Boardwalk Empire

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Boardwalk Empire

Bericht door Colonel_Kurz » 23 sep 2010 14:17

Afbeelding

Voor hen die het nog niet weten:

Boardwalk Empire is de nieuwe HBO serie van Terence Winter, een van de belangrijkere schrijvers van The Sopranos. Het is een serie over Atlantic City begin jaren '20 en hoe deze een rol speelde in de opkomst van de georganiseerde misdaad ten tijde van de drooglegging. Martin Scorsese regisseerde de eerste aflevering en geen enkele van zijn kenmerkende visuele trucs of schoonheid ontbrak. Steve Buscemi speelt de hoofdrol, Nucky Thompson, de penningmeester van Atlantic City die evenveel politicus als gangster is. Andere bekende namen zijn Michael Pitt als Jimmy Dardony, Nucky's ambitieuze chauffeur, Michael Shannon als federale agent, Michael Stuhlberg (A Serious Man) als Arnold Rothstein, Kelly McDonald (No Country for Old Men), Paz de la Huerta (Enter the Void), Michael K. Williams (Omar van the Wire) en Stephen Graham (Snatch, Public Enemies).

Die eerste aflevering (afgelopen zondag in de VS) was alvast geweldig en veelbelovend voor de toekomst. Mijn persoonlijke favoriete scène: de introductie van een jonge Al Capone. Zoals Jimmy Dardony later in de aflevering al zegt: "Bet on the little guy." Maar het is niet makkelijk kiezen, want de aflevering zit vol prachtige scènes (en overgangen).

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Boardwalk Empire

Bericht door ash_ » 23 sep 2010 14:22

Al heel wat over gelezen, maar nog niet aan toegekomen om de eerste aflevering te bekijken. Hij staat gezien het talent dat er aan meewerkt (Winter, Buscemi, Scorsese) uiteraard wel bovenaan mijn "must-see TV" lijstje. Erg benieuwd. Zijn er, behalve Kurz, nog mensen die de eerste aflevering al gezien hebben?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 23 sep 2010 14:39

Ga nu kijken, over een uurtje laat ik je het weten.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 23 sep 2010 16:08

Best aardig tot nu toe met een meer dan aardige cast.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 24 sep 2010 14:54

Lijkt me best een interessante serie!

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 24 sep 2010 15:47

Klinkt goed, vanavond Ep 1 maar es ff bekijken.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 25 sep 2010 00:27

Zojuist de pilot gezien en ik kan zeggen, dit smaakt zeker naar meer. Prachtig hoe je in de sfeer wordt gezogen. De muziek, de karakters, de dialogen...alles past :P Ik ben zeer benieuwd naar de rest nu :)

Ook leuk om wat oude bekenden van Hbo langs te zien komen.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 27 sep 2010 18:33

Indrukwekkende start, hopelijk kan de rest van de regisseurs mee met de lat die door Scorsese wel heel hoog is gelegd. Heerlijk om Buscemi in een hoofdrol te zien.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 27 okt 2010 17:50

Beetje dode boel hier :P Verder niemand die deze prachtige serie aan het volgens is? Ik kijk elke week weer uit naar de nieuwe aflevering.
Buscemi speelt in mijn ogen geweldig. Dat zie je vooral terug in de scene dat de FBI zijn st paddy's day komt verpesten. Die blik in zijn ogen spreekt boekdelen! :)

Verder is de sfeer uitmuntend, ik leef me daadwerkelijk helemaal in.

Op naar de volgende aflevering!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 okt 2010 20:08

Voor mij is de ster eigenlijk Michael Shannon. Wat speelt die man toch goed creeps. Hoogtepunt van de vorige aflevering vond ik trouwens de kwetsbaarheid van Capone, dat verwacht je toch niet. En die speech van Chalky White een tijdje geleden was ook fantastisch. Sinds Mad Men vorige week afgelopen is, is dit met afstand de beste serie van dit moment.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 23 nov 2010 16:45

Vanaf 5 december op NL3 te zien.

Welsden
Bijrol
Bijrol

Bericht door Welsden » 01 dec 2010 10:47

Eindelijk heb ik me een account aangemaakt voor dit forum, zodat ook ik me positief kan uitlaten over deze top serie. Want dat is het zeker in mijn ogen, het tempo is dan misschien niet altijd zoals we zijn gewend uit veel (maffia)films maar hierdoor komen de personages en het verhaal wel beter tot hun recht.

Wat ik me echter wel afvraag is hoe het gaat aflopen met de non-fictieve personage's (Capone, Rothstein) in het verhaal, zouden de makers van de serie het lef hebben om het verleden te veranderen of kunnen we ervan uitgaan dat deze personage's (sporadisch) blijven terugkeren?

Ach ja dat zullen we wel snel genoeg zien.

Trouwens goed nieuws: er komt een 2de seizoen, al zal dit wel weer even duren :(

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 10 dec 2010 00:21

net seizoen 1 afgekeken, beste serie sinds the wire.

Nu wel in dubio, wachten tot de serie is afgelopen en de dvd box kopen (zoals bij the wire en dat is mij zeer goed bevallen) of gewoon blijven volgen, ik ben bang dat ik niet kan wachten.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 dec 2010 00:22

sickboy1984 schreef:net seizoen 1 afgekeken, beste serie sinds the wire.
Niet Treme?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 12 dec 2010 22:23

Nu net de 2e aflevering gezien, en ik vind het nu al een van de leuke series van dit moment. :T

Plaats reactie