The Big Bang Theory
Re: The Big Bang Theory
Friends, How I Met Your Mother, Scrubs, Married With Children, King Of Queens, Two And A Half Men, en zo vergeet ik nog talloze waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Remon op 11 feb 2011 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- akketa
- Oscar nominatie
- Contacteer:
Maar dat zijn alle sitcoms wel. Die lopen heel lang en zijn bijna alle afleveringen wel hetzelfde (op bepaalde verhaalontwikkelingen na)
En gezien dat de herhalingsfactor op de nederlandse tv heel hoog is is de behoefte aan een tig-disc collectie niet nodig.
En gezien dat de herhalingsfactor op de nederlandse tv heel hoog is is de behoefte aan een tig-disc collectie niet nodig.
- Tasslehoff_Burrfoot
- Regisseur
Veel Amerikaanse sitcoms wel, maar "alle" gaat me wat te ver. De absolute top van het genre, Seinfeld en Arrested Development (Curb kan ik niet een echte sitcom noemen), zijn afgezien van wat catchphrases toch absoluut geen herhalingsoefeningen. Een groot verschil tussen deze twee en veel andere sitcoms is dat er geen sentimentele onzin in zit, wat toch ook vaak een irritatiefactor is. Ik zou in ieder geval niet meer zonder m'n Seinfeld DVD set kunnen 

- akketa
- Oscar nominatie
- Contacteer:
"Alle" is ook teveel gezegd, want er zijn altijd uitzonderingen. Maar 9 seizoenen Seinfeld gaan mij te ver. (Alhoewel die serie toch wel de beste amerikaanse sitcom ooit is) De enige series die ik op dvd heb zijn brits en kort: Coupling en Fawlty Towers. Mr. Bean tel ik niet mee.
The Big Bang Theory is net als de meeste amerikaanse sitcoms gewoon leuk om te kijken als er voorbij gezapt wordt. Je hoeft niet bang te zijn plottwisten of een spanningsboog gemist te hebben. "Oh, zijn nu hier met uitzenden. Hahahaha" en de volgende.
The Big Bang Theory is net als de meeste amerikaanse sitcoms gewoon leuk om te kijken als er voorbij gezapt wordt. Je hoeft niet bang te zijn plottwisten of een spanningsboog gemist te hebben. "Oh, zijn nu hier met uitzenden. Hahahaha" en de volgende.
- Tasslehoff_Burrfoot
- Regisseur
Voor veel series is 9 seizoenen inderdaad teveel van het goede, maar Seinfeld wist zelfs tegen het einde zonder Larry David ongekend goed te zijn.
Britse sitcoms hebben vanwege hun compacte formaat inderdaad vaak een hogere kwaliteit dan Amerikaanse, maar voor mij is Seinfeld (de show als geheel, niet alleen Jerry dus) de abolute koning van de humor (Monty Python op hun best ook, maar seizoen 4 van Flying Circus was toch wat minder).
Maar goed, toevallig ga ik over een weekje ofzo beginnen aan The Big Bang Theory, dus ik ben benieuwd.
Britse sitcoms hebben vanwege hun compacte formaat inderdaad vaak een hogere kwaliteit dan Amerikaanse, maar voor mij is Seinfeld (de show als geheel, niet alleen Jerry dus) de abolute koning van de humor (Monty Python op hun best ook, maar seizoen 4 van Flying Circus was toch wat minder).
Maar goed, toevallig ga ik over een weekje ofzo beginnen aan The Big Bang Theory, dus ik ben benieuwd.
Seinfeld leuk(na 9 seizoenen)?
Dat is eigenlijk nog wel een betere grap dan ik ooit in die serie gezien heb..
- Tasslehoff_Burrfoot
- Regisseur
That's totally inappropriate. It's lewd, vesivius, salacious, outrageous!
- sickboy1984
- Regisseur
oh ik vergeet trouwens the office us.
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Sha schreef:Seinfeld leuk(na 9 seizoenen)?
Community is sowieso momenteel véél leuker dan TBBT.
- Tasslehoff_Burrfoot
- Regisseur
Done. Ik heb me de afgelopen week helemaal doodgelachen, de serie past perfect in mijn nerd/geek straatje.Tasslehoff_Burrfoot schreef:Maar goed, toevallig ga ik over een weekje ofzo beginnen aan The Big Bang Theory, dus ik ben benieuwd.
Sheldon, Evil Wil Wheaton en Fake Katee Sackhoff

En inderdaad, dat kerstkado van Penny en Sheldon's reactie erop was geweldig.
TBBT is een GEWELDIGE serie! Ik moet elke keer weer lachen om Jim Parsons, wat een geweldige acteur is dat zeg.. 

Hier moet ik even op terugkomen. Hoe vaker je het kijkt, des te leuker wordt het. Nu vind ik het zelfs een van de betere komedies van de laatste jaren. Sheldon vind ik echt geweldig. Ben gister opnieuw begonnen met seizoen 1.Remon schreef:Best grappig allemaal, maar ik kan zo 5 van zulke series opnoemen die toch iets meer hebben.

Kijk
.

Zo, na een weekje inmiddels halverwege seizoen 2 en ik kan niet anders zeggen dat het weer geweldig is. Net zo grappig als 2.5 men eigenlijk. Vooral Sheldon is een held! Geniaal gespeeld gewoon. Ik ga snel weer verder kijken. 

Vind je???Aston schreef:Zo, na een weekje inmiddels halverwege seizoen 2 en ik kan niet anders zeggen dat het weer geweldig is. Net zo grappig als 2.5 men eigenlijk.
Omdat ik 2,5 Men erg leuk vindt, heb ik The Big Bang Theory ook een paar keer geprobeerd, maar het doet me echt niets. Niet echt hele leuk of originele grappen, vaak genoeg zag ik ze al aankomen. Bij 2,5 Men soms ook wel, maar daar vind ik het samenspel tussen de karakters gewoon erg leuk, dat heb ik totaal niet bij Big Bang. Helaas dus niets voor mij.