Two and a half men

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Aston
Regisseur
Regisseur

Two and a half men

Bericht door Aston » 23 jan 2010 12:22

Two and a half men, een hilarische komedieserie uit de VS.

Ik ben vorig jaar November begonnen met het kijken van de serie en heb inmiddels alle seizoenen (met Nl subs) in huis.

De hoofrollen worden vertolkt door Charlie Sheen die Charlie Harper speelt, John Cryer die Alan Harper speelt en Angus T Jones die Jake Harper speelt.

Afbeelding

Van links naar rechts:
Alan, Jake, Charlie

De serie is begonnen in 2003 en er zijn inmiddels 7 seizoenen gemaakt en 152 afleveringen. Het is een zeer goed bekeken serie in de VS dus voorlopig worden er nog wel nieuwe seizoenen van gemaakt.

Het verhaalt speelt zich af in en rond Malibu (Californie).

Het hoofdthema van de serie is seks en familierelaties.

Hoodlijnen:
Charlie is een vrijgezelle jingle- en reclameschrijver. Hij is behoorlijk aan de alcohol en zijn leven bestaat voornamelijk uit het hebben van seks. Hij doet het namelijk erg goed bij de vrouwen.
Alan is een neurootische controlfreak die net gescheiden is van zijn vrouw met wie hij een kind heeft, namelijk Jake Harper. Hij is vaak nogal soft voor zijn ex-vrouw en dat is iets wat Charlie niet begrijpt. Daarnaast is hij chiropractor.
Alan en Charlie in het bijzonder hebben beiden een hekel aan hun moeder. Vooral omdat ze zich niet veel van hen aantrok toen ze klein waren en ze was voornamelijk bezig met het slijten van echtgenoten.
Jake is het typische Amerikaanse jongetje. Hij is lui, houdt voornamelijk van televisie kijken en gamen en is dol op lekker eten. Verder is hij ook niet echt goed op school.
Alan en Jake (sweekends) wonen in bij Charlie omdat Alan's vrouw, Alan zijn eigen huis heeft uitgezet en hij heeft geen geld om een ander huis te kopen.

Andere belangrijke rollen zijn er voor de huishoudster (Bertha), het buurmeisje (Rose), de ex-vrouw van Alan (Judith) en de moeder van Alan en Charlie (Evelyn).

De hele club:
Afbeelding

Verder zijn er heel veel gastrollen. Zoals bijvoorbeeld:

Afbeelding

Ik hoef denk ik niet te zeggen wie dit is. :)

Seizoen 1 t/m 3 is te koop met Nederlandse Ondertiteling. De rest vreemgenoeg nog niet. Die alleen verkrijgbaar via import. Wel jammer.
Maargoed ik denk dat ik het toch maar ga kopen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 jan 2010 12:28

Gereserveerd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 jan 2010 13:33

Er zijn serieus mensen die dit leuk vinden? :-?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 jan 2010 13:36

Colonel_Kurz schreef:Er zijn serieus mensen die dit leuk vinden? :-?
Vind je het niet leuk dan? Mijn vader dacht ook dat het vreselijk was, maar de grappen zijn gewoon zo origineel. Je vraagt je echt af hoe ze er allemaal op zijn gekomen.
Iedereen zijn smaak natuurlijk. Ik vind bijvoorbeeld al die ziekenhuis en misdaadseries gewoon niets aan.

De VS heeft 16 miljoen kijkers per aflevering. Dus ja, er zijn mensen die dit leuk vinden. :Y

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 jan 2010 14:31

Astonm schreef:De VS heeft 16 miljoen kijkers per aflevering. Dus ja, er zijn mensen die dit leuk vinden. :Y
Zijn Amerikanen dan toch ook mensen? :D

Ach, ik kan er best een paar minuten naar kijken, en soms is het zelfs nog leuk ook. Maar het is absoluut geen serie die ik op dvd zou willen hebben, die schijfjes zouden nooit de binnenkant van de speler te zien krijgen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 jan 2010 15:39

WizardOfOss schreef: Maar het is absoluut geen serie die ik op dvd zou willen hebben, die schijfjes zouden nooit de binnenkant van de speler te zien krijgen.
Wat jammer nou. Ik had ze het zeer gegund. :wink:

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 23 jan 2010 22:23

Vind hier ook geen zak aan, telkens als het langs komt kijk ik hooguit 1 grap en dan weet ik weer genoeg.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 jan 2010 22:45

Astonm schreef:de grappen zijn gewoon zo origineel.
:D

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 24 jan 2010 01:55

De serie heeft best wat leuke momentjes, maar het is nou geen serie die ik zou aanschaffen op DVD.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 feb 2010 10:44

22 februari, begint seizoen 4 op Veronica. YesYes, YES! :T

Misschien ben ik de enige hier die het echt leuk vind, maar ach, je moet natuurlijk wel een beetje gevoel voor humor hebben. :lol:

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 feb 2010 11:26

Astonm schreef:22 februari, begint seizoen 4 op Veronica. YesYes, YES! :T

Misschien ben ik de enige hier die het echt leuk vind, maar ach, je moet natuurlijk wel een beetje gevoel voor humor hebben. :lol:
Och, ik kan er altijd wel om lachen hoor. Maar ja, ik ben dan ook niet vies van een beetje onderbroekenlol. :D

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 feb 2010 12:11

Haha, dat is zeker belangrijk ja. :)

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 12 feb 2010 18:46

Ik moet zeggen dat ik dit best wel leuk vind op z'n tijd. Tuurlijk is het niet erg bijzondere humor, erg braaf vooral. Een type serie voor de gemiddelde Amerikaan. Maar de rol van Charlie Sheen en de wisselwerking tussen zijn karakter en die van die andere figuur werkt best leuk vaak.

rajbrns
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door rajbrns » 17 feb 2010 21:27

Ik vind het een geweldige serie, en zeker een serie die ik zou aanschaffen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 19 feb 2010 10:12

rajbrns schreef:Ik vind het een geweldige serie, en zeker een serie die ik zou aanschaffen.
Eindelijk, iemand die net zo enthousiast is als mij. :T

Plaats reactie