The Walking Dead

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: The Walking Dead

Bericht door Secret1994goesFilm » 18 mar 2014 21:26

The Walking Dead is inderdaad niet echt een doelgerichte serie... waar ze zeggen: 'dat is een doel'...
Het principe is eigenlijk gewoon te overleven, op welke manier dan ook.
Eigenlijk een soort verhaal wat je moet doen als het werkelijk gebeurt... De personages hebben diepgang en hebben elk hun kijk om hier uit te geraken.
Het is vooral niet voor de actie dat je het moet doen...

Het jammer vind ik wel dat ze het maar blijven rekken...Zien elke aflevering een stuk verhaal,maar ze komen inderdaad (voorlopig) nergens :}

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 19 mar 2014 01:12

Als je ziet hoe moeilijk het vaak is om de horden Walkers te ontwijken, om te vluchten of om ze onschadelijk te maken dan kan ik goed begrijpen dat je stressniveau vrijwel constant erg hoog zou zijn.

Dus dat ze in een kale, lelijke gevangenis zonder veel sfeer, gezelligheid, gemoedelijkheid en gemak hun toevlucht zoeken achter metershoge hekken, dikke muren en stalen deuren, dat begrijp ik.
Dat je ze ook heel vaak buiten zo'n afgeschermd gebied ziet in auto's om medicijnen en/of voedsel te halen, begrijp ik ook.
En je ziet dat ze dan al geregeld in de problemen raken als ze dan in een grote groep walkers belanden.

Het is al een stuk minder begrijpelijk als Darryl telkens op die belachelijke ape hanger motor rondcrost.
Dat vind ik al een stuk minder logisch, maar ja, dat past wel bij zo'n stuk white trailer trash.

Maar vervolgens zie je ze in kleine groepjes of in hun eentje langere tijd door het land zwerven, door bossen, over wegen, langs spoorlijnen en dan overleven ze het vaak niet alleen maar ze hebben ook alle tijd om luid te babbelen, vuurtjes te stoken, te slapen met een lijntje rammelend spul aan de bomen om hun heen bevestigd.
Ze zijn dan vaak nauwelijks bezorgd, kijken niet of nauwelijks om hun heen.

Worden ze aangevallen dan zijn ze niet eens scared shitless maar lijken elkaar af te troeven met een spelletje 'kijk 's hoe dicht ik bij deze walker kan komen en 'm met mijn nagelvijltje via zijn oog in zijn rotte brein steek terwijl vier maten van hem mij in stukken willen scheuren in m'n strot willen bijten !'

Een vergelijking maken met Game of Thrones' Red Wedding is al helemaal misplaatst.
Niet alleen is die slachtpartij veel uitgebreider en schokkender maar ook is dat ultieme verraad begrijpelijker omdat Zijne Majesteit nog een flinke rekening te vereffenen had. Daarmee is dat - zeker achteraf - nog zeer goed te plaatsen terwijl het schokkend blijft omdat hier hoofdpersonen van de serie in één keer een kopje kleiner worden gemaakt.

Maar een misschien wat
Spoiler
vreemd meisje dat het stiekem leuk vindt om arme rottende zombies van muizen te voorzien, ze uitstekend geschikt vindt om tikkertje mee te spelen
en blijkbaar het idee heeft dat ze er nog best toe doen, is niet raar of gestoord. Dat is gewoon hartstikke krankjorum, slecht verzonnen en slap gelul van een incompetente legertje schrijvers. Poep is het, nee, stinkende kleffe klonterige diarree !

En dan gaat ze, om onduidelijke en nog onwaarschijnljker redenen,
Spoiler
haar zusje afmaken om te bewijzen dat ze dan nog altijd terug zal komen om een leuk poppetje te zijn die de bloemen telt
, vrolijk liedjes zingt omdat het nog altijd zo'n aandoenlijk schatje is dat graag koekjes eet en in chocolaatjes bijt.

Hè nee, had dan baby Judith 's even lekker doodgeschopt (of doodgeschud) en had die dan 's terug laten komen om vervolgens Mika te bijten in der mollige kuiten of haar kleine teen.
Dat was een stuk schokkender (lees: leuker) geweest.
Dat hebben we nog niet gezien: een walker van minder dan één jaar die nog niet van de Nutrilon af is en die dan ineens een passie ontwikkeld voor rauwe spare ribs, tenen en sappige kuiten ! :8

Maar nee, alwéér een kans gemist.
Hallelujah, save the Lord, let the good times roll !

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 23 mar 2014 12:02

Vermoed dat die grote
Spoiler
brandwolk
misschien nog een gevolg gaat krijgen van uit de vorige aflevering...
De plek waar die
Spoiler
zwartgebrande zombies
vandaan kwamen... Zit meer achter denk ik

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 mar 2014 19:10

Dat vermoeden wij allemaal maar de grote vraag is of de schrijvers ook denken:
Spoiler
waar rook is, daar is vuur
.

Denk het niet, de sufknurften, minder hersens dan een walker met afgeknalde kop.
Er komt vast een aflevering met Surfing Dead en een zombie Pamela Anderson die David Hasselhoff in zijn kruis bijt.
Of iets anders dan minder leip maar nog suffer is. :B:

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 24 mar 2014 09:58

SPOILERS

S4e15 de voorlaatste aflevering
Aflevering was leuk en bevatte toch een soort van spanning.
Daryl zit vast bij de rare groep die hun eigen regeltjes hebben en er zeker niet tegenopzien om één van hun eigen mannen te doden... Hoop dat Daryl snel kan ontsnappen uit die groep, ik zou geen oog dicht doen snachts.
Glenn heeft dan eindelijk de boodschappen van Maggie ontdekt op de borden en raast natuurlijk zo snel hij kan de sporen af.
Maar uiteindelijk versta ik nog steeds niet hoe Maggie voorbij die zombies is geraakt in de tunnel?

Ook vertrouw ik die Terminus toch geen 100%...
Spoiler
Waarom is er maar één persoon op de binnenplaats? Zo weinig bewaking?
Ik vermoed toch dat misschien die Terminus de
Spoiler
Kanibalen
zijn waar Jaime over sprak.

De finale zal waarschijnlijk de achtervolging zijn van Daryls groep achter Rick en Carl... Weet niet of we wat van Carol zullen zien. Misschien ook een zeer klein stuk.
Maar denk dat tegen het slot misschien Rick en co zullen aankomen in de Terminus en misschien zullen zien dat het er toch niet zo pluis is? Ik weet niet, ik vertrouw die Terminus gewoon niet...

Ook denk ik misschien dat we in Seizoen 5 de road trip naar DC zullen krijgen? Als Rick het ziet zitten om heel z'n groep op verplaatsing te sturen...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 24 mar 2014 18:15

*Brain Pus comments*

Als je het mij vraagt is dit seizoen nu, net voor de Season's Finale, net zo richting- and besluiteloos als die ellendige eerste helft van het tweede seizoen waarin de zoektocht naar Beth's dochter Sophia de afleveringen mocht vullen.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat ze jaloers zijn op het wereldwijde succes van Peter Jackson's loopfilms.
Dat ze denken: wat die dikzak kan, kunnen wij ook (en wellicht vallen wij ook een paar pondjes af).

Verder hebben ze een uit de kluiten gewassen, licht onhandige hobbit met autistische neigingen Eugene opgetrommeld, een keurig gecoiffeerde post-apocalyptische roodharige Duke Nukemachtige militair (met imposante snor) Abraham en een ranke Spanish deerne Rosita die er verder niet veel toe doet maar zo nu en dan iets mag blaten omdat ze toch geen bedden meer op hoeft te maken in het plaatselijke motel.
    • Afbeelding Afbeelding
      Zoekplaatje: zoek iets normaals in deze persoon. (Maar ben niet bang om op te geven)
Ik verdenk het creatieve team van een verlammende lafheid.
Ik had eerder Turn the Page van Metallica (of Bob Seger) opstaan en daarbij stuitte ik op de volgende tekst:

• And you always seem outnumbered
      but you don't dare make a stand
(verrek, die snor van Metallica's James Hetfield is net die snor van die rooie...)

Verder weer een aantal frusterende zaken die toch echt vermeden dienden te worden.
Dat die ene van dat zootje ongeregeld - van Darryl die zich toch gebonden hebben aan een aantal regels - niet meer mee doet in de volgende afleveringen is een logisch uitvloeisel van de gedragsregels.
Net zoals de opruimingen van the Governor midden in het nieuwe (tijdelijke) kamp onmogelijk ongemerkt konden blijven, had de
Spoiler
leider gezien dat die ene dat halve konijn in de tas van Darryl had gestopt
.. :|
(Huh, dat was toch voor het hearty breakfast van dat hongerige stelletje kampbewoners?) :-?
Maar goed, rules are rules. Wie wat bewaart, heeft wat.
We speak no more of it...

Die Southern hobbit, Duke met die rooie snor en die Hispanic nemen afscheid van China Glenn en zijn lesbische metgezel met schuldgevoel en wat gebeurt er dan?
Terwijl Glenn
Spoiler
tegen een kudde walkers oploopt in a long dark tunnel en zijn pistool leegschiet
, besluit de ietwat vreemde maar ongetwijfeld brilliante hobbit om een
Spoiler
rondje te gaan rijden omdat hij toch geen afscheid kan nemen van Glenn en vooral zijn "I have to say, you are seriously hot" Tara
.

• Sweet Jesus, can't you just strike this gene-defective creature with some serious lightning?
Want in a world without civilisation and technology, gas is the new gold for which men easily slay each other gaat ie geniepig een paar uurtjes rondrijden in een nieuwe gas guzzler - terwijl snorremans een uiltje knapt - in de hoop om Tara en Glenn alsnog mee te nemen op de trip naar Washington.
Voor deze toekomstige redder van de Mensheid hebben ze vast al een kek spandex pakje in de kast liggen.

En dan volgt alwéér een rare scene als Glenn en Tara zichzelf in de nesten hebben gewerkt,
Spoiler
tegenover een horde Walkers in een lange donkere tunnel
, als zij opeens
Spoiler
gered worden door Abraham, Hobbit Eugene, deerne Rosita, Bob, Sasha en Maggie
! Waar kwamen die ineens vandaan? Snelle meet&greet en hop met z'n allen met de auto de tunnel in? Tuurlijk !

Wisten jullie trouwens dat je een instorting in een spoorwegtunnel kunt bewerkstelligen door met een vuurwapen in het plafond te schieten? Dat is goed nieuws voor de NSS-terroristen ! Toch nog leuke actie in het vooruitzicht deze week.

Ja hoi, hallo, lang niet gezien, hug hug, kiss kiss ! Maar de
Spoiler
langverwachte hete sexscene tussen Maggie en Glenn
blijft uit...
Maar ja, daar zitten eigenlijk ook helemaal niet op te wachten. Kroepoek bij? Sambal?

Al met al een al te flauwe opzet voor de season's finale met een bedroevend lage skull crack score, gezet op een dito fantasieloze choreografie. :B:

kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door kefke96 » 24 mar 2014 21:23

Als ik een serie niet goed vind stop ik na enkele afleveringen :wink:

Ik vond het weer een zeer goede aflevering, eindelijk aangekomen in
Spoiler
Terminus, en denk ook dat er iets mis is
of anders moet er wel iets gebeuren, kan me niet inbeelden dat ze veilig zijn. Volgende week weer de laatste :(

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 25 mar 2014 12:49

Ja ik sluit me bij de positieve meningen aan, goede aflevering weer. En ook ik vertrouw Terminus totaal niet. En we kunnen ook met zekerheid zeggen dat de groep van Joe toch niet The Hunters uit de comics zijn. Want die gast met die pijl en boog hebben ze niet opgevreten ze hadden alleen z'n kop ingeslagen.

En Beth is ook niet door Joe ontvoert dus dan is de kans heel groot dat ze bij Terminus is. Of ze wordt in de seizoensfinale gevonden. Er is namelijk een shot te zien waarin Rick totaal geschokt met zijn handen onder het bloed zit. Het kan ook zijn dat Michonne, Carl of Daryl sterven maar ik acht de kans groter dat Beth dood is. Ze is namelijk nu zo'n 2 dagen weg als ik het goed heb, en ik het echte leven wordt het al kritisch als je 48 uur vermist bent als ik me niet vergis laat staan in een zombie apocalyps. Of ze ligt op de barbecue in Terminus dat kan ook.

En dan het groepje van Joe. Ik vind het een creepy groepje. Het lijkt er ook sterk op dat Joe niet van plan is om Daryl te laten gaan. En zonder dat Daryl het weet jagen ze op Rick. En ik hoop echt dat ze in de laatste aflevering Rick eindelijk vinden. Het zou namelijk echt een ontzettende teleurstelling zijn als dat niet gebeurt. Ze kunnen het niet maken om ons te laten wachten tot seizoen 5.

Ik denk wel dat ze een paar dingen open laten voor het volgende seizoen. Ze hebben namelijk maar 40 minuten, en in The Walking Dead zitten nu eenmaal ook wat trage stukjes dus ik denk dat Rick en de andere overlevende aankomen bij Terminus en dat het seizoen daar eindigt. En dat volgend seizoen begint bij Terminus en dat we dan ook antwoorden krijgen of Terminus te vertrouwen is. Maar ze kunnen niet in een aflevering van 40 minuten het verhaallijntje met Rick vs Joe beëindigen, vervolgens Rick naar Terminus laten gaan daar ook een einde aan breien en ze vervolgens laten vertrekken naar Washington DC. En als je kijkt naar de posters waar de tagline opstaat ''Who will arrive'' denk ik dat ze daarmee ook laten zien dat ze nu naar Terminus toe werken.

Die hints voor Washington DC zijn echt voor volgend seizoen. En tot slot nog even terug naar Joe. Ik vind wel dat de schrijvers complimenten verdienen omdat ze mij in ieder geval op een verkeerd spoor gezet hebben. En ik denk dat dat ook wel geld voor het grootste gedeelte van de comic lezers. Ik lees dan wel geen comics, maar ik kijk wel reviews van iemand dan daar wel mee bekend is, en ik lees ook wel eens dingen op het internet en de volgende badguys na the governor zijn toch The Hunters. En ze hebben toch wel wat hints laten vallen dat het groepje van Joe wellicht The Hunters zouden kunnen zijn, en nu verdenk ik dus de mensen bij Terminus daarvan. Ik vind dat ze dat heel leuk en goed doen. Zo blijft het toch lastig te voorspellen ook voor de comic lezers. Dus ondanks dat ik wel eens wat kritisch geweest ben op dit seizoen, en ik vind dit vierde seizoen zeker weten niet het beste seizoen is dat zeker wel een pluspunt.

Verder ben ik natuurlijk heel benieuwd naar de aflevering van volgende week, hopelijk hebben ze geleerd van de wat zwakkere seizoensfinale van seizoen 3. We zullen zien.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 26 mar 2014 09:33

Zal jammer genoeg de seizoensfinale maar rond 6 april kunnen zien :(
31e vertrek ik op reis, 4e ben ik terug, 5e een feestje...
:8 Dat wordt veel inhalen qua serries :D

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 31 mar 2014 20:32

• Moderator edit: SPOILERS !!!!
          Het is overigens de bedoeling dat gebruikers zelf zorgdragen voor het gebruik van spoilertags of voor waarschuwingen betreffende spoilers.
Eindelijk heeft The Walking Dead weer een sterke seizoensfinale! En dat terwijl ze zoals verwacht best wel wat dingen hebben open gelaten voor seizoen 5.

Maar toch heeft me dat niet zo gestoord als ik verwacht had. Er zat actie in, en zat een geweldige confrontatie in tussen Rick en Joe. Dat moment dat Rick de strot van Joe doorbeet was zo bruut! Wow! Ik heb ook begrepen dat ze dat ook uit de comics gehaald hebben. Daarmee lieten ze in ieder geval zien dat Rick niet meer dezelfde man is uit het eerste seizoen. Hij pikt geen shit meer. En dat is meteen ook best gevaarlijk, want als je daardoor ook roekeloos wordt kan dat je kop gaan kosten. Maar goed, zover is het nog niet.

Die scene tussen Rick en Daryl die daarop volgde, waar Rick tegen Daryl zei dat hij hem zag als een broer vond ik ook heel mooi. Al was dat natuurlijk al wel duidelijk, maar toch mooie scene. En dan Terminus. Het bleek dus inderdaad een val te zijn. Niet verrassend, maar wel tof hoe ze dat aangepakt hebben.

Rick was in ieder geval al achterdochtig genoeg om de achteringang te pakken. En het viel mij ook al direct op dat Glenn, Maggie en de rest nergens te bekennen waren. Ik dacht eerst dat ze al op de barbecue beland waren maar ze zaten dus in die wagon. En Hershel maakt tot slot ook nog 1 keer in terugkeer in een flashback. Ook heel tof om die ouwe baas nog 1x terug te zien.

En die laatste zin waar de aflevering mee eindigt vond ik ook echt FANTASTISCH! ''They are gonna feel pretty stupid when they find out'' ''Find out what?'' ''They're screwing with the wrong people''. :T

Maar nogmaals er liggen nog best wat vragen open. Waar is Beth? En waar zijn Tyreese, Carol en baby Judith?

Ik denk nogmaals dat de kans zeer klein is dat Beth nog leeft. Ik hoop alleen wel dat ze antwoord op gaan geven in de eerste aflevering van seizoen 5 en dat ze daar niet 5 of 6 afleveringen mee gaan wachten. Ik hoop ook niet dat Rick's groep wat inmiddels weer bijna helemaal compleet is met een paar nieuwe gezichten, wat ook heel tof was om te zien overigens in seizoen 5 de eerste helft van dat seizoen moeten doorbrengen in Terminus.

Maar The Walking Dead kennende gok ik dat dat wel gaat gebeuren. Ik weet ook nog steeds niet helemaal 100% zeker of die mensen daadwerkelijk The Hunters uit de comics zijn. Het lijkt er heel sterk op. Maar af en toe nemen ze bij de TV serie toch weer een andere afslag en doen ze weer iets nieuws.

Maar goed, vervolgens zal het de groep van Rick dus lukken om te ontsnappen waarschijnlijk met een hoop doden als gevolg. En misschien ook wel een paar slachtoffers in het kamp van Rick, en dan gaan ze vertrekken naar Washington DC. Hopelijk maken ze die roadtrip dan wel iets spannender dan die in Seizoen 4.

Want ondanks dat Seizoen 4 wat mij betreft zeker niet het allerbeste seizoen was, vond ik het wel de sterkste en beste seizoensfinale tot nu toe! Top aflevering! Nu weer een half jaar wachten op het vervolg..... Volgende week, Game Of Thrones!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 01 apr 2014 00:22

Holy shit, die schietscenes in Terminus met die mitrailleurs op de daken !

Holy Fucking Jesus, die lui hebben echt schietles gehad van de storm troopers uit Star Wars want ze raakten echt geen hond of persoon. Stinking dripping anus, ze zouden godverdomme niet eens the Death Star een schampschotje kunnen verkopen.

Vuilnisman ! Kunnen deze zakken ook nog mee ?

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 01 apr 2014 05:40

Heb je dat nou echt niet begrepen Dr. Strangelove? Het was niet de bedoeling dat ze Rick en zijn groepje zouden raken ze wilde hen naar die wagon lokken. Je hoorde ook iemand zeggen, ik weet ff niet meer wie ''Aim at their feet''. Ze wisten juist heel goed wat ze aan het doen waren.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 01 apr 2014 07:34

Mjah, net zoals ze gecontroleerd binnen konden sluipen via de achterdeur, ze even
Spoiler
hun wapens moesten afleggen en even afgeklopt werden op verborgen wapens en toen hun wapentuig
weer terugkregen.
Waardoor ze even later een stand-off hadden waarmee personen over en weer met de dood bedreigd werden.
Dat soort gecontroleerd gewapend pokerspel, bedoel je?

Onzin natuurlijk, als ze Rick en zijn maatjes
Spoiler
in het treinste
l hadden willen krijgen dan hadden ze dat op een normale manier voor elkaar kunnen krijgen.

Trouwens als Glenn en zo in die wagon zaten dan zaten ze blijkbaar te slapen want, ondanks het vele geschiet en geschreeuw hadden ze niet door dat er nieuw vlees binnengebracht werd.

Season finale?
Ik heb slakkenraces gezien die mij de koude rillingen gaven maar dit was too little bang for buck.

Ooh ja, zou die omineuze enorme zwarte rookpluim nog terugkeren in het volgende seizoen met die walking crisps? :}

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 01 apr 2014 12:12

De reden dat het uit de hand liep was omdat Rick de horloge van Hershel herkende, wat Hershel weer aan Glenn had gegeven dat was te zien in die flashbacks. Ze hadden Rick en zijn groepje waarschijnlijk op een andere manier in dat treinstel willen krijgen, maar dat liep dus anders.

Ik weet ook niet hoe ze Glenn en Maggie en de rest daarin hebben gekregen misschien komen we daar nog achter misschien niet.

Prima dat jij niet heel erg onder de indruk bent maar nogmaals waarom blijf je dan kijken? En je hebt gelijk dat er in The Walking Dead vaak dingen gebeuren waarbij ik ook wel eens mijn vraagtekens zet. Zoals je bijvoorbeeld al aanhaalt de beslissingen die personages nemen. Maar die confrontatie vond ik daar niet een van. Maar goed meningen verschillen.

En die zwarte rookpluim was dat hutje wat Daryl en Beth in de fik gestoken hebben.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 06 apr 2014 13:11

SPOILERALLERT

Zo this gedaan ;)

Seizoen 4 was 50/50 saai en leuk...
De eerste helft vond ik eigenlijk zeer saai en ik moest mezelf echt dwingen de reeks verder te volgen...
Toen THe Gouvernor dan weer in beeld kwam was het weer eens heel wat beter en kwam uiteindelijk de sterke mid-season finale
De 2e helft van het seizoen was dus stukken beter dan de eerste helft... Jammer dat de group gesplitst is, maar de Survival maakt het dan zoveel beter...

De finale was toch wel spannend al vond ik dat de groep van Daryl zeer snel was omgelegd...
Maar de confrontatie met de Terminus was toch wel spannend... Wat was hun plan, je wist zowieso dat er iets mis...
Enkel vond ik het dom dat RIck en co zich iets te makkelijk in de val lieten leiden... Ik wist dat de schutters hun niet mochten raken en dat ze hun in een richting duwden...
Wel opgelucht toen ik zag dat
Spoiler
Glenn en co nog leefde

Ben al reuze benieuwd wat we gaan zien in Seizoen 5... Hoe gaan ze ontsnappen uit de Terminus?
Of leggen ze al die mensen om zodat ze de Terminus kunnen overnemen? En wie zal er joinen richting DC?
Deze finale blikt weer goed vooruit naar een spannend nieuw seizoen.

Plaats reactie