The Big Bang Theory

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: The Big Bang Theory

Bericht door Aston » 31 okt 2011 20:54

Ed Crane schreef:Een aantal weken geleden heb ik in no time de eerste drie seizoenen er doorheen gejast, echt heel grappig.

...

En Two and a Half Men en dat soort series, daar kan ik echt niks mee.
O+ , het is van dezelfde mensen van Two and a half Men en het is precies hetzelfde genre/publiek/stijl.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 31 okt 2011 21:04

Maar niet dezelfde humor - hoewel het wel enigszins verklaard waarom de serie zo gestagneerd is.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 02 nov 2011 09:25

Ja, je hoort dan wel eens van afnemende kwaliteit bij die series. Bij beide series heb ik daar nou geen last van. Ik vond zowel The big bang theory seizoen 4 sterk als Two and a half men seizoen 8. Seizoen 9 kan ik nog niets over zeggen.

TheGoblin
Bijrol
Bijrol

Bericht door TheGoblin » 04 nov 2011 15:21

Ik moet zeggen dat TBBT me blijft verbazen idd.. normaal merk je dat het kwaliteit van de series achteruit gaan na bepaalde season, terwijl da tnu helemaal niet het geval is.
Ben ook ontzettend blij met mijn dvdboxen :)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 nov 2011 17:54

Aston schreef:
Ed Crane schreef:Een aantal weken geleden heb ik in no time de eerste drie seizoenen er doorheen gejast, echt heel grappig.

...

En Two and a Half Men en dat soort series, daar kan ik echt niks mee.
O+ , het is van dezelfde mensen van Two and a half Men en het is precies hetzelfde genre/publiek/stijl.

Niks O+, uiteraard zijn er overeenkomsten, maar het gaat me juist om wat the Big Bang Theory uniek maakt. De reden dat ik The Big bang Theory briljant vind is niet zoiets breeds als dat het genre/ publiek/ stijl me aanspreekt, er zijn zoveel sitcoms en de meeste vind ik niet veel aan. Het is de *specifieke invulling* van dat format die The Big Bang Theory zo leuk maakt:

Het draait nu eens specifiek om "science nerds" en "comic-con geeks" (en behandelt daarmee een erg groot deel van al m'n persoonlijke interesses en guilty pleasures), dat heeft Two and a Half Men niet.

Daarnaast vind ik bijvoorbeeld het personage Sheldon briljant. Wat hij ook zegt, ik krijg op z'n minst een glimlach op m'n gezicht. Iemand met autisme/ het syndroom van asperger zo grappig en 'love to hate' neerzetten vind ik een enorme prestatie. En dat zit specifiek in The Big Bang Theory en niet in Two and a Half Men.

Tenslotte vind ik het ook erg geslaagd en erg grappig hoe ze wetenschap gebruiken op een humoristische manier. In principe weet ik altijd vrij aardig waar ze het over hebben en ik kan beamen dat het echt goed geresearched is (er is dan ook een hoogleraar natuurkunde die de schrijvers helpt), dat geeft een soort extra 'incrowd'-dimensie aan de humor die ik erg leuk vind. Dat heeft Two and a Half Men niet.

Toch wil ik nog even terugkomen op dat ik zei dat de serie minder zou zijn geworden. Seizoen twee en drie vind ik denk ik het sterkst, maar ik moet zeggen dat ik seizoen vier na een herkijk eigenlijk toch ook wel erg grappig vind. Ik heb niet echt veel met Amy (een poging tot een vrouwelijke Sheldon, wat gedoemd is minder goed te zijn omdat Jim Parsons het gewoon zo extreem goed doet), maar ik vind haar toch wat minder irritant dan eerst. De serie is denk ik wel iets karikaturaler en wat meer voor een groter publiek geworden, jammer, maar ach, het zei zo, zelfs een zwakke The Big Bang Theory zou nog altijd stukken leuker zijn dan bijna elke andere sitcom. Er zijn contracten tot 2013 of 2014 of zo, dus dat zit wel goed. :+

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 nov 2011 18:13

Ed Crane schreef:De serie is denk ik wel iets karikaturaler en wat meer voor een groter publiek geworden, jammer, maar ach, het zei zo, zelfs een zwakke The Big Bang Theory zou nog altijd stukken leuker zijn dan bijna elke andere sitcom.
Nee hoor, Community en Parks & Recreation zijn véél leuker, om maar twee voorbeelden te noemen die nu nog draaien. :P

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 17 nov 2011 13:10

Ed Crane schreef:
Daarnaast vind ik bijvoorbeeld het personage Sheldon briljant. Wat hij ook zegt, ik krijg op z'n minst een glimlach op m'n gezicht. Iemand met autisme/ het syndroom van asperger zo grappig en 'love to hate' neerzetten vind ik een enorme prestatie. En dat zit specifiek in The Big Bang Theory en niet in Two and a Half Men.
Sheldon is inderdaad uniek. Ik moet al lachen voordat hij wat zegt. :D Terecht een oscar.
Ed Crane schreef:Tenslotte vind ik het ook erg geslaagd en erg grappig hoe ze wetenschap gebruiken op een humoristische manier. In principe weet ik altijd vrij aardig waar ze het over hebben en ik kan beamen dat het echt goed geresearched is (er is dan ook een hoogleraar natuurkunde die de schrijvers helpt), dat geeft een soort extra 'incrowd'-dimensie aan de humor die ik erg leuk vind. Dat heeft Two and a Half Men niet.
Technische Natuurkunde gestudeerd? :P Ik doe momenteel een WO technische studie en soms begrijp ik het wel. Zoals die opmerking van Sheldon over de rommelige kamer van Penny waarbij hij 'entropy' gebruikt en zo zijn er wel meer dingen. Maar de meeste natuurkundige taal begrijp ik niet. Ik doe maar een opleiding tot armzaling ingenieurtje. :8
Laatst gewijzigd door Aston op 17 nov 2011 13:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 17 nov 2011 13:13

Aston schreef:Sheldon is inderdaad uniek. Ik moet al lachen voordat hij wat zegt. :D Terecht een oscar.
Misogynist :P

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 17 nov 2011 13:17

Tasslehoff_Burrfoot schreef:
Aston schreef:Sheldon is inderdaad uniek. Ik moet al lachen voordat hij wat zegt. :D Terecht een oscar.
Misogynist :P
Waarom ben ik opeens een vrouwenhater. O+

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 17 nov 2011 13:26

Emmy!

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 17 nov 2011 13:55

Idd :D

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 17 nov 2011 18:48

Haha, ja ik had dat eigenlijk even moeten opzoeken. :8

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 17 nov 2011 23:12

Daar valt vrij weinig aan op te zoeken :wink:

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 18 nov 2011 14:06

Ed Crane schreef:Niks O+, uiteraard zijn er overeenkomsten, maar het gaat me juist om wat the Big Bang Theory uniek maakt.

Ik heb niet echt veel met Amy (een poging tot een vrouwelijke Sheldon, wat gedoemd is minder goed te zijn omdat Jim Parsons het gewoon zo extreem goed doet), maar ik vind haar toch wat minder irritant dan eerst. De serie is denk ik wel iets karikaturaler en wat meer voor een groter publiek geworden, jammer, maar ach, het zei zo, zelfs een zwakke The Big Bang Theory zou nog altijd stukken leuker zijn dan bijna elke andere sitcom. Er zijn contracten tot 2013 of 2014 of zo, dus dat zit wel goed. :+
Ben ik met je eens, TBBT is een totaal andere sitcom dan TAHM, ze lijken totaal niet op elkaar, imo maar bar weinig overeenkomsten. Maar ik vind ze allebei geweldig, maar TBBT heeft mijn voorkeur.

Ik vind Amy wel leuk, nu ook meer dan eerder, en de reden is, ook waarom jij waarschijnlijk haar nu minder irrtant vind, dat haar vleselijke lusten nu naar boven komen. En dat geeft hele leuke situaties en opmerkingen.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 18 nov 2011 14:37

Aston schreef:Technische Natuurkunde gestudeerd? :P Ik doe momenteel een WO technische studie en soms begrijp ik het wel. Zoals die opmerking van Sheldon over de rommelige kamer van Penny waarbij hij 'entropy' gebruikt en zo zijn er wel meer dingen. Maar de meeste natuurkundige taal begrijp ik niet. Ik doe maar een opleiding tot armzaling ingenieurtje. :8
Je hoeft geen natuurkunde te hebben gestudeerd om Sheldon te begrijpen. Ik ben maar een simpele motormonteur en ik weet uiteraard ook niet wat de meeste natuurkundige termen betekenen, maar door de situaties waarin ze zich bevinden is altijd wel te begrijpen waar Sheldon het over heeft, wat hij bedoelt. Dat maakt de serie ook toegankelijk voor iedereen.

Plaats reactie