommige pijn maar toch blijft hij een aantrekkingskracht te hebben waardoor niemand hem wil laten gaan. Want hij is gewoon een gozer met een goed hart.
De sexitsche humor was zeer vermakelijk, het maakt het lekker luchtig om naar te kijken. Het zijn korte krachtige afleveringen waardoor het geen moment verveeld.
Mooiste moment van de serie is toch wel dat hij tijdens de sex wordt geslagen en de eerst volgende keer daar weer bang voor is.
Oftewel top serie die denk ik nog beter kan. En nu wachten op S2.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 20 okt 2009 11:19

Wat is dit topic naar beneden verdwaald zeg. Nu seizoen drie in de US of A is gaan draaien op de televisie en deze dus ook alweer her en der op internet ronddwaald lijkt het me leuk dit topic nieuw leven in te blazen.

Ik ben fan. Toen ik begon met kijken was het "met die man van de X-Files", maar het is meer dan dat. Een geweldige serie, vol goede humor, seksistische grappen die bijna on-Amerikaans zijn.... :T

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 23 okt 2009 22:34

Een goede serie die ik nog steeds volg, maar die nooit geniaal zal worden.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 28 okt 2009 11:33

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Een goede serie die ik nog steeds volg, maar die nooit geniaal zal worden.
I disagree!
Ondertussen zijn we alweer bij aflevering 5 aanbeland van het derde seizoen en het is wederom genieten, en in mijn ogen zeer zeker geniaal.

Leuke bijrol van Kathleen Turner trouwens. Maar... was zij niet redelijk knap in Romancing the Stone?? What happened??!
Maar gelukkig weet ze het zelf (zie ook haar bijrol in Friends toendertijd).

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 28 okt 2009 14:31

Fantastische serie, wat is Duchovny goed zeg!

Ook geweldig geschreven, zoveel subtiele referenties naar popcultuur, het is bijna niet bij te houden. Verder heeft de serie op momenten ook een bepaalde melancholiek (met dank aan Duchovny), met het drama zit het dus ook goed.

Ben nu bij seizoen 3 en het is grappiger dan ooit.... _O_

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 nov 2009 13:40

Ik heb gisteren de 7e aflevering alweer gekeken. Geniaal!

Ik download hem meestal en haal de subs (USA) bij Bierdopje. Heb zelf liever subs omdat ik dan toch iets minder nadenk, al is mijn Engels zeer behoorlijk. Met comedy sowieso een aanrader om te kijken met Engelse subs, de vertaling van grappen in een niet-Nederlandse taal is soms erg matig te noemen.

Madderfakker! haha[/spoiler]

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 10 nov 2009 15:30

Ik ga proberen iedere zondag avond 22:30 standaard te kijken naar seizoen 3 :+
De eerste aflevering was in ieder geval erg gaaf:
Spoiler
Hank die een fietser van zijn fiets laat afvallen door een sigaret in zijn gezicht te gooien :D . Om er volgens achter te komen dat het de man is van de vrouw bij wie hij gaat eten omdat zijn dochter Becka bevriend is met hun dochter.
Of wat te denken van het feit die schrijver die leraar is en waar Hank voor zorgt dat hij
Spoiler
weer begint met drinken na 10 jaar nuchter te zijn. En het lesgeven dus wel kan vergeten

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 nov 2009 15:32

Jaaaaa ik was al bovenstaande feitjes alweer bijna vergeten, zo geniaal is de rest. Zo...
Spoiler
komt Hank in een driehoek van affaires terecht op school
en
Spoiler
komt Karen weer terug, en wil hij al die affaires beeindigen... maar Hank zou Hank niet zijn als... haha
.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 18 nov 2009 10:08

Gisterenavond aflevering 8 alweer gekeken, echt een top aflevering!!
Spoiler
al zijn flings komen tesamen in zijn appartement, terwijl hij iedereen probeert te verstoppen voor elkaar... terwijl hij wakker werd met drie dames... tot overmaat van ramp komt zijn dochter ook nog thuis...
Deze aflevering is echt :T

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 24 nov 2009 10:26

McMurphy schreef:Zal ik doen :). Hopelijk kunnen ze het niveau van de eerste twee seizoenen herpakken want tot nu toe vind ik het nog een beetje tegenvallen in vergelijking.

Helemaal nu
Spoiler
Mia weg is en de nieuwe toevoeging Kathleen Turner, wat een beest is dat zeg, me teveel doet denken aan Patty Brard
:o
Ik ga maar even hier (wat meer on-topic) verder...

Echt vreselijk mens, ooit was het best een knappe vrouw (toch?), maar dat weet ze zelf volgens mij ook... drijft ze flink de spot mee (zie ook Friends). En jammer dat miss
Spoiler
knock, knock
nu weg is trouwens, toch fijner om naar te kijken dan K.T.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 24 nov 2009 11:52

Hee kijk.... een Californication topic :). K zal vanavond een inhaalslag maken tot aflevering 8,9. Kan ik ook up-to-date mee converseren :wink:

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 24 nov 2009 11:56

Wat een goed plan :D
Even vraagje aan een mod van hier, kunnen "we" trouwens die poll hier er niet uitgooien? vind het zo suf staan... net of dit topic alleen voor die poll is namelijk, terwijl het gewoon een leuk topic is over een geweldige serie.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 24 nov 2009 12:03

Ik loop nog heeeeeeel erg achter, seizoen 1 nog, maar dit zijn wel lekkere series om tussendoor te kijken, afleveringen zijn lekker kort enzo.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 24 nov 2009 12:06

dragonspirit schreef:Ik loop nog heeeeeeel erg achter, seizoen 1 nog, maar dit zijn wel lekkere series om tussendoor te kijken, afleveringen zijn lekker kort enzo.
Ja helemaal mee eens. Als ik 's avonds alleen zit is twee films achter elkaar soms net een beetje too much, maar als je dan nog 1 of 2 afleveringen van Californication (of Friends of zoals nu Joey) erachteraan kan plakken is het echt perfect... en zo sluit de dag nog af met een vette glimlach ook :P

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 24 nov 2009 12:06

Axeqlusive schreef:
dragonspirit schreef:Ik loop nog heeeeeeel erg achter, seizoen 1 nog, maar dit zijn wel lekkere series om tussendoor te kijken, afleveringen zijn lekker kort enzo.
Ja helemaal mee eens. Als ik 's avonds alleen zit is twee films achter elkaar soms net een beetje too much, maar als je dan nog 1 of 2 afleveringen van Californication (of Friends of zoals nu Joey) erachteraan kan plakken is het echt perfect... en zo sluit de dag nog af met een vette glimlach ook :P
The Big Bang Theory is daar overigens ook bijzonder geschikt voor. ;)

Plaats reactie