Hannibal

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Hannibal

Bericht door Remon » 05 apr 2013 16:46

Gisteravond is de nieuwe serie van NBC gestart, Hannibal.
De serie zoomt in op de vroegere dagen van de beroemde kannibaal Hannibal Lecter. Dit personage, oorspronkelijk bekend uit de boeken van Thomas Harris, werd uiteraard groot gemaakt door acteur Anthony Hopkins in onder meer The Silence of the Lambs (1991).

De pilot van de serie is geregisseerd door David Slade en de hoofdrollen zijn voor Mads Mikkelsen (Hannibal Lecter) en Hugh Dancy (FBI agent Will Graham). Andere rollen worden ingevuld door Gillian Anderson, Lance Henriksen en Laurence Fishburne.

Afbeelding

Het verhaal speelt zich af vóór de beroemde filmcyclus. Hannibal Lecter is dan nog een FBI-psychiater die wordt gevraagd mee te helpen aan het onderzoek van een collega, een helderziende die gedachten kan lezen van seriemoordenaars. Lecter houdt er uiteraard echter zijn eigen agenda op na.

De suspense en horrorelementen uit de eerdere films komen terug, maar sinds die successen is er wel het een en ander veranderd in de media-industrie. Het moet allemaal bloediger, spannender en heftiger, zie het succes van kabelseries als The Walking Dead, Dexter en Game of Thrones. Ook Hannibal ontkomt er niet aan, erkent NBC. Al in de eerste vijf minuten van de show wordt een stel tot bloedens toe neergeschoten. De beelden, in slowmotion afgespeeld, tonen het bloed van alle kanten, dat hevig in het rond spuit. In dezelfde aflevering worden twee dames bruut onthoofd. De zender haast zich te zeggen dat Hannibal inderdaad heftige beelden bevat, maar dat het 'niet voor niets een thriller is'. 'Gewelddadige beelden zijn daarbij een noodzakelijk onderdeel. We willen niemand voor het hoofd stoten, maar het is nu eenmaal een serie voor volwassenen'.

Zijn er nog meer mensen die deze serie een kans gaan geven?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Hannibal

Bericht door Vleeshaak » 05 apr 2013 17:06

Hannibal Lecter vind ik een heel mooi personage, dus ik ga het zeker eens kans geven. Slechter dan Hannibal Rising zal het niet gaan worden denk ik.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 apr 2013 17:34

Heh jammer, bij die titel denk ik toch altijd even aan de Hannibal uit Carthago.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 05 apr 2013 17:47

Zou ook leuk zijn, maar Hannibal Lecter is toch ook wel interessant?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 05 apr 2013 17:52

Misschien moeten we voor liefhebbers van beide personen een serie maken over Hannibal Lecter die met olifanten de Alpen oversteekt?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 apr 2013 18:15

Afbeelding

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 05 apr 2013 19:19

Heb zojuist de eerste aflevering gezien, en dat smaakt naar meer!

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 05 apr 2013 19:55

Net gedownload, vandaag of morgen eens kijken... ben benieuwd.
Mads Mikkelsen is een baas, dus moet op z'n minst genietbaar zijn.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 18 apr 2013 15:12

Al meer mensen aan het kijken? Vanavond word episode drie uitgezonden.
1 en 2 zijn tot dusver goed bevallen, al moet ik wel even inkomen nog.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 18 apr 2013 15:22

Afl. 1 en 2 bevielen best goed. Niet buitencategorie goed, maar zeker vermakelijk. Ik had de serie heel anders voorgesteld, en moet inderdaad ook even inkomen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 18 apr 2013 15:29

Precies dat dus, ik heb ook episode 1 nog even herkeken voor ik 2 ging kijken, denk dat ik vanavond 2 ook even opnieuw kijk nog. Heb dat eigenlijk nooit... gewoon totaal anders inderdaad dan verwacht.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 25 apr 2013 12:34

Moet zeggen dat ik er met episode drie nu wel lekker in zit, heb zin in episode vier. Vanavond op tv en morgen in de download :D

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 06 mei 2013 14:04

Afgelopen twee eps is er een behoorlijk schuit ranzigheid bijgekomen, past mooi bij Hannibal natuurlijk. Ja, deze serie blijf ik lekker kijken. Maar geloof nog niet veel mensen met mij.

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 02 jun 2013 15:27

Inmiddels 10 afleveringen ver en wat een fraaie serie om wekelijks naar uit te kijken. Alleen visueel gezien al is Hannibal een absoluut plaatje. Iedere aflevering ziet er bijzonder stijlvol uit waarbij het (herfstachtige) kleurgebruik erg doet denken aan Silence of the Lambs. De aankleding van de diverse scenes is echt een lust voor het oog, waarbij de opmerkelijke kostuums van Lecter, diens culinaire hoogstandjes in de keuken, en met name de weergave van de brute moorden het meest in het oog springen.
Het was misschien even wennen aan Mads Mikkelsen in de rol van het inmiddels iconische personage, maar zijn invulling van Lecter geeft een verfrissende kijk op de kannibalistische psychiater. Mikkelsen krijgt goed tegenspel van Hugh Dancy in de rol van de geplaagde Will Graham, wiens relatie en 'vriendschap' met Lecter toch min of meer de basis vormt van de show. Een boeiend gegeven aangezien (zoals we weten uit de eerdere films en boeken) Graham degene is die Lecter uiteindelijk ten val zal brengen.
Verder zien we een aantal vertrouwde karakters terug die in de eerdere films, en de boeken van Thomas Harris, reeds hun opwachting maakten. De meest opmerkelijke rol wordt hierbij wel neergezet door Laurence Fishburne als een zeer dominante Jack Crawford (hoofd van Behavioral Sciences). Ook komt roddeljournalist Freddie Lounds (The National Tattler) weer regelmatig voorbij, alleen dit maal in vrouwelijke vorm.
Bryan Fuller, de man achter de serie bij NBC, zet trouwens in op de lange termijn want er staan (minimaal) 4 seizoenen in de planning, waarbij het boek van Red Dragon de basis moet gaan vormen voor seizoen 4. Het goede nieuws is dan ook dat NBC zojuist groen licht heeft gegeven voor een tweede seizoen van 13 afleveringen (te zien in 2014).

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 22 jul 2013 11:53

De pilot gezien gister avond, smaakt zeker naar meer. Heel het seizoen als 480P download binnen gehaald. Komende weken maar eens heel het seizoen kijken :)

Plaats reactie