Breaking Bad

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Breaking Bad

Bericht door Kyrill » 03 sep 2013 13:13

Wat is het rustig hier? :-?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 03 sep 2013 14:12

Klootviolen is leuker dan altijd maar de zoetgevooisde viool moeten spelen.

Ik bedoel maar te zeggen, Kyrill, dat het klagen over een serie meer posts oplevert dan het vrijwel kritiekloos kunnen toekijken.

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 04 sep 2013 01:11

Nog maar 4 episodes te gaan, ben benieuwd hoe ze hier een einde aan willen draaien.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 04 sep 2013 14:00

Dr. Strangelove schreef:Klootviolen is leuker dan altijd maar de zoetgevooisde viool moeten spelen.

Ik bedoel maar te zeggen, Kyrill, dat het klagen over een serie meer posts oplevert dan het vrijwel kritiekloos kunnen toekijken.
Maar bro. Ik zeg toch nergens dat je kritiekloos moet kunnen toekijken? Men mag best kritiek hebben. Maar er wordt hier al weken gewoon helemaal niks meer gepost. Terwijl heel dit seizoen gigantisch boeiend is.
Om enkele voorbeelden te noemen:
Spoiler
Hoe prachtig was die scene in aflevering 11 met Saul en Jesse.
Of het feit Jesse denkt dat Walt
Spoiler
hem te grazen gaat nemen maar die man blijkt gewoon vader van een jong meisje te zijn. Geniaal gedaan
Of dat Walt een filmpje maakt voor Hank en Marie waarbij
Spoiler
Hij de schuld geeft aan Hank van dit alles. Het klinkt nog gewoon geloofwaardig ook als je niet beter zou weten.
Etc etc. Zit iedereen nog in luilekkerland ofzo of op vakantie dat men hier niet meer post? Andere fora waar ik zit wordt deze serie uitvoerig besproken...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 sep 2013 11:05

Hier trouwens een artikel over hoe realistisch BB is volgens een voormalig drugsdealer:

http://www.esquire.com/blogs/culture/ho ... =soc_fcbks

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 27 sep 2013 23:47

Tja ik speel wel eens een videospelletje. 8) Vooral als het titel Grand Theft Auto mag gaan dragen. Nou blijkt dat de makers van Grand Theft Auto V (deels) inspiratie hebben opgedaan bij Breaking Bad. Je kan zelfs 1 van de hoodkarakters laten lijken op Walter White. Maar wie is nou Walter White :-?
Om daar achter te komen, ben ik begonnen met Breaking Bad. Een TV serie waarvan geen enkele seconde beeldmateriaal gezien heb van gezien.

De pilot liet al een goede indruk achter, dus I'm hooked aan deze serie. :+ :Y

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 28 sep 2013 01:04

Say my name...

(Maar ach, dan ben je alweer wat seizoenen verder...) :+

Je mag je gaan verheugen in een serie die niet fubar inkakt en die echt constant op spanning en niveau blijft met een kwalitatief verhaal, uitstekende acteerprestaties, uitstekend camerawerk en een verzorgde soundtrack.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 30 sep 2013 11:41

Damn Breaking Bad is verslavender dan crystal meth. 8)
Seizoen 1 is rap voorbij gegaan. Ondanks seizoen 1 erg kort is, nemen de makers wel de tijd voor karakter ontwikkeling.
B.v. Vooral met Walt en zijn
Spoiler
terugkeer naar het criminele circuit
en dus duurt het een tijdje voordat Walt en Jesse
Spoiler
weer gaan samenwerken
. Maar voor mij zijn het geen fillers geworden.

BTW: heeft iemand al MythBusters Breaking Bad special gekeken? Ik heb juist gewacht op deze special te kijken ivm seizoen 1.
Spoiler
Het gaat knalkwik die Walt gebruikte bij Tuco & Fluorwaterstofzuur wat Jesse gebruikte in zijn bad om dat lijk weg te "spoelen".

Op naar Seizoen 2. :+

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 30 sep 2013 14:09

Breaking Bad heeft geen fillers!

Of je zou per se kwaad willen spreken over de vlieg-aflevering.
Maar zelfs die is magistraal in de illustratie van
Spoiler
Walter's zucht naar perfectie

• Afbeelding
Inmiddels heb ik de laatste aflevering bekeken en - handjes in de lucht en naar voren buigen - Breaking Bad heeft een lange weg over het strakke koord afgelegd und sie haben es gesschafft !
SIEG ! SIEG !

Tja, meesterlijke serie maar het is nu definitief tot een einde gekomen.

Er zullen geen nieuwe afleveringen meer verschijnen.
Dit jaar niet.
En volgend jaar ook niet.

Daarop past maar één reactie. BETSY -->
            • Afbeelding

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 30 sep 2013 20:41

Jesse(Aaron Paul) is volgend jaar in de bioscoop te zien!!

Ga ik zeker heen en dan paar keer als je hem tijdens de film in beeld ziet ''science'' of ''yeah bitch'' roepen :lol:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 okt 2013 21:50

LET OP: onderstaande foto's zijn mogelijk niet of minder geschikt voor personen (m/v) die overgevoelig zijn voor (milde) spoilers.
Ook kunnen er pindaresten in zitten en ondanks zorgvuldig fileren kan er een graatje inzitten.

Afbeelding

Something to remember you by.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 03 okt 2013 10:57

Persoonlijk vind ik deze foto's nogal spoilerig. :}
Het is beter om helemaal geen enkele beeldmateriaal in de vorm van foto's/trailers te zien. Laat staan de synopsis lezen.
De omschriving wat TS Swampman maakte is het enige wat je zou kunnen lezen indien je met Breaking Bad zou gaan beginnen.
M.a.w. een Breaking Bad aflevering moet je gewoon fresh mogelijk opstarten, zodat verrassingen alleen leuker worden.

Anyway, ik zit nog in seizoen 2.
Spoiler
Zo weet ik nog steeds niet wat die roze beer betekend. Het moet me wel denken aan Schindler's List.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 03 okt 2013 18:38

Ik heb het nog 's kritisch bekeken en ik zie geen spoilers die het bekijken van de serie op enig moment in de weg zitten.

Maar ik heb bovenin de vorige post een mededeling gezet dat de foto's niet bekeken dienen te worden voor mensen die overgevoelig zijn voor spoilers.
Is daar geen Kijkwijzer-pictogram voor ? :D

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 03 okt 2013 21:46

Ajb even geen geintjes.

Ondanks waarschuwingen, gaat de aandacht naar de foto's toe. Dat is meer algemeen het geval.
D.w.n.z. dat iedereen dat zo doet. Maar hopelijk snap je wel dat niet iedereen op de "juiste" manier een post leest of ziet. Helaas zijn jouw waarschuwingen mij ontgaan.

Over de spoilers. Mijn verklaring wat ik als spoilers zie.
Ik zie Skylar met Walt naar een hoop geld staren.
Spoiler
Hiermee neem ik aan dat Skylar weet wat onze Walt aan het uitspoken is. Naar mijn weten werkt ze, en weet ze niks van Walts hobby. Walt ondertussen liegt en bedriegt zijn vrouw waar je bij staat, zo te zien is dat afgelopen.
En dat vind ik nou jammer. Weg verrassing....benieuwd naar oh zal ze ooit weten wat Walt
Spoiler
aan het uitspoken is
. Ik kan het fout hebben
Spoiler
m.a.w Skylar weet helemaal niks van Walt's drugspraktijken.
. Beter is om maar helemaal niks tegen mij te vertellen of ik het juist of niet juist heb.

Gelukkig heb ik de andere in mijn zeer vlugge blik weinig van vernomen van de andere foto's. Ik hoef ze voorlopig niet te zien (spoilers of geen spoilers).

Ik kom waarschijnlijk als een zeikerd over. Maar hopelijk heb je begrip daarvoor dat ik graag spoilervrij wilt gaan genieten van Breaking Bad. Want ik ben het wel met je eens dat het een topserie is.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 04 okt 2013 10:14

Tja, ik heb wel begrip voor je streven om geen spoilers tot je te willen nemen maar je mag je dan ook afvragen wat je dan doet in dit topic over de serie die net haar vijfde en laatste seizoen heeft uitgezonden terwijl jij net het tweede seizoen hebt bekeken.

In een dramaserie als BB gebeuren er verwachte en onverwachte dingen op een bepaald moment in de tijd. Dat familiegeheimen altijd een grote kans hebben om blootgelegd worden is dan ook een logische en organische ontwikkeling. Met name op een langere termijn als vijf seizoenen.

Wil je de kans minimaliseren op het tegen een - grote of kleine - spoiler aanlopen dan zou ik dat topic vermijden of in ieder geval erg omzichtig bekijken.
Ik zie je dan ook niet als een zeikerd maar je pist wellicht zelf ietsjes over de rand. :wink:

Nu is het zo dat dit topic zeer weinig of geen inhoudelijke informatie prijsgeeft.
Ik ben van mening dat de bovenstaande foto's die status niet bijzonder aantasten.

Maar goed, ik heb al een spoilerwaarschuwing in rood toegevoegd om toevallige passanten te waarschuwen.

Plaats reactie