A brilliant and charismatic, yet psychotic serial killer communicates with other active serial killers and activates a cult of believers following his every command.
The Following gaat over een veroordeelde en ontsnapte seriemoordenaar Joe Carrol (James Purefoy ), in zijn tijd in de gevangenis heeft hij een netwerk opgebouwd van volgers. FBI agent Ryan Hardy (Kevin Bacon) is de FBI agent die Joe Carrol wist op te pakken. 8 jaar later moet hij weer assisteren om de volgers van Joe te pakken te krijgen. Echter is hij niet meer de agent die hij ooit was.
Er zijn ondertussen 10 afleveringen uitgezonden, en wordt iedere maandag uitgezonden. Ik heb net de pilot gekeken en het bevalt goed. De serie laat trouwens weinig aan de verbeelding over, er is genoeg bloed op het scherm zichtbaar.
De eerste afleveringen waren inderdaad veelbelovend, maar al na een paar afleveringen ben ik toch wat teleurgesteld geraakt. Ik geloof de ontwikkelingen niet meer en dat maakt het allemaal toch een stuk minder leuk. Kevin Bacon is trouwens erg goed in deze serie en ook de rest van de cast is prima, daar ligt het niet aan.
Geweldig nieuw concept dat me de eerste 5 afleveringen op het puntje van mijn stoel bracht en niet kon ophouden met kijken. Daarna kakt de serie al snel in en weten ze de spanning niet vast te houden.
Toch blijf ik nieuwsgierig voor 2014, seizoen 2....
Het begin van het seizoen was best aangenaam om te kijken, maar na de
Spoiler
tweede ontsnapping van Carroll
begint pas echt op te vallen hoe dom de keuzes van de agenten zijn die de zoektocht leiden. Het wordt op den duur zelfs erg storend en staat in de weg van het genieten van de afleveringen. Het niveau daalt ook zienderogen, met een teleurstellende finale. Kevin Bacon staat wel goed te acteren, maar het is toch opvallend hoe schietgraag zijn personage is en niemand daar ook maar enige aandacht aan besteedt. Kortom, het tweede seizoen zal ik waarschijnlijk aan mij voorbij laten gaan