FUTURAMA

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?

???futurama of simpsons???

Futurama is natuurlijk beter dan the Simpsons
7
20%
Simpsons zijn natuurlijk beter dan Futurama
17
49%
Zijn beide even goed
11
31%
Ik vind beide helemaal niks!
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 35

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

FUTURAMA

Bericht door dh » 14 jul 2003 09:43

Gistermiddag (13-07-03) op tv. en volgens mij komt hij voortaan iedere zondag!!!!!!!!!

FUTURAMA.

ik zeg het maar even omdat ik weet dat er meerdere fans zijn van deze serie!

oh en even een vraagje futurama wordt door dezelfde makers gemaakt als de Simpsons...
maar welke serie vinden jullie nu beter en waarom???

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 14 jul 2003 10:01

ik heb Futurama eigenlijk pas heel recent ontdekt. Ik had wat afleveringen gedownload, en waren wel grappig (Roswell that ends well, Parasites Lost e.a.), dus toen heb ik die dvd box van season 3 gekocht. Het is allemaal best okay, maar het haalt het niet bij The Simpsons (season 1 t/m 12). De karakters van Futurama zijn niet echt interessant, en de grappen zijn soms wel heel erg flauw. Het sterke aan Futurama vind ik de filmverwijzingen en de bizarre vondsten van de makers, die zich in deze serie behoorlijk konden uitleven. The Simpons zijn echter veel minder oppervlakkig. De humor werkt vaak op heel verschillende niveau's en er is geen sprake van 'flat characters'. Helaas zijn de Simpsons in de laatste 2 seizoenen een parodie van zichzelf geworden. De karakters zijn geen coherente persoonlijkheden meer maar bijeenraapsels van bizarre eigenschappen, waardoor de lol er al snel af is.

GJ
Bijrol
Bijrol

Re: FUTURAMA

Bericht door GJ » 14 jul 2003 13:54

dh schreef:oh en even een vraagje futurama wordt door dezelfde makers gemaakt als de Simpsons...
Het is van dezelfde bedenker/tekenaar Matt Groening. Verder is de belangrijkste executive producer van Futurama David Cohen, die ook ooit een schrijver is geweest van de Simpsons. Verder zijn de makers op een paar uitzonderingen na niet hetzelfde.

Ik vind Futurama beter dan The Simpsons. Simpsons is ook nog steeds leuk, maar Futurama heeft naar mijn idee meer diepgang, leukere personages en betere verhalen. Sommige afleveringen zijn echt zo creatief en interessant. Ook zit er meer intelligente (a.k.a. "nerdy" ;)) humor in Futurama, veel grappige verwijzingen naar films en literatuur en een boel verborgen- of inside jokes, voor oplettende fans. Dit maakt Futurama misschien minder geschikt voor "het grote publiek", maar het leuke is dat de afleveringen veel langer interessant blijven als je ze meerdere malen hebt gezien.
Verder vind ik het erg cool dat er ook een verhaallijn in Futurama zit die over de hele serie doorloopt. Bij The Simpsons is toch elke aflevering een verhaaltje opzich, terwijl bij Futurama je de relatie tussen Fry en Leela hebt en niet te vergeten het hele epische science-fiction verhaal over waarom Fry naar de toekomst is gekomen etc. (Ik wil het niet spoilen, maar er zit een interessant verhaal achter de reden dat Fry voor 1000 jaar bevroren werd.)

Nou goed, het lijkt me duidelijk, ik kies Futurama. :)

EDIT: Nog 2 dingetjes die Futurama erg cool maken: mooie animatie, gedeeltelijk 3D met de computer gemaakt en de meer emotionele afleveringen die mij, in tegenstelling tot de "emotionele" afleveringen van The Simpsons, echt kunnen raken.

lee-onh
Bijrol
Bijrol

Bericht door lee-onh » 14 jul 2003 18:40

Simpsons vind ik nog steeds erg leuk. De personages zijn iets meer uitgewerkt dan bij Futurama heb ik het idee. Misschien komt dat ook doordat ik veel meer afleveringen van the simpsons heb gezien. Ik vind het wel knap dat ze iedere keer in die setting van Springfield de meest afwisselende verhalen kunnen laten plaatsvinden, soms ook heerlijk bizar.

Bij Futurama is het makkelijker om de meest absurde verhalen af te laten spelen. De personages hebben duidelijke karakters (Bender is geniaal) en de humor is net wat scherper. Dat bevalt mij wel.

Al met al is het een goede zaak dat Futurama weer wordt uitgezonden, want de eerste keer kreeg de serie erg weinig kans vond ik.
Nu moet ik alleen niet vergeten te kijken.

Memento
Filmster
Filmster

Bericht door Memento » 15 jul 2003 09:03

In het eerste seizoen van The Simpsons zijn de afleveringen vaak sentimenteel en moraliserend, en in de laatste seizoenen zijn de grappen flauw, maar de middelste seizoenen zijn toch wel heel goed. Dan vind ik ook the Simpsons beter dan Futurama, omdat bij Futurama de grappen niet altijd even sterk zijn.

Enriquillo
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Enriquillo » 21 jul 2003 18:08

Bender is geniaal
Hij is zeg maar de 'Homer' van Futurama, zonder hem is de hele serie niks meer waard.

Beide series zijn even geniaal, maar Homer wint het toch nog wel net van Bender.

filmpie
Bijrol
Bijrol

Bericht door filmpie » 21 jul 2003 20:28

Enriquillo schreef:
Bender is geniaal
Hij is zeg maar de 'Homer' van Futurama, zonder hem is de hele serie niks meer waard.

Beide series zijn even geniaal, maar Homer wint het toch nog wel net van Bender.
Ik vind Homer eigelijk bijster irritant. Op een paar aflveringen na. Korte verhalen met hem in de hoofdrol zijn nog goed te doen (Halloween aflveringen). Altijd maar dat "doh" en gezannik. :) Daar waar Bender voornamelijk "cool" is Homer toch voornamelijk triest.

Ik vond trouwens de futurama "tegenhanger" van de Halloween specials, Anthology Of Interest geweldig.

6packfan
Bijrol
Bijrol

Bericht door 6packfan » 05 aug 2003 02:13

Ze hebben volgens mij allebei hun sterke en zwakke punten... bender is inderdaad geniaal maar er zitten veel flauwe grappen in... homer is zwaar irritant maar de simpsons zijn denk ik erg goed door de vasthoudendheid in hun charakters. Homer zal altijd ontzettend lomp zijn en bart altijd een pestjongetje en lisa altijd de intelligente enzovoorts....

nu ja, ze zijn allebei leuk maar futurama is soms ietsjes flauw.

de 6packfan

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 05 aug 2003 10:45

Ik heb van Futurama een keer een kort stukje gezien en ik vond het maar rare wezens, maar je kon duidelijk zien dat het van dezelfde makers was. Misschien dat ik er eens echt voor moet gaan zitten, een vriend van me (Simpson-fan) was er iig erg enthousiast over.
Dus voor nu stem ik op The Simpsons.

filmpie
Bijrol
Bijrol

Bericht door filmpie » 05 aug 2003 17:33

Misschien dat het aan mij ligt maar Futurama komt mij iets "intelligenter" over (hogere "geek" factor) en tevens wat meer zelfspot dan de Simpsons. De Simpsons is verder toch meer een familyshow en toegankelijker. Ik denk dat je het een beetje kan stellen als Star Trek vs. Friends.

Ik vond het vroeger niet echt aansprekend, ik had nooit een aflevering afgekeken maar nu vind ik het jammer dat er geen nieuwe afleveringen worden gemaakt.

Blitz
Filmster
Filmster

Bericht door Blitz » 06 okt 2003 11:28

Die series zijn allebij gewoon super.
Jammer alleen dat de dvd's van Futurama na seizoen 1 niet meer nederlands ondertiteld zijn.
:T Bend it like Bender :T

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 20 dec 2009 00:41

Vanaf Januari trouwens op Comedy Central te zien.

Eindelijk weer eens op de Nederlandse televee, hopelijk nemen ze de tijd de show volledig uit te zenden.

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 20 dec 2009 09:58

lykathea schreef:Vanaf Januari trouwens op Comedy Central te zien.

Eindelijk weer eens op de Nederlandse televee, hopelijk nemen ze de tijd de show volledig uit te zenden.
Het lijkt me echt fantastisch! Weet iemand trouwens wat die aflevering met de Killbots is?

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 22 dec 2009 01:32

Frank_Costello schreef:
lykathea schreef:Vanaf Januari trouwens op Comedy Central te zien.

Het lijkt me echt fantastisch! Weet iemand trouwens wat die aflevering met de Killbots is?
Uiteraard: Dat is de aflevering waar Bender een "downgrade" krijgt, en in hout veranderd (Obsoletely Fabulous). Als je tenminste de Killbots bedoeld van Farnsworth.

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 23 dec 2009 00:00

Ik heb net pas de eerste episode gezien is dat slecht?! :P

Plaats reactie