The Walking Dead

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: The Walking Dead

Bericht door jaime91 » 10 mar 2014 09:05

Heb je aflevering 13 nog niet gezien, wees dan gewaarschuwd voor SPOILERS!!!!

Okay dus deze aflevering was gelukkig weer beter dan die van vorige week. Allereerst was ik een beetje verward door het begin, omdat Bob ineens helemaal alleen was, en vervolgens Darryl en Glenn ontmoete, ik dacht eerst dat ik een stukje gemist had maar het bleek dus om een stukje van het verleden van Bob te gaan. En die stukjes vind ik echt ontzettend tof om te zien! Zo krijg je toch weer wat meer info over de personages! Dus dat vond ik het eerste pluspunt. Vervolgens vond ik de Maggie/Bob/Sasha verhaallijn prima maar de Beth/Darryl verhaallijn deze week het meest interessant.

Wat misschien een beetje gek is gezien mijn commentaar van vorige week maar goed... Hetgeen wat ik daar zo tof aan vond is allereerst het huis wat Beth en Darryl tegenkwamen. Dit zijn trouwens gewoon wat voorspellingen die nergens op gebaseerd zijn, laat ik dat vooraf ook nog even zeggen. Ik vond het een beetje te gemakkelijk dat ze zo'n huis met zoveel voedsel tegenkwamen en ik vond het huis ook verdacht schoon en opgeruimd. Alsof Beth en Darryl dat huis moeste vinden. Ik denk dat dat weer een hint was naar The Hunters en dat Beth ook door hen ontvoert is. Vervolgens ontmoet Darryl dus die groep bandieten en ook dat vind ik heel tof omdat dat heel interessant kan worden als Darryl vervolgens weer Rick tegenkomt en dat gaat zeker weten gebeuren. Want Rick heeft een van die bandieten gedood, en een andere gast heeft Rick gezien voordat ie bewusteloos raakte. Dus daar kijk ik zeer naar uit. Verder was het gewoon weer een goede aflevering.

Hetgeen waar ik alleen van begin te balen nu, en dat zei ik vorige week ook al is dat het nu echt lang begint te duren eer ze die Sanctuary bereiken. Ik had daar vrede mee gehad, als we met deze aflevering daar nu eindelijk waren beland maar helaas want als ik kijk naar de promo van volgende week krijgen we waarschijnlijk net zo'n aflevering als vorige week alleen dit keer met Tyreese en Carrol ipv Beth en Darryl. En ik snap dat de schrijvers de personages misschien wat meer willen uitdiepen op die manier ofzo maar ik krijg ook steeds meer het gevoel dat ze die Sanctuary aan het rekken zijn tot aflevering 16. En daar baal ik echt onwijs van! Maar misschien valt de aflevering van volgende week toch mee, ik hoop het. Ik kijk er in ieder geval niet heel erg naar uit als ik eerlijk ben. Ik kijk meer uit naar de afleveringen die daarna volgen...

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 10 mar 2014 19:30

Oooh... Ik dacht dat het begin een blik in de toekomst was, maar als je zegt dat het het verleden was, dat zou verklaren waarom ze BOB niet herkende...
Jammer :( Dacht dat je in die aflevering te zien zou krijgen hoe Daryl en Glenn uiteindelijk elkaar terug gevonden zouden hebben...
Ben benieuwd hoe de verhaallijn nog gaat lopen. Beth ontvoerd? Daryl bij die gangsters die Rick hadden aangevallen...
Denk inderdaad ook dat het lang gaat duren eer ze die Sanctuary bereiken :(
Weet niet of er nog superspannende afleveringen gaan komen (op het niveau van een seizoensfinale)
Maar alles kan nog...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 17 mar 2014 19:50

Aflevering 14 is inderdaad een Tyreese en Carol aflevering, maar het is wel één van de beste van het seizoen.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 17 mar 2014 20:02

Ja vond het wel een speciaal stukje verhaal dat ze ons hebben voorgeschoteld.
Het is aangrijpend en iets dat we nog nooit eerder hebben gezien in TWD.
Volgende aflevering beloofd véél actie! :T

kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door kefke96 » 17 mar 2014 20:48

WAUW echt wauw, al lang niet meer zo verbaasd geweest, kon het amper geloven al wist ik wel dat
Spoiler
dat meisje niet helemaal normaal was
maar dat had ik nooit verwacht.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 17 mar 2014 21:10

En dat voor een Amerikaanse serie..
Het valt me mee dat er nog geen social media explosie uit voort is gekomen, zoals met de Red Wedding of Brian van Family Guy.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 17 mar 2014 22:20

Ja inderdaad terwijl het bijna net zo rauw en duister was als The Red Wedding. Jeetje wat een intense heftige aflevering. Ik had dat schokkende moment ook totaal niet zien aankomen eerlijk gezegd. Ik was voor dat moment ook een beetje verveeld aan het raken, en was eigenlijk toch een beetje bang dat mijn voorspelling uit zou komen en Aflevering 14 net zo saai zou worden als aflevering 12 maar holy shit wat zat ik ernaast zeg!

En ja
Spoiler
Lizzy was echt totaal gestoord en je kan je dan ook afvragen of Carol en Tyreese de juiste beslissing genomen hebben
Ik vind van wel.
Spoiler
Ze hadden haar niet mee kunnen nemen want dan liepen zijzelf en Judith in gevaar. Haar achter laten en er stiekem tussenuit sluipen is ook te gruwelijk. Want zo'n meisje red het nog geen week in haar uppie.
Dus
Spoiler
dan zit er nog maar 1 ding op, en dat is haar een snelle dood geven.
Maar fuck wat heavy zeg.

En ook eindelijk weer een echt sterke aflevering! Dat had die serie ook wel nodig hoor. Wat zou het toch mooi zijn als ze dat niveau eens vast konden houden. De promo van volgende week ziet er in ieder geval weer goed uit!

Eindelijk gaat het verhaal van Daryl, Rick en Carl en zijn groepje weer verder. Daar kijk ik echt wel weer naar uit.

Oh en nog 1 ding.
Spoiler
Carol heeft dus toch Karin de vriendin van Tyreese vermoord. Ik twijfelde ook of Lizzie dat niet gedaan zou hebben maar het blijkt toch Carol te zijn. Ook een onwijs krachtig geacteerde scene hoor door beide acteurs Toen Carol dat bekend maakte aan Tyreese.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 18 mar 2014 08:03

jaime91 schreef: Oh en nog 1 ding.
Spoiler
Carol heeft dus toch Karin de vriendin van Tyreese vermoord. Ik twijfelde ook of Lizzie dat niet gedaan zou hebben maar het blijkt toch Carol te zijn. Ook een onwijs krachtig geacteerde scene hoor door beide acteurs Toen Carol dat bekend maakte aan Tyreese.
Dat wisten we toch? Waarom is ze anders uit Gevangenis gezet?

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 18 mar 2014 09:17

Er waren theorieën dat zij de schuld op zich had genomen voor iemand anders.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 mar 2014 11:05

Theorieën? Dit zijn de Walking Dead!
De schrijvers komen nog altijd niet verder dan thee...

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de laatste gebeurtenissen verschrikkelijk onwaarschijnlijk vind en daarom ontstellend vervelend.
En wederom wordt een seizoen gevuld met een hoop blabla, volslagen onwaarschijnlijke handelingen en routineuze slachtpartijen.
Dit alles in het kader van niets. Ze beginnen nergens, ze komen nergens en ze zijn nergens naar op weg.
Ik mag hopen dat Terminus zich als een jachtklem om hen dichtklapt en een einde maakt aan dit soort schrijverschap.

Neem nu alleen dat huisje waar Carol en Tyreese in belanden en waarin ze zich, aan tafel gezeten, met dikke druppels in hun ogen afvragen of ze daar niet zullen blijven in plaats van door te reizen naar Terminus.
Terwijl er absoluut niets in dat huis te vinden is. Geen veiligheid, geen deugdelijke afrastering, voedsel enz enz.

BULL SHIT! Absoluut lamentabel.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 18 mar 2014 12:33

Als je de serie echt zo'n bagger vind waarom kijk je dan nog Strangelove?

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 18 mar 2014 13:01

Om hier woorden als lamentabel te kunnen posten.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 mar 2014 13:28

Ja, of deplorabel.

Het is overigens *Dr.* Strangelove...

Maar enige inhoudelijke reactie op mijn kritiek betreffende de cabin in the woods?

Ik heb het al eerder gezegd, ik vind het zombie-principe wel leuk, net zoals het zombie-bashing maar ik blijf mij ook uitermate verbaasd amuseren en ergeren aan het slechte verhaal, de zwakke wendingen en de gemiste kansen.

Ik kan de serie echt zijn succes en faam niet gunnen.
Naar mijn idee is dit echt een serie waar je over twee jaar niet meer over praat en ook niet meer wil bekijken.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 18 mar 2014 13:43

jaime91 schreef:Als je de serie echt zo'n bagger vind waarom kijk je dan nog Strangelove?
Hey, wees blij. Hij zit in elk geval niet naast jullie op de bank te zuchten, te gut-o-gutten, te 'nouou-jáá'en of te tssssk'en. Niet dat ik dit kijk, normaal gesproken (heb 'm toevallig gister wel gezien) maar sommige series die ik wél kijk, moet ik van tevoren beschermen tegen pek en veren...

Afbeelding
That's me watching TV... :lol:

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 18 mar 2014 17:04

Ziet er eigenlijk best wel gezellig uit zo Touch :)

En over dat huisje, Strange dr. Love, persoonlijk doe ik misschien wat meer m'n best om me in te beelden wat de karakters hebben meegemaakt. Ze zijn op gewelddadige wijze hun huis kwijtgeraakt, gescheiden van hun groep en de (schijn)veiligheid dat daaruit voorkomt. Ze hebben ook nog eens de verantwoordelijkheid voor een drietal jonge kinderen.

Ik kan me daarom ook absoluut voorstellen dat eventuele beslissingen niet alleen met hun verstand worden genomen, maar dat hun emoties ook zwaar meewegen. Het vinden van een idyllisch plekje, zonder andere mensen die misschien niet te vertrouwen zijn, weg van de grote boze wereld kan dan best aantrekkelijk zijn.

Ook al is het realistisch gezien niet de slimste keuze.
Afbeelding

Plaats reactie