Arrow

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Arrow

Bericht door Bilbo » 06 sep 2012 16:40

Afbeelding

Vanaf 3 februari om 21:30 op Veronica.

Arrow is de moderne en duistere visie op DC Comics klassieke superheld, genaamd The Green Arrow.

Aangezien ik niet goed ben in het samenvatten van series, hier de Engelse synopsis:

'After a violent shipwreck, billionaire playboy Oliver Queen was missing and presumed dead for five years before being discovered alive on a remote island in the Pacific. When he returns home to Starling City, his devoted mother Moira, much-beloved sister Thea, and best friend Tommy welcome him home, but they sense Oliver has been changed by his ordeal on the island. While Oliver hides the truth about the man he's become, he desperately wants to make amends for the actions he took as the boy he was. Most particularly, he seeks reconciliation with his former girlfriend, Laurel Lance. As Oliver reconnects with those closest to him, he secretly creates the persona of Arrow - a vigilante to right the wrongs of his family, fight the ills of society, and restore Starling City to its former glory. By day, Oliver plays the role of a wealthy, carefree and careless philanderer he used to be - flanked by his devoted chauffeur/bodyguard, John Diggle - while carefully concealing the secret identity he turns to under cover of darkness. However, Laurel's father, Detective Quentin Lance, is determined to arrest the vigilante operating in his city. Meanwhile, Oliver's own mother, Moira, knows much more about the deadly shipwreck than she has let on and is more ruthless than he could ever imagine.' - IMDB

Hier de preview
Laatst gewijzigd door Bilbo op 03 feb 2013 21:03, 5 keer totaal gewijzigd.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Arrow

Bericht door Bilbo » 10 sep 2012 20:01

Een klein voorproefje uit de serie:

Ziet er wel vermakelijk uit :T

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 12 okt 2012 12:36

Heb de eerste aflevering gezien! AANRADER! Het verhaal word origineel opgebouwd, het acteerwerk is goed, de vechtscènes zijn geweldig in beeld gebracht, en er zitten zelfs een paar kleine maar leuke komische elementen in, zonder dat deze echt gaan overheersen!

De serie heeft na de eerste aflevering al een 9.1 gehaald op IMDB, waarschijnlijk is dat voor de twijfelaars onder ons wel handig om te zeggen! :T

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 12 okt 2012 12:40

Ik heb net de eerste aflevering binnen gehaald, ben wel benieuwd.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 12 okt 2012 14:01

ja dit is wel een serie die ik ga volgen.

Wel wat minpuntjes, maar redelijk begin.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 12 okt 2012 19:02

De minpunten moet ik dan wel benoemen, dat vergat ik even.

Hij past zich wel weer heel makkelijk aan om terug in de maatschappij te komen.
De achtergrond van het verhaal had beter uitgewerkt kunnen worden, hoe komt het dat hij zo goed is geworden.

Het heeft flink wat overeenkomsten met de laatste batman serie, maar daar werd de geschiedenis veel beter uitgewerkt.

Maar goed, als ze nu gewoon op deze manier verder kanhet wel een hele goede serie worden.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 13 okt 2012 14:34

Daar ben ik het wel een beetje over eens.

Maar het is in het begin niet zo gemakkelijk om terug in de maatschappij te komen
Spoiler
Hij vloert uit angst zelfs zijn moeder even..
. Inderdaad gaat het daarna vrij snel.

De achtergrond van de serie word over de gehele serie verteld, zo heb ik ergens gehoord (weet niet meer waar :P ).

De serie is bedoelt om in hetzelfde straatje te passen als The Dark Knight en Man Of Steel, dit is bevestigd door de makers. Ze wilden ervoor zorgen dat je hetzelfde duistere en realistische gevoel krijgt als bij die twee, al is Man Of Steel nog niet eens uitgebracht.

Maar ik ben er zeker al helemaal weg van. De preview van de volgende aflevering is ook al uit:

Het is trouwens wel logisch dat deze serie minder achtergrond krijgt als The Dark Knight Trilogy. Er gebeurde niks interessants dat ook invloed zal hebben op de serie vóór het eiland. In Batman Begins kregen we te zien dat de ouders van Bruce stierven, hoe hij wraak wilt nemen, hoe hij Gotham verlaat enz. Deze dingen hebben invloed op het verhaal, dat is bij Arrow niet echt het geval.

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 13 okt 2012 19:37

Zojuist aflevering 1 gezien en het lijkt me aardig genoeg om te blijven volgen. Word er alleen wel moe van dat alle leads in de meeste nieuwe Amerikaanse series er uit zien alsof deze zo uit een modellenbureau zijn opgepikt.
Die Arrow ziet er bovendien uit alsof hij dagelijks in de sportschool heeft gezeten ipv 5 jaar op een eiland. Maar goed, het realisme zal bij deze serie niet de boventoon voeren dus ik zal me er niet teveel aan storen (misschien wordt het nog wel een guilty pleasure).
Die vermomming is trouwens de slechtste ooit, of blijft dat toch gewoon die bril van Clark Kent.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 18 okt 2012 16:38

Zojuist de tweede aflevering gezien. Gaat wat meer op in het persoonlijke van Oliver dan The Green Arrow, en de achtergrond word weer verder uitgebreid :T

Perrysh
Bijrol
Bijrol

Bericht door Perrysh » 25 okt 2012 18:59

Ik begon vol goede hoop aan de serie, maar begin nu toch een beetje huiverig te worden. Ik ben bang dat het een beetje de kant op gaat van Smallville. Veel aandacht voor drama tussen een groep veel te mooie mensen, met minder aandacht voor de 'actie' of het verhaal dat er wel toe doet. Voorlopig nog vermakelijk genoeg om te blijven kijken, maar helaas niet de kwaliteit serie waar ik op hoopte.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 25 okt 2012 22:26

De actie is inderdaad wat minder aanwezig (vooral in aflevering 2), maar wel lekker bruut. Aflevering 3 bevat wel goeie actie, en ook wel vrij veel. Maar er is zeker wel aandacht voor het verhaal.

Perrysh
Bijrol
Bijrol

Bericht door Perrysh » 26 okt 2012 17:33

Ik doelde ook meer op mijn verwachtingen dan mijn constateringen. Het valt allemaal nog mee op dit moment, maar ik ben er niet gerust op dat dit ook zo blijft. Zoals boven aangehaald lijkt de volledige cast zo een modellenbureau uit te zijn gerold. Vaak is dat een teken dat tieners de hoofd doelgroep zijn.

Perrysh
Bijrol
Bijrol

Bericht door Perrysh » 26 okt 2012 17:33

Ik doelde ook meer op mijn verwachtingen dan mijn constateringen. Het valt allemaal nog mee op dit moment, maar ik ben er niet gerust op dat dit ook zo blijft. Zoals boven aangehaald lijkt de volledige cast zo een modellenbureau uit te zijn gerold. Vaak is dat een teken dat tieners de hoofd doelgroep zijn.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 26 okt 2012 21:25

Ja maar tieners zijn een simpel publiek. Je gooit er een hoop mooie mensen in, en ze kijken het. Ook is het gemaakt voor fans van The Dark Knight Trilogy, aangezien het deze sfeer wilt aannemen, wat hij goed doet. Het is toch een lekker brute serie, ik geloof van wat ik gehoord heb over aflevering 4, gaat de serie een meer ethische kant op; namelijk of het nou goed is wat The Green Arrow doet, of slecht (
Spoiler
aangezien hij vaak toch wel wat mensen doorboort met pijltjes
). Of het nou voor tieners gemaakt is of niet, het verhaal in de serie is zeker niet slecht (in mijn mening beter dan The Walking Dead , waarbij de tweede aflevering alweer flopt, en daarna ongeveer dat niveau aanhoud) .

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 20 jan 2013 14:31

Vanaf Zondag 3 februari verschijnt ie eindelijk op Veronica. Ben heel benieuwd, maar denk niet dat ik hem op tv ga volgen want daar ben ik gewoon heel slecht in. Ik ga waarschijnlijk alleen de eerste aflevering kijken, en voor de rest wacht ik wel op de dvdbox.

Plaats reactie