Star Trek

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Star Trek

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 26 apr 2009 11:55

Tenzij ik er finaal overheen heb gekeken is er alleen een topic over Star Trek: Enterprise, maar niet over de andere series of een algemeen topic.

Ik zelf ben opgegroeid met TNG en DS9 en dit zijn nog steeds m'n favorieten. De anderen zijn ook erg sterk, al heeft TOS een uitermate slecht derde/laatste seizoen en begint Enterprise erg zwak. Voyager is vooral erg constant, maar bereikt nooit het niveau van de betere TNG, DS9 en ENT seizoenen.

Van de aanstaande remake van TOS weet ik niet wat ik moet denken. Aan de ene kant had ik liever een waardige afsluiter van TNG gezien, aangezien ik Nemesis helemaal niks vind (al heeft Spiner natuurlijk gelijk dat een Data met rimpels raar begon te worden) en vind ik een remake onnodig, maar aan de andere kant ziet het er in de trailers erg veelbelovend uit en zijn de reviews tot nu toe enorm positief. Wat ik vooral hoop is dat er door financieel succes een nieuwe serie mogelijk wordt.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 26 apr 2009 20:46

DS9 <3.

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 26 apr 2009 21:28

Nooit een Star Trek fan geweest, maar de trailers en de reviews beloven veel goeds. Misschien dat deze film er voor kan zorgen dat ik geinteresseerd raak in de oudere films/series.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 26 apr 2009 21:34

Heb ook nooit echt van Star Trek gehouden, maar ook ik vond de trailer goed.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Star Trek

Bericht door bobocad » 27 apr 2009 17:59

Ik ben opgroeid in de jaren 70 met de herhalingen van TOS. The Cage in kleur is trouwens de enige nieuwe aflevering die ik in de jaren 00 heb gezien. Toen ik klein was, was TOS nogal overtuigend met SFX en aliens e.d. Als je dat nu ziet :D

Ik ben geen Trekkie hoor, maar ik hou van SF in het algemeen.
Dus TOS en TNG keek ik ook naar Battlestar Galactica, Buck Rogers, Logan's Run, Captain Power and the Soldiers of the Future, Doctor Who, The Powers of Matthew Star en ja ook Alf ( :D ). Gelukkig ben ik bespaard gebleven van The Power Rangers. Eum, terug naar Star Trek.

Na TOS kwamen de TOS films waarvan ik geen Enterprise aan een touwtje zag hangen :D Ik was wel blij dat er een aantal jaren geleden de juiste versie van The Motion Picture op DVD was verschenen. _O_

Via een Commodore Amiga magazine kwam ik er achter dat er nieuwe Star Trek serie bestond. The Next Generation met nog meer overtuigende SFX en aliens. 8) En wat een mazzel dat de BCC deze serie uitzond op de woensdagavond. TNG is dus ook mijn favouriete Star Trek serie. Daarvan heb ik dus alle 7 dure seizoenboxen van rond de €90 gekocht. Als ik had geweten over die goedkopere repacking. :o

Met DS9 heb ik een haat/liefde verhouding. De 1e drie seizoenen waren echt crap. Althans de meeste episodes waren op het Bold and the beautiful nivo beland. Waarom bleef ik toch kijken? Het zal wel met die Ferengi figuren zoals Quark, Brunt, Rom en Cardassians te maken hebben gehad.Tegen het einde van seizoen 3 was er licht in het duisternis. Langzaam ging het de goede richting in met de ontwikkeling van de Dominion War. Seizoen 4 t/m 7 van DS9 was dan ook zeer geslaagd. _O_ Weinig saaie afleveringen en geen TNG meer, dus het smaakte naar meer. Tussen de DS9 seizoenen door was ook nog Babylon 5 8)

Voyager voelde bij mij meer als een B-serie van Star Trek. The Doctor, 7 of 9, Kes en Murdock, oh ik bedoelde Reg Barclay maakten het kijken wel gemakkelijker. Maar echt bijzonder was het nou ook weer niet. Vooral erg lame (om het zo populair te zeggen) dat er in Voyager weer die bekende TNG vijand naar voren is gehaald.
Nou dan de laatste serie. Enterprise. Op zich niet slecht. Het was alleen een beetje lastig omdat ik Scott Bakula zag als Dr.Beckett van Quantum Leap ipv Captain Archer. Hetzelfde Richard Dean Anderson als MacGyver en Jack O'Neill. Of Bruce Boxleitner als Frank Buck en Capt. Sheridan.
Enfin. Ook deze serie had wat opstart problemen. Het Xindi verhaal in S3 maakte Enterprise wel een betere Star Trek serie dan Voyager.

Star Trek: The Animated Series heb mij trouwens nooit geboeid.
Tasslehoff_Burrfoot schreef:Van de aanstaande remake van TOS weet ik niet wat ik moet denken. Aan de ene kant had ik liever een waardige afsluiter van TNG gezien, aangezien ik Nemesis helemaal niks vind (al heeft Spiner natuurlijk gelijk dat een Data met rimpels raar begon te worden) en vind ik een remake onnodig, maar aan de andere kant ziet het er in de trailers erg veelbelovend uit en zijn de reviews tot nu toe enorm positief. Wat ik vooral hoop is dat er door financieel succes een nieuwe serie mogelijk wordt.
Nemesis is echt een waardeloze k*tfilm. :x Nog nooit ben ik teleurstellend uit de bios gegaan.

De remake van TOS is niet echt een remake. Het is ook een reboot/reimaging. Het zal niet geheel meer kloppen met TOS. Maar dat was sinds TOS The Motion Picture ook nooit het geval geweest. Al denk ik dat Star Trek 2009 wat extremer is. Hoe dan ook. Ik kan niet wachten.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 27 apr 2009 19:33

Ja, ik ben zowel een Trekkie als een SF-liefhebber :P

Ik heb van alle films de twee-disc edities, echt geweldige versies zijn het.

Ik ben het er niet mee eens dat de eerste drie seizoenen van DS9 crap zijn. De eerste twee zijn net zoals bij de meeste Trek series wat minder, maar toch wel in mindere maten dan de andere serie (de enige Trek waar seizoen 1 sterker is dan wat erna komt is TOS vind ik). Maar seizoen 3 van DS9 is al enorm goed, de Improbable Cause/The Die is Cast twoparter als een groot hoogtepunt van de serie. Maar ik ben het er dus wel mee eens dat 4 t/m 7 geweldig is :)

Ja inderdaad, dankzij seizoen 3 en 4 vind ik Enterprise sterker dan Voyager. Wat is het toch doodzonde dat ze er na seizoen mee zijn gekapt, net toen de Earth-Romulan War aan bod ging komen. En dan die verschrikkelijk beledigende finale... jammer.

Richard Dean Anderson zie ik juist helemaal als O'Neill. Heb wel wat herhalingen van MacGyver meegemaakt, maar Stargate is een van m'n favoriete series en daarin is hij echt fantastisch.

The ANimated Series heb ik nog nooit gezien, is misschien wel geinig om eens een keer op te zoeken.
bobocad schreef:Nemesis is echt een waardeloze k*tfilm. :x Nog nooit ben ik teleurstellend uit de bios gegaan.
Nogal. Het enigste leuke vind ik het gevecht tussen de Enterprise en de Scimitar (Wat een geweldig schip!). Voor de rest is het echt erg. TNG verdient z'n eigen Undiscovered Country...

Ja kijk toch wel erg uit naar de film, ik ga dan ook de eerste dag al. Maar toch... hoe leuk ik Simon Pegg ook vindt, James Doohan zal altijd Scotty blijven en dat geldt ook voor de anderen. Maar ik zet gewoon m'n Trek-geheugen uit en ga gewoon genieten van de film en niet moeilijk doen :P

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 27 apr 2009 20:46

Tja ten tijde van DS9 s1 en s2, was TNG s6 en s7 bezig. En dat heeft ook niet geholpen voor DS9. Daartegen was de Dominion War een ijzersterke rode draad in DS9. Daarvoor was te loshangend en te soapy. :Z Babylon 5 liet meteen al zien wat je met een space station kan doen. :wink:

Enne...Sisko had ook niet de charisma wat captain Picard had. Gelukkig heeft Sisko een metamorphose gekregen. Kaal koppie, rang omhoog en niet te vergeten de Defiant. Gooi er een Dominion War erover heen. Et voila Sisko is een geboren leider geworden. Wat tweaken aan een karakter niet kan doen hé. :wink:

Maar goed. Er zijn wel enkele leuke afleveringen in s1 t/m s3 te bewonderen. Ik kan makkelijk van s1 t/m s3 één seizoen maken. Daarin zou ik b.v. Through the Looking Glass en The Nagus erin plaatsen.

Van Enterprise had mij nog een s5 en een s6 mogen komen. In a Mirror, Darkly was 1 van de beste Star Trek afleveringen die ik ooit had gezien. _O_ Ik vind die mirror universe verhalen erg leuk. Geld dus ook voor tijdreizen en alternatieve tijdlijnen. :Y

Helaas vond ik de finale These Are the Voyages wel erg flauw. Is moeilijk om What You Leave Behind te overtreffen als het om een Star Trek finale gaat :wink:
Tasslehoff_Burrfoot schreef:Ja kijk toch wel erg uit naar de film, ik ga dan ook de eerste dag al. Maar toch... hoe leuk ik Simon Pegg ook vindt, James Doohan zal altijd Scotty blijven en dat geldt ook voor de anderen.
Ik heb het meer met Zachary Quinto. Hij is nog vers in het geheugen als Sylar.

Kijk maar wat ik bedoel. Spock heeft bijna van die Sylar trekjes gekregen :D
Afbeelding

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 27 apr 2009 22:47

Ja ok, het einde van TNG is vele malen sterker dan het begin van DS9 :P

Sisko is zeer zeker 10x meer badass kaal en met baard. Kale captains zijn de beste.

In a Mirror, Darkly is echt fantastisch. Alleen de teaser al met Cochrane _O_

What You Leave Behind is ook geweldig, maar ik vind All Good Things met een verre voorsprong de beste finale ooit, van zowel Trek and non-Trek.

Heroes ben ik nog niet aan toe gekomen :)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 01 mei 2009 18:34

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Heroes ben ik nog niet aan toe gekomen :)
Ik kan je alvast wel vertellen dat Star Trek en Heroes wel iets met elkaar hebben. Zelfs met de cast.

http://heroeswiki.com/Star_Trek

Als bonusje nog wat premiere foto's van Star Trek 2009.
http://www.thecobrasnake.com/partyphoto ... index.html

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 06 jun 2009 16:52

Enterprise seizoen 1 aangeschaft, het Star Trek Universum ga ik nu verkennen. :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2013 15:44

Vleeshaak schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Silenzio schreef:Voor mij is Shatner's Kirk nog altijd met voorsprong nummer 1.
Ik heb vorig jaar van wat toplijstjes een aantal afleveringen van de originele serie gekeken. Er zijn meerdere redenen waarom ik er vaak weinig aan vond (met uitzondering van de western aflevering), maar mijn bijna onmiddelijke hekel aan Kirk staat hoog op het lijstje.
Ben benieuwd welke afleveringen je hebt gezien. Er zitten een aantal afleveringen die beduidend minder zijn, zal je net zien dat je die net hebt gekeken :p
Afkeer van Kirk kan ik opzich wel een beetje inkomen. De stijl van acteren is eh... smaakgebonden en als Kapitein is hij stiekem best wel een heel klein beetje compleet incompetent. Gelukkig voor Kirk komt Spock altijd wel met een oplossing. Ik kan Kirk persoonlijk wel waarderen, ik heb wel wat met...die compleet...debiele.manier..van praten. Maar zonder McCoy en Spock was the OS een stuk minder geweest.
Balance Of Terror: Als deze niet best aardig was, was ik meteen gestopt, maar als je niet al te zwaar tilt aan het gebrek aan logica is dit best een aardig kat-en-muis spel à la Das Boot.
Space Seed: Afbeelding
The City On The Edge Of Forever: Aardig idee, maar de uitwerking is om te huilen, zo simplistisch. En het draait om de gevoelens van Kirk, dus het kan me eigenlijk helemaal niets schelen.
Amok Time: Draait om Spock, waardoor nog net te doen.
Mirror, Mirror: Invloedrijk, maar toch Afbeelding
The Trouble With Tribbles: :}
Court Martial: Teleurstellend omdat Kirk niet ter dood wordt veroordeeld.
Spectre of the Gun: wel vermakelijk dankzij het gebrek aan budget, waardoor voor een ontzettend surrealistische set en dito "regels" waren gekozen, en het western element hielp ook een beetje.
The Menagerie: :Z

Als ik niet ziek was geweest destijds was ik al veel eerder afgehaakt, maar het saaie en simpele kon ik juist daardoor net hebben. Maar de herinneringen... :O Iedereen behalve Spock varieert van saai tot vervelend voor mij, en als ze al eens een interessant concept te pakken hebben is de uitwerking daarvan meestal zo knullig... :}

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 feb 2013 17:19

Het waren niet de slechtste die je hebt gezien dus.:) De uitwerking was in TOS regelmatig knullig, maar dat valt ook te verwachten van een low budget scifi uit de jaren 60. Het is voor mij een groot deel van de charme van de serie. Vind de thema's vaak erg goed en de serie was grensverleggend (o.a. eerste kus van mensen met verschillende huidskleuren op tv) indertijd.
Ik heb wat met de meeste karakters. Vooral Bones, Spock en Scotty. Kirk is een ongeleid projectiel en van alle captains duidelijk het meest ongeschikt om leiding te geven. Maar zijn enthousiasme en de typische manier van praten kan ik dan wel weer waarderen.

Ik ben trouwens persoonlijk veel meer van The Next Generation. Verhaallijnen zijn beter uitgewerkt, prima personages (Picard en Data _O_ ) en, misschien wel de grootste reden, mijn eerste Star Trek serie.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2013 17:39

Mja, je moet wel iets doen met thema's voordat ze echt interessant worden, en op dat vlak schieten ze toch tekort.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 feb 2013 18:01

Soms lukte ze het om het thema goed te verwerken en soms niet. Ze werden vaker wel dan niet beperkt door budget en ze hadden maar een bepaalde tijd om het verhaal te vertellen. En door die dingen is het geen perfecte serie geworden. Maar wel een heel erg vermakelijke vind ik. Vooral door de karakters, de thema's, maar ook door het knullige. In de films was het budget veel hoger en konden ze veel meer. 2,4 en 6 zijn uitstekende films geworden.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 25 feb 2013 13:04

Ik blijf erbij dat Kirk wel degelijk een interessant leidersfiguur is. Kijk maar naar de vijf lessen die we van hem kunnen leren over leiderschap:

http://www.forbes.com/sites/alexknapp/2 ... es-t-kirk/

Een voorbeeld voor ons allen. :8

Plaats reactie