Hannibal

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Hannibal

Bericht door Vleeshaak » 22 jul 2013 11:54

Is seizoen één al klaar? Want dan ga ik maar eens beginnen met kijken denk ik.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 22 jul 2013 11:55

Vleeshaak schreef:Is seizoen één al klaar? Want dan ga ik maar eens beginnen met kijken denk ik.
Ja is het :) Helemaal klaar :D

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 22 jul 2013 11:59

Mooi, zoek ik hem eens op :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 aug 2013 12:05

Beviel wel, zo te zien?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 03 aug 2013 18:08

Da's een understatement. Ik vind het een meer dan geweldige serie. Goed verhaal, prachtig in de groteskheid van de moorden (die Cello _O_ ), sfeer is top, cast is uitstekend. Fishburne en Dancy zijn heel sterk, maar van Mads Mikkelsen heb ik toch het meest genoten. Ik denk dat ik zijn vertolking van Hannibal toch net wat beter vind dan die van Hopkins (zei ik dat nu hard op?)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 aug 2013 01:21

Aha. Ik ben zelf na een aflevering of vijf-zes afgehaakt omdat ik Dancy/Graham ontzettend oninteressant vind, en dat is in dit eerste seizoen toch de hoofdpersoon. Daarnaast vond ik dat moord-van-de-week gedoe ook al snel niet zo boeiend meer. Ben ik te vroeg gestopt en werd het daarna beter?

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 aug 2013 06:59

Vleeshaak schreef:(zei ik dat nu hard op?)
Waarschijnlijk typte je het in stilte. :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 04 aug 2013 11:16

Colonel_Kurz schreef:Aha. Ik ben zelf na een aflevering of vijf-zes afgehaakt omdat ik Dancy/Graham ontzettend oninteressant vind, en dat is in dit eerste seizoen toch de hoofdpersoon.
Nou kan ik er nog niet zoveel van zeggen, heb er pas één gezien -dankzij Vleeshaaks' enthousiasme- (tweede volgt zometeen) maar Dancy lijkt mij een prima keuze. Goeie broeierige, getormenteerde blik :8

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 04 aug 2013 19:09

Colonel_Kurz schreef:Aha. Ik ben zelf na een aflevering of vijf-zes afgehaakt omdat ik Dancy/Graham ontzettend oninteressant vind, en dat is in dit eerste seizoen toch de hoofdpersoon. Daarnaast vond ik dat moord-van-de-week gedoe ook al snel niet zo boeiend meer. Ben ik te vroeg gestopt en werd het daarna beter?
Ik vermoed dat je inderdaad te vroeg gestopt bent. De moord van de week kon ik sowieso wel waarderen, maar ze zijn ook noodzakelijk.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 05 aug 2013 11:16

Gisteren tot aan episode negen achter elkaar doorheen gejast.

Het gaat er soms, en dan met name in het technische gedeelte wanneer de rest van het team zich met het forensisch onderzoek bezighoudt, wat te snel en te lichtvoetig aan toe, wat gelikt en gehaast aandoet. Dat zorgt ervoor dat het op momenten als deze doet denken aan series als CSI (niks mis mee, maar te lichtvoetig voor zo’n prestigieus project als dit.) Bovendien raak je door de ingewikkelde terminologie waarmee dan wordt gesmeten, de draad gauw kwijt, hoewel het wel begint te wennen, zo rond episode zeven, acht, merk ik. :lol:
In de interactie tussen de hoofdfiguren: Graham, Hannibal, Bloom en Jack, heb ik dat gehaaste gevoel niet of een stuk minder.

Dancy geeft zijn geplaagde karakter heel goed gestalte, daar blijf ik bij. En dat doet ie zelfs in zijn stemgebruik tot in de kleinste stembuiginkjes aan toe, absoluut interessant wat mij betreft.

Mads is sterk als Lecter, eigenlijk geen verrassing, Mads is altijd Smikkel(s)en, maar geen Anthony Hopkins wat mij betreft. Maar nou kan dat nog komen (betwijfel het, vind hem daar nog te likeable voor.)

Vind het tot nog toe bovengemiddeld, maar geen hoogstandje.

En dan zit ‘m het positieve in de artistieke benadering van de vaak surrealistische beelden, de vervreemding (meesjokkende elk/eland wat in de verte een beetje aan series als Twin Peaks en Carnivàle doet denken.) De goed gekozen muzikale begeleiding (o.a. Chopin, Mozart, Handel, Verdi) en inderdaad het groteske van de moorden (hoewel dat best een zorgwekkend gegeven is voor wat betreft mijn eigen kijkgedrag: the bigger, the better?) :o
..En niet te vergeten af en toe een gniffeltje wat het geheel me weet te ontlokken. Ook niet onbelangrijk; humor in de serie.

But blown away, i’m not.

Ow, and what was up met de anders altijd zo prettige ‘tropische’ verrassing, Eddie Izzaaaard in episode 6 ?! Where did his British accent go ? Okay, Chesapeake Bay met een Brits accent is ook niet logisch, maar damnit; Eddie zonder Britse tongval is als... als... James Bond in lederhosen, als pea zonder cock... zonder veren bedoel ik. O, well ! Can't be helped. :wink:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 05 aug 2013 15:30

Izzard was inderdaad een erg leuke verrassing in de serie. Het afhandelen van de moorden is inderdaad wat snel, maar het is dan ook niet echt een "whodunnit" serie. Dat die moorden gepleegd zijn en dat Graham er mee in aanraking komt, dat is wel essentieel voor het verhaal. En dat Hannibal likeable is, is eigenlijk niet meer dan logisch. Behalve de kijker weet niemand wat zijn hobby's zijn en dat wil hij natuurlijk graag zo houden :P

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 08 aug 2013 13:27

Eerste seizoen achter de rug. Ben blij dat Izzard opnieuw zijn opwachting maakte én zijn identiteitscrisis van zich af had weten te schudden. Ergo exit Chesapeake-style and hello again British accent. :T

De spanning werd een ietsje opgevoerd tegen het einde aan, om het bij de uitsmijter dan niet helemaal waar te maken. Dat vond ik een beetje tegenvallend maar aan de andere kant is het handig bekeken dat er niets
Spoiler
onherstelbaars is afgesloten
zodat ze de draad in een volgend seizoen zo weer op kunnen pakken.

Hoop niet dat dit op uitmelken duidt.
Fleischmeister schreef:En dat Hannibal likeable is, is eigenlijk niet meer dan logisch. Behalve de kijker weet niemand wat zijn hobby's zijn en dat wil hij natuurlijk graag zo houden :P
Afbeelding :8
Maar die kijker met voorkennis ben ik dan toch ook en ik vind hem nog steeds likeable. Ondanks dat ik weet dat het een schil is. Then again; met een vriend als Hannibal, wie heeft er dan nog vijanden nodig. Dat zou hem dan toch juist heel creepy moeten maken, wetende waar hij toe in staat en wat voor fijnproever hij is ? Maar misschien zijn het zijn tafelmanieren... :wink:

Toegegeven, zaken als muzzle, kooi, belichting en close-ups doen natuurlijk ook een hoop. Dat zie je nu allemaal niet.

shaunofthedead
Bijrol
Bijrol

Bericht door shaunofthedead » 11 sep 2013 22:39

Na enkele afleveringen ben ik afgehaakt. In vergelijking met de films was de tv-serie een pak saaier. Mads Mikkelsen kan op geen enkel moment uit de schaduw van Hopkins treden en Dancy is gewoon onuitstaanbaar. Natuurlijk heeft hij het ook niet makkelijk om Edward Norton te doen vergeten uit Red Dragon, maar zo kleurloos staan spelen is de echte misdaad in deze serie.
Uiteindelijk is ook het feit dat ze elke aflevering een nieuwe moord moeten oplossen niet meteen een origineel uitgangspunt, terwijl je toch een iconisch personage in handen hebt met Lecter. Voor mij was het echt een verkrachting van de nalatenschap van Hopkins! :x

Angelater
Figurant
Figurant

Bericht door Angelater » 28 mar 2014 21:12

Seizoen 2 is ook heerlijk tot zover. Ben blij dat de serie een kans heeft gekregen, ondanks zijn lage kijkcijfers. Benieuwd waar dit seizoen zich heen zal werken; ik zal niets plaatsen aangezien men hier rondom seizoen één zit vanwege de Nederlandse televisie.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 31 aug 2015 09:52

Ach! Afgelopen...

Mooi, romantisch einde. :o

Plaats reactie