Miami Vice

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Miami Vice

Bericht door Axeqlusive » 01 dec 2009 14:15

Wie kent het niet... Miami Vice.
Stijlbepalend voor die tijd, pasteltinten, schoenen zonder sokken en natuurlijk de muziek van alle groten op aarde op dat moment.

De serie liep van 16 september 1984 tot en met 25 januari 1990,
met een totaal van 111 afleveringen.

Afbeelding

Hoofdrollen waren er voor
Don Johnson als Sonny Crockett
Philip Michael Thomas als Ricardo Tubbs

Bijrollen voor
Edward James Olmos als Lt. Martin Castillo
Michael Talbott als Stan Switek
John Diehl als Larry Zito
Saundra Santiago als Gina Calabrese
Olivia Brown als Trudy Joplin

Don Johnson speelt de rol van politieagent James "Sonny" Crockett. Onder de naam Sonny Burnett bestrijdt hij criminelen door zich voor te doen als een drugrunner met zijn supersnelle Wellcraft Scarab-speedboot. Samen met zijn partner Ricardo "Rico" Tubbs, gespeeld door Philip Michael Thomas schiet hij zich vaak een weg door de drukke straten van Miami waarbij geregeld achtervolgingen te zien zijn. Dit vaak met de Ferrari 365 GT/B Daytona, of Testarossa in latere afleveringen, die Crockett bezit in zijn undercoverrol als drugskoerier.

Stijlbepalend voor de serie zijn de scènes die gefilmd werden volgens de wetten van de videoclip, de Art Deco-decors en de synthesizermuziek van Jan Hammer.

Regelmatig spelen bekende artiesten, waaronder Phil Collins, Frank Zappa en Glenn Frey, mee in gastrollen. Jeroen Krabbé speelde in 1987 in aflevering Heroes of the Revolution mee als Klaus Herzog. De Nederlander Ate de Jong regisseerde in 1987 de aflevering Missing Hours. Michael Mann was van 1984 tot en met 1989 uitvoerend producent van de serie.

Ik ben zelf groot fan van de serie ondanks dat ik zelf van 1982. Ik weet nog goed dat ik de laatste afleveringen live zag waarna de laatste aflevering werd gevierd met een herhaling van de pilot... nadien ben ik herhalingen gaan kijken, waarbij men helaas nooit meer echt verder kwam dan seizoen drie.

Ondertussen ben ik trotse eigenaar van alle seizoenen op dvd en heb ik ook de soundtracks compleet. Waaronder een dubbel cd met alle kenmerkende muziek van Jan Hammer. Raar toch hoe hip dat voelt (want zo gedateerd!!) en hoe heerlijk die muziek in de auto is.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 01 dec 2009 14:38

Ik kan me nog herinneren dat dit het enige programma was, waar ik dan wat later voor op mocht blijven gedurende de eerste paar seizoenen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 01 dec 2009 14:42

Wat me opvalt is dat veel mensen het steeds maar hebben over de eerste paar seizoenen, terwijl ik persoonlijk ook vreselijke goede aflevering vond zitten aan het einde van seizoen vier en het begin van seizoen vijf.

Denk hierbij vooral aan de verhaallijn rondom Sheena Easton die de love interest speelde van Crockett en de verhaallijn dat Crockett zijn geheugen kwijt is en zelf niet beter weet dan dat hij zijn alter- ego Burnett is en hierbij zelfs zijn partner onder vuur neemt.

De sfeer van die seizoenen is wat donkerder, en de verschillen tussen goede en slechte afleveringen ook een stuk groter. Zo is die van Ate de Jong de minste aflevering uit heel de serie omdat het Vice goes Aliens is... te slecht voor woorden!

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 01 dec 2009 14:57

Ik noemde alleen de eerste seizoenen, omdat ik bij de latere seizoenen oud genoeg was om gewoon op te mogen blijven. :)

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 01 dec 2009 15:13

Mooi dat hier nu een topic over is :). In mijn jeugdjaren denk ik elke aflevering wel gezien, nu seizoen 1 en 2 op dvd maar nog niet weer teruggekeken.

De aflevering die ik mij nog steeds goed herinner was de aflevering dat
Spoiler
Zito dood werd aangetroffen in een toilet, very shocking voor mij destijds.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 01 dec 2009 15:29

McMurphy schreef:Mooi dat hier nu een topic over is :). In mijn jeugdjaren denk ik elke aflevering wel gezien, nu seizoen 1 en 2 op dvd maar nog niet weer teruggekeken.

De aflevering die ik mij nog steeds goed herinner was de aflevering dat
Spoiler
Zito dood werd aangetroffen in een toilet, very shocking voor mij destijds.
Die aflevering is zeker één van de betere van seizoen drie als ik het zo ff uit mijn hoofd zeg.

Ik ben bij het uitkomen van de boxen deze gelijk gaan kopen en kijken. Ik kon echt niet wachten tot seizoen vijf uitkwam omdat er een behoorlijke cliffhanger zit aan het einde van seizoen vier.

Nu is er een all-season box uit (was er al buiten NL maar nu ook hier), die onlangs aangeschaft om een mooie eenheid te hebben. Al moet ik zeggen dat de losse boxen net iets luxer waren. Maar... allemaal verschillend!!

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 01 dec 2009 21:49

Axeqlusive schreef:Nu is er een all-season box uit (was er al buiten NL maar nu ook hier), die onlangs aangeschaft om een mooie eenheid te hebben. Al moet ik zeggen dat de losse boxen net iets luxer waren. Maar... allemaal verschillend!!
Idd seizoen 1 en 2 zijn mooie uitvoeringen maar 3, 4 en 5 zijn bagger kartonnen hoesjes }:

P@trick2289
Bijrol
Bijrol

Re: Miami Vice

Bericht door P@trick2289 » 29 aug 2010 15:43

Het eerste seizoen is mijn favoriet, heb ik de box ook van. Samen met mij vader vroeger altijd kijken. Tijdloos, ze kunnen het zo weer uitzenden! :T

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 21 jan 2015 13:27

Met hulp van een goede vriend van mij heb ik onlangs een 720p HD versie van het eerste seizoen kunnen bemachtigen. Wat een geweldige kwaliteit zeg, echt een verademing naast de dvd's. Hier kan ik wel mee vooruit totdat de Blu-rays uitkomen, als die er ooit al komen. Het schijnt namelijk dat men de muziekrechten, waardoor de dvd release ook lang op zich liet wachten, alleen heeft vastgelegd voor de dvd release en niet voor andere mediums. Nu moet men dus weer opnieuw die molen in voor de rechten voor de Blu-rays, kan nog wel even gaan duren dus. Tot die tijd... heb ik in elk geval seizoen 1 in fantastische kwaliteit.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 21 jan 2015 13:30

Interessant die HD versies! Misschien ook eens even bij elkaar zien te sprokkelen :).

Charla
Figurant
Figurant

Bericht door Charla » 20 apr 2015 14:13

Geweldige serie! Ik weet nog dat ik dit keek toen ik klein was. Ik was helemaal fan van dit duo! En heb vorig jaar de DVD-box bemachtigd voor een mooi prijsje en alle seizoen lekker achter elkaar zitten kijken. Er waren toch nog afleveringen die ik had gemist of totaal niet meer kon herinneren. Topserie!!

Plaats reactie